4 اصل مهم در معرفی سئو سایت و بهره مندی از آن

سئو سایت چیست

مقدمه

سئو سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ امروز سعی داریم در این مقاله شما را با ((سئو SEO)) که یک اصل بسیار مهم در مدیریت و بهینه سازی سایت هاست، آشنا کنیم. با گسترش روز افزون علم و تکنولوژ مردم بیشتر از قبل به خرید های اینترنتی از طریق سایت ها روی اورده اند، لذا به همین دلیل برای کسانی که کسب و کاری را دارند واجب است که صفحه ای اجتماعی و سئو شده داشته باشند. چرا که بازار های این چنین بسیار رقابتی است و اگر کسب و کار را همیشه به روز نکنند ممکن است به صورتی یا به نحوی از اثر رقابتی آسیب ببینند و از بازار حذف شوند.

سئو سایت چیست ؟

در ادامه این مطلب به این مسئله که سئو چیست؟ و چرا مهم است؟ یا چرا باید سایتمان را سئو کنیم تا فروشمان را با آن بالا ببریم؟، می پردازیم. پس حتما در ادامه مطلب با ما باشین و این نکات ارزشمند را از دست ندین. چون یکی از پایه های دیجیتال مارکتینگ است.

سئو چیست؟

سئو برگرفته از کلمه SEO (مخفف عبارت Search Engine Optimization) راهکاریست در جهت افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت با استفاده از نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی جستجو.

ایجاد و طراحی وب سایت اولین قدمِ و باید که این شاه راه ارتباطی و تبلیغاتی در فضای دیجیتال را آنچنان برجسته و مجذوب کننده کنین که مخاطبین و مشتریان فعلی و آینده کسب و کار شما را در کسری از ثانیه و در اولین نگاه به خود جذب کند که مبادا پنجره سایت شما را ببندند و برای رفع نیاز خود به سراغ سایت و در نهایت کسب و کار رقیب بروند.

سئو سایت چیست

سئو سایت با رنک برتر

از این رو می بایستی که مجموعه اقداماتی را در این زمینه انجام دهیم که البته این کار را باید کارشناسان بازاریابی محتوایی و تولیدکنندگان محتوا انجام دهند تا هزینه و وقت صرف شده بیشترین سود و بازخورد را برای کسب و کارتون داشته باشن. به این مجموعه اقداماتی که کارشناسان و متخصصان انجام می دن ، سئو می گن.

متخصصان سئو سایت و تولید محتوای بازاریابی در “رنک برتر” با تکیه بر دانش و تجربه خود، می توانند سئو سایت شما را بهبود بخشند.

نکته

می دونیم شما که در حال مطالعه این مقاله هستین، علاقه مند به ارتقاء دانش خود در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو می باشین. و برند رنک برتر مفتخره که می تونه به بسیاری از کسب و کارهای این مرز و بوم در راستای برندینگ و بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) یاری برسونه.

#۱ سئو سایت چیست : سئو به زبان ساده

بذارین جناب آقای سئو را به ساده ترین روش ممکن به شما معرفی کنیم: سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو علم و هنری که از کسب دانش و تجربه در حوزه های زیر به دست اومده :

  1.  رفتار شناسی و علم بازاریابی : برای شناسایی کلید واژه هایی که حاصل دغدغه ها و آرزوهای مخاطبین کسب و کار شما می باشد.
  2.  رقابت شناسی: به معنی آنکه رقبای واقعی شما در دنیای دیجیتال چه اشخاص و کسب و کارهایی می باشند و آن ها برای ارتباط گیری با مخاطبان خود از چه روش هایی استفاده کرده اند.
  3. برنامه نویسی و آشنایی با کدنویسی های پیشرفته و کارامد برای شناسایی بهتر وب سایت به موتورهای جستجو
  4.  شناسایی الگوریتم های موتورهای جستجو و SERP
  5.  شناسایی روشهای استاندارد محتوا نویسی (CONTENT MARKETING)
  6. شناسایی درست زمینه های ارسال پیام ارزشی ( CONTEXT)
  7. شناسایی درست کانالهای ارتباطی (CHANNEL).

نکته

و دیگر بحث تخصصی که هم حاصل کسب دانشِ و هم حاصل کسب تجربه در زمینه سئو هست که به سئوی تکنیکال ( Technical SEO) و بهبود شرایط سئوی صفحات که بر روی وب سایت انجام می گیره.  بهبود شرایط و ساختارسازی ارتباطی خارج از فضای وب سایت در دنیال دیجیتال (on-page SEO and off-page SEO).

سئو سایت چیست

#۲ سئو سایت چیست : چرا سئو مهم است؟

با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می تونن در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشن، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستن. نتایج طبیعی درصد بیشتری از ترافیک را به صورت معمول کسب می کنن. به عنوان مثال طبق تحقیات انجام شده تنها ۲.۸% کاربران آمریکایی بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنن. به طور خلاصه سئو فرصت کسب ترافیک ۲۰ برابری نسبت به تبلیغات کلیکی در موبایل و گوگل ایجاد می کنه.

سئو تنها روش های بازاریابی

سئو از تنها روش های بازاریابی که در صورت پیاده سازی صحیح، تاثیر آن در طول زمان افزایش پیدا می کنه. در صورتی که شما محتوایی تو وب سایت دارین که مستحق کسب رتبه باشه، ترافیک کسب شده از این محتوا در طول زمان افزایش هم پیدا می کنه، در حالی که تبلیغات دیگه بعد از مدتی نیاز به صرف هزینه و شارژ کردن حساب دارن.

نکته

موتورهای جستجو هر روز هوشمندتر می شن، اما در عین حال نیاز به کمک ما هم دارن. بهینه سازی وب سایت به موتورهای جستجو کمک می کنه تا اطلاعات محتوای سایت را به صورت بهتری درک کنن و از این رو محتوای وب سایت به طور مناسبی ایندکس شده و در نتایج جستجو به نمایش در بیایند.

#۳ سئو سایت چیست : آیا من نیاز به استخدام متخصص سئو، مشاور یا آژانس سئو دارم؟

بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت می توانین برخی از مبانی سئو رو خودتون پیاده سازی کنین. شاید هم به این نتیجه برسین که کمک گرفتن از یک متخصص می تونه گزینه بسیار بهتری باشه. از نظر ما هر دو روش خوبه. اگر نهایتا تصمیم به استخدام متخصص سئو گرفتین، دقت داشته باشین که ارائه دهندگان خدمات سئو، دارای کیفیت کاری متفاوتی هستنن. شناخت نحوه انتخاب یک شرکت سئو می تونه موجب ذخیره زمان و منابع مالی شما بشه، چرا که تکنیک های اشتباه سئو آسیب های جبران ناپذیری به سایت شما خواهند زد.

سئو سایت چیست

#۴ سئو سایت چیست : اگر می خواهید فروش خوبی داشته باشید باید سایت خود را سئو کنید

امروزه با توجه به پیشرفت علم و اینترنتی شدن خرید و فروش ، سئوی سایت بهترین و موثرترین گزینه برای سود و فروش بیشتر محسوب میشه. زمانی که سایت شما سئو شده باشه یعنی از نظر موتورهای جستجو، بعنوان سایت خوبی شناخته بشه و در بالاترین رتبه در جستجوی گوگل قرار بگیره، بی‌‌شک مطمئن باشین کارتون رو درست انجام داده‌‌اید و در حوزه‌‌ای که فعالیت دارید بهترین هستین. اینجاست که دیگه باید تنها نگرانی شما رسوندن به موقع محصولات و یا خدمات به کاربراتون باشه.

نکته :

هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت بدین و هر چقدر هم هزینه کنین، تا زمانی که سایت توسط کاربرانتان قابل مشاهده نباشه فایده‌‌‌ای نداره. خیلی مهمِ که سایت شما برای یه نفر بهینه سازی شده باشه.

کلام رنک برتر

سئوی یک سایت حتما باید توسط متخصصین این حوزه صورت بگیره، چرا که در صورت سئوی ناصحیح به روش های غلط ممکن است اثرات و فیدبک های منفی ای را در این زمینه مشاده کنیم. کارشناسان و متخصصان ما در تیم رنک برتر همواره اماده ی مشاوره و کمک کردن به شما در حوزه سئوی حرفه ای سایت و شبکه اجتماعی شما هستن.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *