آشنایی کامل با معیار بونس ریت (Boance rate) گوگل

بونس ریت چیست

مقدمه

شاید تا به حال خواسته باشید میزان محبوبیت صفحات خود از نظر بازدید کنندگان و همینطور گوگل را بالا ببرید، مسلماً راهکار هایی زیادی برای این امر وجود دارد کمه از بهترین آنها می توانیم به سئو اشاره کنیم. گوگل اطلاعات مهمی را برای کمک کردن به ما در پیشرفت صفحات ارائه داده است که باید به خوبی از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال برای یکی از مهم ترین این موارد می توانیم بونس ریت یا همان ضریب بازگشت اشاره کنیم. در واقع بونس ریت تعداد دفعاتی است که افراد وارد سایت شما می شوند و فقط یک صفحه را مشاهده می کنند و بدون کلیک خارج می شوند. ما باید تلاش کنیم که این معیار را در حد متوسط خود رعایت کنیم. از این رو ما در این مقاله با پاسخ گویی به پرسش” بونس ریت چیست ؟” در خدمت شما هستیم، پس با ما همراه باشید.

بونس ریت (Boance rate) چیست؟

در واقع معنی بونس ریت، ضریب بازگشت یا درصد خروج افرادی است که بعد از وارد شدن به سایت بدون هیچ کلیکی آن را ترک می کنند و به مقصود خود نمی رسند. مانند زمانی که کاربر یک صفحه در سایت شما را باز می کند و سپس بدون ایجاد درخواست دیگری از آن خارج می شود. گوگل تعداد افرادی که وارد سایت می شوند و بدون هیچ کار دیگری خارج می شوند را ثبت می کند که به آن بونس ریت می گویند.

سنجش محبوبیت

بونس ریت یک معیار برای سنجش میزان محبوبیت صفحه شما از دید بازدیدکنندگان است. بنابراین در کل یک معیار منفی محسوب می شود و هر چه شما میزان بونس ریت پایینی داشته باشید به این معنی است که شما به خوبی نیاز مخاطبان خود را برطرف نکرده اید. اما اگر میزان آن خیلی بالا باشد، یعنی شما مطالب خود را به خوبی ارائه نکرده اید.

بونس ریت چیست

آنالیز گوگل چگونه میزان بونس ریت را محاسبه می کند؟

همانطور که در بالا متوجه شدید، میزان بونس ریت به صورت درصد است و به میزان کابرانی که فقط یک صفحه از سایت شما را مشاهده کرده اند و دیگر کلیک دیگری را انجام نداده اند. بنابراین گوگل به کمک ربات هایی که دارد این موضوع را متوجه می شود و ثبت می کند. داشتن بونس ریت می تواند به معنای سه چیز باشد:

  1. کیفیت صفحه پایین است یا به خوبی صفحه شما برای مخاطب بالا نمی آید
  2. هدف مخاطبان شما با محتوای صفحات شما مطابقت ندارد و آنها نمی توانند با صفحه شما ارتباط برقرار کنند.
  3. بازدید کنندگان اطلاعاتی که به دنبال آن بوده اند را فوراً پیدا کرده اند.

چگونه بونس ریت را تفسیر کنیم؟

ارتفاع میزان بونس ریت شما و اینکه آیا این یک چیز خوب یا بد است واقعاً به هدف صفحه شما بستگی دارد. ممکن است که شما بخواهید بونس ریت خود را بالا نگه دارید و بلعکس ممکن است بالا بودن آن به ضرر شما باشد. اگر هدف از صفحه شما صرفاً اطلاع رسانی باشد، بالا بودن این معیار چیز مهمی نیست. زیرا شما مطمئناً دوست دارید افراد به مقالات بیشتری از وب سایت شما رجوع پیدا کنند و آنها را بخوانند. اما اگر محتوای شما به گونه ای باشد که مخاطب با مشاهده لحظه ای به هدف خود می رسد پایین بودن بونس ریت چیز بدی نیست. زیرا آنها فقط از یک صفحه شما بازدید می کنند، به عنوان مثال، یک پست را می خوانند یا آدرس را پیدا می کنند، پس تعجب آور نیست که آنها پس از پایان خواندن، صفحه را بندند.

بونس ریت چیست

راهکار هایی برای بونس ریت مناسب

راهکار های زیادی برای افزایش بونس ریت وجود دارد که برخی از آنها را با یکدیگر مرور می کنیم.

#۱ بونس ریت چیست : مخاطبان خود را بشناسیم

اول از همه چیز، بدانید که مخاطبای شما دنبال چه چیزی هستند. سعی کنید نیازمندی های آنها را بیابید و متناسب با خواست آنها محتوا تولید کنید که در این راه می توانید از ابزار های گوگل نیز استفاده کنید. شما از این طریق می توانید به یک میزان بونس ریت مناسب دست پیدا کنید

هنگام جستجو برای محتوا، به پیشنهاد های خودکاری از طرف گوگل مطرح می شود (Google Autosuggest) نیز توجه داشته باشید.

#۲ بونس ریت چیست : کلمات کلیدی خود را در دسته بندی کنید

گروه بندی کلمات کلیدی بسیار مهم به نظر می آید، زیرا که بهینه سازی بخشی از مطالب را با استفاده از مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط می توان انجام داد و در آن مواقع یک برنامه ریزی دقیق برای ارائه مطالب هایتان خواهید داشت. شما با این کار علاوه بر آن که از تکرار شدن تصادفی کلمات کلیدی جلوگیری می کنید، همینطور باعث پایین تر رفتن میزان بونس ریت خود می شوید.

رنک برتر
مختصصان تولید محتوا در رنک برتر در خدمت شما هستند.

نرخ ایده آل بونس ریت چیست؟

معمولاً این معیار در سایت های بزرگ و معروف زیر ۲۰ درصد است که رسیدن به این جایگاه بسیار سخت می تواند باشد. بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بد نیست و حدود متعادلی دارد اما بالاتر از ۵۰ درصد مقداری پیامد منفی را به همراه دارد که در آن صورت باید فکر راه چاره ای باشید.

پیشنهاد هایی برای سایت شما

یک کار هوشمندانه برای داشتن یک وبلاگ فوق العاده، ایجاد بخشی است که فقط شامل “بازدید کنندگان جدید” باشد. اگر میزان جستجوی بازدید کنندگان جدید شما زیاد است، بد نیست به این فکر باشید که چگونه تعامل آنها با سایت خود را بهبود ببخشید. زیرا شما می خواهید بازدید کنندگان جدید با سایت شما درگیر شوند. پس باید سعی کنید محتوا هایی را تولید کنید که نظر افراد تازه وارد را به خوبی جلب کنید.

بونس ریت چیست

کلام رنک برتر

امیدواریم از این مقاله رضایت کافی را داشته باشید و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد معیار بونس ریت، به دست آورده باشید. ما در این مقاله با پاسخ گویی به پرسش ” بونس ریت چیست ؟” در خدمت شما بودیم و شبهات مختلف آن را با یکدیگر تفسیر کردیم و متوجه شدیم که بالا بودن یا پایین بودن این میزان به هدف شما بستگی دارد از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد پیشرفت سایت خود وارد سایت ما شده و از دیگر مقالات ما دیدن فرمایید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *