اصول طلایی پاراگراف نویسی در سئوی یک محتوا

ویژگی های پاراگراف ها در سئو

مقدمه

اصول نگارش پاراگراف سئو شده: پاراگراف های سئو شده کمک میکنند تا محتوا شما جذاب تر به نظر برسد.

اگر تا به حال به ساختار یک محتوای SEO شده در وب سایت ها دقت کرده باشید، متوجه شده اید که استفاده نویسنده‌ی یک مقاله از تیتر ها یا همان سرفصل ها چه تاثیر مثبتی بر خوانایی شما و درک بهترتان از یک نوشته دارد. آیا تا کنون مقاله ای را مطالعه کرده اید که آنقدر مطالب آن بی نظم باشند که از ورودتان به آن وب سایت (چه برسد به خواندن مقاله) پشیمان شده باشید؟ و یا این که شمار تیتر های آن کم و طول جملات آن نیز آنقدر بالا بوده باشد که که از خواندن آن سر درد گرفته باشید؟ این گونه مطالب متاسفانه همچنان در بسیاری از سایت ها نوشته می شوند و انتشار می یابند.

ما امروز در وب سایت رنک برتر قصد داریم بخش های متصل به تیتر ها یعنی پاراگراف ها را مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم و بررسی کنیم که یک اصول پاراگراف نویسی در سئو چگونه قادر است موجب بهبود خوانایی و افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت شود؟!

محتوای جذاب و مخاطب پسند

شاید برای شما سوال باشد که چه کنیم که یک محتوای جذاب و مخاطب پسند بنویسیم؟! همه ما می دانیم که بخشی از ساختار و بدنه ی یک مقاله مرتبط با کلیدواژه ی مربوطه و خلاقیت فردی است. (برای انتخاب کلیدواژه مناسب مقالات ما را مطالعه کنید) بخش دیگری از آن که یک بخش کاملا فنی و حساس است را چگونه باید مورد ارزیابی قرار دهیم؟! در ادامه بهترین راه ممکن را به شما ارائه خواهیم داد.

ویژگی های پاراگراف سئو شده

گوگل بر مبنای الگوریتم های مختلف خود اعلام کرده که اولویت اول گوگل برای رتبه بندی تجربه کاربران است. کاربران نیز با خواندن مطالب با ارزش است که زمان خود را در سایت شما می گذرانند. در نتیجه از محتوای شما لذت بیشتری خواهند برد. یکی از مهمترین روش های نگارش محتوای خوب، نگارش پاراگراف های پر مضمون است. پس ما به توضیحات کامل و جامعی در مورد این که چگونه یک پاراگراف خوب بنویسیم، می پردازیم.

پاراگراف چیست؟

پاراگراف مجموعه کوتاهی از جملات منظم است که حول یک موضوع واحد می چرخد ​​و به شکلی منسجم چینش شده است. یک پاراگراف خوب هر آنچه را که برای گفتن دارد به طور خلاصه بیان می کند.  همچنین پاراگراف کامل همه چیز را بدون ایجاد شکاف در مورد اطلاعات بیان می کند و بدون ارائه یک نتیجه معقول به طور ناگهانی به پایان نمی رسد.

انواع پاراگراف

شناخت انواع پاراگراف کمک می کند تا ضمن رعایت اصول پاراگراف نویسی در محتوای سئو شده، مضمون با ارزشتری برای پرسونای مخاطب خود تولید کنید.

انواع پاراگراف ها به شرح زیر است:

  • پاراگراف توصیفی
  • پاراگراف گویا
  • پاراگراف روایی
  • پاراگراف توضیحی
  • پاراگراف متقاعد کننده
  • پاراگراف های طبقه بند

#۱ انواع پاراگراف سئو شده: پاراگراف توصیفی

همانطور که از نام آن پیداست، نویسنده از طریق پاراگراف توصیفی، چیزی را برای خواننده توصیف می کند. ممکن است بر اساس چیزهایی باشد که نویسنده دیده، شنیده یا احساس کرده است. نویسنده از توصیف های غنی و پربار استفاده می کند که حواس خواننده را درگیر کند. (سبکی از بازاریابی به نام بازاریابی حسی وجود دارد که از این مدل پاراگراف نویسی برای بازاریابی محتوا استفاده می کند.) این به خواننده کمک می کند تا خود را در دنیایی که نویسنده خلق می کند قرار دهد.

چهار اصل پاراگراف توصیفی خوب

  • این شکل پاراگراف عمدتا از سوژه استفاده می کند.
  • نقطه اولیه را با مثال های خاص پشتیبانی می کند.
  • جزئیاتی که برای حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه) جذاب هستند را به عنوان پشتیبانی از این مثال ها استفاده می شود.
  • برای خواننده، یک شخص، یک مکان یا یک چیز فیزیکی را زنده می کند.

نکته اساسی در پاراگراف توصیفی، تصویر کلی است که می خواهید به خوانندگان خود بدهید. اگر تصور قدرتمندی از سوژه خود ندارید، از بو، صدا، احساس، شکل، مزه یا ظاهر آن بهره بگیرید تا مخاطب را بیشتر با خود همراه کنید.

#۲ انواع پاراگراف سئو شده: پاراگراف گویا (تصویر سازی)

از آنجایی که توضیح چیزی بدون مثال غیرممکن است، پاراگراف های گویا تقریباً در هر نوع ارتباطی، از جمله در دانشگاه، تجارت و زندگی روزمره استفاده می‌شوند.پاراگراف نویسی گویا یا تصویری نوعی نوشتار است که از مثال‌ها برای نشان دادن، توضیح یا تشریح یک موضوع استفاده می‌کند. پایه و اساس همه سخنرانی‌ها و نوشتارهای موفق استفاده از مثال‌ها است.

شما ادعا می‌کنید و سپس مثالی ارائه می‌کنید که نظر شما را نشان می‌دهد (تصویر می‌کند).

اینجاست که شناخت بیشتر مخاطب به شما کمک می کند تا بتوانید مثال های ملموس تری بزنید تا درگیری بیشتر مخاطب را با محتوا ایجاد کنید.

چهار اصل پاراگراف گویای خوب

  • داشتن یک ایده مرکزی
  • مثالهای عینی برای نشان دادن، توضیح یا تشریح مفهوم ارائه می دهد.
  • اطلاعاتی را برای پشتیبان گیری از موارد ارائه می دهد .
  • از تعداد مثال کافی برای متقاعد کردن خواننده استفاده می کند.

شیوه پاراگراف نویسی تصویری

در تصویر، از حقایق و مثال‌های متفاوت برای کمک به خوانندگان برای درک ایده اصلی شما استفاده می‌شود. ساده‌ترین روش برای تولید مثال‌های توصیفی قوی، استفاده از یک یا چند روش پیش‌نویسی است. با نوشتن تمام مواردی که به ذهنتان می آید شروع کنید. سپس به مثال‌های خود نگاه کنید و مثال‌هایی را انتخاب کنید که به بهترین شکل ممکن که به خوانندگان شما در درک آنچه می‌خواهید بیان کنید، کمک می‌کند.

در تصویرسازی اغلب از ترتیب اهمیت استفاده می‌شود و از قوی‌ترین مثال در آخر آن بهره گرفته می شود.

#۳ انواع پاراگراف سئو شده: پاراگراف روایی

این نوع پاراگراف داستان یا حادثه ای را برای خواننده تعریف می کند. به عبارت دیگر، به سادگی داستانی را روایت می کند که معنادار است. چنین پاراگراف هایی اغلب از ترتیب خطی یا زمانی روایت پیروی می کنند. بسیاری از متخصصان محتوا نویس که به سئو تسلط دارند از این روش برای بیان تجربه های شخصی در نگارش محتوا کمک میگیرند.

چهار اصل در رعایت پاراگراف روایت خوب

  • چیزی مهم را برای شما به نمایش می گذارد (نکته اصلی شما).
  • شامل تمام رویدادهای مهم داستان ( پشتیبانی اولیه) است.
  • با شرح جزئیات رویدادهای مهم (پشتیبانی ثانویه) به روایت جان می بخشد.
  • وقایع را در یک توالی منطقی به طور کلی به ترتیب زمانی به تصویر می کشد .
  • نکته اصلی این است که ما عموماً در ابتدا یا انتها، روایت یک نویسنده را فاش می کنیم.

پشتیبانی در روایات

پشتیبانی روایت به کمک رویدادهای مهمی که شامل می‌شود (پشتیبانی اولیه) و اطلاعاتی که در مورد آن رخدادها در اختیار خواننده قرار می‌دهید (پشتیبانی ثانویه) اشاره دارد. شواهد شما باید هدف اصلی شما را مشخص کند در واقع باید بگویید داستان درباره چیست.

#۴ انواع پاراگراف سئو شده: پاراگراف تحلیلی

این نوع پاراگراف یک دستورالعمل، یک روش یا یک فرآیند را توضیح می دهد. هدف از چنین پاراگرافی توضیح ساده چیزی برای خواننده است. اغلب، نویسنده چنین پاراگراف هایی در مورد موضوعاتی که می خواهد توضیح دهد، تحقیقات زیادی انجام می دهد. محتوا نویس از پاراگراف های توضیحی برای به اشتراک گذاشتن دانشی که از قبل با خوانندگان دارد استفاده می کند.

به عنوان مثال در یک کلاس علوم، شما توضیح می دهید که چگونه ماه ها و سال ها به وجود می آیند.

چهار مبانی تحلیل فرآیند خوب

  • خوانندگان را در مورد فرآیندی که مایلید از آن آگاه باشند، به خوبی آگاه می کند.
  • مراحل کلیدی در این روش را تشریح می کند.
  • هر مرحله را با جزئیات زیاد مرور می کند.
  • روش ها را در یک توالی منطقی (معمولا ترتیب زمانی) ترسیم می کند.

هدف از پاراگراف تحلیلی این است که نشان دهد چگونه می توان چیزی را به انجام رساند یا چگونه چیزی با توصیف مراحل درگیر در فرآیند کار می کند. نکته اصلی شما باید بیان کند که می خواهید خوانندگان در مورد فرآیند بدانند. جمله موضوعی (پاراگراف) پایان نامه (مقاله) شما باید به جای بیان چه چیزی، در مورد فرآیند توضیح دهد.

#۵ انواع پاراگراف سئو شده: پاراگراف متقاعد کننده

این نوع پاراگراف برای جلب علاقه خواننده یا درک و پذیرش دیدگاه نویسنده استفاده می شود. پاراگراف های متقاعد کننده برای ایجاد استدلال مفید هستند. چنین عباراتی ممکن است از حقایق و جزئیات برای بیان قوی تر و باورپذیرتر کردن استدلال استفاده کنند. محتوا نویس باید به نظر خود اطمینان داشته باشد تا برای خوانندگان قابل اعتماد باشد. هدف محتوا نویس در سئو تأثیرگذاری بر باورهای خوانندگان است. پس همیشه محتوا نویسی را انتخاب کنید که به موضوع تسلط کافی را داشته باشد.

#۶ انواع پاراگراف سئو شده: پاراگراف طبقه بند

به نوشته هایی که افراد یا چیزها را در گروه های مختلف دسته بندی یا مرتب می کند، طبقه بندی می گویند. از یک مفهوم سازماندهی در مرتب سازی افراد یا اشیاء استفاده می کند. مفهوم سازماندهی به طور جدایی ناپذیر با هدف طبقه بندی مرتبط است. برای مثال، می‌توانید لباس‌های تمیز (هدف خود) را بر اساس یکی از اصول سازمانی زیر مرتب کنید: دارایی (مال شما، همکلاسی‌هایتان) یا جایی که می‌رود (اتاق خواب، حمام).

مبانی پاراگراف طبقه بندی خوب

  • منطقی است
  • مجموعه‌ای از افراد یا چیزها را در دسته‌هایی سازماندهی می‌کند تا آنها را معنا کند.
  • وظیفه آن مرتب کردن افراد یا اشیاء است.
  • از یک مفهوم سازماندهی واحد برای طبقه بندی استفاده می کند.
  • مثال‌ها یا توضیحات کاملی از آنچه که هر دسته شامل می‌شود، ارائه می‌کند.

مثال روزمره: شما هزینه های معمولی ماهانه خود را برای تهیه بودجه زندگی طبقه بندی می کنید.

نکته اصلی در طبقه بندی انواع پاراگراف ها

مهمترین جنبه پاراگراف طبقه بندی این است که از یک اصل سازماندهی واحد برای چیدمان اشیا به گونه ای استفاده می کند که به بهترین وجه متناسب با نیازهای شما باشد. دسته ها باید به شما در دستیابی به هدفتان کمک کنند.

بخش هایی از یک پاراگراف سئو شده خوب

حالا نوبت به مراحل نوشتن یک محتوای سئو شده خوب می رسد.

ساختار زیر در تمامی پاراگراف ها رعایت می شود اما در نوشتن پاراگراف اول سئو شده بهتر است از این تکنیک استفاده کنید. هر چند که در مقاله ای به صورت کامل در مورد روش دایره طلایی سایمون، توضیحاتی ارائه شده است که می تواند به شما در درک بهتر نوشتن یک پاراگراف سئو شده مناسب کمک کند.

  • مقدمه: جملات آغازین پاراگراف را تشکیل می دهد. ایده اصلی را معرفی می کند. مقدمه های خوب اغلب علاقه خواننده را جلب می کند.
  • بدنه (جملات حمایتی): جملات و ایده های پشتیبان را تشکیل می دهد. جزئیات بیشتری در مورد ایده اصلی در اختیار خواننده قرار می دهد.
  • نتیجه‌گیری: انتهای پاراگراف را به هم پیوند می‌دهد و به تکرار یا برجسته کردن ایده اصلی کمک می‌کند.

ویژگی های یک پاراگراف خوب نوشته شده

مختصر: یک پاراگراف خوب هر آنچه را که برای گفتن دارد به طور خلاصه بیان می کند.

یکپارچه: یک پاراگراف حول یک ایده واحد می چرخد. خط اول پاراگراف اغلب ایده اصلی را بیان می کند. تمام جزئیات دیگر از ایده اصلی متن حمایت می کند.

ترتیب بندی شده: جملات پاراگراف را نمی توان به صورت تصادفی نوشت. ایده ها به ترتیب متوالی پیشرفت می کنند.

منسجم: جملات پاراگراف مستقل عمل نمی کنند. آنها به خوبی به هم متصل هستند تا قابل خواندن باشند. اگر یک پاراگراف منسجم نباشد، ممکن است برای خواننده غیرمنطقی یا ناشیانه به نظر برسد.

کامل: یک پاراگراف سئو شده کامل همه چیز را بدون ایجاد شکاف در مورد اطلاعات بیان می کند. بدون ارائه یک نتیجه معقول به طور ناگهانی به پایان نمی رسد.

پاراگراف به طور ناگهانی تمام نمی شود. ایده ای که در ابتدای پاراگراف توضیح داده شده را تکرار می کند.

مراحل نوشتن پاراگراف سئو شده خوب

گام ۱: در مورد ایده ارائه شده در عنوان یا درخواست فکر کنید.

  • چه نوع پاراگراف مناسب خواهد بود؟
  • ایده های اصلی چه می تواند باشد؟
  • چگونه مقدمه، بدنه و نتیجه را بنویسیم؟
  • همه ایده ها را بنویسید.

مثال: “هند: بزرگترین دموکراسی جهان

در این مورد، یک پاراگراف توصیفی مناسب خواهد بود.

ایده های اصلی شامل

  • چرا هند بزرگترین دموکراسی است؟
  • ویژگی های دموکراسی هند چیست؟
  • تنوع هند
  • مواردی که دموکراسی در هند نقش مشخصی داشت

گام ۲: پاراگراف سئو شده خود را ساختار دهید.

برای مقدمه و نتیجه گیری از دو جمله بیشتر استفاده نکنید.

مهم است که به جای نوشتن بدون برنامه، پاراگراف خود را برنامه ریزی کنید.

اگر در حال تلاش برای یک پاراگراف روایی هستید، ایده ها را به ترتیب زمانی مرتب کنید.

آنها را به ترتیب افزایش اهمیت در یک پاراگراف توصیفی، توضیحی یا متقاعد کننده مرتب کنید.

به یاد داشته باشید که پاراگراف را به پایان برسانید.

مرحله ۳: هنگام نوشتن پاراگراف از یک فرم زمان ثابت استفاده کنید.

مرحله ۴:”ویژگی های یک پاراگراف خوب نوشته شده” را که در ابتدای درس در مورد آن بحث کردیم را در نظر داشته باشید.

مرحله ۵: پس از نوشتن پاراگراف، هرگونه خطای گرامری را دوباره بررسی کنید.

نکاتی برای نوشتن پاراگراف خوب

  • هر ایده در پاراگراف از یک دیدگاه واحد پشتیبانی می کند.
  • پاراگراف حول موضوعی که در اعلان داده شده است می چرخد.
  • همه جملات به ترتیب درست نوشته شده اند و هیچ جمله ای بی جا نیست.
  • هیچ ابهامی در متن وجود ندارد.
  • بدون جملات ناشیانه و تکراری.
  • ایده اصلی می درخشد.
  • ایده به درستی معرفی شده است.
  • کلمات انتقالی به درستی برای اتصال جملات استفاده می شوند.
  • بدون نتیجه گیری درست به طور ناگهانی به پایان نمی رسد.
  • خواندن آسان از دیدگاه خواننده.
  • بدون خطای گرامری

افزونه سئو Yoast SEO طول پاراگراف را آنالیز می کند

یکی از با اهمیت ترین نکاتی که لازم است حتما آن را بدانید، ارزش یک محتوا در رنک یک وب سایت است. شاید برایتان این نکته بسیار جالب باشد که این محتواست که به رشد و پیشرفت هر چه سریعتر وب سایت و یا کسب و کار اینترنتی شما کمک می کند و در آخر باعث می شود که شما جایگاه بالاتری را در گوگل کسب کنید و بیشتر به چشم مخاطبان بیایید. به همین علت هر چه مقالات کاربردی تر و جذاب تری بنویسید، مخاطب علاقه بیشتری به خواندن آن ها و گشت و گذار در صفحات و پست های مختلف سایت‌تان خواهد داشت.

افزونه سئو Yoast SEO یکی از کاربردی ترین افزونه ها در زمینه SEO محتواست که به طور خودکار یک مطلب را از جهات مختلف آنالیز می کند. این افزونه طولانی یا کوتاه بودن پاراگراف های متن را که یکی از ویژگی های پاراگراف ها در سئو می باشد را نیز آنالیز می کند. اما سوال اینجاست! از نظر این افزونه طول مناسب برای یک پاراگراف چقدر است؟

ویژگی های پاراگراف سئو شده

طول مناسب پاراگراف

برای نگارش پاراگراف سئو شده می توان چندین مورد فنی را بیان کرد. اما قبل از آن بیایید یک افزونه ی مهم را مورد بحث قرار دهیم. این افزونه سئو، Yoast SEO نام دارد. این افزونه همواره به محتوا نویسان و فعالان در حوزه سئو اشاره می کند که طول پاراگراف های مطالبتان را کمتر از ۱۵۰ کلمه نگه دارید، چون این کار باعث می شود مخاطب علاقه بیشتری به خواندن ادامه مطالب پیدا کند. باید قبول کنیم گه ما هیچ کدام حوصله پاراگراف های طولانی و وقت گیر را نداریم. کاربران هم به مطالبی که در پاراگراف ها بلند نوشته می شوند خیلی کمتر اهمیت می دهند پس از این رو آن ها را کنار می گذارند.

افزونه Yoast SEO چگونه به ما هشدار می دهد ؟

اگر پاراگراف های متن تان طولانی باشد افزونه با یک چراغ قرمز و پیام زیر به شما هشدار می دهد و اشاره می کند که :

فلان تعداد از پاراگراف ها محتوایی که شما تولید کرده اید، حاوی بیش از حداکثر پیشنهادی ۱۵۰ کلمه است. آیا اطمینان دارید که همه اطلاعات که در این پاراگراف ها است درباره یک موضوع است و لازم است که در یک پاراگراف آورده شوند؟

دلیل این اخطار از این افزونه مهم این است که این پاراگراف ها خواندن متن را برای کاربر سخت کرده و جذابیت متن را از بین می برد.

بررسی طول پاراگراف در افزونه سئو

چگونه باید پاراگراف ها را بهینه سازی کنیم؟!

مطمئنا نوشتن یک متن خوب برای بسیاری از افراد کار سختی است. یکی از بهترین راهکار های نوشتن یک متن خوب که در آن ویژگی های پاراگراف ها در سئو همگی رعایت شده باشند، تمرین، تمرین و تمرین است. رعایت اصول برای نوشتن یک پاراگراف سئو شده ضمن رعایت الزامات محتوایی نکته است که با تمرین و گذر زمان به دست می آید.

هر چه بیشتر بنویسید، بیشتر یاد می گیرید.

و نهایتا میفهمید چطور یک ایده را تبدیل به مقاله کنید و از طریق پاراگراف ها و عنوان ها و زیر عنوان ها خوانایی آن را به بهترین درجه برسانید.

ویژگی پاراگراف ها در سئو

برای نوشتن یک پاراگراف سئو شده موثر همشه ۳ نکته اساسی را به خاطر داشته باشید:

  1. به هر پاراگراف به عنوان یک متن توضیحی نگاه کنید. هر چیزی که می خواهید درباره سربرگ (تیتر یا همان هدینگ) بنویسید باید در دل پاراگراف آن قرار بگیرد.
  2. یک پاراگراف خوب با یک جمله تاثیر گذار و اصلی شروع میشود و بقیه پاراگراف باید در ادامه‌ی توضیح آن جمله باشد. با این روش کاربر می تواند به آسانی با خواندن اولین خط پاراگراف ها متوجه مضمون کلی آن بخش از مقاله شود.
  3. از افزونه سئو Yoast SEO استفاده کنید و خوانایی متن تان را بهبود بخشید. این افزونه به شما یاد آوری می کند طول پاراگراف ها و جملاتی که باعث خسته شدن مخاطب از خواندن محتوا می شود را کاهش دهید.

نتیجه گیری

شما باید نگرشتان را در رابطه با پاراگراف نویسی عوض کنید تا بتوانید موفق شوید. آسمان و زمین به هم دوخته شوند شما نمیتوانید از مقاله های درهم و برهم ورودی سایت بگیرید. پس نگرشتان نسبت به مقاله را عوض کنید و کاربرانتان و وقتشان را ارزشمند بشمارید و برای آنها مطبی خواندنی بنویسید چون متن ها و پاراگراف های طولانی همیشه برای مخاطب خسته کننده هستند. از این رو تنها کافیست کمی نگارشتان را عوض کنید:

  • کاربر پسند بنویسید.
  • از تیتر های توصیفی و جذاب استفاده کنید.
  • پاراگراف های کوتاه و قابل درک بنویسید.
  • توجه کنید که مقدمه و نتیجه گیری خوب در اول و آخر این مقاله بسیار اهمیت دارد.

کلام رنک برتر

در این مقاله اصول اولیه پاراگراف سئو شده بیان شد. با رعایت موارد بالا نتیجه مطلوب آن را بعد از مدت زمانی کوتاه به چشمتان خواهید دید. اگر باور نمی کنید نرخ بونس ریت سایت را در گوگل آنالیتیکس پیدا کرده و در دوره قبل و بعد از تغییرات گفته شده در پارگراف نویسی را با هم مقایسه کنید. رشد شدید مخاطبان پیشین شما برای خواندن مقالات دیگر گواهی خواهد بود که محتوای سئو شده سنگ بنای رشد را برای شما محقق می کند. امیدوارم با خواندن این پست بتوانید مقالاتی مفید و کاربردی برای کاربران تان تولید کنید و تعداد مخاطبین تان را روز به روز افزایش دهید. اگر جایی از مقاله برای شما نامفهوم بود یا سوالی درباره بهینه سازی پاراگراف ها داشتید حتما برای رنک برتر بنویسید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *