لینک سازی داخلی چیست و اهمیت لینک سازی داخلی در رتبه سئو

لینک سازی داخلی چیست

مقدمه

لینک سازی داخلی چیست ، سوال بسیاری از کاربران هست که باید به آن با دقت و ظرافت ویژه ای پرداخت بشه. چون یکی از مهمترین پایه های رشد سایت شما بر این پایه استوار هست. از همین رو در این مقاله شما با لینک‌سازی داخلی ، اصول لینک‌سازی داخلی و تاثیر آن در بهبود سئو و رتبه‌بندی سایت آشنا خواهید شد.

لینک‌سازی داخلی یکی از مهم‌ترین اصول در سئو یا لینک دهی در سئو هستش که معمولا جدی گرفته نمیشه.البته منظور ما این نیست که کسی به لینک‌سازی داخلی توجه نمیکنه، منظور ما اینه که لینک‌سازی به شکل حرفه‌ای و جدی و درست پیگیری نمیشه.

در این مقاله قراره به این موضوعات بپردازیم:

  • لینک‌سازی داخلی چیست؟
  • انواع لینک‌سازی داخلی وردپرس
  • اصول لینک‌سازی داخلی
  • اهمیت لینک‌سازی داخلی
  • اصول لینک سازی
  • رایج‌ترین مشکلات لینک‌سازی داخلی

لینک‌سازی داخلی چیست؟

یک لینک داخلی، صفحه‌ای از وبسایت شما رو به صفحه‌ای دیگه‌ای از سایت شما متصل می کنه. هم کاربران و هم موتورهای جستجو از این لینک‌ها برای یافتن محتوا در وب سایت شما استفاده می‌کنن. به بیان ساده تر، لینک داخلی پیوندیه که به صفحه دیگری در همان وب سایت اشاره می کنه.

انواع لینک‌سازی داخلی وردپرس

در این قسمت شما با چهار اصل لینک سازی داخلی آشنا میشید که گام مهمی برای رشد شماست.

لینک سازی داخلی
لینک سازی داخلی در هر وبسایت همان آسانسوری است که شما را به دیگر مقالات و صفحات می برد.

۱ # لینک‌سازی اتوماتیک داخلی

نوعی لینک‌سازی وجود داره که در سیستم وردپرس با استفاده از افزونه‌ی Automatic SEO Links میتونید کلماتی رو به عنوان کلمه‌ی کلیدی معرفی کنید. هر موقع در متن خودتون از کلمات کلیدی استفاده می کنین به طور خودکار به صفحه‌ی هدف لینک داخلی داده میشه.

با استفاده از این روش صفحاتی که کلمه کلیدی تولید محتوا رو داشته باشن به یک صفحه هدف لینک میشن. این موضوع باعث میشه که کاربر هم با استفاده از این ویژگی، با مطالعه هر مطلب بتونه مطالب مرتبط رو هم مطالعه کنه و در نتیجه زمان بیشتری در سایت باقی بمونه.

۲ # لینک‌سازی دستی داخلی یا لینک‌سازی در داخل محتوا

لینک‌سازی دستی داخلی، یعنی شما در لینک‌های تولید شده در مقالات از کد نویسی و افزونه‌ها استفاده نکردین و لینک‌سازی داخلی انجام دادین.

۳ # لینک‌سازی عکس‌ها

لینک‌سازی تصویری برای معرفی عکس و موضوع عکس‌ها به گوگل استفاده میشه. اگر از تگ Alt برای عکس‌ها استفاده کنید برای سئو سایت شما ارزشمنده.

۴ # لینک‌سازی در صفحه اول سایت

مهم‌ترین صفحه هر سایت، صفحه اصلی آن سایت است. صفحه اصلی سایت شما از اهمیت و امتیاز بالایی برخورداره و همین موضوع باعث میشه، لینک‌هایی که در صفحه اصلی سایت شما قرار می گیره اهمیت بسیار بالایی پیدا کنه و رتبه صفحات لینک شده برای انکرتکست آن لینک در گوگل افزایش یابد.

اهمیت لینک‌سازی داخلی

با کمک لینک سازی داخلی صفحات مرتبط با یکدیگر از لحاظ محتوایی شناخته میشن. بوسیله لینک‌سازی داخلی میشه میزان ارزشمندی صفحات مختلف خودتون رو برای گوگل مشخص کنید. با استفاده از این روش صفحات با ارزش تعداد دفعات بیشتری به محتواهای داخل وب سایت لینک داده میشن. گوگل با استفاده از پیوندها متوجه میشه که محتوای سایت شما در مورد چیه و ارزش محتوای شما چقدر هستش. گوگل با استفاده از یک ربات به نام Google Bot، لینک‌های داخلی و خارجی که در سایت شما وجود داره رو بررسی میکنه.

اصول لینک سازی

در این قسمت به ۴ اصول لینک سازی که باید در نظر گرفته بشه پرداختیم که حتما لازم هست از اونها استفاده کنین.

لینک سازی داخلی چیست
لینک سازی صحیح داخلی، رشدی سریع

۱ # اصول لینک سازی : محتوای فراوان تولید کنید

تولید محتوا بر پایه و اساس لینک دهی سئو برای وبسایت است. استفاده از تولید محتوا سه مزیت عمده داره:

  • دسترسی راحت و جستجوی ساده برای کاربران سایت
  • ربات‌های خزنده گوگل درک بهتری از ارتباط موضوعی صفحات سایت خواهند داشت.
  • اعتبار بیشتری به صفحات مهم سایت منتقل می‌شود.

۲ # اصول لینک سازی : استفاده از انکر تکست مناسب 

انکرتکست استفاده شده در لینک‌سازی داخلی نقش مهمی در درک گوگل از محتوای صفحه شما داره. چون برای زمینه لینک و درک ارتباط با صفحه هدف، کاربر و موتور جستجو، لینک شما باید بر روی انکرتکست بخصوص خودش قرار بگیره. پس از موارد زیر حتما پیروی کنید.

  • هیچوقت یک انکرتکست را دوبار لینک نکنید.
  • این مورد رو هم باید در نظرگرفته که به هر صفحه داخلی دیگر، بیش از یک بار لینک ندهید.
  • اگر عکسی را لینک کردید حتما توضیحات Alt تصویر رو هم بنویسید.

۳ # اصول لینک سازی : لینک‌سازی مفید

زمانی که شما لینکی در محتوای صفحه خودتون قرار میدین، در واقع دارین این پیام رو به موتور‌های جستجوگر می فرستین که محتوای شما چقدر با ارزشه و هدف شما اینه که کاربر به راحتی با کلیک کردن بر روی اون به محتوای مورد نظر دسترسی پیدا کنه.

۴ # اصول لینک سازی : لینک‌ها را متفاوت نمایش دهید

وقتی لینکی رو بر روی مطلبی قرار می دید حتما اون رو BOLD کنید و رنگ آن رو تغییر بدید تا نتیجه‌ی بهتری ایجاد بشه و برای کاربران مشخص و واضح باشه.

لینک سازی داخلی چیست
لینک سازی دریچه ای برای دیده شدن

رایج‌ترین مشکلات لینک‌سازی داخلی

عمده ترین مشکلات لینک سازی داخلی در ۴ دسته هستن که با شناخت اونها به راحتی این موارد رایج رو می تونین از بین ببرین.

۱ # لینک داخلی شکسته

دو دلیل عمده باعث ایجاد لینک شکسته داخلی می‌شود:

  • آدرس قبلی صفحه را ویرایش کردیم و زمانی که کاربر به آن صفحه وارد میشه، محتوایی برای نمایش وجود نداره.
  • صفحه‌ای را از سایت حذف می‌کنیم اما جایگزینی برای اون در نظر نمی‌گیریم. مجددا کاربر با کلیک برروی لینک با صفحه ۴۰۴ مواجه میشه.

برای رفع مشکل لینک‌های شکسته دو راه وجود داره:

  • لینک‌هایی که در بخش‌های مختلف سایت ما به آدرس قدیمی ارجاع داده شده شناسایی کرده و با توجه به آدرس جدید ویرایش کنیم.
  • با استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ آدرس حذف شده رو به صفحه‌ای دیگر که دارای ارتباط موضوعی است، ریدایرکت کنیم.

۲ # لینک داخلی به صفحه ریدایرکت شده

موقعی که صفحه‌ای رو با ۳۰۱ ریدایرکت می‌کنیم. باید لینک‌هایی که از صفحات دیگه به این صفحه لینک شدن رو اصلاح کنیم تا ربات‌های گوگل رو در مسیرهای طولانی سردرگم نکنیم. برای رفع چنین مشکلی یک راه وجود داره، لینک‌های موجود از صفحات دیگه رو بروزرسانی کنیم و مستقیما به آدرس جدید صفحه ریدایرکت شده لینک بدیم.

۳ # لینک‌های داخلی زیاد در صفحات مهم وبسایت

اگر لینک‌های قرار داده شده در صفحه از حد معمول زیادتر باشه، باعث میشه ارزش لینک‌ها کم بشن. در بسیاری از مواقع دیده شده که پس از کسب اعتبار و جایگاه در یک صفحه از سایت، از آن به عنوان مرجعی برای تقویت تعداد زیادی از صفحات دیگر استفاده میشه که درست نیست.

۴ # صفحات فاقد لینک

وقتی محتوای با ارزشی تولید می کنید اما هیچ لینک سازی داخلی برای دسترسی به این صفحه قرار ندادین، در نتیجه هیچ ارزشی به سایت شما اضافه نمی شه.

کلام رنک برتر

اگر تا به الان، به لینک‌سازی داخلی سایت اهمیت ندادین، بهتره که تجدید نظر کنید و مراحلی که ما در این مقاله برای شما شرح دادیم رو از اول مطالعه کنین. لینک‌سازی داخلی یکی از مهم‌ترین مباحثی هست که به شما کمک می کنه تا ارتباط موضوعی محتواهای درون وبسایت با یکدیگر مشخص بشه و صفحات جدید توسط ربات‌های موتورهای جستجو پیدا بشن.

با استفاده از لینک‌سازی داخلی و مواردی که ما در این مقاله برای شما توضیح دادیم، می تونید به بهبود رتبه کلمات کلیدی در نتایج جستجو کمک کنید. از همراهی شما بی‌نهایت سپاس گزاریم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *