سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال

مقدمه

سئو تکنیکال چیست ؟ چرا برای افزایش رتبه سایت باید از اون استفاده بشه؟ چطور می تونیم سئو تکنیکال رو در یک محتوا پیاده کنیم؟ سئو تکنیکال چه حمایتی از سئو داخلی و سئو خارجی انجام میده؟ و چه فوایدی در بازاریابی شما می تونه داشته باشه ؟شما با داشتن اندکی اطلاعات در مورد سئو تکنیکال و استفاده از اون، میتونید تاثیرات شگفت‌انگیزی در رتبه سایتتون مشاهده کنید. البته اگه با سئو تکنیکال آشنایی ندارید، اصلا جای نگرانی نیست چون تو این مقاله به ساده‌ترین شکل ممکن مطالبی رو برای شما توضیح میدیم که از آن بهترین استفاده رو ببرید. تا انتهای این مقاله، با ما همراه باشید.

برای موفقیت در سئو باید استانداردهای سئو تکنیکال را به خوبی بشناسید.

سئو تکنیکال چیست؟

موتورهای جستجو از فاکتورهای رتبه‌بندی متعددی مثل سرعت سایت ، امنیت ، طراحی مناسب برای موبایل و غیره برای تصمیم‌گیری در مورد نمایش نتایج جستجو استفاده می‌کنن. بنابراین اگه بخواهیم بدونیم که سئو تکنیکال چیه باید به این مثال توجه کنیم که، سئو تکنیکال در اصل شبیه یک چتر نجات برای فعالیت‌هایی هست. چون به خزنده‌های موتور جستجو کمک می‌کند تا وظیفه خودش رو انجام بدن و به اونها این امکان رو میده که سایت شما رو به درستی آنالیز کنن.

همچنین سئو تکنیکال شامل کلیه فعالیت‌های جستجوگرها به استثنای بهینه‌سازی محتوا و ایجاد لینک هست. به زبان ساده‌تر اگه بخوایم بگیم یعنی، موارد زیر را برای بهبود خزیدن موتور جستجوگر، جستجو می‌کند. این نیازها برای همگام شدن با موتورهای جستجو که هر روز پیچیده‌تر میشن، دائماً در حال تغییر و پیچیدگی هستند. بنابراین می‌تونیم بگوییم که کار سئو تکنیکال اصلاح مداوم هست.

ویژگی‌های سئو تکنیکال

قبل از هر حرفی در مورد ویژه گی های سئو تکنیکال عرض ما اینکه سئو سایت شما باید بهینه‌سازی بشه تا بنیان‌های لازم برای ایجاد محتوای مناسب و پیوندهای با بهترین محیط بازاریابی ممکن، بوجود بیاد. تا بتوانید و بتونید بدون هیچ مانعی در نتایج موتور جستجو بدرخشید. حالا با توضیح بالا می تونیم وارد ویژگی های سئو تکنیکال بپردازیم تا بیشتر به درهم تنیدگی اونها پی ببریم و با تکیه به اونها موفقیت خودمون رو تضمین کنیم.

سئو تکنیکال
برای موفقیت در سئو باید استانداردهای سئو تکنیکال را به خوبی بشناسید

#۱ سرعت سایت

در دنیای امروزه، کاربران صبر و حوصله زیادی برای بارگذاری یک صفحه وب سایت ندارن. پس بهتره حواسمون به این موضوع باشه. در این قسمت نکاتی رو برای شما میگیم که خیلی ضروری هستن. اجزای وب سایت خودتون رو محدود کنید و الگوهای خودتون رو به حداقل برسونید. همچنین سایر عناصر اضافی طرح‌بندی شما مثل پلاگین‌ها، ابزارک‌ها، کدهای رهگیری و از این قبیل موارد برای بارگیری به زمان اضافی نیاز دارند. چون هرچه تعداد عناصر موجود در صفحه که باید بارگیری شوند بیشتر باشد، کاربران شما باید مدت بیشتری منتظر بمونند. 

تعادل سالم بین حداقل مقدار عناصر لازم و طراحی کامل صفحه رو بدست آورید. مطمئناً زمان بارگیری را کاهش میدن.

#۲ بهینه‌سازی تصاویر

با تنظیم صحیح اندازه تصاویر خودتون، تصاویر رو واضح کنید. با این حال، مراقب اندازه تصاویر خودتون باشید و حتما حجم اون‌ها رو کم کنید. زیرا تصاویر با حجم زیاد میتونه زمان بارگیری صفحه وب سایت شما رو به شدت مختل کنه. همچنین، از فرمت jpg برای عکس‌ها و از فرمت png برای کار‌های گرافیکی خودتون استفاده کنید.

#۳ محدود کردن لینک‌های شکسته و خراب سایت

لینک‌های متعدد در سرعت بارگذاری صفحه شما نیز تأثیر منفی داره. هرچه تعداد لینک‌ها زیاد باشن، کاربران باید مدت زمان بیشتری منتظر بمونن. به همین دلیله که همیشه باید سعی کنید تعداد ریدایرکت‌ها رو کاهش بدید و مطمئن بشید که فقط یک ریدایرکت تنها در یک صفحه دارید.

در مورد خطای  ۴۰۴ صفحه ، یعنی وقتی مسئله “صفحه یافت نشد” وجود داره که خب البته نمی‌تونیم از اون جلوگیری کنیم. مطمئن بشید که با یک صفحه سفارشی مواجه شده‌اید. همچنین این مرود رو به روشی کاربرپسند و خنده دار طراحی کنید تا حداقل بازدیدکنندگان رو سرگرم کنه و اونها رو به صفحه اصلی یا هر قسمت مهم و محبوب دیگه وب سایت خود راهنمایی کنین.

چند موضوع وجود دارد که ممکن منجر به خطای ۴۰۴ میشه. مثل موارد زیر

  • صفحه منتقل شد
  • صفحه حذف شد 
  • ایمیل اشتباه پیوند داده شد.

بنابراین همه این سناریوها می‌طلبه که شما یک تغییر مسیر ۳۰۱ دائمی رو اجرا کنید. اگر نمیشه صفحه رو به هیچ منبع موجود یا مرتبط هدایت کرد، یک صفحه خطای ۴۰۴ سفارشی ایجاد کنید که بتونید وضعیت موجود رو کاهش بده.

#۴ حافظه پنهان مرورگر‌ها

حافظه پنهان مرورگر در اولین بازدید از یک صفحه وب ، شروع به ذخیره‌سازی خودکار منابع وب سایت می کنه. به این دلیل مرورگر شما اولین نسخه وب سایت رو به خاطر می سپاره که بعد خروج از صفحه خاصی و بازگشت دوباره به اون، بتونه با سرعت بیشتری بارگیری کنه. بنابراین به طور قابل توجهی سرعت بارگذاری صفحه رو برای بازدیدکنندگان بهبود می‌بخشه.

سئو تکنیکال
سایت هایی که در سئو تکنیکال ضعیف هستند، به ندرت موفقیت های چشم گیری در نتایج جستجو کسب میکنند.

#۵ از محتوای تکراری پرهیز کنید

سئو تکنیکال به خطاهای وب سایت و نحوه جلوگیری از اونها هم اشاره میکنه. محتوای تکراری یک مسئله بسیار جدی در زمینه سئو محسوب میشه که میتونه برای شما دردسر زیادی ایجاد کنه. پس مراقب باشید. وب سایت خودتون رو بررسی کنید تا با استفاده از گوگل سرچ کنسول مشکلات رو شناسایی کنید.

#۶ از نشانه گذاری ساختار یافته استفاده کنید

داده‌های ساختاری اطلاعاتی در مورد سایت شما یا صفحات خاصی در سایت شما است که به طور منظم در یک پایگاه داده سازمان یافته است. این سازمان تجزیه سریع داده‌ها رو برای موتورهای جستجو آسون میکنه. استفاده از داده‌های ساخت یافته شانس رتبه‌بندی در ویژگی‌های SERP رو بهبود می بخشه که میتونه منجر به افزایش نرخ کلیک از صفحات نتایج به سایت شما بشه.

برای شروع افزودن داده‌های ساختار یافته به سایت خود، این مراحل را دنبال کنید:

  • به Google’s Structured Data Markup Helper برید. سپس نوع داده‌ای رو که میخواید شناسایی کنید رو انتخاب کنید. به عنوان مثال، ممکنه بخواید علامت گذاری مقاله رو به پست‌های وبلاگ خودتون اضافه کنید، یا اگه سایت آموزشی دارید، علامت گذاری آموزش رو اضافه کنید.
  • URL رو که میخواید علامت گذاری کنید اضافه کنید. عناصر یا برچسب‌هایی رو که میخواید در نشانه گذاری قرار بدید اضافه کنید.
  • کد منبع تولید شده رو به CMS خودتون اضافه کنید.
  • برای اطمینان از صحت علامت گذاری خود، با استفاده از ابزار آزمایش داده، داده ساختاری رو آزمایش کنید.

سایت هایی که در سئو تکنیکال ضعیف هستند، به ندرت موفقیت های چشم گیری در نتایج جستجو کسب میکنند.

چک لیست سئو تکنیکال چیست؟

جستجو پایه و اساس استراتژی سئو تکنیکال شماست. رباتهای جستجو صفحات شما را جستجو می‌کنن تا اطلاعات مربوط به سایت شما رو جمع‌آوری کنن. اگه از جستجوی این ربات‌ها به طریقی جلوگیری شده بشه، نمیتونن صفحات شما رو فهرست یا رتبه‌بندی کنند. اولین قدم برای اجرای سئو تکنیکال اینه که اطمینان حاصل کنید همه صفحات مهم شما قابل دسترسی و پیمایش آسان هستن.

برخی موارد رو برای افزودن به چک لیست و همچنین برخی از عناصر وب سایت رو نام میبریم تا اطمینان حاصل کنید که صفحات شما برای جستجو مناسب هستند.

  • یک نقشه سایت XML ایجاد کنید.
  • میزان جستجو خودتون رو به حداکثر برسونید.
  • معماری سایت خودتون رو بهینه کنید.
  • ساختار URL را تنظیم کنید.
  • از txt استفاده کنید.
  • از صفحه‌بندی استفاده کنید.
  • پرونده‌های ورود به سیستم خودتون رو بررسی کنید.

کلام رنک برتر

سئو تکنیکال یک موضوع بی‌پایان است. این نوع سئو به طیف گسترده‌ای از موضوعات مربوط میشه و همچنین عناصر مورد نیاز برای بهینه‌سازی با توجه به نیازهای موتورهای جستجو رو هم ذیل خودش قرار میده. همچنین سئو تکنیکال بخش اعظمی از روش‌های سئو سایت رو در برمیگیره. بنابراین با اجرای اصول سئو تکنیکال در سایت خودتون، در واقع مشکلات فنی مربوط به سئو رو در سایتتون برطرف کردید. رنک برتر هم در این مقاله به اصلی‌ترین نکات اشاره کرد. موضوعاتی که در بهبود بخشیدن به وب سایت شما کمک کننده است.

بنابراین اگه به هر دلیلی زمان کاری شما اجازه اجرای موارد بالا رو شخصا به شما نمیده، می تونید روی ما حساب کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *