لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو چیست و چه فایده ای دارد؟

لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو

مقدمه

فردی به دنبال یک لیوان جدیده. او برای این موضوع توی گوگل جستجو می کنه و درست بالای نتایج جستجو تبلیغاتی مربوط به یک لیوان چایی رو از وب سایت ظروف غذاخوری می بینه که او فقط چند هفته پیش از اون سایت بازدید کرده بود. او روی تبلیغ کلیک می کنه و لیوان رو می خره. دلیل اینکه تبلیغ به راحتی تو اونجا نشون داده شده بود اینکه وب سایت ظروف غذاخوری از بازاریابی مجدد استفاده کرده. این فرد قبلاً از وب سایت اونها بازدید کرده و به همین دلیل وقتی او به دنبال چیزی در رابطه با اون چیزی که اونها ارائه میدن جستجو می کنه، اونها آگهی تبلیغاتی خودشون رو برای او به نمایش در میارن.

از همین رو، ما تو اینجا می خوایم شما را با لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو آشنا کنیم.

بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد یک استراتژی عالی برای اعمال تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) شماست و با داشتن لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو (RLSA)، شما می تونین اون رو با سهولت نسبی پیاده سازی کنین. اما لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو چیست و چطوری می تونه به سود تجارت شما کمک کنه؟

بازاریابی مجدد چیست؟

برای شروع بررسی اجمالی ما درباره لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو، اول با معنای بازاریابی مجدد آشنا میشیم. بازاریابی مجدد نوعی بازاریابیه که به طور خاص برای افرادی که قبلاً به نام تجاری شما علاقه داشتن و در صورت بازدید مجدد از وب سایت شما، برای اونها به نمایش گذاشته میشه. چون که معمولاً وقتی کسی سایت شما رو مرور می کنه، به احتمال زیاد به اون چیزی که شما می فروشین علاقه داره.

برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطالب رو دنبال کنین.

لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو
ما در اینجا شما را با اصل واژه بازاریابی آشنا می کنیم.

 

چرا از بازاریابی مجدد استفاده کنیم؟

بازاریابی مجدد تاکتیک مفیدیه، چون که بهترین مخاطب شما همیشه گروهی از افراد هستن که به احتمال زیاد به خریدار تبدیل میشن و چه کسی بهتر از اون کاربری که از قبل به شما علاقه نشون داده به تبلیغات شما پاسخ مثبت میده؟ بازاریابی مجدد می تونه تو انواع استراتژی های تبلیغاتی از جمله بازاریابی از طریق ایمیل هم استفاده بشه. گرچه معمول ترین مکان برای ظهور اون توی PPC هست و با اجرای بیشتر PPC از طریق تبلیغات گوگل، متداول ترین روش بازاریابی مجدد، استفاده لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو هست.

لیست بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو چیست؟

لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو (RLSA) اصلی ترین ابزار بازاریابی مجدد تبلیغات گوگل به شمار میاد. روش کار اینکه گوگل ترافیک صفحات خاصی رو تو وب سایت شما ردیابی می کنه و معمولاً بیشتر برای کسایی که ممکنه به مشتریان دائمی شما تبدیل بشن، به نمایش گذاشته میشه. وقتی کاربران از اون صفحات بازدید می کنن، گوگل اونها رو ردیابی می کنه و بعداً تبلیغاتی رو برای اونها به نمایش میذاره.

وقتی افراد تبلیغاتی رو از مشاغلی که قبلاً به اون علاقه مند شدن رو ببین، احتمال کلیک اونها برای تبلیغات دیگه خیلی بیشتره. در برخی موارد، کاربران در شرف خرید از شما بودن اما حواسشون پرت شده یا به هر دلیل دیگه ادامه ندادن. اما اینجا تبلیغات بازاریابی مجدد به اونها یادآوری می کنه که برگردن و کار خودشون رو تمام کنن.

لیست های بازاریابی مجدد
لیست بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو چیست؟

نحوه ارائه مجدد تبلیغ

حالا که اصول RLSA رو بیان کردیم، سوال بعدی اینه که چطوری می تونین تبلیغات جستجوی بازاریابی رو برای تجارت خودتون تنظیم کنین؟ برای شروع باید با ورود به Google Ads (شرکت تبلیغاتی شرکت گوگل) وارد بشین.

بعد از ورود، دو مولفه وجود داره که باید اونها رو تنظیم کنین:

  • لیست های بازاریابی مجدد: لیست های بازاریابی اساساً جایی هستن که شما به گوگل میگی برای چه کاربرایی می خوای مجدداً بازاریابی کنی.
  • برچسب های بازاریابی مجدد: برچسب های بازاریابی همون چیزیه که شما به صفحات وب سایت خودتون اضافه می کنین تا گوگل بتونه ترافیک اونجا رو ردیابی کنه.

با ایجاد چند لیست بازاریابی مجدد شروع کنین. می تونین بازاریابی مجدد رو برای یک کمپین کامل یا برای گروه های تبلیغاتی منفرد اعمال کنین.

برای شروع، این روند را دنبال کنید:

  1. یا یک کمپین یا گروه تبلیغاتی موجود رو انتخاب کنید، یا یک کمپین جدید ایجاد کنین.
  2. روی «مخاطبان» توی فهرست سمت چپ کلیک کنین.
  3. با کلیک روی نماد مداد، یک لیست مخاطب اضافه کنین.
  4. “کمپین” یا “گروه تبلیغات” رو تو بخش “افزودن به” انتخاب کنین.
  5. روی “انتخاب یک کمپین” یا “انتخاب یک گروه تبلیغاتی” کلیک کنین. سپس کمپین یا گروه تبلیغاتی مورد نظر خودتون رو انتخاب کنین.
  6. تو بخش «نحوه تعامل آنها با تجارت شما» روی «بازدیدکنندگان وب سایت» کلیک کنین. تو منوی کشویی حاصل، کادر تأیید رو کنار هر لیستی که می خواین اضافه کنین، انتخاب کنین.
  7. روی «ذخیره» کلیک کنین.

بعد از تنظیم لیست بازاریابی مجدد، باید برچسب های بازاریابی مجدد رو به وب سایت خودتون اضافه کنین. این فرایند به مراتب پیچیده تر از روش فوق هست و اگرچه می تونین دستورالعمل های گوگل رو به صورت آنلاین پیدا کنین، اما باید با کد وب سایت خودتون آشنا باشین.

اگر از کار با این کد اطمینان ندارین، می تونین از شرکت ما کمک بگیرین.

لیست های بازاریابی مجدد
مراحل ایجاد مجدد تبلیغ

چگونه لیست بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو خود رو بهینه کنیم؟

وقتی RLSA شما فعال و راه اندازی شد، احتمالاً تعداد بیشتری خرید و بازده رو نسبت به قبل مشاهده می کنین. اما اگه می خواین تبلیغات جستجوی بازاریابی مجدد شما واقعاً مثمرثمر باشه، باید به دنبال راه های اضافی برای بهینه سازی اون باشین.

در اینجا سه ​​روش ساده وجود داره که می تونین از RLSA خود بیشترین بهره رو ببرین!

#۱ لیست بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو : پیشنهاد کلمات کلیدی با مارک بیشتر

حتی برای کمپین های منظم PPC، ایده خوبیه که کلمات کلیدی مارک دار رو پیشنهاد بدین. یعنی کلمات کلیدی که اصطلاحات مربوط به مارک شما رو در بر می گیره (مانند نام تجاری شما).

دلیل این امر اینکه اگه شخصی مستقیماً به جستجوی تجارت شبیه به تجارت شما می گرده، از این طریق کاری کنین تا بتونه به راحتی شما رو پیدا کنه. در غیر این صورت، رقبای شما می تونن کلمات کلیدی مارکدار شما رو پیشنهاد بند و بازدید شما رو بدزدن.

اما این رو هم در نظر بگیرین: کدوم کاربرها بیشتر به دنبال جستجوی مستقیم نام تجاری شما هستن؟ احتمالاً اون هایی که قبلاً با شما ارتباط برقرار کردن، درسته؟ این به این معنیه که کلمات کلیدی مارک دار اغلب به ویژه در هدف گذاری مجدد جستجو موثر هستن. به همین ترتیب، بیشتر مورد هدف قرار دادن اونها رو تو اولویت خودتون قرار بدین.

لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو

#۲ لیست بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو : کلمات کلیدی کوتاه تر و عمومی تر را هدف قرار دهید

نوع دیگری از کلمات کلیدی که ممکنه بخواین تو کمپین های بازاریابی مجدد خودتون از اونها رو مورد هدف قرار بدین، کلمات کلیدی کوتاه هستن. در PPC معمولی، کلمات کلیدی کوتاه اغلب زمینه های ممکن و رقابت بیش از حد زیادی رو دارن. اما در بازاریابی مجدد، این چندان مشکل ساز نیست.

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما انواع مبلمان تزئیناتی چوبی می فروشین. به طور معمول، شما نمی خواین “میز” رو مورد هدف خود قرار بدین، چون که این موضوع می تونه تعداد مختلفی از اهداف جستجو رو در بر داشته باشه. اما وقتی که فردی رو که قبلاً از سایت شما بازدید کرده، هدف قرار میدید، احتمال مطابقت تبلیغات شما با هدف جستجوی اون کلمه کلیدی بسیار بیشتره. این به این معنیه که شما می تونین با هدف قرار دادن کلمات کلیدی کوتاه تر از اون چه که معمولاً انجام میدین، کنار بیایین.

#۳ لیست بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو : نحوه مدیریت کاربران تغییر یافته را تعیین کنید

هدف مجدد جستجو بر روی دستیابی به افرادیه که قبلاً از وب سایت شما بازدید کردن. بنابراین، وقتی صحبت از کسایی میشه که از سایت شما بازدید می کنن، شما چه کاری انجام میدین؟ آیا هنوزم اونها را مورد هدف قرار میدین؟ این پاسخ، به اون چیزی که می فروشید و اینکه چطوری می خواین بازاریابی خودتون رو انجام بدین، بستگی داره.

برای برخی از مشاغل، کاربر ها اونقدر ارزش ندارن که بتونن به محض خرید اقدام به بازاریابی کنن. اگرچه در موارد دیگه، می تونین بازاریابی رو برای مشتریای موجودتون ادامه بدین و سعی کنین محصولات دیگه رو افزایش بدین. این انتخاب با خود شماست، اما حتماً یکی از گزینه هایی رو انتخاب کنین که بیشتر به نفع استراتژی بازاریابی شما باشه.

لیست های بازاریابی مجدد
امروزه اکثر خرید ها به صورت اینترنتی می باشد.

 

نتیجه گیری

آیا می خواهید همه بازدید کنندگان سایت خودتون رو به تجارت خودتون برگردونین و اونها رو به مشتری تبدیل کنین؟ رنک برتر به شما کمک می کنه تا RLSA خودتون رو راه اندازی کنین! ما به عنوان یک شریک برتر گوگل، Google Ads رو از داخل و خارج می شناسیم و سال های زیادی تجربه بهینه سازی بازاریابی دیجیتال برای مشتریای خودمون داریم.

با خدمات بازاریابی مجدد ما، در اجرای هر یک از نکات ذکر شده در بالا و موارد دیگه به شما کمک می کنیم. همچنین یک نماینده حساب اختصاصی دریافت می کنید که شما رو در جریان کارهای ما قرار میده.

لیست های بازاریابی مجدد
ما در اینجا شما را با لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو آشنا کردیم.

کلام رنک برتر

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی رو داشته و اطلاعات مورد نیاز خودتون رو در مورد بازاریابی مجدد به دست آورده باشین. ما تو این مقاله با معرفی چگونگی لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو، در خدمت شما بودیم و شیوه ایجاد این عمل رو به صورت مرحله به مرحله با همدیگر مورد بررسی قرار دادیم. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع وارد سایت ما شده و مقالات دیگه ما رو هم ببینین. ما پاسخگوی هر گونه سوالی از طرف شما هستیم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *