بالا بردن سئو سایت – آموزش سئو سایت 2020 (گام به گام)

آموزش سئو به زبان ساده|رنک برتر

بالا بردن سئو سایت، و اما چگونه ؟

بالا بردن سئو سایت چه کمکی به ما می کنه و چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ می تونید حدس بزنید مردم روزانه چند پست بلاگ رو منتشر می کنند؟ ایده ای ندارید؟ خب کاربران وردپرس به تنهایی نزدیک به ۲ میلیون پست رو هر روزه منتشر می کنند. در واقع در هر ثانیه ۲۴ پست بلاگ منتشر میشه! به این معنیه که در حالی که شما این پنج جمله را خوندید، این کاربران نزدیک به ۲۱۶ پست رو منتشر کردند. عجیبه نه ؟ تازه این فقط مربوط به کاربران وردپرس اگه ما بخوایم در مورد تعداد پست های منتشر شده بیشتر بدونیم قطعا تعدادشون خیلی بیشتر از این مقداریه که گفته شد. حالا برای بالا بردن سئو سایت باید به این آموزش سئو به زبان ساده توجه ویژه ای داشته باشین.

بالا بردن سئو سایت چه کمکی به ما می کند ؟

این موارد کار شما رو برای بالاتر موندن در نتایج موتور جستجو سخت تر می کنه. شما می خواید که اول باشید! سئو سازی سایت راه مناسبی ! من برای نوشتن هر پس بلاگ ۴ یا ۵ ساعت رو کنار میزارم، گذاشتن ۱۰ دقیقه برای بهینه سازی هر محتوای سئو شده و سئو سازی سایت کار آسون و مهمیه. جای تعجب نیست که میلیون ها نفر در گوگل اصطلاح “SEO” را جست و جو می کنند. به صورت خاص در یک روز مردم ۲.۲ میلیون جست و جو راجب سئو سازی سایت و آموزش تولید محتوای سئو شده انجام میدن. (این آمار فقط مربوط به گوگل بود و نتایج سایر موتور های جستجو رو شامل نمیشه) از این رو دیده شدن در لینک های اول نتایج جستجو قبل از دیگر صفحه ها، خودش می تونه یک فاکتور تصمیم گیری باشه که یک بیزینس رو پر رونق و یا ورشکسته می کنه.

اما تو این وسط SEO به چه معنیه؟

احتمالا شما می دونید که SEO مخفف بهینه سازی برای موتور های جستجو است، اما برای بهینه سازی به چه چیزی نیاز دارید؟

اون طراحیه؟ یا نوشتنه؟ و شاید هم لینک ها!

بله، بله و بله – همه اینها حتی بیشتر!

اما بیاید این راهنمای سئو رو برای مقدمه شروع کنیم.

آموزش سئو گام به گام | رنک برتر

تعریف: SEO (Search Engine Optimization) مخفف بهینه سازی موتور های جستجو است. این هنر افزایش رنکینگ سایت روی موتور جستجو در بخش های پرداخت نشده است هر چند اگر جزء لیست ارگانیک باشد. خیلی خوب بیاید این سئو سازی سایت رو به زبان فارسی روان ترجمه کنیم.

این ترجمه منه:

بهینه سازی برای موتور های جستجو (SEO) یک پردازش برای بهینه سازی محتوای آنلاینه که موتور های جستجو شما رو توی نتایج یک کلید واژه خاص در رتبه بالاتری نشون بدن.

سئو سازی سایت

بزارید این مسئله سئو سازی سایت رو یبیشتر تجزیه کنیم : وقتی که صحبت از SEO میشه، شما، موتور جستجو و جستجوگرها هستید. اگر مقاله ای در مورد نحوه درست کردن لازانیا vegan دارید، شما میخواید موتور جستجو (که در ۹۰ درصد موارد منظور Google است) رتبه بالاتری از شما رو توی نتایج جستجوی کلیدواژه “لازانیا vegan” نشون بده. سئو سازی سایت یک شعبده بازی است که شما باید روی مقاله خودتون پیاده کنید تا محتویات پست شما از نظر گوگل دوست داشتنی به نظر برسه و زمانی که اون کلید واژه جستجو شد، سایت شما جزء نتایج برتر باشه.

ما می خوایم به صورت عمیق روی SEO و سئو سازی سایت شما بحث کنیم.

بررسی اجمالی SEO

حالا این جادو چه شکلی به نظر می رسه و چرا اهمیت داره؟

دوست دارم بهتون بگم که قریب به اتفاق تجربه های آنلاین با موتور جستجو شروع کردن و تقریبا ۷۵ درصد جستجو کننده ها از گوگل شروع می کنن! ترکیب موضوع قبل و این حقیقت که ۵ لینک اول ۶۷ درصد از کل کلیک ها رو به خودشون اختصاص میدن، شما رو به این نتیجه میرسونه که چرا سئو سازی سایت خیلی مهمه.

یک شوخی پر معنا توی کل وب وجود داره که در مورد رسیدن به صفحه اول گفته میشه. اگر می خواین یک جسد مرده رو کسی نبینه، باید اون رو توی صفحه دوم گوگل قرار بدین. اگر شما نوشته بلاگ و یا محصولی در صفحات دیگری به جز صفحه اول نتایج جستجوی گوگل دارید، معادل اینه که اصلا هیچ رتبه ای ندارید. اما برای اینکه بدونید چطور باید جایگاه بالاتری داشته باشین، شما اول نیازه که بدونین که چطوری جستجو اتفاق می افته.

جستجو چطوری کار میکنه؟

حالا که شما در آموزش سئو به زبان ساده موارد پایه ای رو در مورد سئو سازی سایت متوجه شدین، بیاین یه نگاهی به جزئیات برخی از این ویژگی ها بندازیم. تا زمانی که گوگل از الگوریتم های جستجوی خودش به خوبی محافظت می کنه، بین ۲۰۰ فاکتور مهم گوگل برای رتبه بندی، backlink بیشترین اهمیت رو به خودش اختصاص داده. اما باز هم قبل از همه اینها نیازه که یک چیزهایی رو مستقیما بدونیم. در زیر دو بخش اجباری سئو که باید انتخاب کنید رو معرفی می کنیم.

سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه

همونطور که می دونید، من به جای این که فقط تلاش کنم سریعاً از اون استفاده کنم و انتخابی بی هدف داشته باشم ، بازی فهم طولانی مدت رو انجام می دم. این خیلی شبیه بهینه سازی موتورهای جستجو میشه. بعضی از مردم خیلی سریع شروع می کنن و بعضی های دیگه توی زمان طولانی تری انجامش می دن. اگر شما هم می خواین توی زمان کوتاه تری و خیلی سریع نتایج فوق العاده ای تو سئو سازی سایت کسب کنید، احتمالا باید از سئو کلاه سیاه استفاده کنید.

سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه

این نوع سئو فقط روی بهینه سازی برای موتورهای جستجو متمرکز شده و هیچ توجهی به کاربر نداره. این در حالیه که راه های زیادی برای دور زدن و شکستن قوانین وجود داره تا بتونین رتبه بهتری بگیرین. همه اونها مواردی هستند که توی سئوی کلاه سیاه براتون پول کمی رو با سرعت زیاد به همراه میارن. نهایتا این روش نتایج اسپم زیادی داره و خیلی سریع کم ارزش میشن و خیلی سریع هم افت پیدا می کنن.

این موارد در صورت کشف توسط موتور جستجو پیامد منفی زیادی رو براتون داره و شانس های بعدی و آینده روشن رو ازتون میدزده. ممکنه توی مواردی نتایج خوبی رو به همراه داشته باشید اما با هر به روز رسانی گوگل باید این احتمال رو بدید که تفاوت های بوجود اومده کمر سایت شما رو بشکنه و کسب و کارتون رو به خطر جدی مواجه کنه. این کار بسیار کار خطرناک و پر ریسکی هست.

خوب حالا سئوی کلاه سفید چیه؟

سئوی کلاه سفید توی یه جمله “روشی است که بیزینس شما رو به موفقیت میرسونه”. اگر شما با این روش سئو سازی سایت خودتون رو انجام بدین باید روی مخاطب های انسانی توجه کنین و اونها رو به سمت خودتون جلب کنین. شما تلاش خواهی کرد تا اینکه بدونید چطوری بهترین محتوای احتمالی رو تولید کنین و با این روش به راحتی تونستین قوانین مربوط به گوگل را بفهمین و همه رو انجام بدین. چرا که همیشه گوگل گفته تمرکز ما فقط روی کاربر هاست و توی آپدیت های اخیرش و سیاست ۲۰۲۰، گوگل بارها به این موضوع اشاره کرده. شرکتهای بازاریابی کارهای بزرگی رو برای توضیح این تفاوت بین سئوی کلاه سفید و سیاه انجام می دن.

نیازه بگم با توضیحات بالا بهتره فقط به صحبت های من در مورد سئو کلاه سفید گوش بدید. حالا نوبت شماست که طرف خودتون رو انتخاب کنین و شوالیه سفید رو انتخاب کنید یا شوالیه سیاه. متاسفانه همیشه این انتخاب ساده و راحت نیست. همونطور که میدونید زندگی همیشه سیاه و سفید نیست. این جمله برای سئو سازی سایت هم درسته. حقیقتا بعضی از کارها بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه هستش که نیازه در موردشون بیشتر بخونین. به این دسته ای که بین دو روش سئو هستند سئوی خاکستری می گن. که یکم کلاه سفیده و یکم کلاه سیاه.

تمیز کردن در خانه و خارج از خانه: سئو داخلی در مقابل سئو خارجی

به صورت کلی دو دسته گسترده سئو وجود داره: سئو داخلی و سئو خارجی.
سئو On-page مربوط به همه عوامل رتبه بندی Google هست که به کمک اونها می تونیم با نگاه مستقیم، صفحه ای که می خواهید رو بهینه سازی کنید. مانند عناوین، محتوا و ساختار صفحه، اونها را تعیین می کنند.

سئو Off-page به کلیه متغیرهایی اطلاق می شه که گوگل به اونها نگاه می کنه. ولی اونها منحصراً در دسترس شما نیستند. اونها به منابع دیگری مثل شبکه های اجتماعی، وبلاگ های دیگری که تو صنعت شما و سابقه شخصی جستجوگر بستگی دارند.

این دو کاملا متفاوت هستند، اما شما باید هر دو را به درستی بدست بیارید تا بتونید با سئو سازی سایت، کار خوبی داشته باشید. بیایید یه مثال بزنیم تا روشن تر شه. مثلا بگیم که شما یک خونه باغ دارید که از یک مسیر کوچک به حیاط بزرگ باغ راه داره و شما از اون تردد می کنید.

حالا این دو سناریو را تصور کنید:

سناریو شماره ۱

خونه شما از داخل بسیار تمیزه، اما حیاط جلوی شما (باغ) خراب و زشته.

به نظرتون در این سناریو چه اتفاقی می افته؟ خوب، حتی اگر شما از داخل پاکیزه ترین خونه را داشته باشین، ولی باغ شما مثل یک جنگل خراب و بهم ریخته به نظر برسه، در وهله اول کسی وارد خونه شما نمی شه.

درصورتی که صفحه خودتون را برای موتور های جستجو  بهینه نکرده باشین، همین اتفاقه برای سایت شما هم می افته. ممکنه دارای محتوای عالی و خیره کننده ای باشید، اما به احتمال زیاد هیچ کس به آن اعتبار و اهمیتی نمی ده یا به صفحه شما اشاره نخواهد کرد.هیچ کسی شاهکار زیبای شما رو نمی بینه چون که شما هیچگونه ترافیکی نخواهید داشت.

اما سناریو دوم چیه؟

سناریو شماره ۲

مرتبا چمن خود را کوتاه و مرتب می کنید، اما قسمت داخلی خونه شما آشفته و بهم ریخته است. همه دور خونه شما می گردند، و خونه شمااز منظر اونها عالی به نظر می رسه. داشتن یک چمن زیبا باعث می شه افراد زیادی برای بازدید از خونه شما بیایند، اما اگه مهمون ها، اتاق نشیمن شما رو ببینند، به یاد منطقه جنگی می افتند. اونها سریعتر از شما می تونند SEO را درک کنند و شما رو ترک کنند.

هنگامی که یک بازدید کننده پس از مشاهده فقط یک صفحه، سایت شما را ترک می کند، Google آن را پرش (Bounce) می داند. هرچه میزان پرش شما بیشتر باشد (تعداد بازدید کننده هایی که فوراً سایت شما را ترک می کنند)، صفحه شما در Google رتبه بدتری خواهد داشت. به همین دلیله که باید SEO داخلی و سئو خارجی رو بصورت همزمان انجام دهید. شما می تونید چندین کار را در صفحه خود انجام بدید تا فرم درست خودتون را بدست بیارید و حتی موارد دیگری هم هست که در خارج صفحه باید انجام بدید.

سئو داخلی سایت | On-page

 

تاثیر سئو محتوای سایت در بالا بردن سئو سایت

 تا الان به این فکر کردید چطور میشه بدون بازاریابی خارجی رتبه سایت رو افزایش داد؟ آیا می دونستید با تولید محتوای سئو شده و سئوی محتوا می تونید به راحتی رتبه خودتون رو میان رقبا افزایش بدین؟ در این مطلب برای درک بهتر بالا بردن سئو سایت، به روش های بهبود و سئو سازی سایت اشاره می کنم. همچنین این مورد که محتوای سئو شده چیست و بهترین راه های سئوی یک مطلب رو با شما به اشتراک میذارم. خب، بدون اتلاف وقت میریم سر بحث اول این بخش!

محتوای سئو شده | مرجه تولید محتوای کشور | رنک برتر

قبل از اینکه به سوال راه های بالا بردن رتبه سایت چیست ؟! جواب بدیم، لازمه که خود سئو رو بشناسیم !

  • سئو : سئو یا فرایند بهینه سازی موتور های جستجو (search engine optimization) به بهینه کردن چهارچوب سایت اشاره داره به طوری که موتور های جستجویی مثل گوگل به راحتی بتونن سایت شما رو پیدا کنند و رتبه بهتری رو کسب کنند.
  • محتوا: به هر اطلاعاتی که در فضای اینترنت وجود داره و ما میتونیم به کمک اون ها حرفامون رو بزنیم و کاربر بهش دسترسی داشته باشه، محتوا میگیم.

پس وقتی از محتوای سئو شده صحبت می کنیم یعنی (اطلاعاتی که با قواعد خاصی برای جذب ترافیک موتور های جستجو بهینه سازی شده اند)، به همین سادگی. من قصد ندارم همه چیز رو در مورد بهینه کردن محتوای خودتون برای موتور های جستجو بگم . اما این یه راهنمای کلی و فوق العاده سریع برای یادگیری مسائل اولیه و البته بسیار مهم و حیاتی SEO در بالا بردن سئو سایت هستش.

خصوصیات یک محتوای سئو شده

  1. تحقیق بر روی کلیدواژه

درست مثل یک کارگاه ! اگر قصد دارین ترافیک رو از طریق جستجو تولید کنید، قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، ما در آموزش سئو به زبان ساده پیشنهاد میدیم که بهتره تحقیقات کلیدی انجام بدین. به این ترتیب، می تونید به روی کلمات کلیدی متمرکز شید که مقدار مشخصی از حجم جستجو رو در اختیار دارند. به عبارت دیگه، در مورد موضوعاتی که مردم در حال جستجوی اونا هستن بنویسید. البته تبصره های دیگری برای بالا بردن سئو سایت نیز وجود دارد که سعی سایت رنک برتر و تیم ما این است که بتوانیم به صورت تخصصی تر به این موارد بپردازیم.

  1. بهینه سازی کلید واژه

راه و چاه رو باید بدونید ! شما باید بدونید از کلیدواژه تون کجا و چطوری استفاده کنید، دانستن این امر علاوه بر داشتن بیشترین میزان بازدهی جستجو برای جستجوگر ها رضایت بیشتر کاربران از مطلب شما را نیز به همراه دارد.

  1. سازمان محتوا

محتوای سایت شما باید سازماندهی شده باشه ! این سازمادهی یعنی روند و هدف مشخصی داشته باشه، این هم برای موتور های جستجوگر خوشایند و هم برای کاربران شما، چون محتوایی که امروز می نویسید قرار نیست تا یه مدت بسیار طولانی از رویه سایت پاک بشه . پس در انجام سئو، تلاش در راستای اهداف که خودش مبتنی بر استراتژیه، بسیار مهم و راهگشا است.

  1. ارتقاء محتوا

در راستای بالا بردن سئو سایت، افزایش محتوای جدید و ایجاد بازخورد ترافیکی بیشتر میتونه کارساز باشه. با استفاده از اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و لینک های داخلی و خارجی مربوط به محتوای شما است که میتونه یک محتوای همیشه به روز (محتوای همیشه سبز) را برای مخاطبتون فراهم کنه که این مدل محتوا به شما کمک میکنه تا رتبه سئو سایت خودتون رو توی جایگاه بهتری نگه دارید.

انواع محتوا های هدف

در مقاله ای که در همین سایت تحت عنوان انواع محتوای سایت ارائه شده به صورت کلی در مورد انواع محتوا اشاره شده است. اما در ادامه همین مطلب شما به مواردی برخورد می کنید که در آن مطلب به آن اشاره نشده است.

آموزش سئو به زبان ساده | مرجه تولید محتوای کشور | رنک برتر

محتوای هدف شما در هر جستجوگر می تواند یکی از موارد زیر باشد :

صفحات محصولات 

رابطه این مورد با سایت های تجاری مثل مربا و کره میمونه ! سایت های تجاری زیادی با سئو محصولات خودشون به راحتی اون رو در اختیار موتور های جستجوگری مثل گوگل میزارن و بازخورد بالای ورودی از جستجوگر ها باعث رشد و پیشرفت سایتشون میشه. بالا بردن سایت در سرچ گوگل می تونه درامد بهتری رو برای شما رقم بزنه.

پست های وبلاگ 

یک وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد جریان ورودی جستجوگر های مختلف به سایت شماست ! به طور کلی، پست های وبلاگ بیشتر جذاب هستند و بیشتر احتمال داره که مخاطب وارد شده به سمت خدمات سایت شما سوق داده بشه، بنابراین یک وبلاگ می تونه یک راه عالی برای ایجاد ورودی های زیاد و در نتیجه رونق کسب و کار و پیشرفت شما بشه (به یاد داشته باشید، وبلاگ ها بسیار انعطاف پذیر هستند و شما می تونید از اونا برای میزبانی هر یک از انواع زیر در این لیست استفاده کنید.) 

یکی از مدیریت محتواهای مشهور در این زمینه وردپرس است. در سالهای اخیر بالا بردن سئو سایت وردپرس بسیار رونق پیدا کرده است. راهکار های سئو سایت وردپرس زیاد است که در صفحات دیگر به صورت اختصاصی در مورد هر کدام به تفضیل بحث خواهیم نمود.

مقالات

مقاله و یا مصاحبه اشخاص محبوب برای مردم ! شخصیت های جنجالی، موضع گیری ها و صحبت ها می تونه راه ورودی گرفتن عالی برای یک سایت خبرگزاری و یا مجله ها باشه، سایت هایی مثل ویکی پدیا پیشتاز اطلاعات اشخاص و مقاله در دنیا هستند ! 

راهنما ها

راهنمایی کنید ! شما می تونید با قرار دادن آموزش و راهنمایی هایی که اکثر مخاطب شما با اون درگیره و بهش نیاز داره اون رو با پای خودش به سمت خودتون هدایت کنید ! اغلب راهنما ها در چند پست خلاصه میشن ولی یک روش دیگه هم هست، می تونید در صورت تمایل راهنمای کامل رو در یک پست قرار بدید و بعد مخاطب ورودی شما برای دسترسی کامل به محتوای مطلب نیاز به ورود به اکانت کاربری داشته باشه، هر چند این میزان استقبال کاربران ورودی از طرف موتور های جستجو رو میاره پایین ولی می تونه سیاست مفیدی برای افزایش ترافیک سایت شما باشه

فیلم ها

به طور کلی در صفحات وب، فیلم ها کمتر از متون دیده میشن ! در نتیجه میشه با گذاشتن یه ویدیو جای یه مقاله به راحتی در صفحه اول رقابت کنید ! و ورودی های بیشتری هم بگیرید. آموزش های ویدئویی میتونه از نحوه استفاده از محصولات خودتون باشه، یا یه فرایند رو نشون بدید که مربوط به کسب و کار شماست – مثلا یک لوله کش می تونه ویدیویی رو نشون بده که چجوری یه سینک رو باز می کنه

تصاویر اسلایدی

گاهی وقتا تصاویر از متن مهم تر هستن ! برای مثال شما یک سایت خبری در مورد بازیگران دارید و می خواین نشون بدین که فلان ستاره ها به اسکار رفتند، در اینجا تصویر می تونه کمک گر خوبی برای شما باشه، هر چند چون متن زیادی در مطلب نیست در اینجا چیز های دیگه ای اولویت دارن، مثل نام تصویر، عنوان شما و …

توجه داشته باشید که این ها تنها بخشی از مثال هایی بود که شما می تونید برای خودتون استفاده کنید، در واقع بازه شما برای انتخاب بی حد و حصره !

نحوه سئو کردن محتوا در آموزش سئو به زبان ساده

سئو کردن محتوا مراحلی داره که باید علاوه بر انجام اون مراحل، به کیفیت انجام اون هم دقت کنید. مراحلی که میتونه وجه تمایز محتوای شما با سایر محتوا ها بشه.

بالا بردن سئو سایت

کلیدواژه (keyword)

کلیدواژه عبارتیه که مخاطب اون رو سرچ میکنه و دنبالش میگرده. به تعبیر دیگه کلیدواژه نیاز مخاطب رو درون خودش جا داده . پیدا کردن کلیدواژه گام اول سئو کردن محتواست. کلیدواژه باید مرتبط با موضوع محتوا باشه. برای پیدا کردن کلیدواژه راه های مختلفی وجود داره. یکی از ساده ترین راه ها، گزینه های پیشنهادی خود گوگل هست. میتونید کلیدواژه که توی ذهنتون هست رو تو نوار جستجو گوگل قرار بدید و ببینید که کلیدواژه انتخابی شما توی پیشنهادات گوگل هست یا نه. اگر باشه یعنی میزان سرچ این کلیدواژه بالاست و میتونه گزینه مناسبی برای محتوای شما باشه. از راه های دیگه پیدا کردن کلیدواژه، استفاده از ابزارهایی مثل keywordtool، trends، kwfinder و … هست که میتونید کلیدواژه مد نظرتون رو توی این ابزارها، مورد بررسی قرار بدید تا بتونید در آخر به کلیدواژه مناسب و نهایی خودتون برسید.

عنوان (title)

عنوان محتوا، شناسه محتواست. هر سرچی که صورت میگیره توی مرحله اول به مخاطب عنوان رو نشون میده. عنوان محتوا علاوه بر مرتبط بودن با خود محتوا، باید جذاب باشه جوری که مخاطب رو ناچار به کلیک کردن روی عنوان بکنه. نکته ی مهمی که توی نوشتن عنوان وجود داره اینه که عنوان باید حتما کلید واژه رو داخل خودش داشته باشه. اهمیت کلیدواژه بازم اینجا خودش رو نشون میده. سعی کنید عنوان رو بیشتر از ۶۰ کاراکتر ننویسید چون طولانی شدن بیش از حد عنوان، به زیبایی عنوان ضربه میزنه.

کلمات کلیدی مرتبط (LSI)

LSI به کلماتی گفته میشه که هم خانواده کلیدواژه اصلی هستن، یا به نحوی با کلید واژه ارتباط معنایی دارن. این نوع کلمات یک نوع مکمل برای کلیدواژه هستن که در آخر محتوای سئو شده رو برای مخاطب جذاب تر و میزان اثر گذاری متن رو بالاتر خواهند کرد. LSI رو هم میتونید مثل کلیدواژه به بوسیله پیشنهادات گوگل پیدا کنید. یا میتونید با ابزارهایی مثل LSI Grahp، Seo quake و … پیدا کنید. میتونید تعداد بالایی از LSI های مختلف رو توی متن خودتون جا بدید. توی عنوان هم میتونید از LSI استفاده کنید.

توضیحات متا (Meta description)

توضیحات متا همون چیزیه که وقتی گوگل صفحه شما رو به عنوان نتیجه در جستجوی جستجوگرها نمایش میده ، زیر url سبز رنگ عنوان شما، نشان داده میشه. تشخیص این که چه کسی  توضیحات متا رو سئو کرده و چه کسی با توضیحات متا کاری انجام نداده هم آسونه. اگر توضیحات متا رو بهینه کنید، گوگل هرگز در آخر متن قطع نمیکنه که شکل نوشته شما نصفه نیمه بمونه. در صورت بهینه نکردن توضیحات متا آخر متن شما نصف و نیمه و به این شک (…) در میاد.

بالا بردن سئو سایت | رنک برتر

بهینه سازی توضیحات متا اغلب به استفاده از کلمات کلیدی حداقل امکان در اول متن هم گفته میشه. در نظر داشته باشید که شما برای توضیحات متا حداکثر ۱۶۰ کاراکتر متنی میتونید بنویسید و باید حواستون باشه که متن شما بیش از اندازه کوتاه یا بلند نباشه. موقع نوشتن اون توجه شما باید بیشتر به مخاطبان جستجوگر خودتون (مخاطب هدف) باشه تا موتورهای جستجو.

پیشنهاد من به شما

روش مورد علاقه من برای ویرایش و بهینه سازی محتوا در هر دو حالت استفاده از افزونه “yoast seo wordpress ” هست. بنظر من این بهترین نسخه پلاگین سئو موجود در بازار هست. این محبوب ترین پلاگین موجوده. سازندگان این افزونه  اون رو تقریباً به صورت هفتگی بروز می کنند و بسیاری از ویژگی های پیشرفته صرفه جویی در وقت رو شامل میشه. این موضوع  نه تنها به شما در ویرایش سریع عناوین و اَبَرداده (metadata) کمک میکنه، بلکه این موارد رو نیز شامل میشه:

  • به شما در تنظیم ابرداده برای هر شبکه اجتماعی کمک میکنه. در این حالت فیس بوک ، توییتر و… داده های غنی شما مثل تصاویر رو به درستی قالب بندی میکنه.
  • با اون میتونید نقشه XML سایت خودتون رو به صورت پویا با تکامل سایت خودتون اون رو ایجاد و بروز کنید.
  • با استفاده از کنسول جستجوی گوگل خود (google search console) خارج از کادر ادغام بشید تا بتونید به سرعت بزرگترین مناطق مشکل رو در سایت خودتون پیدا کرده و برطرف کنید.

و چیزای دیگه:

به عنوان مثال، به جای شخصی سازی هر صفحه یا ارسال دستی مطالب، میتونید تنظیمات پیش فرض را برای عناوین و ابرداده خود ایجاد کنید. شما حتی میتونید ویژگی های اضافی رو اضافه کنید. دو مورد از علاقه مندی های من ابزار خوانایی محتوا و بررسی کلیدواژه است که کمک میکنه معیارهای ساده ای رو به افرادی که با اونها مشغول به کار هستید یا برون سپاری می کنند رو ارائه بده.

خوانایی متن

متن باید از یک چارچوب مشخص پیروی کنه. چارچوبی که تعیین میکنه متن شما قراره چند کلمه ای باشه و پاراگراف ها چند سطر یا کلمه باشند. خوانایی یک متن بستگی به تقسیم تیترها توی متن، طول پاراگراف ها و جملات داره. شما باید به ازای هر ۲۵۰ کلمه که می نویسید یک زیر عنوان یا تیتر اضافه کنید. تیترها چند دسته هستن. تیتر یک (H1)، یا سر تیتر، اصلی ترین تیتر یک محتوا محسوب میشه. برای هر محتوا میتونید فقط یک سر تیتر داشته باشید. تیتر دو برای عنوان های مهم هر بخش کاربرداره و میتونید تعداد بیشتری از اون رو به عنوان معرف هر بخش استفاده کنید. تیترهای سه الی شش هم برا بخش های جزئی تر کاربرد داره.

از نکات دیگه ای که برای انجام یک سئو خوب باید به اون توجه کنید:

  • استفاده از کلیدواژه درمتن به دفعات مشخص
  • استفاده از LSI و کلید واژه در توضیحات متا (Description)
  • استفاده از عکس های مناسب
  • استفاده از لینک های داخلی برای بالا بردن نرخ کلیک

چگونه برای تولید محتوای سئو شده استراتژی محتوا بچینیم ؟ 

سئوی محتوا | رنک برتر

اگر به صورت تصادفی و بدون استراتژی مطلب می نوشتید، فقط می تونید دعا کنید و منتظر معجزه بشینید! حتی شاید بعضی هاشون قابل رقابت با سایر مطالب هدفمند باشن ولی در راستای هدف شما نیستند پس به کار شما نمیان.

و اما وقتشه که با قواعد بازی دست و پنجه نرم کنید.

مخاطب هاتون رو در نظر بگیرید

مخاطب های خودتون رو بشناسید ! نظرسنجی ها و نرم افزار هایی هستند که می تونن در این تجزیه و تحلیل به شما کمک کنند، در نتیجه شما می تونید تصویر بهتری از مخاطب ها و یا مشتری معمولی خودتون داشته باشید . در نظر بگیرید که افراد و یا کاراکترهایی که بازدیدکنندگان سایت شما و مشتریان شما رو تشکیل می دهند از چه سلیقه ای برخوردارند و بعد در مورد نوع محتوایی که این افراد دنبال اون هستند فکر کنید. به این چیزی که در نهایت آماده می شه اصطلاحاً بهش پرسونای مخاطب هم میگن.

محتوای سئو شده شما می تونه مخاطب های بهتری رو به سمت شما هدایت کنه. اگر این کار رو درست انجام ندید، شما مخاطبای روی کلید واژه هدف رو از دست میدید.

برای نوشتن محتوای بهتر با توجه به کلید واژه هدف به چند مورد زیر نیاز دارید:

  • چه کسانی مخاطب شما هستند؟
  • چه اطلاعاتی نیاز دارند؟
  • چرا به این اطلاعات نیاز دارند؟
  • چه کلیدواژه ای را برای پیدا کردنش جستجو می کنند؟

شاید پیاده کردن آنها در نگاه اول سخت باشه، اما اینطور نیست اگر به موارد زیر کاهشش بدیم.

  • مخاطب مقاله
  • کلیدواژه مقاله
  • سرفصل مقاله

برای مثال اگر کسب و کار شما به جوان ها و نوجوانان بر میگرده، ممکنه که بخواید به روی به روز رسانی های مکرر محتوا با متن کمتر و تصاویر و ویدیو های بیشتر تمرکز کنید. همچنین ممکنه بخواید مطمن شید که سایتتون برای استفاده از تلفن همراه بهینه شده یا نه !

هدف گذاری در تولید محتوای سئو شده

دم به دقیقه ما توی آموزش تولید محتوای سئو شده داریم میگیم هدف! توجه کنید اگه یک محتوای سئو شده داشته باشین که بدون هدف باشه و حتی خودتون هم از تهش خبر نداشته باشین، چه انتظاری از مخاطبتون می تونین داشته باشین. بزارین سرتون رو بیشتر از این درد نیارم. چون توی فرایند استراتژی ما در مورد این موضوع قراره به تفضیل بحث بشه. همین اندازه که فقط یه آشنایی کلی باشه فعلا کافیه.

امیدوارم از خوندن این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن باقی مطالب می تونید به وبلاگ ما مراجعه کنید !

تاثیر امنیت سایت در بالا بردن سئو سایت

امنیت سایت در بالا بردن سئو سایت چه در وردپرس و چه در موارد دیگر دارای اهمیت بالایی است. قبل از اینکه بخواهیم توضیح کامل تری بگیم بهتره یکم توضیح بدیم امنیت سایت چی هست.

امینت به کلیه کارهایی که باید انجام بدیم که ضریب نفوذ پذیری کمتر توی سایت به حد اقل برسه رو امنیت میگن.

خوب الان مهمه که بدونیم به کمک امنیت چگونه سئو سایت را بالا ببریم. در جواب به چند نکته مهم اشاره میکنیم.

  1. امنیت سرور
  2. امنیت cms ها 
  3. گواهینامه SSL
  4. سطح دسترسی کاربران
  5. برطرف کردن مشکلات امنیتی
  6. به روز بودن سایت

سرعت سایت چه تاثیری در بالا بردن سئو سایت دارد؟

از آنجایی که در عصر سرعت زندگی میکنیم بسیار مهم است که کاربران شما با سرعت بیشتری به خواسته خود دست پیدا کنند. خوب شما باید بدانید که خود این مورد یکی از ترفند های سئو است. برای تقویت سئو سایت باید سرعت بالاتری را برای کاربران تامین کنید. برای بررسی سرعت وبسایت خود می تونید از دو ابزار قدرمتد برای این کار استفاده کنید. یکی gtmetrix هست و دیگری ابزار سرعت سنج گوگل به نام PageSpeed Insights که میتونید از راهنماییش هم استفاده کنید.

بالا بردن سئو سایت

در ادامه ما به چند نکته در مورد بهبود سرعت سایت اشاره میکنیم:

  1. کاهش حجم تصاویر
  2. ترکیب فایل ها
  3. کاهش درخواست ها به سرور
  4. استفاده از سرور سریع تر
  5.  …

نتیجه گیری

در یک جمع بندی می تونیم بگیم در ابندا تعریفی خیلی خودمونی از SEO داشتیم و بعد از اون در مورد مواردی که باید توی سئوی داخلی انجام بدیم رو گفتیم. هنوز چند بخش دیگه هست که در ادامه مسیر و توی به روز رسانی های بعدی می تونید ادامش رو بخونید و از خوندنش دسترسی به اطلاعات بی نظیری داشته باشید.

بخش های محتوایی از اهمیت های به شدت بالایی برخوردارند. به همین دلیل بوده که ما اومدیم و برای شروع کار خودمون از جمله “محتوا پادشاه است” استفاده کردیم و اینجوری تونستیم رضایت مشتری های زیادی رو به خودمون جذب کنیم.

پست های مرتبط

9 نظر

  • تولید محتوا متنی خرداد ۲, ۱۳۹۸

    به شدت پست ارزنده ای نوشتید.
    با تشکر از شما

  • پدرام مهر ۷, ۱۳۹۸

    سلام و ممنون از پست زیباتون
    آیا موارد بیشتری هم برای بالا بردن سئو سایت میشناسید؟ اگر جوابتون در زمینه سئو محتوا هست ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • مدیر سایت مهر ۱۲, ۱۳۹۸

      سلام و ممنون از ابراز محبت شما
      راه های بالا بردن سایت موارد متعددی هست مثل موارد زیر:
      • لینک سازی برای افزایش بازدید
      • بازاریابی محتوا برای بهبود رتبه در نتایج جستجو
      • استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزایش رتبه و سئو سایت
      • استفاده از Call to action های مناسب
      • استفاده از ایمیل مارکتینگ
      و موارد دیگری که در به روز رسانی محتوا به آنها خواهیم پرداخت.

  • تولید محتوا برای اینستاگرام آبان ۱, ۱۳۹۸

    خیلی پست خوب نوشتید. با تشکر از شما

    • مدیر سایت آبان ۲۴, ۱۳۹۸

      ممنون از لطف و بزرگواری شما
      امیدواریم توانسته باشیم در راستای افزایش رتبه و بهبود سئو محتوا و موفقیت سایت شما کمکی به شما دوست عزیز کرده باشیم.

  • علی آبان ۱۳, ۱۳۹۸

    سلام وقت بخیر . از مطالب عالی و پر بارتون سپاسگذارم .
    ان شالله با شما کار خواهیم کرد.

    • مدیر سایت آبان ۲۴, ۱۳۹۸

      لطف دارید
      تیم رنک برتر در این مطلب علاوه بر پاسخ به این سوال که سئو محتوا چیست تلاش کرده تا بتواند آموزش سئو محتوای سایت را به صورت مختصر اشاره کند.
      امیدواریم در ادامه نیز بتوانیم همکاری های موفقی را با شما و سایر کاربران تجربه کنیم.

  • فروشگاه اينترنتی آذر ۱۸, ۱۳۹۸

    همیشه وجود مطالب پربار و سرشار از علم و دانش مختص حس و حال خوبی را به آدم میده که قدرت فراگیری بیشتری را ایجاد می نماید و می توان بهتر فعالیت خود را ادامه داد

    • مدیر سایت آذر ۱۹, ۱۳۹۸

      ممنون از این که مطلب به روز شده ما رو دنبال می کنید انشالله در اسرع وقت موارد مذکور کامل تر خواهد شد. امیدواریم شاهد حضور مجدد شما در سایت رنک برتر باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *