10 تکنیک فوق العاده در سئو خارجی seo off page

سئو خارجی

مقدمه

سئو خارجی چیست ؟ بدون هیچ مقدمه ای میریم سر اصل مطلب، ببینید در ساده ترین تعریف اینجور میشه بیان کرد که، به کلیه فعالیت‌هایی که خارج از وب سایت انجام میشه سئو خارجی میگن. سئو خارجی تکنیک هایی داره که باید یادش بگیریم و با استفاده از اون به وب سایتمون کمک کنیم. به همین دلیل ما در این مقاله می‌خوایم راجع به تکنیک‌های سئو خارجی صحبت کنیم. همچنین قراره توضیح بدیم که اصلا سئو خارجی چیست؟ و چه تاثیری میتونه بر سئو سایت و افزایش رتبه در موتورهای جستجو داشته باشه. پس با ما همراه باشین.

سئو خارجی یا سئو آف پیج چیست؟

سئو سایت از دو قسمت سئو داخلی (on page seo) و سئوی خارجی (off page seo) تشکیل می‌شود. سئو خارجی به مجموعه اقداماتی گفته میشه که در اون شما می‌تونید با استفاده از سایت‌های دیگه رتبه سایت خودتون رو در موتور جستجوگر گوگل بهبود ببخشید. شما ممکنه در زمان سئو کردن سایت خودتون به لینک‌ها هم فکر کرده باشید. لینک‌گذاری بخش غیرقابل انکاری از سئو خارجی سایت محسوب میشه، اما تمام آن نیست.

الزامات سئو خارجی

سئو خارجی سایت شامل تمام فعالیت‌هایی که در خارج از سایت شما اتفاق میفته میشه تا رتبه‌بندی سایت شما رو افزایش بده و سئو بهتری برای سایت شما بسازه. این فعالیت‌ها شامل لینک‌ها ، استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی ، بازاریابی تاثیرگذار و غیره می‌باشد. به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگ عالی بنویسید و یک اینفلوئنسر، لینک آن را در صفحه خودش قرار بده در واقع شما با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ یک فعالیت سئو خارج از سایت انجام داده‌اید.

۱۰ تکنیک سئو خارجی

سئو امروزه به دو قسمت سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم‌بندی می‌شود. در این مقاله، ما ۱۰ تکنیک سئو خارجی را که باعث بهینه‌سازی سایت شما میشه رو معرفی میکنیم.

سئو خارجی چیست ؟
بررسی ۱۰ تکنیک فوق العاده در سئو خارجی

استفاده از ویدیوها

بر هیچکسی پوشیده نیست که ویدیوها جدیدترین محتوای تولید شده این روزها هستند. یوتیوب به تنهایی بیش از ۳۰ میلیون بازدیدکننده در روز دارد. به سادگی می‌تونید با تولید محتوای ویدیویی و قرار دادن لینک‌ها در کانال شروع کنید. فیلم‌های شما باید مثل بقیه محتوا‌های شما بهینه بشن. برای این کار باید کلمات کلیدی را وارد کنید و مطمئن بشید که فیلم‌های شما کیفیت بالایی دارند.

اشتراک گذاری عکس

اگر شما توانایی ساخت محتوای تصویری با کیفیت بالا رو دارید، حتما این کار رو برای بهبود سئو خارج از سایت خودتون انجام بدید. چون زمانی که آن عکس، نظر کاربری را به خودش جلب کرد، با لینکی که شما قرار دادید، حتما وارد سایت شما میشه. این رو هم در نظر داشته باشید که تصاویر خودتون رو بهینه‌سازی کنین.

بوک مارک کردن

یکی از بهترین تکنیک‌های سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت، بوک مارک می‌باشد. بوک مارک یا نشان کردن وب در مرورگرها، روشی برای ذخیره کردن آدرس صفحات هستش تا کاربر بتونه به راحتی در زمان‌های دیگه به اون صفحه دسترسی داشته باشد. امروزه همه مرورگرها از قابلیت ایجاد بوک مارک پشتیبانی می‌کنن. همچنین امکان مدیریت و ویرایش بوک مارک‌ها هم وجود داره.

شبکه‌های فروش آنلاین

یکی از اصلی‌ترین اهدافی که باید هنگام داشتن یک فروشگاه آنلاین در نظر گرفت اینکه، در رتبه اول گوگل ظاهر بشید. برای افزایش سئو و فروش محصولات خودتون می‌تونید از شبکه‌ها و سایت‌های فروش محصولات آنلاین کمک بگیرید.

سئو خارجی چیست ؟

ساخت روابط قبل از لینک‌دهی

اینجا جایی است که مشارکت در گروه‌ها، اظهار نظرها و کامنت گذاشتن، کمپین‌های تبلیغاتی و غیره واقعا در کنار هم قرار می‌گیرند. پس، از خرید لینک یا هر شیوه سئو کلاه سیاه دیگه دوری کنید. در عوض برای برقراری ارتباط آنلاین و بدست آوردن شناخت از دیگر سایت‌ها خودتون شخصا تلاش کنید. با این کار خیلی ساده‌تر و بیشتر می‌تونید لینک‌های برگشتی رو برای سایت خودتون بدست بیارید.

تمرکز بر روی محتوای منحصر به فرد

محتواهای غیرمنتظره همیشه جز محتوا‌های جذاب بودن. یعنی سعی کنین زبون نوشتاری محتوای خودتون رو به سمت محتوای طنز گونه ببرید. اینکار باعث ایجاد احساس نشاط و همراه اون حس صمیمت در مخاطب میشه و به احتمال زیاد از طریق همون مخاطبان به اشتراک گذاشته میشید.

#۷ سئو خارجی : استفاده از وبلاگ مهمان برای بهبود سایت

هدف اصلی از وبلاگ نویسی مهمان بهبود سئو سایت از طریق کسب بک لینک خارجی و افزایش ترافیک سایت است. در ادامه همین مقاله در مورد بک لینک توضیح میدیم. در واقع کاربران سایت میزبان با خوندن پست شما بر روی آدرس سایت شما کلیک میکنن و این اقدام باعث افزایش بازدید، بالا رفتن ترافیک و در نهایت ارتقای جایگاه سئو سایت شما می‌شود.

نظر و تعامل در وبلاگ‌ها و انجمن‌ها

فقط نظر و کامنت گذاشتن در وبلاگ‌ها برای شما لینک‌دهی درست نمیکنه اما باعث میشه که سایت شما در انجمن‌ها و وبلاگ‌های مهم شناخته بشه. کامنت گذاشتن در انجمن‌ها و وبلاگ‌های محبوب و مخاطب پسند ممکنه باعث شناخته شدن شما توسط وبلاگ‌نویسان هم بشه. همچنین بر روی خوانندگان وبلاگ هم تاثیر میزاره. اگر میتونید به سوالات کاربران پاسخ بدید و در پیام‌هایی که قرارداده شده نظر بدید. این میتونه به شما کمک کنه که به عنوان یک فرد متخصص شناخته بشید.

صفحات داخلی خود را به درستی طراحی کنید

صفحات داخلی بهینه شده توانایی اینو داره که تفاوت زیادی در رتبه‌بندی کلی شما ایجاد کنه. اما در بهینه‌سازی موتور جستجو، صفحات داخلی اغلب نادیده گرفته می‌شوند. حتی بیشتر سئوکاران و صاحبان سایت‌ها متوجه نیستند که ارزش سئوی سایت بیشتر مربوط به صفحات داخلی است. پس اگه میخواید بین صفحات داخلی خودتون لینک‌سازی خوبی داشته باشین، ساختار سایت خودتون رو به درستی تنظیم کنید.

#۱۰ سئو خارجی : ایجاد بک لینک

بک لینک یا لینک خارجی، درواقع به لینکی گفته میشه که توی وبسایت دیگه گذاشته میشه و از اونجا به سایت شما اشاره می کنه. به همین دلیل، هنگامی که شما در مقاله خودتون به وب سایت دیگه ایی اشاره می کنین اهمیت بسزایی داره که به اینکار لینک خروجی با لینک منبع گفته می شه. این لینک‌ها، معتبر و مفید هستند و کاربرانی که در جستجوی اطلاعات مرتبط با وب سایت هستند رو، به ‌سمت اون سایت هدایت می‌کنه. به جرات می‌توان گفت دریافت بک لینک یکی از مهمترین عوامل در افزایش رتبه سایت است.

سئو خارجی چیست
سئو خارجی گامی فراتر از سایت

کلام رنک برتر

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی رو داشته باشین و اطلاعات مورد نیاز خودتون رو به دست آورده باشین. ما در این مقاله متوجه شدیم که، سئو آف پیج یا سئو خارجی چیست و در بهبود جایگاه سایت موثر هستند و متخصصین سئو سایت به‌صورت دقیق و حرفه‌ای به بررسی اون می‌پردازند. همچنین ما در این مقاله تنها ۱۰ استراتژی را برای شما پوشش دادیم. اما قطعا گزینه‌های بیشتری نیز وجود دارد تا به شما در بهینه‌سازی سئو خارج از سایت کمک کند. به همین دلیل ما این مقاله را به روز رسانی خواهیم کرد تا مطالب بیشتری رو در اختیار شما قرار بدیم. از همراهی شما بی‌نهایت سپاسگزاریم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *