lsi چیست ؟ | کلمات کلیدی lsi چست و چه کاربردی در سئو دارد

LSI چیست

مقدمه

lsi چیست ؟ در یک جمله می توان گفت، کمک می کنه تا موتور های جستجو مقاله شما را درک کنن و با داشته های شما که همان کلمات کلیدی هستن ارتباط برقرار کنن. بهتر ریشه این متد رو با هم مرور کتیم تا بدونیم این سه حرف مخفف چیست و چگونه می تونیم ازش بهرمند بشیم؟ به همین دلیل ما تو این محتوا به تمام جنبه های این موضع پرداختیم و از شما هم دعوت می کنیم همراه ما باشین و تا از این آگاهی لذت ببریم.

lsi مخفف چیست ؟

 lsi مخفف کلمه Latent Semantic Indexing و یک متد ریاضی هست که در سال ۱۹۸۰ ارائه شده. این متد بهبود دقت بررسی اطلاعات رو به عهده داشت، همانطور که میدونید در این رویه از تکنیکی به نام singular value decomposition (تجزیه مقادیر منفرد) برای اسکن داده‌های بدون ساختار یک سند و مشخص کردن ارتباط بین موضوع آن‌ها استفاده می‌شده که بهترین راه کار موجود برای تجزیه و تحلیل قلمداد میشه.

LSI چیست ؟

بنابراین این متد (Latent) روابط پنهان (Semanics) بین کلمات رو برای درک اطلاعات (Indexing) مشخص می‌کنه. با این توضیح می تونیم بگیم LSI چیست ؟ و یا به تعبیر فارسی کلمات کلیدی واژه ای است که ارتباطی نامحسوس با کلمه کلیدی اصلی داره. در ساده ترین بیان میشه گفت LSI به موتورهای جستجو کمک می‌کنه تا اصطلاح های استفاده شده در محتوا رو دریافت و درک کنه که این مورد نقطه اتکا برای سایت شماست.

کلمات کلیدی LSI چه استفاده ای داخل سئو داره؟

کلمات کلیدی LSI یا Latent Semantic Indexing کلماتی هستن که معمولاً در یک موضوع واحد با هم مشترک هستن و از لحاظ معنایی باهم در ارتباط اند. بیاین یک مثال را باهم مرور کنیم. فرض می کنیم می خوایین مقاله ای در مورد “باغبانی” بنویسین. به طور معمول ، شما می تونین چندین کلمه کلیدی مرتبط مثل “کشاورزی” ، “محصولات زراعی” ، “گیاه شناسی” و “گیاهان” و … رو در مقاله مورد نظر پیدا کنین.

lsi چیست
LSI بازوهای قدرتمند شما برای اوج گرفتن است

به طور طبیعی وقتی در مورد یک موضوع خاص می نویسین که تحقیقات کافی براش انجام دادین، یک سری از عبارات مشترک که همان کلمات کلیدی هستن برای موضوع پیدا می شَن. این عبارات ها کلمات کلیدی LSI هستند و از نظر معنایی بر اساس موضوع باهم در ارتباط هستن. یعنی اگر کسی یه واژه مثل گیاهان رو جستجو کنه، موتور جستجو کلمه گیاهان رو که کلمه کلیدی هست در مقاله شما پیدا می کنه و مقاله شما رو به کاربر نشان میده.

بنابراین کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کنه تا مقاله شما رو در جستجو های زیادی به کاربر ارائه بدن. شما با داشتن کلمات کلید به کاربر این امکان رو میدین که بتونه مقاله تون به راحتی پیدا کنه.

چرا جستجوی LSI در محتوای شما مهم میشه؟

نویسنده های محتوا وقتی مقاله ای می نویسن، روی کلمه کلیدی اصلی و اصطلاحا کلمات کلیدی با دم بلند (طولانی) تمرکز می کنن. کلمات کلیدی دم بلند (طولانی) رو در قسمت پایین خدمتتون توضیح خواهم داد. پس اجازه بدین اول در مورد کلمات کلیدی عرض کنم که بدون کلمات کلیدی LSI ، محتوا سئو شده قابل خوانش نمی شه. بنابراین باید توجه داشته باشین که کلمات کلیدی در واقع کلید جستجو کننده ها برای یافتن شماست. چنانکه مقاله شما از کلمه های کلیدی برخوردار نباشه، در واقع شما محتوایی برای ارائه نداشتید و مطلب شما قابل خوانش نیست.

درک محتوای سئو شده به کمک lsi

با تمرکز روی کلمات کلیدی مهم و تاثیر گذار که کاربر با آنها سرکار داره می تونین از امتیاز بالایی در موتورهای جستجو بهرمند بشین. همان طور که قبلا در قسمت lsi چیست ؟ عرض کردم خدمتتون، LSI به موتورهای جستجو برای درک محتوا سایت شما کمک می‌کنه. بنابراین اگر موتورهای جستجو بتونن محتوای شما را درک کنن، می‌تونن به محتوای شما رتبه بدن. به‌علاوه استفاده ازکلمات کلیدی، توان تشخیص ارتباط بین بخش های مختلف محتوا را برای موتورهای جستجو ساده می‌کنه.

تفاوت بین کلمات کلیدی LSI و کلمات کلیدی Long Tail چیه؟

Long Tail یا کلمات کلیدی دم بلند (طولانی)، از کلمه کلیدی به دست میاد که در درون متن از اون استفاده شده. نمونه هایی از کلمات کلیدی دم بلند برای مثال کلمه کلیدی ما که عبارت”باغبانی” است از “مشاغل در باغبانی” ، “باغبانی درمانی” و … می تونیم نام ببریم که کلمات کلیدی دم بلند ، مهم هستن. چون اونها خیلی مهم هستن و جز محتواهای مهم مقاله شما به حساب میان می تونیم بگیم کمک حال جستجوگر می شن. تا راحتتر خواسته خودش رو پیدا کنه. اینجوری باعث میشه جایگاه سایت شما بالاتر بره.

LSI چیست
LSI دیده شدن شما رو تضمین می کند

LSI های موجود در محتوا

از طرفی دیگه کلمات کلیدی LSI به عنوان کلید واژه اصلی برای تمرکز محتوا مورد استفاده قرار نمی گیرن. این ها کلمات کلیدی هستن که باید داخل مقاله لحاظ بشن تا به موتورهای جستجو بگن که مقاله واقعاً در مورد کلمه کلیدی دم بلندی هست که شما روی آن تمرکز کردین. بنابراین، کلمات کلیدی LSI با هم کار می کنن تا به بهبود مقاله برای رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند کمک کنن. این ارتباط داشتن باعث بالا رفتن رتبه سایت میشه.

نتیجه گیری

سوال lsi کاربردش چیست رو می تونیم اینجوری پاسخ بدیم که، شما وقتی داخل گوگل عبارتی رو جستجو می کنین، چند تا پیشنهاد بهتون میده. حتی آخر صفحه نتایج جستجو هم، چندتا لینک با کلمات کلیدی مرتبط با عبارت جستجو شده می تونین رو ببینین و اینجوری به جواب های متعددی برای کلمه ای که جستجو کردین، برسین. حالا اگه شما هم خواستین محتوایی تولید کنین به همین روش می تونین برای بهتر دیده شدن از این روش استفاده کنین.

کلام رنک برتر

اگرچه این موضوع مختصری پیچیده و البته تخصصی هست، اما با چندین بار مطالعه و آزمون خطا می تونین اشراف کامل رو نسبت به مبحث lsi پیدا کنین. البته اگه به هر دلیلی ساختار کاری شما این اجازه رو نمیده که مستقیما وارد این موضوعات بشین، می تونین روی ما حساب کنین. از صفر تا صد فضاهای مجازیتون رو به ما بسپارید تا رتبه های بالا رو بدست بیارین.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *