تمام آنچه که باید در مورد سئو دسته ها و برچسب ها در وردپس بدانید

دسته بندی وردپرس چیست

مقدمه

دسته بندی وردپرس چیست ؟ زمانی که شما وارد یک وب سایت میشید معمولا با یک سری صفحات دسته‌بندی شده روبه رو میشین. که دسترسی به قسمت‌های مختلف یک سایت رو برای شما آسون‌تر میکنه. کاربران از دسته بندی های وبسایت و همینطور برچسب ها برای جستجوی مطالب، سازمان دهی نتایج مطلب و دستیابی به مطالب مشابه در محتوای وبسایت استفاده میکنند. اگر شما هم علاقه دارید نحوه دسته‌بندی مطالب سایت خودتون رو به شکلی طراحی کنید که یک حس تجربه کاربری خوب به مخاطبانتون بدید، و همچنین سئو سایتتون رو در وردپرس بالا ببرید و در میان جستجوهای گوگل از یک جایگاه ویژه برخوردار باشید، حتما این مقاله رو تا آخر مطالعه کنید.

دسته‌بندی سئو در وردپرس

تقسیم‌بندی صفحات وب، نشون‌دهنده کلمات کلیدی هستش که افراد بیشتر به جستجوی آن‌ها پرداختن. اما بهینه‌سازی دسته‌بندی صفحات وب برای رتبه‌بندی جستجو، ممکنه کمی دشوار باشه. به این دلیل که الگوهای دسته پیش فرض در سیستم عامل‌ها معمولا متن کمتری رو نسبت به سایر صفحات نگه میدارن.

معمولا از دسته‌بندی سئو در وردپرس برای گروه‌بندی مطالب مختلف سایت استفاده میکنن. مطالب مختلف که هر کدام میتونه در یک دسته‌بندی و در یک موضوع مشخص طبقه‌بندی بشه. یکی از قابلیت‌های دسته بندی‌ها زیر مجموعه‌ها هستن. یعنی دسته بندی‌های تو در تو برای مطالب گسترده و محتواهای زیاد، در مورد یک موضوع مشخصی که قراره در سایت منتشر بشه، مورد استفاده قرار میگیره.

تاثیر برچسب‌ها در تقسیم بندی صفحات وب 

برچسب‌ها در وردپرس برای توصیف جزئیات یک مطلب از سایت مورد استفاده قرار میگیرن. در واقع کاربرد برچسب ها در وردپرس برای ارتباط دادن مطالب مختلف به کار میرن، که در جزئیات با یکدیگر مشترک هستند. عملا برچسب‌ها قابلیت سلسه وار بودن رو ندارن. یکی از بزرگترین تفاوت بین تگ‌ها و دسته‌ها اینه که شما باید پست خودتون رو دسته‌بندی کنید. لازم نیست که هر مطلب چندین یا حتی یک تگ داشته باشه. اگر پست خودتون رو دسته‌بندی نکنید، اون پست جزء دسته “دسته‌بندی نشده” قرار میگیره. البته میشه با توجه به موضوع سایت، طبقه بندی‌های “دسته‌بندی نشده” رو تغییر نام داد.

یکی دیگه از تفاوت‌های دسته بندی‌ها و برچسب‌ها در نوع پیشوندها هستش، که در url‌ ها مورد استفاده قرار میگیره.

دسته بندی سئو در وردپرس
نحوه دسته بندی مطالب سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نحوه دسته بندی مطالب سایت

در ادامه ما ۷ راه دسته‌بندی مطالب سایت در وردپرس رو برای بهبود رتبه‌بندی سایت شما در کلمات کلیدی توضیح دادیم که حتما به کارتون میاد. پس با ما همراه باشید.

#۱ دسته بندی وردپرس چیست : بهینه‌سازی متا تگ دیسکریپشن

برچسب‌های عنوان و توضیحات متا ، شکل اصلی بهینه‌سازی محتوا هستن. برچسب عنوان جزء با نفوذترین عنصر در صفحه است که، موضوع کلمه کلیدی صفحه شما رو تنظیم میکنه و همراه با توضیحات متا تگ دیسکریپشن ، عبارات جستجوی رتبه‌بندی صفحه رو هم تحت تأثیر قرار میده. برچسب‌های عنوان و توضیحات متا در کد HTML سایت قرار میگیرن. هر دو معمولا برای بهینه‌سازی در سیستم‌های مدیریت محتوا قابل دسترسی هستن.

دیسکریپشن

همانطور که میدونید اون چیزی که شما در دیسکریپشن می‌نویسید در نتیجه جستجو نشون داده میشه. پس لازمه که در نوشتن آن دقت کنید. اگر دیسکریپشن شما با کیفیت و منحصر به فرد نباشه ربات گوگل خودش تصمیم می‌گیره که چه دیسکریپشنی به کاربر نشون بده. حتی ممکنه دیسکریپشنی که برای صفحه شما در نظر می‌گیره به شکلی باشه که کاربر با خواندن اون دچار اشتباه بشه و به اشتباه تصور کنه که این صفحه برای کلیک مناسب نیست و روی اون کلیک نکنه.

توضیحات دیسکریپشن

در نوشتن توضیحات صفحات دسته بندی ، محصولات رو خلاصه کنید و پیشنهادات خاص رو حتما بنویسید. مثلا اگر ارسال رایگان، باز پس گرفتن محصول، گارانتی و … در فروش محصولات خودتون دارید، حتما در دیسکریپشن آن‌ها رو نام ببرید. در واقع تایتل، موضوع اصلی رو بیان میکنه. اما دیسکریپشن موضوعات جانبی رو که برای کاربر میتونه جذابیت داشته باشه و روی اون کلیک کنه و همچنین باعث تشویق مخاطب به بازید از صفحه بشه رو بیان میکنه.

#۲  دسته بندی وردپرس چیست : بهینه‌سازی URL

در صفحه اول دسته‌بندی سئو در وردپرس، با بهینه‌سازی URL این صفحات شروع میشه. URL این صفحات باید آنچه رو که در صفحه وجود داره بدون کاراکتر اضافی یا اطلاعات غیر ضروری نشون بده.

دسته بندی وردپرس چیست
بهینه سازی برای وب از مهمترین کارایی های دسته بندی عنوان می شود

#۳ دسته بندی وردپرس چیست : بهینه‌سازی عنوان صفحات وب 

عنوان صفحه دسته شما بهترین فرصت که به گوگل اعلام کنه، محتوای شما درباره چه موضوعی هستش. در این زمان جستجو کلمه کلیدی برای انتخاب عنوان صفحه لازم و خیلی ضروری هست. چون با بررسی کلمات کلیدی که کاربر در حوزه کاری شما سرچ کرده خیلی راحت میشه بهینه‌سازی عنوان صفحه سئو خودتون رو انجام بدید.

سعی کنید در عنوان از مشخصات و ویژگی‌های خاص محصول خودتون استفاده کنید.

#۴ دسته بندی وردپرس چیست : سئو سازی متن

از یه متن هرچند کوتاه برای توضیحات بیشتر دسته مورد نظر استفاده کنین و تا میتونید کلمات کلیدی رو مجدد بکار ببرید.

#۵ دسته بندی وردپرس چیست : محتوا نویسی سئو 

شما میتونید با استفاده از صفحات دسته (Category Pages ) به مخاطبان خودتون خدمات، موارد فروش، برنامه‌های آموزشی، محصولات و پیام‌هایی رو که میخواید به کاربر نشون بدید و اونا رو جذب کنید. همچنین از این ویژگی‌ها برای بهینه‌سازی جستجوی ارگانیک حتما استفاده کنید.

دقیقترین فاکتور در این زمینه، متن با زبان توصیفی و کلمات کلیدی بهینه شده هست.

#۶  دسته بندی وردپرس چیست : متن پیوندی مرتبط بسازید

پس از اینکه محتوا رو تولید کردید یک متن بنویسید و روی اون لینکی قرار بدید. ولی نکته مهم اینه که متنی بنویسید که با محتوای شما مرتبط باشه. مثلا فرض کنید یک محتوا در مورد دوره آموزش اندروید نوشتید در پایان یک دکمه بزارید و بنویسید همین الان ثبت نام کنید یا دوره‌های مرتبط ولی اگر بنویسید: “بیشتر بدانید” و “اینجا را کلیک کنید” برای موتورهای جستجو بی‌معنی جلوه می کنه و شما به هدفتون نمیرسید.

دسته بندی وردپرس چیست : بر پیمایش دسته تأکید کنید

هدف اصلی فیلترهای دسته‌ای کمک به خریدارانی که، بدنبال محصولات هستن. اما دسته‌بندی علاوه بر نمایه سازی، اقتدار و ارتباط هر صفحه در جستجو، تأثیرات منحصر به فرد خودش رو هم میزاره. بنابراین با قرار دادن کلمات مرتبط در پیمایش و فیلترها از امتیاز ویژه‌ای نزد گوگل بهره‌مند میشید.

از جمله موارد دیگه‌ای که در تمامی صفحات از جمله صفحه دسته‌بندی باید رعایت بشه، عبارتند از:

  • لوگو
  • اطلاعات تماس
  • دکمه (CTA) یا Call To Action
  • لینک به صفحه پرداخت و عضویت در سایت
  • ثبت نام در خبرنامه
  • گواهی نامه‌ها
  • منوی سایت
  • آدرس دهی دقیق صفحه در سایت

نکته‌ای که در این صفحه میتونه توجه مخاطب روجلب کنه اینه که با هایلایت کردن محصولات محبوب توجه کاربران رو به اون محصول خاص جلب کنین.

دسته بندی وردپرس چیست
آنچع شما را در وردپرس موفق می کند.

نتیجه‌گیری سئو صفحات دسته‌بندی

صفحات دسته‌بندی در وردپرس برای حفظ انسجام وب سایت و کمک به مشتریان برای دستیابی سریع‌تر به خواسته هاشون بسیار مفیده، اما همچنین میتونه به عنوان ابزاری برای توسعه تجارت هم مورد استفاده قرار بگیره. با استفاده از اون میشه صفحات دسته‌ها رو برای افزایش سئوی کلی به سطح کاملاً جدیدی ارتقاء داد.

با سئوی صفحات دسته‌بندی، یا مدیریت دسته بندی رتبه سایت شما در نتایج گوگل بهتر میشه، و در نظر کاربران بیشتر دیده میشین.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم مشتری بیشتر، درآمد‌زایی بیشتر رو برای شما به همراه داره. بنابراین دسته‌بندی و برچسب‌گذاری صحیح باعث ایجاد نظم و ساماندهی بهتر محتوا ، افزایش کارایی، دسترسی آسان به مطالب، کاربر پسند شدن وب‌سایت و همچنین افزایش زمان حضور کاربران در سایت میشه.

کلام رنک برتر

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشین و مطمئن هستیم که شما عزیزان میتونید با استفاده از نکاتی که در این مقاله بیان کردیم صفحات دسته‌بندی عالی رو برای سایت خودتون طراحی کنین و جایگاه خوبی رو در سرچ‌های گوگل به دست بیارید. همچنین اسباب خرسندی ماست که از انتقادات، پیشنهادات و نظرات شما بهره مند شویم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *