آشنایی با مزایای استفاده از کلمات کلیدی LSI

LSI چیست؟

مقدمه

آیا دنبال این هستین که خیلی زود پست های وبلاگ خودتون رو تو بالاترین رتبه بندی گوگل قرار بدین و راه حلی برای این مسئله ندارین؟ جالبه بدونین که این مسیر زیاد سخت نیست اما به کمی دقت و مهارت شما نیاز داره و از همه بیشتر شما به کمک گوگل به راحتی می تونین به این مهم دست پیدا کنین. یکی از راه حل هایی که باعث میشه مردم شما رو پیدا کنن، کلیدواژه هایی هست که شما در مورد اونها محتوا تولید می کنین. پس پیدا کردن شیوه های نگارش مردم اولین و مهم ترین روش هست. کلید واژه هایی که مرتبط یا همانند کلیدواژه اصلی ما هستند را LSI می گویند. حال به نظر شما کارایی این موارد چیست؟ از همین رو ما تو این مقاله با پاسخ گویی به پرسش ” کلمات کلیدی LSI چیست؟ ” در خدمت شما هستیم، پس با ما همراه باشین.

کلمات کلیدی LSI  چیست؟

LSI چیست؟ LSI  (Latent Semantic Indexing) کلمات کلیدی ، اصطلاحات مرتبط با مفهومی هستنن که موتور های جستجو از اونها برای درک عمیق محتوای یک صفحه وب استفاده می کنن.

LSI که به معنای نمایه سازی معنایی نهفته هست، یک موتور جستجوگر سیستم هست که برای تجزیه و تحلیل انواع کلمات جستجو شده مردم در مورد یک موضوع خاص مورد استفاده قرار می گیره.

کلمات کلیدی LSI کلمات و عباراتی هستند که درجه بالایی از همبستگی با موضوع مورد نظر شما دارند و به همین دلیل که الگوریتم گوگل از اونها برای تعیین کیفیت محتوا و ارتباط اون با اصطلاح جستجو استفاده می کنه.

LSI چیست؟
LSI ها دلایلی برای موفقیت صفحات شما در رتبه بندی گوگل

تاریخچه کلمات کلیدی و گوگل

در روزهای اولیه سئو، گوگل و سایر موتورهای جستجو موضوع یک صفحه رو براساس ۱۰۰٪ کلمات کلیدی که تو صفحه پیدا می کنند، درک می کنند. گوگل قبلا فقط به کلمات کلیدی نگاه می کرد، برای مثال اگر گوگل بارها و بارها کلمه کلیدی “بازاریابی محتوا” رو می دید، می گفت: ” مطمعناً این صفحه درباره بازاریابی محتوا هست”.

قبلاً تکرار کلمات کلیدی تاثیر بیشتری داشت و به همین دلیل بود که تراکم کلمات کلیدی در گذشته خیلی مهم بود. اگر چند بار از کلمه کلیدی خودتون استفاده نمی کردید، گوگل نمی فهمد که صفحه شما مربوط به چه کلمه کلیدی ای هست.

LSI چیست؟
LSI در واقع به کلمات کلیدی مترادف گفته می شود

چرا امروزه کلمات کلیدی LSI مهم هستند؟

اما امروزه، هدف گوگل کشف موضوع کلی یک صفحه هست و به همین دلیل که برای درک مطالب تو سطح عمیق تر به کلمات کلیدی ال اس آی (LSI) متکی هست.

برای مثال، شما فقط می خواین یک پست وبلاگ در مورد “نوشیدنی های کافی شاپ” منتشر کنید. قطعاً گوگل صفحه شما را اسکن می کند تا ببینید آیا از اصطلاح “انواع نوشیدنی های کافی شاپ یا نوشیدنی های سرد کافی شاپ” تو برچسب عنوان، محتوا، متن، متن تصویر و غیره استفاده کردین یا نه؟

گوگل همچنین می تونه کلمات کلیدی LSI های شما رو هم اسکن کنه و زمانی که اونها این کلمات کلیدی رو تو محتوای شما ببینن، میگن: “ما اطمینان داریم که این صفحه در مورد موضوع نوشیدنی های کافی شاپ هست.”

در اصل کلمات ال اس آی رتبه بندی پست های سایت رو برای گوگل آسون تر می کنن.

راه های پیدا کردن و استفاده از کلمات کلیدی LSI چیست؟

ابزار های زیادی وجود داره که شما می تونین به کمک اونها LSI های مورد نیاز خودتون رو پیدا کنین. برای مثال برنامه هایی چون KeywordTool ،Uber Suggest و Keyword pro نمونه های خوبی از این برنامه ها هستن که می تونین برای به دست آوردن LSI اونها رو امتحان کنین. زیرا اونها کلمات کلیدی پیشنهادی زیادی رو خدمت شما ارائه میدن. شما همچنین برای پیدا کردن LSI مورد نظرتون می تونین از پیشنهادات گوگل تو پایین صفحه هم استفاده کنین و حتی اونها رو تو محتوا های خودتون برچسب گذاری کنین.

این رو هم فراموش نکنین که برای جستجو کلمات LSI تو Keyword Tool باید زبون برنامه رو به افغانی تغییر بدید.

LSI چیست؟
LSI رمز موفقیت

برچسب گذاری  LSI ها به روی تصاویر گوگل چیست؟

این یک ویژگی جدید در تصاویر گوگل هست که افراد زیادی درباره اون اطلاعاتی ندارن جالبه بدونین که این مورد معدن طلای LSI هست. برای استفاده از اون، فقط کلمات کلمه کلیدی LSI خودتون رو تو تصاویری که می خواهید منتشر کنین جای بدین.

شما با این کار به راحتی می تونین ایمپریشن و میزان کلیک بیشتری برای خودتون به دست بیارین، چون افرادی که تو قسمت تصاویر به دنبال مطالب مورد نظر خودشون می گردن هم می تونن از طریق تصاویر وارد سایت شما بشن.

در کجا لازم است از کلیدواژه های LSI استفاده کنید؟

استفاده از LSI در موارد زیر، بسیار خوب به نظر می آید.

  • در کل صفحه ای که می خواهید آن را برای موضوعی رتبه بندی کنید.
  • در عناوین متن
  • در توضیحات متا،
  • نام پرونده ها 
  • عنوان تصاویر

تو عنوان صفحه برای پشتیبانی از کلمه کلیدی هدف خودتون هم بد نیست از کلمات کلیدی LSI نزدیک به هم استفاده کنین.

نتیجه گیری

بنابراین همونطور که گفته شد، گوگل تمایل داره محبوب ترین اصطلاحات (و از این رو مرتبط ترین اونها) رو خیلی زود ارائه بده و تنها چیزی که به طور قطع ما اون رو می دونیم اینه که، خود گوگل تأیید کرده که استفاده از کلمات کلیدی LSI بیشتر باعث میشه تا صفحه شما رتبه بهتری پیدا کنه و این موضوع هم کاملا منطقیه، چون که افراد هر روش مختلفی رو برای جستجو پیدا می کنن. همچنین صفحه ای با کلمات کلیدی LSI ، نه تنها زمینه و اطلاعات بیشتری به گوگل میده، بلکه با عبارات جستجوی کاربران بیشتری هم مطابقت داره. به همین دلیل شما به کمک LSI به راحتی می تونین خودتون رو تو بالاترین رتبه بندی گوگل قرار بدین.

LSI چیست؟

کلام رنک برتر

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی رو داشته باشین و اطلاعات مورد نیاز خودتون رو در مورد تولید کلمات مرتبط کلمات کلیدی ، به دست آورده باشین. ما تو این مقاله با پاسخ گویی به پرسش ” کلیدواژه LSI چیست؟ ” در خدمت شما بودیم و همون طور که متوجه شدیم، ابزار های گوگل کار ما رو برای ارائه محتوا و رسیدن به رتبه های بالا تر آسون تر میکنه که LSI یکی از اون ابزار های مهم به شمار میاد. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد LSI و نحوه بدست آوردن اونها، وارد سایت ما بشید و مقالات دیگه ما رو هم ببینید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *