افزایش سرعت سایت وردپرسی

افزیش سرعت سایت وردپرسی - رنک برتر

مقدمه

امروزه کسب و کارهای دنیای وب به سرعت در حال انجام تغییرات برای بالا بردن کارایی و سوددهی هستند. مدیران سایت ها مجبورن خودشون رو با سرعت این تغییرات هماهنگ کنن تا علاوه بر جذب مخاطبان جدید، مخاطبان قدیمی تر خودشون رو هم حفظ کنن. چون با بالا رفتن کیفیت، ارائه خدمات به کاربران در فضای وب، فاکتور سرعت هم بسیار پر اهمیت و تعیین کننده شده. مخاطب امروزی بخاطر تنوع در ارائه خدمات دیگه به هیچ وجه حوصله معطل شدن برای بارگذاری یک صفحه وب رو نداره و سریع خسته میشه و از اون سایت کامل در میاد و به راحتی سراغ یه سایت دیگه میره.

اینجاست که صدم ثانیه ها هم دیگه با ارزش میشن. تو این مطلب قصد دارم راهکارهایی عملی رو بهتون آموزش بدم، که میتونه باعث افزایش سرعت سایت وردپرسی شما بشه و بازدید سایتتون رو بالا ببره، پس با من همراه باشید.

مطالبی که در پیش داریم

  • دلیل اهمیت افزایش سرعت سایت وردپرسی
  • سنجش سرعت سایت
  • دلایل پایین بودن سرعت سایت های وردپرسی
  • راه های بالا بردن سرعت سایت

چرا باید به افزایش سرعت سایت وردپرسی خودتون اهمیت بدید؟

اگر چه بیشتر مردم بر این باورن که باید روی کیفیت محصولاتشون تمرکز و زمان خوبی بزارن، رضایت مخاطبشون رو بیشتر جلب بشه و با همین روش، مخاطبان بیشتری رو جذب می کنن. اما این باور غلط هست. چون سهولت در ارائه خدمات برای مشتری، بسیار حائز اهمیت هست.

افزایش سرعت سایت وردپرسی - رنک برتر

تاثیرات مثبت افزایش لود شدن سرعت سایت

سرعت در ارائه محصولات و خدمات، راحتی و رضایت مخاطب رو به همراه داره. منظور از این سرعت دقیقا همون سرعت بارگذاری سایت هست. جالبه بدونید که اخیرا مطالعاتی در همین زمینه انجام شده و نشون میده سرعت بارگذاری بیش از دو ثانیه باعث ایجاد نرخ پرش (صرفنظر کاربران) ۴۷ درصدی یک سایت میشه، و این موضوع مثلا برای یک فروشگاه آنلاین میتونه فاجعه باشه. پس برای اینکه نیمی از مخاطبان خودتون رو حفظ کنید، باید سرعت بارگذاری سایت وردپرسی خودتون رو بالا ببرید.

تست سرعت سایت

قبل از هر اقدامی باید اول بدونید که سرعت بارگذاری سایتتون چقدره. البته این سرعت توی همه صفحات یکسان نیست! دلیلش اینه که هر صفحه، بسته به حجم محتوایی که درونش داره یا نوع محتوایی که توی اون قرار گرفته (استاتیک یا دینامیک)، میتونه سرعت های متفاوتی داشته باشه. بنابراین معیار ما برای اندازه گیری سرعت سایت ، صفحه اصلی سایت هست.

برای سنجش سرعت بارگذاری، ابزارهایی وجود داره که میتونید با استفاده از اونا به راحتی سرعت سایت خودتون رو ارزیابی کنید.

راهکار های افزایش سرعت سایت

عواملی زیادی برای پایین بودن سرعت یک سایت وردپرسی وجود داره که عدم توجه به اونها توی پایین بودن سرعت بارگذاری سایت میتونه موثر باشه. از طرفی هم انجام بعضی کارها، میتونه به افزایش سرعت سایت وردپرسی شما کمک کنه، ولی بهتره که بایدها و نبایدها رو با هم رعایت کنید. بنابراین با هم تک تک این نکات رو بررسی می کنیم و در ادامه راهکارهایی رو بهتون ارائه میدیم که با انجام اونها، افزایش سرعت سایت وردپرسی شما تضمین شده خواهد بود.

  • پایین بودن کیفیت سرویس میزبان (هاستینگ)
  • استفاده از قالب های کم کیفیت و پرحجم
  • عدم بهینه سازی پایگاه داده
  • عدم فشرده سازی تصاویر سایت

چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم

۵ راه افزایش سرعت سایت که می تونه بهتون کمک کنه رو در ادامه مطالعه می کنید.

 ۱. انتخاب هاست مناسب

یکی از تاثیرگذارترین عوامل سرعت یک سایت، هاست سایت هست . هاست ها در دو نوع “مشترک” و “اختصاصی” عرضه میشن.

افزایش سرعت سایت وردپرسی - رنک برتر

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی بخاطر به صرفه تر بودن نسبت به هاست اختصاصی بیشتر مورد استفاده وب مسترها قرار میگیره، اما از طرف دیگه هاست اختصاصی نسبت به هزینه ای که داره، راحتی و امکانات زیادی داره. معمولا هاست های اشتراکی توی ساعات اوج ترافیک قادر به بارگذاری خوب نیستن. این مشکل بخاطر مصرف بالای بعضی از مشترکان سرور از منابع هست.

 البته اگر از شرکت های میزبان (ارائه دهنده سرویس هاستینگ) معتبر و قابل اطمینان هاست خودتون رو تهیه کنید، با چنین مشکلاتی مواجه نخواهید شد.

هاست اختصاصی

هاست اختصاصی با وجود اینکه هزینه بیشتری نسبت به هاست اشتراکی داره. البته در این صورت باید حتما از اعمال تنظیمات پیکربندی و مدیریت سرورتون اطلاعاتی داشته باشید. مزیت های بزرگ این نوع هاست ها اینه که هر تغییراتی رو بخواید میتونید روی سرورتون اعمال کنید. این موضوع برای هاست اشتراکی صدق نمیکنه و میشه گفت یکی از اصلی ترین مشکلات اون محسوب میشه.

چه هاستی بخریم

نکته ای که حتما باید بدونید اینه که شما باید بسته به نوع نیازتون هاست مناسب خودتون رو خریداری کنید. اگر سایتی دارین که از لحاظ محتوا، کم حجم هست و بار ترافیکی کمی هم داره از هاست های ایران استفاده کنید، اما اگر سایت سنگین و قوی دارید، از هاست خارجی استفاده کنید. از لحاظ جغرافیای (طول مسافت) سرعت بارگذاری هاست ایران برای کاربران داخل ایران سریعتر هست. اما برای سئو و آنالیز سایت توسط موتورهای جستجویی مثل گوگل، هاست ایران سرعت پایینی داره.

این یه مشکل بزرگ برای وب مسترهایی هست که دنبال بالا بردن رتبه سایت خودشون توی گوگل و … هستن.

توجه به آپ تایم

نکته بعدی توی انتخاب هاست اینه که حتما توجه به آپ تایم اون سرور ارائه دهنده هاست داشته باشید. آپ تایم ۹۸ الی ۹۹ درصد میتونه مناسب باشه. بنابراین انتخاب و خرید هاست، کاملا بستگی به نوع کار سایت شما داره. هاست ابری یکی از گزینه های خوب برای خرید میتونه باشه که توی ایران هم ارائه میشه .

 ۲. از قالب های سبک وردپرسی استفاده کنید.

قالب هایی وجود دارن که بسیار چشمگیر هستن و با عناصر و اشکال پویا و اسلاید های جذاب ویجت ها ، شمارو راغب می کنند که روی سایتتون اعمالشون کنید.استفاده از قالب های بوت استرپ کم حجم و سبک |رنک برتراما خیلی از همین قالب ها علاوه بر حجم بالایی که دارن، بعضی وقتا بخاطر کدنویسی ضعیفشون باعث بروز یکسری مشکلات مثل پردازش سنگین سرور، و مصرف بیش از حد هاست میشن که برای رفع این موضوع، شما میتونید از قالبهای پیش فرض و کم حجم خود وردپرس استفاده کنید. همچنین میتونید از قالب های معروفی مثل Bootstrap استفاده کنید.

این قالب بطور همزمان کدهای CSS و HTML و JS (جاوا اسکریپت) رو درون خودش داره و سرعت طراحی قالب رو به حداقل میرسونه و شمارو از کد نویسی های سخت بی نیاز میکنه.

۳. بهینه سازی پایگاه داده

بهینه سازی و حذف داده های اضافی از پایگاه داده، حجم مصرفی اون رو کاهش میده. باعث میشه حجم نسخه های پشتیبان شما هم کاهش پیدا کنه. همچنین بمیتونید نظرات اسپم، پیش نویس های قدیمی، کاربران جعلی، خیلی از تم های بلا استفاده و… رو پاک کنید. انجام همه این کارها باعث میشه حجم پایگاه داده و فایل های سایت شما پایین بیاد، و در نتیجه، سرعت سایت وردپرسی شما بالا میره.

برای اینکه توی زمان صرفه جویی کنید، میتونید از افزونه های بهینه سازی پایگاه داده استفاده کنید. یکی از افزونه های خوب تو این زمینه WP-Optimize هست.

۴. فشرده سازی تصاویر سایت

تصاویری که حجم بالایی دارن، به خودی خود باعث بالا رفتن حجم صفحات سایت، و کاهش سرعت بارگذاری میشن. فشرده سازی تصاویر به صورت دستی برای بهینه سازی حجم صفحات میتونه زمانبر باشه براتون. از طرف دیگه شما باید علاوه بر فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر، حواستون به میزان کیفیت تصویر هم باشه. مطمئنا درج تصویر با کیفیت پایین به هیچ وجه براتون خوشایند و جالب نیست.

خوشبختانه برای اکثر موارد افزونه هایی وجود داره و شما میتونید برای فشرده سازی تصاویرتون با کیفیت مطلوب از این افزونه ها استفاده کنید.

۵. استفاده از سرویس حافظه پنهان (Cache)

حافظه پنهان یا کش ، یک هارد دم دست حساب میشه که اطلاعات هاست رو کپی و داخل خودش ذخیره می کنه.

نقش حافظه کش در بهبود سرعت سایت | رنک برتر

این کپی برداری برای سریعتر شدن فرایند انتقال اطلاعات از پایگاه داده MYSQL به سرور سایت و پردازش اون برای مخاطب هست که بصورت عادی پروسه زمان بری رو طی میکنه. لازم به ذکر که کار حافظه کش ، نگهداری و کپی اطلاعات هاست و ارسال اون به سرور هست و جالب اینکه سرعت بارگذاری سایت شما رو پنج برابر نسبت به حالت معمول، بالا میبره. ضمنا برای شما عزیزان چندتا افزونه مدیریت کش رو اینجا قرار دادیم که میتونه براتون مفید باشه.

کلام رنک برتر

دنیای وب هر لحظه در حال بروز شدن و تغییرات جدید هست. این تغییرات یک فضای رقابتی سخت رو ایجاد کرده و مدیران سایت ها هم ناچار به بروز شدن برای رقابت و پیشرفت هستن. بالا بردن سرعت سایت ، بالا بردن رتبه سایت ، تولید محتوا ، بروز رسانی محتوا و… تیکه های پازل موفقیت یک سایت هستن. اما باید درباره چینش اون ها کنار هم اطلاعات دقیقی داشته باشید.

باعث افتخار تیم رنک برتر هست که بتونه توی موفقیت شما کاربران عزیز، سهم کوچکی داشته باشه.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *