7 عامل کلیدی موثر در تنظیم یک استراتژی موفق در بازاریابی شبکه های اجتماعی

استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی

مقدمه

با بیش از ۴ میلیارد کاربر شبکه‌های اجتماعی دیگه میشه گفت که شبکه‌های اجتماعی یکی از اجزای جدایی ناپذیر هر خانواده و جامعه شدن. اما چه چیزی باعث میشه که شبکه‌های اجتماعی این همه قدرت نفوذ بالایی داشته باشن؟! صرف نظر از نوع شبکه اجتماعی مورد استفاده، باید اقرار کنیم که همه‌ی اونا محتوای اجتماعی و مفید قابل مصرف رو با سرعت بالایی در دسترس همه قرار میدن. توی کانال‌های Snapchat، Facebook، Twitter، instagram بازده‌ی بالای ارزش اطلاعات آپلود شده است که باعث میشه کاربر‌ها دوباره و این بار سریع‌تر از قبل به این رسانه‌های اجتماعی برگردن.

به همین خاطر توی این نوشته از رنک برتر به استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی پرداخته ایم. همچنین در این راه، نکاتی رو در مورد نحوه ایجاد استراتژی محتوا در رسانه‌های اجتماعی به شما ارائه دادیم. با ما همراه باشین.

محتوای شبکه های اجتماعی

آیا تا به حال از خودتون پرسیدین که چطور می تونین یک استراتژی رسانه‌ای قوی بنویسین که توی این جو پر رقابت در شبکه‌های اجتماعی کارساز باشه؟! تو این نوشته، ما استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی و همچنین نکاتی رو در مورد نحوه ایجاد اون رو به شما آموزش دادیم. حالا بیاین بگین که فکر میکنین چطور می تونین یک استراتژی برای تولید محتوای رسانه‌ای موفق ایجاد کنین که نام تجاری و یا برند شما رو به جایگاهی که دوست دارین برسونه؟!

الگوی استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی

فارغ از هر حدس و گمان و ایده‌ای که دارین، این موارد بهترین الگوی استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی شما می تونن باشن:

  1. اهداف خودتون رو در رابطه با استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی تعیین کنین
  2. درباره مخاطبینتون تحقیق کنین
  3. پلتفرم مناسب انتخاب کنین
  4. شروع به تولید محتوا کنید
  5. تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنین
  6. نتایج مطالب خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین
  7. هر چند مدت یبار روند خودتونو ارزیابی کنین و در صورت نیاز می تونین تغییر ایجاد کنین

در زیر هر یک از این موارد رو به صورت عمیق‌تر بررسی می‌کنیم.

۱#_ اهداف خودتون رو در رابطه با استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی تعیین کنین

تعیین اهداف یکی از مهمترین قسمتهای استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی شماست، به همین دلیل اولین مورد از لیست ما به تعیین هدف مربوطه. نوع اهدافی که برای حضور در شبکه‌ها اجتماعی در نظر گرفتین نوع محتوای شما، تعداد دفعات و معیارهای تعیین شده برای شبکه اجتماعی شما رو مشخص می‌کنه. ناگفته نمونه که، اهداف خاص شما حتی به شما کمک می‌کنن تا تصمیم بگیرین از کدوم یک از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنین. احتمالا اهدافی که برای شبکه‌های اجتماعیتون دارین در یک حالت کلی به صورت زیر باشن:

  • افزایش بازدید وب سایت
  • افزایش درآمد
  • بهبود آگاهی افراد از برند شما
  • کسب اعتبار
  • همگامی با رقابت

اینها فقط برخی از اهدافیه که ممکنه بخواین توی شبکه‌های اجتماعی خودتون اون هارو به دست بیارین.

استراتژی شبکه های اجتماعی
استراتژیست های رنک برتر

۲#_ درباره مخاطبینتون تحقیق کنین

باید اینقدر مخاطبینتون رو خوب بشناسین که به راحتی بتونین محتوای مورد علاقه اونارو براشون تهیه کنید. با این موارد می تونین درک بهتری از مخاطبای هدفتون داشته باشین:

  • به این فکر کنین که محصولاتتون رو دقیقا برای چه کسایی ساختین
  • توجه کنین که چه کسایی محصولات شما رو خریداری می‌کنن یا از خدمات شما استفاده می‌کنن
  • تحلیل دقیق این موضوع که کدوم دسته از کاربرا بیشتر شما رو دنبال میکنن

وقتی درباره مخاطبای خودتون برای ایجاد یک استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی تحقیق می‌کنین، موجب افزایش اطلاعات شما در رابطه با اونا میشه و در نهایت شاهد رشد تعامل خودتون و مخاطباتون خواهین بود.

۳#_ انتخاب پلتفرم مناسب

قبل از این که یه محتوا رو توی شبکه‌ی اجتماعی منتشر کنین، بهتره که از قبل بسنجین که کدوم یک از این پلتفرم‌ها ارزش انرژی شما برای تولید این محتوا رو بیشتر میفهمن؟! بهترین راه اینه که اونقدر روی کارتون مسلط باشین که به راحتی دیگه خودتون بتونین تشخص بدین که کدوم یک از پلتفرم‌ها مخاطبای شما رو توی خودش داره. شبکه‌های زیادی وجود دارن که هر کدوم درصدی از مخاطبای شما رو توی خودشون گنجوندن و شما باید اون دردصد بالا رو پیدا کنین و برای اونا استراتژی مناسب بچینین. معروفترین این شبکه ها:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Pinterest
  • Snapchat

۴#_ محتوای خود را تولید کنید

بعد از این که سه گام قبلی رو به خوبی پشت سر گذاشتین، دیگه باید اطلاعات کافی برای شروع ایجاد محتوای خودتون داشته باشین. برای تولید محتوا انواع مختلفی رو میتونین در نظر بگیرین مثل محتوا‌های متنی ، محتوا‌های ویدیویی ، عکس‌ها، اینفوگرافیک‌ها، گیف‌ها و…

توجه داشته باشید که همه‌ی پلتفرم‌ها از همه‌ی محتوا‌ها پشتیبانی نمیکنند.

۵#_ تقویم برای محتوای شبکه‌های اجتماعی درست کنید

بعد از اینکه تصمیم گرفتین چه نوع محتوایی رو برای هر سیستم عامل خودتون درست کنین، وقت اونه که تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید. ایجاد تقویم برای پیگیری استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی در موفقیت شما مهمترین نقش رو داره. نه تنها به شما کمک می‌کنه اونچیزی رو که هر ماه ارسال می‌کنین ردیابی کنین، بلکه به شما کمک می‌کنه تا به طور مداوم و منظم پست هاتون رو ارسال کنین. مداومت در مورد استراتژی محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی یه مقوله مهم دیگه است که باید به اون اهمیت زیادی داد. مداومت باعث این میشه که مخاطبا ارتباطشون رو با شما از دست ندن.

۶#_ نتایج مطالب خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین

اگه می خواین که استراتژی بازاریابی محتوای رسانه‌های اجتماعی شما ارزشمند باشه، تجزیه و تحلیل نتایج محتوای شما بسیار مهمه. بسیاری از شبکه‌های های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و… دارای سیستم عامل‌های تحلیلی هستن که به شما امکان اینو میدن که مواردی مثل عملکرد پست، بازبینی و موارد دیگه رو ردیابی کنین.

۷#_ روند خود را دوباره ارزیابی کرده و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنید

پس از بررسی و تجزیه و تحلیل استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی وقت اونه که روند خودتونو دوباره ارزیابی کنین. شما باید سوالایی مثل سوالای زیر از خودتون بپرسین که:

  • آیا مشکلی در روند فعلی من وجود داره که بتونم اونارو برطرف کنم؟!
  • آیا قالب‌های محتوای انتخابی من عملکرد خوبی داشتن؟
  • آیا ابزارهای من به درستی کار کردن؟ (تقویم محتوا، ابزار برنامه ریزی اجتماعی و غیره)
  • آیا لازم است که در مواردی تغییر جهت بدهم؟!
استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی
برای دریافت بهترین استراتژی های شبکه های مجازی اینجا را کلیلک کنید

کلام رنک برتر

استراتژی شبکه‌های اجتماعی باید بخش جدایی ناپذیر برنامه‌ی بازاریابی محتوایی شما باشه. استراتژی شبکه‌های اجتماعی، این امکان رو در اختیار شما قرار می‌دهند که آگاهی مردم در مورد برند تجاری خودتونو افزایش بدین، یک برند تجاری ایجاد کنین و اونو تقویت کنین، مخاطباتونو افزایش بدین، و از طریق کسب درآمد هر چه بیشتر و مدیریت این درآمد، بر آینده‌ی شرکت خود تاثیر بگذارید و باعث جذب هر چه بیشتر مشتری در هر مرحله از کار خود بشین.

مثل بسیاری از چیزهای دیگر برای اینکه، یک استراتژی شبکه‌های اجتماعی موفق شود، باید کمی تلاش کنین تا عیب‌های اون از بین بره و کامل بشه. همچنین روش‌های جدیدی رو برای انجام کار خودتون امتحان کنین و کارهای خود را مطابق اون‌ها انجام بدین.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *