تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد

تولید محتوا چیست؟ | تولید محتوای طلایی

نوشته ها، تصاویر ثابت، تصاویر متحرک، نقاشی ها، صدا ها و تمامی زیر شاخه های اونها وقتی برای اهداف و مقاصد مختلف تولید میشن از ارزشمندی بالایی برخوردار شده و قابل اتکا هستن. بنابراین این محتواهایی که از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفتن و امروزه نیز به دلیل اثرگذاری بالا در قالب های گوناگون عرضه میشن دارای چهارچوبی هستند که پیروی از اونها الزامیت داره. به همین دلیل ما در رنک برتر شما رو ساختار تولید محتوا آشنا می کنیم که اصل اساسی بحثمون میشه. پس لطفا با ما همراه باشین.

اصول تولید محتوا رو باید یاد بگیریم تا بتونیم محتوای باکیفیت تری خلق کنیم. به همین دلیل توی این مقاله در مورد این که تولید محتوای چیست و چه کاربردی دارد اشاره شده. ۱۰ مورد از مزایای تولید محتوا گفته شده است. همچنین تمام مواردی که یک تولید کننده محتوا باید به اونها توجه کنه و اصول تولید محتوا در قالب های مختلف محتوایی بیان شده.

محتوا چیست

محتوا چیزیه که باید از طریق برخی وسایل ، در قالب گفتار، نوشتار یا از طریق هنرهای مختلف بیان میشه. محتوا رو میشه از طریق بسیاری از رسانه های مختلف از جمله اینترنت، سینما، تلویزیون، رادیو، تلفن های هوشمند، سی دی های صوتی، کتاب ها، کتاب های الکترونیکی، مجلات و رویدادهای زنده، مانند سخنرانی ها، کنفرانس ها و اجراهای صحنه ای ارائه کرد. محتوا توی فضای امروز نقش کلیدی رو بازی می کنه.

تولید محتوا چیست

بعد از این که فهمیدیم محتوا چیه، بهتره در مورد تولید محتوا صحبت کنیم.

تولید محتوا، به ارسال اطلاعات به هر رسانه ای برای مخاطبان در زمینه های خاص گفته میشه. بین رسانه های مختلف، رسانه های دیجیتالی جایگاه ویژه ای دارن. تولید محتوای الکترونیکی اشکال معمولی داره که شامل نگهداری و به روز رسانی وب سایت ها، وبلاگ نویسی، مقاله نویسی، عکاسی، فیلم برداری، تفسیر آنلاین، نگهداری حساب های رسانه های اجتماعی و ویرایش و توزیع رسانه های دیجیتاله. نظرسنجی Pew تولید محتوا رو “مواد اولیه ای که به دنیای آنلاین کمک می کنن” توصیف کرد.

تولید محتوا یک سیستمه، نه یک هدف ! این جمله کلیدیترین جمله ای که باید تو ذهنتون بمونه. این سیستم برای تولید اطلاعات برای یک مخاطب مشخص هست. این موضوع خودش شامل دو بخش اصلیِ :

  • اول : کار کردن با افرادی که می‌خواهید با آن‌ها صحبت کنید،
  • دوم : کاری هست که شما می‌خواهید انجام بدید. 

به این ترتیب استراتژی محتوای شما باید ، همیشه سیستم تولید محتوای شما را هدایت کنه. تولید محتوا، فرآیند تولید ایده ها در مورد موضوعی هست که برای شخص خریدار شما جذابه و تولید محتوای نوشتاری یا ویدیویی پیرامون اون ایده ها صورت میگیره و در نهایت این اطلاعات به عنوان بلاگ، ویدئو، اینفوگرافی یا سایر قالب ها تولید میشن.

تولید کننده محتوا کیست

تولید کننده محتوا کسیه که محتوایی جذاب و هیجان انگیز برای بینندگان ایجاد می کنه.

محتوایی که اونها ایجاد میکنن میتونه آموزشی باشد یا در اوج سادگی میتونه جذاب باشه تا توجه هر بازدید کننده یا رهگذری را که قبلاً به برند شما علاقه ای نداشته رو جلب کنه. یه تولید کننده محتوا مسئول ارائه اطلاعات و مطالب در هر پلتفرم یا کاناله.

اونها معمولاً یه پرسونای مخاطب رو توی زمینه های خاص هدف قرار میدن و برای اون تولید محتوا می‌کنن. تولید کننده محتوا میتونه توی هر قالبی محتواش رو عرضه کنه و محدودیتی نداره. به همین منظور تولید کننده های محتوا رو بر اساس نوع محتوایی که تولید میکنن دسته بندی می‌کنن. تولید کننده های محتوا با ایجاد محتوا برای وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، مطالب بازاریابی و سایر سیستم ها، محصولات و خدمات شرکت ها رو تبلیغ می کنن. اونها رسانه های مکتوب و شفاهی را برای مصارف خصوصی و عمومی ایجاد می کنن.

از اونجایی توی سالهای اخیر رسانه های دیجیتالی رو به رشد بودن، تولید کننده محتوا به عنوان یک شغل ثابت در این بازار معرفی میشه و درآمد های خاص خودشون رو دارن. جالبه بدونید که صاحبین مشاغل هم به این نتیجه رسیدن که بدون تولید محتوای مناسب امکان تبلیغ قدرتمند و دیده شدن توی بازار رو ندارن.

چرا باید تولید محتوا کنیم

تولید محتوا به کسب و کارها کمک میکنه تا با مخاطبای خودشون ارتباط برقرار کنن. میتونید از طریق محتوا به سوالات اونها پاسخ بدید و با مشتری ارتباط برقرار کنید. وقتی یه ارزش ایجاد می‌کنید بدون اینکه چیزی در ازای اون بگیرید، مخاطبان به احتمال زیاد به توصیه ها و پیشنهادهای شما اعتماد خواهند کرد.

دلایل تولید محتوا چیست

به نظر شما اولین جایی که میتونید برای مشاوره یک متخصص یا پیدا کردن جواب یک سوال داغ مراجعه کنید، کجاست؟ حدس من گوگل (یا موتور جستجوی دلخواه شما) هست. شما تنها نیستید. Google به تنهایی روزانه به ۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (چهار میلیارد) جستجوی کاربران پاسخ میده. وقتی سوالتون رو توی نوار جستجو وارد می کنید، لینک هایی که توی نتایج جستجوی شما ظاهر میشه، محتوا هستند. چه بدونید و چه ندونید، شما دارید روزانه محتوا مصرف می کنید. بنابراین محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شماست و اجتناب از اون دیگه امکان پذیر نیست.

چرا به محتوا نیاز دارید؟

جواب ساده است، چون باعث افزایش آگاهی میشه.از اونجایی که در بحث ما محتوا ابزاری برای دیجیتال مارکتینگ محسوب میشه باید گفت که، محتوا به شما کمک می کنه تا علاقه مندها (لید) و مشتریای رو به سمت خود جذب کنید و در نهایت درآمد کسب و کار خودتون رو بیشتر کنید.

 

در اینجا ۱۰ دلیل گفته میشه که چرا باید تولید محتوا کرد:

  1. مخاطب‌های شما مدت طولانی‌تری با شما می مونن.
  2. در رسانه‌های اجتماعی کشش بهتری خواهید داشت.
  3. مخاطبان شما به شما اعتماد خواهند کرد.
  4. لید (مشتری بالقوه) های بیشتر و بهتری تولید خواهید کرد.
  5. محتوای اصلی میتونه نرخ تبدیل رو بهبود بده.
  6. کسب و کار شما به لطف محتوای سئو شده بیشتر دیده میشه.
  7. محتوای عالی میتونه شرکت شما رو به عنوان یک مرجع در صنعت خودتون مطرح کنه.
  8. محتوای با کیفیت میتونه آگاهی از نام تجاری و برند رو که بخش اول قیف فروش هست رو افزایش بده.
  9. طرفداران وفادار برند تجاری خودتون رو با توید محتوای اصولی پرورش خواهید داد.
  10. در استراتژی بازاریابی خود، پول ذخیره خواهید کرد چرا که هزینه های تبلیغاتی شما کاهش پیدا می کنه.

دلیل اهمیت محتوا چیست؟

موقع تولید محتوا ، میتونید اطلاعات رایگان و مفیدی رو در اختیار مخاطباتون قرار بدید. مشتریان بالقوه رو به وب سایت خود جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت حفظ کنید. شما همچنین بازگشت سرمایه بزرگی برای شرکت خود ایجاد می کنید.

چرا به تولید محتوا نیاز داریم

در این مورد آمار بازاریابی محتوا نشون میده که:

  • بازاریابی محتوا باعث رشد ۳ برابری نسبت به بازاریابی سنتی میشه
  • بازاریابی محتوا ۶۲٪ هزینه های بازاریابی سنتی رو در بر میگیره.
  • SMB (بیزینس های کوچک یا متوسط) هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند با رشد ۱۲۶٪ نسبت به زمان قبل مواجه میشن.
  • ۶۱٪ از خریدهای آنلاین نتیجه مستقیم مشتری هایی هست که در حال خوندن یک وبلاگ هستن.
  • شرکت هایی که ماهانه بیشتر از ۱۶ پست وبلاگ منتشر می کنند، ۳.۵ برابر بیشتر از مواردی که چهار پست یا کمتر توی هر ماه تولید می کنن، ترافیک بیشتری به دست میارن.

پس محتوا یعنی اساس رشد تجارت شما. حال سوالی که پیش میاد اینکه، چجوری تولید محتوای درستی انجام بدیم. خب معلومه دیگه اولین قدم میشه داشتن برنامه ریزی و استراتژی محتوا ؟!

اصول تولید محتوا

اصول تولید محتوا چیست

شما باید به بهترین روش ممکن از این گیاه مراقبت کنید. زمانی که محتوای مناسب با کار خودتون رو عرضه کنید، دچار رشد خواهید شد و زمانی که این امر اتفاق نیوفته دچار آسیب و در نهایت با شکست کسب و کار خودتون مواجه میشید. حتی توجه داشته باشید که اگر هر روز هم از گیاه خودتون به بهترین روش نگهداری کنید، تا زمانی که ریشه کار شما (محتوا) کار خودش رو به درستی انجام نده، کل گیاه پژمرده خواهد شد.

خیلی ها براشون سوال شده که “چگونه تولید محتوا کنیم” یا “تولید محتوا چگونه است” و یا چگونه تولید محتوا کنیم. جواب این سوالها بسیار مهم هستن و متاسفانه بیشتر کسایی که در حال فعالیت در این حوزه هستند این مقدمات اساسی رو نمی دونن.

اما در ادامه به ۵ نکته اساسی برای اصول تولید محتوا بیان شده که با مطالعه اونها میتونید محتوای خوبی تولید کنید.

#۱ تولید محتوای مناسب و مرتبط با کار

زمانی که از تولید محتوای مناسب صحبت میشه، باید خیلی چیز ها در نظر گرفته بشه تا شما بتونید به بهترین شیوه ممکن مخاطب رو جذب کنید و نگه دارید. بنابراین اگر محتوایی داشته باشید که این امر رو تضمین کنه، دیگه نیازی به نگرانی نیست ، چون مثل یک دانه کاشته شده در زمین، از لحضه ی اول در حال پیشرفت هستید.

خوشبختانه شما تنها نیستید! چون رنک برتر به صورت حرفه ای و شبانه روزی در حال ارتقای کسب و کار شما با استفاده از تولید محتوای مناسب هست. پس هرجا که نیاز شد میتونید روی ما حساب ویژه باز کنید.

#۲ تنظیم اهداف محتوا

مشابه یک کمپین بازاریابی سنتی ، استراتژی محتوای شما باید در جهت اهداف بازاریابی شما باشه (که به نوبه خود باید از اهداف شرکت شما باشه). تا زمانی که اهداف هوشمندانه باشه، باعث جذب بازدید کننده بیشتر از سایت شما میشه.

بازخورد این نوع هدف گذاری، افزایش ترافیک ارگانیک به وبلاگ در بازه زمانی سه ماهه به میزان ۲۵٪ عنوان میشه.

تعیین نیاز بازار برای تولید محتوا در این بخش قرار میگیره که خیلی اهمیت داره (یک مقاله کامل در مورد نیاز بازار نوشته شده که بدونید چگونه نیاز بازار رو بشناسی). بعد از مشخص کردن این موضوع ، هر محتوایی که ایجاد می کنید باید با هدفتون مطابقت داشته باشه تا نتیجه دلخواه بدست بیاد.

#۳ پرسونای مشتری ایجاد کنید

ساختن یک استراتژی محتوا بیشتر از اونه که فقط بدونید چه نوع محتوایی را می خواهید ایجاد کنید، بیشتر به این نیاز داره که بدونید برای کی دارید محتوا تولید می کنید. بنابراین باید به موارد زیر دقت کنید.

  • اول باید بدونید با چه کسی صحبت می کنین
  • چگونه می خواید با اون صحبت کنین
  • از کجا اون رو پیدا کنین.

نکته اصلی در ایجاد محتوای موفقیت آمیز اینکه هر خواننده احساس کنه مستقیم با خودش داره صحبت میشه. تنها راه برای انجام این کار هم صمیمی بودن با بازدید کنندگان ، رهبران و مشتریان هست. شما باید اونها رو مثل دوست قدیمی خودتون بشناسید. شما باید از موانع اونها ، نقاط درد ، چالش ها و ترس هاشون اطلاع داشته باشین. پس، شما باید از بهترین نتیجه ای که اونها دنبالش هستن، راه حل رویایی و بزرگترین خیالات اونها مطلع باشید.

نکته

ایجاد یک پرسونای مخاطب کمی تحقیق می خواهد (ما مقاله ای در همین سایت داریم به نام پرسونای مخاطب که نحوه نوشتن یک پرسونا رو به شما یاد میده) اما نتیجه نهایی تصویر واضحی از شخصی که شما می خواید اون رو جذب کنین و کسی که با خوشحالی محتوای شما را بخونه.

#۴ محتوای خودتون رو بازرسی کنید

این که آیا شما برای مدتی بدون هیچ جهت مشخصی محتوا ایجاد کرده اید، یا اینکه یک استراتژی رو دنبال می کنید، مهم هست، اما هر بخش بازاریابی میتونه از یک حسابرسی محتوا بهره مند بشه. حسابرسی محتوا صرفاً فهرستی از کارهایی را که قبلاً انجام دادید رو لیست میکنه، بعدش اون رو سازماندهی میکنه تا در یک برنامه محتوای جدید شما قرار بگیره. (همین محتوا بعد از حسابرسی در لیست برنامه های محتوا قرار گرفته) این روند ممکنه نوشتن مجدد مقاله باشه، یا ممکنه شکافهایی رو نشون بده که باید با محتوایی که برای پرسونای خودتون تولید می کنید، پر بشه.

نحوه حسابرسی محتوا

در اینجا نحوه انجام حسابرسی محتوا آورده شده:

  1. تمام مطالب خودتون رو توی یک صفحه گسترده جمع کنید.
  2. ستونهایی رو برای کلمات کلیدی هدف، پرسونای مشتری، قالب و موضوع اصلی ایجاد کنید، سپس این موارد رو برای هر قطعه محتوا پر کنید.
  3. ستونهایی رو برای معیارهای کلیدی خودتون مثل تعداد بازدید کننده، اشتراک گذاری ها، زمان بازدید و غیره اضافه کنید.
  4. سرانجام، هر پست (با استفاده از هایلایت یا ستون دیگر) رو توسط اون دسته از مواردی که به خوبی انجام شدن و  نیاز به بهبود دارند، باید بازنویسی شون یا با یک پست دیگه ادغام بشن.

در حالی که یک حسابرسی محتوا ممکنه خسته کننده به نظر برسه، اما همه این کارها ارزش افزایش ترافیک و هدایت رو دارند، به علاوه، یک طرح مشخص شده رو جلو می برید. اگر این بخش یکم گنگ به نظر می رسه به محتوای آنالیز محتوا مراجعه کنید.

#۵ قالب مناسب رو انتخاب کنید

پرسونای مشتری رو که ایجاد کردید یادتون میاد؟، شما برای اونها محتوا تولید می کنید. معنیش اینه که شما باید مطالب رو به شکلی تهیه کنید که مشتری به راحتی و با لذت از اون استفاده کنه. فرمتی که انتخاب می کنید ممکنه یک پست وبلاگ ، ویدئو ، تصاویر اسلایدی ، کار گرافیکی مثل اینفوگرافی، کتاب الکترونیکی، پادکست یا مواردی باشه که ذهن خلاق شما میتونه حالقش باشه. اما یادتون باشه همه ی اینها زمانی ارزش دارن که شکلش برای پرسونا شما مناسب باشه.

زمان انتخاب قالب محتوا، از این سؤالات به عنوان راهنما استفاده کنید:

  • استفاده این محتوا برای مخاطبان شما چقدر آسونه؟
  • شخصیت شما وقتش رو کجاها بصورت آنلاین می گذرونه؟
  • چه فرمتی رو میتونید بطور مداوم تولید کنید؟
  • آیا میتونید این محتوا را در سطح کیفی که رقابتی باشه، تولید کنید؟

با رعایت همه اصولی که در بالا عرضه شد، میتونیم محتواهایی تولید کنیم که به برندسازی شما کمک کنه.

چه محتوایی تولید کنیم

روش های متعددی واسه تولید محتوا وجود داره که یک مقاله کامل در مورد انواع محتوا نوشتیم که اگه دوست داشتید میتونید اون رو مطالعه کنید.

انواع مدل های محتوا

 

#۱ تولید محتوای الکترونیکی

محتوای الکترونیکی عبارت است از هر شکل محتوایی که در قالب داده های دیجیتالی وجود داره. محتوای الکترونیکی که به عنوان رسانه دیجیتال نیز شناخته میشه، در ذخیره سازی دیجیتال یا آنالوگ در قالب های خاص ذخیره میشن. اشکال محتوای دیجیتالی شامل اطلاعاتی است که به صورت دیجیتالی پخش میشن، انتشار پیدا می کنن یا در فایلهای کامپیوتری وجود دارن.

رسالت یک تولید کننده محتوای الکترونیکی، تولید یک محتوای الکترونیکی خوب که در مورد محصولات یا خدمات شما توی فضای الکترونیکی اطلاع رسانی کنه. مزایای سایت و یا شرکت شما رو بیان کنه، به شرکت شما اعتبار ببخشه یا به سوالات بسیاری از مشتریان فعلی و احتمالی در مورد کسب و کارتون پاسخ بده.

رسانه هایی که محتواهای الکترونیکی توی اون میتونن به اشتراک گذاشته بشن به ۳ دسته تقسیم بندی شدن که عبارتند از:

  • رسانه های اشتراکی
  • رسانه های مربوط به خود
  • رسانه های خریداری شده

هر چند از نظر فنی باید دسته بندی های تولید محتوای اینستاگرام و سایت رو زیر دسته این بخش بدونیم؛ اما به دلیل اهمیتشون کاملا اونها رو تفکیک کردیم تا بتونیم توضیحات بیشتری بدیم.

#۲ تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام رسانه تصویریه که توی سالهای اخیر رشد خیلی زیادی رو به نسبت سایر رسانه ها توی ایران داشته. به شکلی که الان ۶۵.۶۷ درصد کاربران ایرانی اینستاگرام رو به سایر شبکه های اجتماعی ترجیح دادن. خیلی از کسب و کارها هم به دلیل محبوبیت این پلتفرم در بین کاربرا، اقدام به شروع تجارتشون توی این فضا کردن. رنک برتر هم از این قاعده مستثنی نیست و پیج اینستاگرامی خودش رو به آدرس rankebartar برای علاقه مندان اینستاگرام ایجاد کرده.

اما تولید کننده محتوای اینستاگرام کسیه که محتوای اینستاگرام رو به طور خاص برای مخاطبان خودش تهیه می کنه. به عنوان مثال، اگه یه کاربر اینستاگرام دستورالعمل های آشپزی رو متناسب با مخاطب خودش ارسال کنه، میتونیم اون شخص رو یک سازنده محتوای اینستاگرام در نظر بگیریم.

محتواهایی که توی فضای اینستاگرام انتشار پیدا میکنن سه دسته کلی هستن:

  • محتواهای ویدیویی
  • محتواهای تصویری
  • محتواهای متنی (کپشن)

باید مراقب باشین که واسه تولید محتوای خوب در اینستاگرام حتما باید بدونید چه موقع از کدوم نوع محتوای اینستاگرامی استفاده کنین. چرا که در هر ثانیه نزدیک به ۱۱۰۰ محتوا منتشر میشه.

#۳ تولید محتوای سایت

سایت ها برای دیده شدن توی موتورهای جستجو به محتوای سئو شده نیاز دارن. تعداد پست هایی که در سال توی فضای وب منتشر میشه  بالغ بر ۳ میلیارد محتوای بلاگ هست. پس کسی توی این فضا، میتونه رقابت رو ببره که محتواش توی نتایج گوگل بالاتر دیده بشه. از اونجایی که CMS وردپرس در ایران عمومیت دارد ما به اصول تولید محتوا توی وردپرس اشاره می کنیم.

تولید محتوا در وردپرس

و اما در بخش دوم از توضیح تولید محتوا چیست ؟ به وردپرس میرسیم !

و درست اینجاست که ما وارد میشیم . خب ، تولید محتوا در وردپرس به عهده نویسندگان سایت هست. خوشبختانه ابزارهای زیادی فراهم شده تا یک نویسنده با استفاده از وردپرس بتونه به خوبی کار خودشو انجام بده ! و اینجا یه سوال پیش میاد که اون کارها چیه ؟!

۱. لحن نوشتاری

برای مثال :

  • ( سلام به تمامی کاربران گرامی سایت x  )
  • (سلام ، حالتون چطوره ؟! امروز با یه مطلب دیگه … )
  • ( سلام ، خوشحالم که داری این مطلب رو میخونی و . . )

همون طوری که مشاهده می کنید لحن نوشتاری سه جمله آغازین هر ۳ نویسنده در بالا متفاوته. و اما این چه تاثیری داره ؟ بسته به جامعه مخاطبین شما لحن نویسنده تغییر میکنه. برای مثال اگر هدف شما جمعیت جوان و نوجوان قرار گرفته لزومی بر نثر نوشتاری پیچیده و یا زیاد رسمی نیست مثل متن دومین نویسنده در مثال های بالا اگر یک سایت فروشگاهی کالای غیر دیجیتال دارید (مقاله ، خدمات و .. ) لحن اول مناسب تر به نظر میرسه و یا اگر یک وبلاگ شخصی رو اداره می کنید سومین لحن برازنده تر به نظر میاد !

پس یکی از کار های یک نویسنده در نظر گرفتن لحن نوشتاری با توجه به جامعه مخاطبین کار شماست !

۲. اشراف به ادبیات 

کسی که متن های شما رو می نویسه باید اشراف بالایی به ادبیات داشته باشه تا مخاطب هنگام خوندن یک متن دچار سردرگمی نشه. بهتره برای درک بیشتر این موضوع به مثال زیر توجه کنین تا بتونیم به نتیجه مشترکی برسیم.

۳. آشنایی با قالب نویسندگی آنلاین

همونطور که احتمالا می دونید ، وردپرس برای سنجش کیفیت یک مطلب از قواعد خاصی پیروی می کنه و اما این قواعد خاص چیه ؟

جدایی متن با سربرگ های مختلف

هر متن باید به صورت منظم با سربرگ های خاصی جدا بشه ! برای مثال زمانی که همین پست رو مطالعه می کنید؛ به اندازه کلمات بالای تصاویر و یا سربرگ های شماره دار توجه کنید. همه با یک نظم و اندازه خاصی جایگذاری شدند.

وجود تصویر در هر متن 

طبق این مورد ، هر متن باید دارای تصویر باشه ! و اما چرا ؟!

زمانی که ما در حال مطالعه یک متن هستیم، خسته نشدن از روند یکسان بسیار مهمِ ! شاید برای خود شما هم این اتفاق افتاده باشه که قبل از خوندن یه کتاب اون رو ورق بزنید تا تصاویر استفاده شده در متن ها رو ببینید. داشتن تصویر های جالب و گوناگون جزو نکات مثبت کار یک نویسنده است . البته تا زمانی که به بحث مرتبط باشه.

۴. وجود لینک های داخلی و خارجی

داشتن لینک خارجی و داخلی به کار شما و مطلب هاتون اعتبار می بخشه. برای مثال زمانی که از مقاله ای در ویکی پدیا صحبت می کنیم باید یک لینک خارجی بهش بدیم تا مطلب معتبر تر بنظر بیاد. اینجوری هم با مدرک صحبت می کنیم و هم قواعد ساختاری رو رعایت کردیم. و اما در مورد لینک داخلی هم میتونین به صفحاتی مثل خانه سایت و یا درباره ما ، وبلاگ و یا هر چیزی که به مطلب مرتبط باشه پیوند بدین:

و اما دو نکته بسیار مهم:

  1. از پیوند های بیجا و نامرتبط به متن ۱۰۰% خودداری کنید چون باعث ضربه زدن به مطلب میشه.
  2. اگر پیوند هایی برای مطلب خودتون در نظر دارید حتما و حتما به طور مساوی در کل متن پخش بشن ، برای مثال اگر ۵ لینک داخلی دارید، همه رو در آخر و یا اول متن جای گذاری نکنید ، اجازه بدید مخاطب در هر بخش با یک پیوند جدید رو به رو بشه.

تولید محتوای آموزشی

محتواهای آموزشی از انواع محبوب در فضای تولید محتوا هستن. هر چند که تولید محتوای آموزشی در فضای آموزش و پرورش کشور رواج پیدا کرده اما کیفیت اونها هنوز در حد مطلوبی نیست. اما اصول تولید محتوای آموزشی به صورت کلی در مقاله ای که با همین عنوان نوشته شده، قرار داده شده و از اضافه گویی در این بخش دوری میکنیم.

کلام رنک برتر

تو این مقاله به چیستی و چرایی و چگونگی تولید محتوا پرداختیم تا شما با اشرافیت کامل قدم های مطمئن و پایداری رو در این حوزه بردارید. رنک برتر با تکیه بر دانش بروز و آگاهی های میان رشته ای قادر به همکاری و همراهی شما در دنیای دیجیتال است. از همین رو پیشنهاد میشه مقالات ما رو با دقت مطالعه کنین و از اونها بهره مند بشین. هر سوالی هم براتون پیش اومد، میتونین از ما بپرسین.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *