آموزش افزایش سرعت سایت و 7 اصل آن

نحوه افزایش سرعت سایت

مقدمه

در سال های اخیر، توجه افراد به دنیای مجازی بیش از پیش افزایش یافته است. با توجه به این شرایط، استفاده از تکنیک های موثر برای جلب توجه مخاطبان در فضای مجازی ، از هر کاری برای کسب و کارها واجب تره! یکی از مهم ترین تکنیک های موثر توی این حوزه، استفاده از راهکار هایی برای افزایش هرچه بیشتر سرعت سایتِ . اطلاع از چگونگی نحوه افزایش سرعت سایت راه کسب و کارها رو در رسیدن به اهدافشون هموارتر می کنه. توی این نوشته از وب سایت رنک برتر، به چندی از موثرترین تکنیک های لازم برای بالا بردن سرعت یک سایت و همینطور ابزارهای لازم برای اندازه گیری آن پرداخته ایم. پس با ما همراه باشین.

منظور از سرعت سایت چیست

به مدت زمانی که طول می کشه اطلاعات یک صفحه به کاربر نشون داده بشه، سرعت سایت گفته میشه. واضحه که هر چی سرعت بیشتر باشه، کاربر تمایل بیشتری به بررسی سایت پیدا می کنه.

اندازه گیری سرعت سایت

ممکنه شما سایتتون رو باز کنین و از سرعت بالای load شدن اون لذت ببرید. در حالی که میزان سرعت سایت شما الزاما زمانی نیست که برای شخص شما طول می کشه تا اطلاعات صفحه نشون داده بشه. بنابراین ابزارهایی معرفی شدن که در این زمینه به کمک شما اومدن. در ادامه شما رو با چند تا از ابزار های لازم برای اندازه گیری سرعت سایت، آشنا کردیم:

  • Pingdom: این ابزار رایگانه و کاربری راحتی هم داره.
  • Page speed insights: در این ابزار میشه راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت رو مشاهده کرد. این ابزار توسط خود گوگل راه اندازی شده و متاسفانه توی ایران، محدودیت استفاده داره. البته خب همیشه راه هایی برای دور زدن این محدودیت ها وجود داره.
  • Gtmetrix: این ابزار مورد علاقه ی ایرانیاست. بسیار پر کاربرد و بدون محدودیت.
  • Site checker: اینجا هم علاوه بر اندازه گیری سرعت سایت، میشه راهکارهایی رو جهت بالا بردن سرعت سایت مشاهده کرد.
  • Website speed test: استفاده از این ابزار رایگانه. همچنین برای سایت های وردپرسی کارایی خیلی خوبی داره.

ترفندهای بالا بردن سرعت سایت

در این قسمت، به بحث درمورد نحوه افزایش سرعت سایت می پردازیم. از اونجایی که افزایش سرعت سایت، نقش موثری در موفقیت کسب و کارها داره، با دقت به موارد زیر توجه کنید:

۱#_انتخاب قالب مناسب برای سایت

با انتخاب قالب های ساده تر برای سایت، می تونید سرعت اون رو بالا ببرید. از انتخاب قالب هایی با کد نویسی ضعیف به شدت پرهیز کنید. همچنین حواستون باشه که استفاده از قالب های با تصاویر زیاد متحرک، دشمن سرعت سایت شماست. پس قالب سایتتون رو با آگاهی از این مسائل، انتخاب کنید.

۲#_بهره بردن از افزونه ی کش مرورگر وب

وقتی که کاربر یه صفحه ای رو باز می کنه، سرور اون سایت اطلاعات رو طی مراحل پیچیده و زمانبری به کاربر نشون میده. حالا اگه افزونه ی کش رو روی سایتتون نصب کنید، یه سری اطلاعات ثابت روی حافظه ی سیستم کاربر ذخیره میشه. این ذخیره سازی باعث میشه که در دفعات بعدی، پروسه ی زمانبر نشون دادن اطلاعات سایت، در زمان کوتاه تری انجام بشه و به اصطلاح، سرعت سایت بالاتر بره.

نحوه افزایش سرعت سایت
با بهره گیری از ترفندهای مناسب افزایش سرعت سایت، می توانیم کسب و کار خود را ارتقا بدهیم.

۳#_ بهینه کردن تصاویر

از جمله ی کارهای مفیدی که می تونیم در زمینه ی بهینه سازی تصاویر انجام بدیم، فشرده سازی اون هاست. همچنین انتخاب سایز مناسب (به طوری که خیلی بزرگ و پرحجم نباشه) کمک موثری به بالا رفتن سرعت سایت می کنه. برای بهره وری بهتر سایت در نظر داشته باشین که عکس هاتون رو با فرمت jpg و تصاویر گرافیکی رو با فرمت  pngذخیره سازی و استفاده کنید.

۴#_ کنترل تعداد ری دایرکت

دقت کنید که بی رویه بین صفحاتتون پل نزنید و آدرستون رو به طور مداوم، از صفحه ای به صفحه ی دیگه منتقل نکنید. در کل هرچی تعداد ری دایرکت ها کمتر باشه، سرعت سایت بالاتر میره.

۵#_ استفاده از افزونه های مناسب

همیشه حواستون باشه از چه افزونه ای برای سایتتون استفاده می کنید. بهتره دور افزونه هایی با کد نویسی دم دستی و سرعت پایین رو خط قرمز بکشید. نتیجه ی استفاده از یه افزونه ی کُند، داشتن سایتی با سرعت پایینه.

۶#_ استفاده از تکنیک بارگذاری کُند

استفاده از تکنیک lazy load یا بارگذاری کند، باعث میشه تمام عکس ها و محتوای یک ساعت، هم زمان با هم بالا نیاد. در این روش، عکس و فیلم های موجود صفحه ، همگی با هم لود نشن و در عوض ، موقع جا به جا شدن روی صفحه، نماش داده میشن. استفاده از این روش، تاثیر بسزایی در بالا بردن سرعت سایت داره.

۷#_ به روز بودن

شاید باورتون نشه، اما به روز بودن یه سایت می تونه تا حد زیادی سرعت اون رو بالا ببره. اگر سایتتون رو مرتبا به روز رسانی نکنید، نتیجه ای جز کُند بودن سایت و به دنبال اون، بی رغبتی کاربران به همراه نداره.

۸#_ بهره بردن از CDN

CDN چیست ؟ اگر سایت شما با کاربران خارج از کشور تعامل داره، استفاده از این گزینه به شدت پیشنهاد میشه. فعال کردن این گزینه، باعث میشه که اطلاعات سایت روی سرورهای جهانی ذخیره بشه. اینجوری اطلاعات برای هر کاربر، از نزدیک ترین سرور به اون شخص، براش بارگذاری میشه. با این کار، سرعت سایت افزایش پیدا می کنه.

نحوه افزایش سرعت سایت
افزایش سرعت سایت، باعث محبوبیت نزد کاربران می شود.

تاثیرات حیاتی افزایش سرعت سایت

تا اینجا با راه های مختلف نحوه افزایش سرعت سایت آشنا شدیم. حالا خوبه بدونین که بالا رفتن سرعت سایت، چه مزایایی به همراه داره.

  1. اولین نتیجه ی سرعت بالا، بازدید بالای سایتِ .
  2. مزیت بعدی سرعت بالای سایت، محبوبیت اون بین کاربران هست. با تموم شلوغی های زندگی این روزها، کاربران اصلا حوصله ی معطل موندن برای دیدن محتوای یک سایت رو ندارن. سرعت بالا اومدن یک سایت اگر به ثانیه برسه، از تحمل کاربر خارج میشه و اون صفحه رو می بنده.
  3. میزان سرعت یک سایت از معیارهایی هست که باعث اعتبار یک سایت، نزد موتور جست و جو گر میشه. پس برای معتبر شدن، سرعت نقش تعیین کننده ای داره.
  4. با بررسی اصول سئو ، می بینیم که سرعت سایت هم در بین این اصول قرار گرفته. پس سرعت بالای سایت، برای سئوی مناسب کاملا مهمه.

اطلاع از این مزایا، باعث میشه که کسب و کارها به بالا بردن سرعت سایت توجه ویژه ای داشته باشن.

سخن رنک برتر

در این مقاله از وب سایت رنک برتر به بررسی راهکارهایی در رابطه با نحوه افزایش سرعت سایت پرداختیم و همچنین تاثیرات حیاتی این راهکار ها رو بر اعتبار یه سایت در گوگل مورد بررسی قرار دادیم. استفاده از این اصول اساسی رو به هیچ وجه دست کم نگیرید؛ چراکه طبق الگوریتم های گوگل تقریبا این موارد جز اصلی ترین مواردی است که همیشه مورد توجه قرار میگیره. از شما دعوت می کنیم که سایر مقالات تخصصی سایت رنک برتر در حوزه وب را مطالعه کنید. رنک برتر به شما کمک می کنه که سایت شما بالاترین اعتبار و جایگاه را در بین سایر رقبای فعال حوزه کاری شما کسب کند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *