آشنایی با 7 تا از بهترین و موثر ترین کال تو اکشن ها

کال تو اکشن چیست؟

مقدمه

آیا دارای سایتی هستید که برای موفقیت، به بازاریابی و رجوع بیشتر افراد به سایتتون نیاز دارین؟ آیا دوست دارین برای کار خودتون یه بازاریابی خوب داشته باشین اما شیوه اون رو نمیدونین؟ آیا تا به حال چیزی در مورد اصطلاح کال تو اکشن (Call to Action) فهمیدین؟ این اصطلاح برای دعوت افراد به یک شغل، به کار میره و شامل اصولی هست که برای موفقیت تو دعوت خودتون باید از اونها استفاده کنین. کال تو اکشن از موارد بسیار زیادی تشکیل شده که به همین دلیل ما تو اینجا می خوایم شمار و با پاسخ سوال ” کال تو اکشن چیست؟ ” آشنا کنیم و همچنین نکاتی رو در مورد نحوه یک دعوت به کار (CTA) واضح و جذاب برای فعالیت های بازاریابی به اشتراک بزارم. پس با ما همراه باشین؟

کال تو اکشن چیست؟
ما در اینجا به شما خواهیم گفت که کال تو اکشن چیست؟

دعوت به عمل در بازاریابی یا همان کال تو اکشن چیست؟

تو بازاریابی، فراخوان شما بخشی از تبلیغات شماست که به مخاطبای هدف شما میگه که وقتی باید روی تبلیغات PPC شما کلیک کنن و وب سایت یا صفحه اصلی شما را بزنن، چه کاری باید انجام بدن. ساده ترین مثال برای فراخوان اقدام “حالا خرید کنین” هست که می تونین از این اون هم استفاده کنین.

خیلی بهتر میشه اگه بتونین اطلاعات بیشتری رو با CTA خودتون به مشتریای بالقوه خودتون ارائه بدین. شما می تونین با کلیک روی تبلیغات خودتون، مخاطبای خودتون رو در جریان انتظار خودتون قرار بدین و می تونین به کمک یک پیام روشن و مستقیم، کاربرا رو از یه کلیک اشتباه منصرف کنین. درحالی که درک این نکته هم مهمه که عبارت های خاص صنعت یا پیام رسانی به مشتریان بالقوه شما به خوبی پاسخ میده. حالا اینجا می خواهیم چند تا از مهم ترین نکات کال تو اکشن رو در اختیارتون قرار بدیم.

#۱ کال تو اکشن چیست؟ : برای شروع CTA خود از یک فعل دستور قوی استفاده کنید

یکی از اصلی ترین اصول کال تو اکشن داشتن یک دستور قوی تو کار هست. شما توی تبلیغ زمان زیادی رو ندارین که بتونین نظر خودتون رو ارائه بدین، محدودیت نویسه برای هر خط توصیف، ۳۵ کاراکتر تعیین شده، بنابراین خیلی مهمه که مستقیماً برین سر اصلا مطلب و به نقطه مورد نظر خودتون برسین. به مخاطبای خودتون اجازه بدین تا دقیقاً بدونن که شما می خواین چه کاری رو انجام بدین. پس CTA رو با عملکرد دلخواه خودتون شروع کنین و سعی کنین که از این اصول خارج نشین.

  • اگه دارین یک سایت تجارت الکترونیکی رو راه اندازی می کنین؟ CTA خودتون رو با کلماتی مثل “خرید” یا “سفارش” شروع کنین.
  • اگه تبلیغ خبرنامه می کنین؟ CTA خودتون رو با کلمات “بارگیری” یا “اشتراک” شروع کنین.
  • اگه کسی می خواد اطلاعات بیشتری درخواست کنه؟ سعی کنین از کلماتی مثل “فرم را پر کنین” یا “بدانید چگونه” استفاده کنین.

به عنوان مثال:

اگه شما یک آژانس بازاریابی هستین که آخرین نکات و اطلاعات خودتون رو تبلیغ می کنین و می خواین مطمئن بشین که مخاطبای شما دقیقاً نحوه دستیابی به اون مقاله سفید رو می فهمن یا نه. اگه CTA شما چیزی مثل “آخرین مقاله ما را بخوانید” باشه، ممکن هست نرخ کلیک عالی نداشته باشین، چون که شما نمی دونین که افراد کجا و یا چه زمانی دست به کار میشن. فراخونی برای اقدام مثل “مقاله امروز ما را بارگیری کنید” خیلی کارا تر از فراخون های دیگه می تونه باشه که به بهبود CTR شما هم کمک می کنه.

کال تو اکشن چیست؟
CTA مخفف واژه Call to Action می باشد.

#۲ کال تو اکشن چیست؟ : از کلماتی استفاده کنید که احساسات یا اشتیاق را تحریک می کنند

شما باید در نتیجه اشتیاق مخاطبان خودتون، جواب محکمی رو از اونها بگیرین. اگر CTA شما مشتاق کننده و جذب کننده باشه، مخاطبای شما هم خیلی زود مشتاق میشن و روی اون لینک کلیک می کنن. کال تو اکشنی مثل “اکنون بخرید و ۵۰٪ تخفیف بگیرید” نه تنها باعث رجوع مخاطب ها به لینک شما میشه بلکه خیلی هم هیجان زده میشن که تونستن این تخفیف رو بدست بیارن.

مثلاً برای کسی که به دنبال رزرو سفری با خانواده اش هست، کال تو اکشن می تونین اسن باشه که “امروز تعطیلات رویایی خود را برنامه ریزی کنید”. شما با این کارتون اونها رو در مورد مفهوم سفر خانوادگی هیجان زده کردین و اونها رو مشتاق به کلیک کردن روی تبلیغ شما میشن.

نکته:

یک عنصر کوچک و در عین حال موثر که تو اینجا وجود داره، اینه که شما می تونین با اضافه کردن یک علامت تعجب به پایان CTA خودتون، مخاطب ها رو مشتاق کنین. این علامت سوال باعث میشه تا کمی ضربه اضافی به CTA شما وارد بشه و کال تو اکشنتون جذاب تر به نظر برسه.

کال تو اکشن چیست؟

#۳ کال تو اکشن چیست؟ : به مخاطبان خود دلیل دهید که چرا باید اقدامات مورد نظر را انجام دهند

به عبارت دیگر، پیشنهاد شما چه فایده ای برای اونها داره؟ آیا به اونها کمک می کنه تا کار های خودشون رو بهتر انجام بدن، وزن کم کنن و یا پس انداز کنن؟ این مورد به شدت با ارزش پیشنهادی شما یا نقطه فروش منحصر به فرد (USP) مطابقت خواهد داشت. مسلماً USP شما یکی از مهم ترین بخش های دستیابی به آگهی های جدید هست، بنابراین ایجاد یک mash-up خوب راهی عالی برای افزایش کلیک هست. یک مثال خوب برای این مورد می تونه این عبارت باشه که “امروز تماس بگیرید تا مشاوره رایگان خود را دریافت کنید”. شما با این کار نه تنها اقدامی رو که می خواید کاربر انجام بده رو بیان کردین، بلکه دلیلی رو هم برای او در نظر گرفتین که چرا باید این کار رو انجام بده (یک مشاوره رایگان).

#۴ کال تو اکشن چیست؟ : از فومو (FOMO) استفاده کنید

فومو (FOMO)، در واقع یکی از تاکتیک های روان شناسی است که فرد ترس از دست رفتن چیزی را پیدا می کند و تمیل زیادی به انجام عمل یا خرید جنس مورد نظر پیدا کند. این روش انگیزه ای فوق العاده موثر را در فرد ایجاد می کند. وقتی مردم فکر می کنند که ممکن است فرصتی رو از دست بدن که احتمال داره اون فرصت دوباره به وجود نیاد، خیلی سریع اقدام می کنن.

بهترین کاربرد های فومو

یکی از بهترین کاربرد های فومو تو CTA شما ذکر فروش یا تبلیغاتی هست که شرکت شما برگزار می کنه و همیشگی هم نیست. افراد در مورد کال تو اکشن “امروز خرید کنید. فروش در روز دوشنبه به پایان می رسد” یا حتی “هم اکنون خرید کنید تا زمانی که لوازم تمام نشده” عکس العمل بهتری را نشان می دهند. مثل تحریک کردن به وسیله ایجاد شور و شوق که قبلاً در مورد اون بحث کردیم، ایجاد ترس از دست رفتن تو CTA هم قطعاً می تونه یکی از اصلی ترین راه ها برای عکس العمل مخاطب ها باشه.

کال تو اکشن چیست؟

#۵ کال تو اکشن چیست؟ : دستگاه های خود را بشناسید

سعی کنید CTA خودتون رو براساس دستگاه مورد استفاده مخاطبای خودتون تنظیم کنین. افراد از دستگاه هایی مانند کامپیوتر، تبلت و گوشی برای جستجو در سناریوهای خود استفاده می کنن.

با این حال، دستگاه های تلفن همراه تمایل دارن رفتار کاربر و جستجوی متفاوتی نسبت به کامپیوتر و تبلت داشته باشن، بنابراین ساخت CTA شما بر اساس دستگاه باید محتاطانه باشه. کاربرایی که تو دسک تاپ یا رایانه لوحی خودشون چیزی رو جستجو می کنن معمولاً در حال انجام تحقیقاتی برای خرید خودشون هستن و کاملاً آماده انجام کار نیستن. اما کاربرایی که به دنبال چیزی تو تلفن همراه خودشون هستن اغلب به دنبال “رضایت فوری” یا نتایج سریع هستن.

به عنوان مثال:

برای مثال شخصی که داره تو خیابون قدم میزنه و تبلیغی رو روی اتوبوس در حال حرکت می بینه، به راحتی می تونه تلفن همراه خودش رو در بیاره  در مورد اون مسئله جستجو کنه. حالا توصیه ما اینه که برای تبلیغات خودتون که تو تلفن همراه ظاهر میشن، CTA تلفنی محور ایجاد کنین. برای این مورد می تونین اصطلاح هایی مثل “برای شروع کار اکنون تماس بگیرید” یا “امروز برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید” رو امتحان کنین و این به شما کمک می کنه تا مخاطب هدف خودتون رو مستقیم به اقدامی که می خواد انجام بده، هدایت کنین.

کال تو اکشن چیست؟
دو روش برای این تاکتیک وجود دارد :

دو روش موثر برای این تاکتیک

  1. گوگل به شما امکان تنظیم اولویت تلفن همراه برای تبلیغات خودتون رو میده و به شما امکان میده تا تبلیغات خاصی رو مخصوص دستگاه های تلفن همراه ایجاد کنین. شما با استفاده از این گزینه می تونین CTA خودتون رو بیشتر روی مخاطبای تلفنی متمرکز کنین.
  2. همچنین شما می تونین شماره تلفن خودتون رو کنار تبلیغات خودتون به نمایش در بیارین. این گزینه برای همه دستگاه ها در دسترس هست و ما اکیداً توصیه می کنیم که از این روش استفاده کنین، چون که گوگل به طور خودکار نحوه نمایش افزونه های تماس شما رو تو جستجوهای تلفن همراه تنظیم می کنه و به جای اینکه شماره شما ظاهر بشه، یک دکمه کوچک “تماس” نمایش داده میشه که امکان شماره گیری با یک لمس وجود داره.

#۶ کال تو اکشن چیست؟ : از خلاقیت نترسید

مهم هست که کال تو اکشن خودتون رو جذاب و مد روز نگه دارین، دقیقاً مثل اونچه که باید توی یک نسخه تبلیغات وجود داشته باشه. یک تست A / B خوب و به سبک قدیمی می تونه راهی عالی برای تشخیص کارآمد بودن یا نبودن CTA شما باشه. کال تو اکشن آزمایش شده و واقعی شما مثل اون هایی که قبلاً در مورد اونها بحث کردیم همیشه مناسب استفاده هستن، اما تا زمانی که واقعاً از اونها استفاده نکنین، هرگز نمی دونین که عملکرد اونها چطوری می تونه باشه.

نکاتی بیشتر پیرامون خلاقیت در  CTA

PPC قطعاً یک بازی آزمون و خطا هست (به همین دلیل می تواند نا امیدکننده باشد.)، و دعوت به عمل شما هم از این قاعده مستثنی نیست. ممکن هست چیزی روی کاغذ عالی به نظر برسه، یا ممکن هست وقتی یکی از همکاران اون رو به شما توصیه می کنه عالی به نظر برسه، اما تنها راهی که می تونین مطمئن بشین که این روش جواب میده یا نه اینه که اون رو آزمایش کنین. شاید مخاطب هدفتون جواب خوبی رو به CTA شما نده اما شما هیچ وقت نا امید نشین. از نظر ما نه تنها باید CTA های مختلف رو آزمایش کنین، بلکه باید خلاق هم باشین.

کال تو اکشن چیست؟
در هنگام نوشتن کال تو اکشن از خلاقیت خود نیز بهره مند شوید.

#۷ کال تو اکشن چیست؟ : در صورت امکان از اعداد استفاده کنید

احتمال پاسخ ما مصرف کننده ها با دیدن اعدادی از قبیل قیمت گذاری، تخفیف، تبلیغات، مشوق ها و غیره  بسیار بیشتر هست. این مورد به ما کمک می کنه تا به راحتی تشخیص بدیم کالای مورد نظر برای ما مناسب هست یا نه. از آنجایی عده زیادی از افراد در مواقعی که تخفیف یا قیمتی را نمی بینند، انگیزه برای پرسیدن قیمت کالا و خرید اون ندارن. ولی در زمانی که عددی به عنوان قیمت یا تخفیف توی کال تو اکشن درج شود، بیشتر افراد تمایل بالایی به خرید پیدا می کنن. بنابراین وقتی فرصت پیش میاد، چرا از این طریق مخاطب مورد نظر خودتون رو جذب نمی کنین؟

به عنوان مثال:

اگه کاربری اطلاعات قیمت گذاری شما رو تو تبلیغ شما ببینه و تصمیم بگیره روی سایت شما کلیک کنه، پس می دونین که او به محصول یا خدمتی که شما ارائه میدین علاقه مند هست و حالا شما می دونین که یک کلیک ارزشمند برای خودتون ایجاد کردین و شانس بیشتری برای ایجاد یک مخاطب به مشتری دارین. اما، اگر اطلاعات قیمت گذاری خودتون رو تو تبلیغات خودتون قرار ندین، ممکنه شخصی با هیجان برای دیدن محصولات و خدمات شما وارد سایتتون بشه، اما بعد از دیدن قیمت های شما پشیمون بشه.

کال تو اکشن چیست؟
خوشحالیم که در اینجا اصول لازم کال تو اکشن را برای شما مورد بررسی قرار دادیم.

کلام رنک برتر

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی رو داشته باشین و اطلاعات مورد نیاز خودتون رو در مورد کال تو اکشن (Call to Action)، به دست آورده باشین. ما تو این مقاله با پاسخ سوال ” کال تو اکشن چیست؟ ” در خدمت شما بودیم و ویژگی های اصولی این نوع دعوت به عمل را با همدیگه مورد بررسی قرار دادیم. ما متوجه شدیم که اگه بخوایم یک مخاطب رو به یک خریدار تبدیل کنیم باید طعمه ای رو برای اون در نظر بگیریم تا او جذب تبلیغ ما بشه، اون طعمه می تونه بازی با کلمات بالا باشه. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن پاسخ سوال ” کال تو اکشن در اینستاگرام چیست “ هم وارد سایت ما بشین و مقاله های دیگه ما رو هم ببینین. حتی می تونین برای فروش بیشتر خودتون هم با ما همکاری کنین.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *