نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست

مقدمه

مهم‌ترین هدف تمام کسب و کارهای آنلاین به درآمدزایی رسیدن هست. تصور کنید که شما برای راه اندازی، محصولات، تبلیغات و غیره در یک فروشگاه آنلاین کلی هزینه و انرژی صرف کردید. اما ممکنه فروش خوبی نداشته باشید. اینجاست که ما با کلمه نرخ تبدیل یا Conversion Rate  چیست، آشنا می‌شیم. در این مقاله ما اهمیت و در مورد چگونگی نرخ تبدیل شما، نحوه محاسبه آن و مهمتر از همه نحوه بهبود نرخ تبدیل بحث و بررسی خواهیم کرد و مطالبی رو شرح میدیم که حتما به کار شما میاد. پس اگر میخواید بدانید نرخ تبدیل چیست تا آخر مقاله ما رو همراهی کنید.

نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست؟

در جواب به این سوال که نرخ تبدیل چیست باید بگوییم که، برخلاف نرخ کلیک یا هزینه هر کلیک ، نرخ تبدیل توصیف میکنه که بازاریابی شما چقدر خوبه که مردم رو به سمتی هدایت میکنه که شما میخواید. ما به اصطلاح به اینکار دنیای بازاریابی میگیم. به طور کلی، هرچه نرخ تبدیل شما بیشتر باشه، بازاریابی شما نیز بهتر هست!

نرخ تبدیل چیست ؟
شما با نرخ تبدیل وارد یک چرخه دائمی موفقیت و سود می‌شوید.

نرخ تبدیل خوب چیست؟

نرخ تبدیل در کیفیت ترافیک، صنعت، تجارت، کالاهایی که می‌فروشید و حتی عملکرد تبدیل خاصی که ردیابی می‌کنید به میزان قابل توجهی با هم دیگه متفاوت هستن. علاوه بر این، مهمه که به یاد داشته باشید که تبدیل همیشه همان خرید نیست، بلکه نرخ تبدیل یک معیار مفید است، و هدف اکثر بازاریابی تولید تبدیل نیست، تولید فروش است.

پیگیری نرخ تبدیل

اگرچه نرخ تبدیل ممکنه معیار نهایی موفقیت نباشه، اما یکی از ابزارهای عالی برای ردیابی عملکرد شماست. البته برای محاسبه نرخ تبدیل خودتون، باید پیگیر تبدیل‌ها باشید. کافیه با کمی تلاش اضافی، در داخل اکثر سیستم عامل‌های تبلیغاتی و تحلیلی، تبدیل‌ها رو مستقیماً ردیابی کنید.

با وجود همه تبدیل‌ها و سیستم عامل‌های احتمالی موجود، پوشش نحوه پیگیری ردیابی به خودی خودش یک مقاله رو شامل میشه که در موردش میشه صحبت کرد. اما ما در اینجا یک لیست کامل برای چندین سیستم عامل رو برای شما معرفی می کنیم:

  • Google Ads
  • Google Analytics
  • Facebook Ads (includes Instagram Ads)
  • Twitter Ads
  • Pinterest Promoted Pins

بهینه‌سازی نرخ تبدیل CRO

بهینه‌سازی نرخ تبدیل CRO یعنی، فرآیند بهینه‌سازی صفحه مقصد و وب سایت شما در مقابل ترافیک سایت شما تبدیل‌های بیشتری داشته باشه!

نکته جالب در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل CRO اینه که به شما کمک میکنه از ترافیکی که در حال حاضر دارید، بیشترین بهره رو ببرید. به عنوان مثال، حتی بدون افزایش بازدید به سایت شما، بهبود نرخ تبدیل شما از ۱٪ به ۲٪ میرسونه یعنی، خیلی راحت و بدون هیچ دردسری بازید رو دو برابر میکنه.

الان به راحتی متوجه شدید که CRO‌ها بخش مهمی از استراتژی بازاریابی آنلاین شما محسوب میشن. اگر نرخ تبدیل خودتون رو بهینه نمی کنید، در اصل شما دارید پول، وقت و انرژی خودتون رو هدر میدید.

نرخ تبدیل چیست ؟
نرخ تبدیل یعنی کاربر از یک بازدیدکننده معمولی به یک خریدار محصول تبدیل شده است.

۷ عامل برتر برای بهبود بازاریابی نرخ تبدیل چیست ؟

#۱ نرخ تبدیل چیست : کارایی

منظور ما از عملکرد، یعنی زمان بارگذاری یا اولین مانع ممکن بین کاربر و محتوای وب سایت شماست. موضوعی که در اینجا مهمه اینه که در زمان بارگیری یک صفحه وب گفته شده در کسری از ثانیه اما بیش از ۲-۳ ثانیه طول بکشه ممکنه که کاربر صرف نظر کنه و بر روی دکمه “بازگشت” کلیک کنه. کاربران ممکنه فکر کنند که صفحه در دسترس نیست یا مشکلی در مرورگر وجود داره. بنابراین زمان کوتاه بارگذاری برای حفظ مشتریان بالقوه در وب سایت شما یک موضوع حیاتی است.

#۲ نرخ تبدیل چیست : دسته‌بندی مناسب

رمز موفقیت در استفاده هوشمندانه از داده‌ها نهفته است: هدف باید ارائه انتخاب گسترده‌ای از محصولات به مشتری باشه، اما دستیابی به چنین انتخابی نیز باید آسون باشه. شما باید جوری محتوای وب سایت رو دسته‌بندی کنید که کاربر به راحتی بتونه به خواسته مورد نظرش دسترسی پیدا کنه.

#۳ نرخ تبدیل چیست : پاسخگویی

شما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و مناسب‌ترین لحن پاسخگو کاربران باشید. این شکل پاسخگویی در ذهن کاربر خواه ناخواه اثر مثبتی میزاره.

#۴ نرخ تبدیل چیست : خدمات مشتری

برای اینکه خدمات مشتری موثری داشته باشید، باید به راحتی خدمات سایت خودتون رو در دسترس مخاطب قرار بدید. یعنی باید از طریق چندین کانال مختلف و در صورت امکان به صورت شبانه روزی در دسترس باشید. فرم‌های آنلاین و آدرس‌های ایمیل، شماره تماس و غیره به خوبی در اینجا به شما کمک می کنن.

#۵ نرخ تدیل چیست : سئو

موقعیت‌یابی درمورد کلمات کلیدی مناسب، پایه و اساس هر کسب و کار آنلاین هست. اما سئو تنها با توصیف متا و بک لینک به دست نمیاد. یکی از معیار‌های مهمی که اهمیت بسیاری دارد، قابلیت URL‌ های موجود است.

#۶ نرخ تبدیل چیست : تست‌های A / B

تست‌های A / B، زنده یا از پیش ضبط شده، روش خوبی برای ارائه محتوای هدفمند به مشتریان بالقوه است و در نتیجه نرخ تبدیل شما رو به طور موثر افزایش می‌ده. همچنین نتایج شما باید بررسی بشه تا از نظر آماری در ارتباط با تعداد بازدیدکنندگان و میزان تبدیل‌ها قابل توجه باشه.

نرخ تبدیل چیست ؟
با استفاده از این ابزار نرخ تبدیل میتوانید آمارهایی از اینکه کاربر چه عکس العملی نسبت به صفحات سایت شما داشته را دریافت کنید.

#۷ نرخ تبدیل چیست : داده‌های ضعیف

یک عامل کلیدی نهایی هنگام در نظر گرفتن نرخ تبدیل شامل داده‌های محصول کامل و قابل درک است. اگر شما یک وب سایت محصولات فروشگاهی دارید برای یک مشتری مهمه که اطلاعات در مورد محصول مورد نظرش کامل و دقیق در اختیارش قرار بگیره. همچنین کیفیت محصول هم ملاک خرید هست. اما اگر مشتری به این اطلاعت دسترسی نداشته باشه در نتیجه اعتماد نمی کنه و به سراغ صفحات دیگه‌ای برای یافتن محصول میره. در نتیجه محصول توسط رقبای شما و با در اختیار قرار دادن مشخصات کامل محصول، به فروش میرسه.

نتیجه‌گیری

نرخ تبدیل یکی از مهمترین معیارهای بازاریابی و کسب و کارهای آنلاین است. برخلاف نرخ کلیک، نرخ تبدیل برای شما مشخص میکنه که چه درصدی از ترافیک وب سایت شما در واقع همان کاری رو انجام میده که شما میخواید. شما می تونید همه کلیک‌های مورد نظر خودتون رو خریداری کنید، اما اگر این کلیک‌ها تبدیل نشوند … مشکلی پیش می‌آید و کار شما بی‌نتیجه میشه.

کلام رنک برتر

اکنون که با خوندن این مقاله در مورد نرخ تبدیل، اهمیت آن، کاربرد و میزان بهبود بخشیدن ترافیک سایت خودتون توسط نرخ تبدیل آشنا شدین، وقت اون رسیده که از این اطلاعات بهترین استفاده رو ببرید. هدف ما اطلاع رسانی درست و کمک به رشد کسب و کارهای شما است. ما رو از پیام و پیشنهاد‌های خودتون محروم نکنید، و در صورت نیاز می تونید روی ما حساب کنید تا به بهترین جایگاه موجود در شبکه های مجازی برسین.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *