راهکار هایی فوق العاده برای استراتژی سئو سایت

استراتژی سئو

مقدمه

آیا تا به حال شده سایتی داشته باشید اما راه حلی برای رشد دادن آن در نظر نداشته باشید؟ ما به شما ترفند سئو کردن سایت رو پیشنهاد می کنیم. سئو کردن یک سایت این امکان رو به ما میده تا سایتمون رو در معرض دید مخاطب قرار بدیم و کاری کنیم که اونها در صورت نیاز به محصولی مشابه به محصول سایت ما، به راحتی سایت ما رو پیدا کنن و به اون مراجعه کنن. بنابراین یکی از روش های کلیدی برای بهبود تنظیم دقیق فرآیند جستجوگر ها استراتژی سئو است. به همین دلیل ما تو این مقاله برای اینکه به نتیج فوق العاده ای دست پیدا کنین، شما رو با ۱۰ تا از بهترین روش ها برای ایجاد یک استراتژی سئو (SEO) آشنا می کنیم، پس با ما همراه باشید.

استراتژی سئو (SEO) چیست؟

استراتژی سئو، در واقع برنامه ریزی و اجرای فعالیت هایی هست که شما رو از رتبه ای که در حال حاضر توی گوگل دارین به موقعیت بالاتری منتقل می کنه. نتیجه اکثر استراتژی های موفقیت آمیز سئو، مراجعات بیشتر افراد و بهره گیری از کیفیت بالای موتورهای جستجو هست که باعث درآمد بیشتر شما هم میشه.

استراتژی سئو ، هم می تونه کار شما باشه و هم می تونه رتبه سایت شما رو بالا ببره.

چرا به استراتژی سئو نیاز داریم؟

با وجود این همه رقابت آنلاین بین سایت ها، داشتن یه استراتژی کاملاً فکر شده، خیلی مهمه. مثلاً به جای اینکه بیهوده بنویسید، کلمه های کلیدی رو که ببشتر مورد جستجو قرار می گیرن رو یادداشت کنین و بعد مطالبی در مورد اونها بنویسید. سعی کنید هیچ یک از کلید واژه هایی که مربوط به کارتون هست رو از دست ندین. پیشنهاد می کنیم زمان خاصی رو برای برنامه ریزی و یادداشت کردن کلید واژه ها اختصاص بدین تا مطمعن بشین که چیزی از قلم نیفتاده و سعی کنین جدیدترین روش های جستجوگر ها رو دنبال کنین.

یه جمله معروف هست که میگه “عدم برنامه ریزی، خودش یه برنامه ریزی برای شکست محسوب میشه.”

بهترین استراتژی سئو برای سال ۲۰۲۰ چیست؟

در اینجا شما رو با چند تا از بهترین استراتژی های سئو که باعث رشد کانال شما میشن، آشنا می کنیم.

الف. تحقیق در مورد کلمات کلیدی


تمام انواع بازاریابی ها با شناخت کامل از مخاطب ها شروع میشه. تو سئو، برای درک کامل این بینش مخاطب ها، باید در مورد انواع کلمات کلیدی که اون ها سرچ می کنن، تحقیق کنیم. تحقیقات کلمات کلیدی به ما کمک می کنه تا هنگام سرچ، صفحه مورد نظر خودمون رو پیدا کنیم. پس پیدا کردن کلمات کلیدی، اولین مرحله برای یک استراتژی کاملاً پیشرفته به حساب میاد.

#۱ استراتژی سئو : مخاطبان خود را بشناسید

اول از همه ، سعی کنید بفهمید که مخاطبای هدف شما دنبال چه چیزایی هستن.

شما به کمک ابزار های گوگل می تونید چیز های زیادی رو تو این راه یاد بگیرین. گوگل ابزار های مفیدی داره که می تونه با اونها طیف مختلف سوالاتی که مخاطبای هدف شما جستجو می کنن رو پیدا کنه و در اختیار شما قرار بده. همچنین، برای دیدن ایده های بیشتر برای جستجوهای مرتبط، بد نیست پایین صفحه رو هم که جستجو های مشابه رو درج کرده (SERP )، نگاه کنین.
این روش نه تنها مارک تجاری شما رو به اونها معرفی می کنه، بلکه باعث اعتماد سازی اونها نسبت به شما هم میشه و شما رو به عنوان یه مقام معتبر تو اون عرصه نشون میده، و این موضوع باعث میشه که وقتی اونها بخوان محصولی رو خرید کنن، فقط به سایت شما مراجعه می کنن.

استراتژی سئو

#۲ استراتژی سئو : دسته بندی کلمات کلیدی

گروه بندی کلمات کلیدی بسیار مهمه و یکی از اصلی ترین مراحل به حساب میاد، چون که می تونین بخشی از مطالب خودتون رو با استفاده از مجموعه ای از کلمات کلیدی به راحتی مرتبط و بهینه سازی کنین.
شما با برنامه ریزی کردن برای کلمات کلیدی تو صفحه های شخصی خودتون، محتوای خودتون رو در دسترس همه قرار می دید و از مغایرت محتواتون با اون محتوایی که از کلید وازه شما استفاده کرده، جلوگیری می کنین. فراموش نکنین که بعد از گروه بندی کلمات، کلماتی رو از محتواهایی که می نویسین، به محتواهای قبلی خودتون لینک بدین تا بازدید های مقالات قبلی خودتون هم افزایش بدین.

#۳ استراتژی سئو : کلمات کلیدی لانگ تیل (long tail) را فراموش نکنید

در حالی که کلمات کلیدی لانگ تیل نسبت به کلمات کلیدی عمومی دارای بازدید کمتری هستند، اونها خیلی مورد هدف قرار می گیرن، که این کار باعث رقابت کمتری برای کلید واژه مورد نظر میشه.

استراتژی سئو

ب. کلمات کلیدی موجود در SERP را تجزیه و تحلیل کنید.

حالا که کلمات کلیدی خودتون رو تنظیم کردین. وقت اون رسیده که هدف این کلمات کلیدی رو هم پیدا کنین. با جستجوی هر کلمه کلیدی توی گوگل می تونین این کار رو به راحتی انجام بدین. بیایین به عنوان مثال “بهترین ماسک های صورت” رو بررسی کنیم.

seo strategy serp analysis 1024x983 1 راهکار هایی فوق العاده برای استراتژی سئو سایت

#۱ استراتژی سئو : هدف جستجو را تعیین کنید

وقتی SERP رو بررسی کردیم، وقت اونه که نتایجمون رو تجزیه و تحلیل کنیم و تعیین کنیم که آیا نتایج از نظر اطلاعاتی به درد ما می خورن یا تجاری.

#۲ استراتژی سئو : محتوای رقباتون رو بررسی کنین

تو این مرحله، شما باید تمام محتوا هایی رو که رقیب هاتون میسازن، ببینین و تحلیل کنین و کارهای مفیدی رو که برای پیشرف محتواهاتون به ذهنتون میاد رو یادداشت کنین.

برای این مرحله سعی کنین سوالات زیر رو از خودتون بپرسین.

  • به عنوان مثال، قالب این لیست، ویدیو، محتوای نوشتاری مناسبه؟
  • آیا تو اون محتوا گرافیک و تصاویر وجود داره؟
  • آیا نقل قولی از کارشناسان تو اون آورده شده؟
  • آیا مطالب توسط یک متخصص شناخته شده تو اون صنعت نوشته شده یا نه؟
  • آیا اونها از AMP یا داستان های وب استفاده می کنن؟

 

همیشه برای این که داخل یک زمینه رشد کنید، اصطلاحاً بد نیست روی شونه غول ها بایستید و کار های اولیه خودتون رو شبیه اونها انجام بدین. اما بعد از اینکه متوجه شدین که گوگل از شما چی می خواد، می تونین سلیقه خودتون رو تو اون زمینه به کار بگیرین.

کلام رنک برتر

امیدواریم از مقاله بالا راضی باشید و نهایت استفاده رو برده باشین. ما تو این مقاله، با معرفی استراتژی سئو در خدمت شما بودیم و چند تا از مهم ترین راهکار های لازم برای رشد سایت رو با هم مرور کردیم. در صورت انتقاد یا پیشنهاد، خوشحال میشیم زیر این مقاله برای ما کامنت بزارید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *