بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی

مقدمه

سال قبل همه درباره این موضوع صحبت می کردن که بازاریابی ویدیویی چیه؟ چطوری بازاریابی ویدیویی می تونه کسب و کار شما رو متحول کنه. اما آینده ای که صحبتش میشد در حال حاضر رسیده. امسال یعنی سال ۲۰۲۱، انقلابی کامل برای بازاریابان بوده و باید تلاش دو چندانی در حوزه ویدیو داشته باشن. طبق آمار Wyzowl ، ۸۳٪ از مشاغل اعتقاد دارن که بازاریابی ویدیویی ROI خوبی رو به اونها میده ولی تنها ۶۳٪ از مشاغل شروع به استفاده از آموزش های ویدیو مارکتینگ کرده اند و به کار می برند.

۸۲ درصد از اونها متوجه این موضوع هستن که بازاریابی ویدیویی بخش مهمی از استراتژی اونهاست. تولید ویدیو در سال ۲۰۲۰ با یک سرعت باور نکردنی در حال پیشرفته. هر کسی با این قافله همراه نشد باخته!

 تولید محتوای ویدیویی

 تولید محتوای ویدیویی میتونه ابزاری قدرتمند برای جذب باشه. این رسانه، محبوب ترین محتوای جهانه که ۱۲۰۰٪ بیشتر از هر محتوای دیگری در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشه. یک ویدیوی خوب ساخته شده واقعا میتونه تجارت شما رو متحول کنه، مشتری های جدیدی رو برای شما به ارمغان بیاره، فروش شما، دنبال کنندگان رسانه ها و شبکه های اجتماعی شما رو افزایش داده و به شما کمک کنه تا به مهمترین نقاط صفحه اول در Google و YouTube دست پیدا کنید.

محتوای ویدیویی

ویدئو برای استراتژی بازاریابی شما از اهمیت بالایی برخورداره، زیرا سریعترین روند رو به رشد در بازدید بوده و بیشترین اشتراک رو در بین انواع محتوا به خودش اختصاص داده. پیش بینی ها اینکه در سال ۲۰۲۱ ، بیش از ۸۰٪ کل محتوای جهان که به اشتراک گذاشته خواهد شد، ویدیویی خواهد بود.

مزایای ویدیو مارکتینگ

حالا بهتره سری به آمار و ارقام بزنیم و دلیل اهمیت این موضوع رو بیشتر باز کنیم.

  • قرار دادن ویدیو در صفحه فرود میتونه ۸۰٪ تبدیل ها رو افزایش بده.
  • گزارش های YouTube نشون میده میزان مصرف ویدیو ها در تلفن همراه حداقل ۱۰۰٪ نسبت به سال افزایش پیدا میکنه.
  • ۹۱٪ از بازاریابان ویدیو، ویدیو رو به عنوان بخش مهمی از استراتژی بازاریابی خود می دونن.
  • افراد به طور متوسط ۲.۶ برابر بیشتر ، زمان خودشون رو توی صفحات دارای ویدیو صرف می کنن.
  • افزودن ویدیو به شبکه اجتماعی شما به این معنیه که مخاطبان، ۱۰ برابر بیشتر احتمال داره که با پست های شما درگیر شوند و اونها رو به اشتراک بگذارند.
  • فیلم ها ۶ برابر بیشتر از عکسها در معرض بازخونی قرار می گیرند.
  • ویدئو ۱۲۰۰٪ بیشتر در سایر رسانه ها در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشه.
  • ۷۰٪ بازاریابان میگن که ویدیو مؤثرترین واسطه بین مخاطبان و فروش است.
  • ۸۴٪ بازاریابان مهارتهای ایجاد ویدیو رو هنگام استخدام، برای موقعیت جدید بازاریابی، مهم می دانند.

فروش محتوای ویدیویی

در بازاریابی ویدیویی ، شما در نگاه اول باید کار دشواری رو انجام بدید، اما در صورت انجام این کار میتونیم به شما اطمینان دهیم که اگر استراتژی های قدرتمند بازاریابی رسانه های اجتماعی ما رو دنبال می کنید، نتیجه عالی خواهید گرفت. با شناخت و ترغیب در مخاطبان و کشف اینکه چطوری نوعی محتوای ویدئویی مغناطیسی ایجاد کنیم که به صورت ویروسی داخل یوتیوب و فیسبوک و اینستاگرام منتشر بشن، میتونیم برند کاری خودمون رو گنده تر کنیم. با این روشه که شما میتونید یک سازنده محتوا متخصص بشید و همه مردم در مورد شما و تخصصتون صحبت کنن و شما رو بشناسند.

ابزار تولید محتوای ویدیویی

تکنیک های ایجاد ویدیوی قدرتمند خلاقانه رو فقط با استفاده از تلفن هوشمند خود بیاموزید!

این توصیه ای مهم و ارزان برای تولید محتوای ویدیویی توی سایت هست. این روزها تقریبا همه ما یک گوشی هوشمند رو در اختیار داریم و نیازی به ابزار های پولی برای شروع نیست. اما نکاتی در مورد استفاده از موبایل مهمه که تلاش می کنیم در یک مقاله به صورت کامل به شما آموزش بدیم.

بازاریابی ویدیویی
بازاریابی ویدیویی گام مهم محتوای ویدیویی

اما مهمترین آنها عبارت است از:

  • موضوع ویدیو
  • زاویه مناسب
  • بک گراند مناسب
  • کیفیت صدا
  • ویرایش خوب

مکان های رایج استفاده از ویدیو و بازاریابی ویدیویی

این روزها تقریبا راه های زیادی برای منتشر کردن ویدیو ها وجود داره! اما بهتره بدونید کجا می خواهید ویدیو خودتون رو منتشر کنید تا بهترین ساختار رو برای اون فراهم کنید.

مکان های قابل انتشار عبارتند از :

  1. اینستاگرام
  2. یوتیوب و آپارات
  3. کانال ها و گروه های تلگرامی
  4. وبسایت های اشتراک گذاری ویدو
  5. اشتراک گذاری در روبیکا

۱- تولید و بازاریابی محتوا برای اینستاگرام

آمار عجیبی که در مورد ابزار قدرتمند فیسبوک وجود داره، اینکه شما به هر شخصی توی دنیا که بخواید متصل شوید، حداکثر به ۵ ارتباط بیشتر نیاز ندارید. از این مطلب پی میبریم که قدرت اتصال و در هم تنیدگی کاربران اینستاگرامی میتونه چه موقعیت فوق العاده ای رو برای نشر ویدیو برندسازی برای شما فراهم کنه.

۲- تولید و بازاریابی محتوا برای یوتیوب و آپارات

از آنجایی که یوتیوب از مهمترین و قدرتمند ترین ابزارهای گوگل شناخته میشه، علاوه بر بازدید های میلیونی، احتمال اینکه حضور بیشتر در نتایج جستجو نیز داشته باشین رو هم داره. آپارات نیز قدرتمند ترین سایت های نشر ویدیو در ایران محسوب می شه تنها کافیه ویدیوی خودتون رو در اونجا منتشر کنید تا قدرت این سایت رو درک کنید.

۳- تولید و بازاریابی محتوا برای کانال های تلگرامی

با وجود اینکه تلگرام در سال های اخیر فیلتر شده، اما هنوز نمیشه گفت از بازار رقابت خارج شده. نکته قابل توجه در مورد این ابزار، استفاده از نوع ویدیویی هست که در تلگرام منتشر می کنید. باید بدونید که ساختار های تلگرام برای نشر ویدیو چه مدلی بوده و چطوری میشه در این ابزار قدرتمند برای بهره برداری مالی و کسب ثروت، اقدام کرد.

۴- ویدیو برای صفحات وب

۷۹٪ از مخاطبان وبسایت ها میگن که ترجیح میدن برای کسب اطلاعات در مورد یک محصول، فایلهای ویدیویی مربوط به اون محصول رو ببینن، تا اینکه وقتشون رو برای خوندن متن توی یک صفحه وبسایت تلف کنن. با دوره ما ، شما در ساخت و ویرایش حرفه ای یک ویدیو مهارت می یابید و با اطلاعات تخصصی این صنعت آگاهی خواهید یافت.

بازاریابی ویدیویی
بازاریابی ویدیویی تصور شما از دنیای تصویر را تغییر می دهد

مواردی که شما باید یاد بگیرید تا بازاریابی ویدیویی بهتری انجام دهید

  • How: شما چطوری میتونید با استفاده از میکروفون های ارزن ویدیوهاتون رو با صدایی صاف و کاملاً شفاف ضبط کنید.
  • Techniques: تکنیک های اساسی ویرایش مورد نیاز برای صیقل دادن به محصولات خودتون رو با ساده ترین ابزار ها یاد بگیرید.
  • Music: شما باید بدانید از چه نوع موسیقی در ویدیوی خودتون استفاده کنید و چه زمانی این کار رو انجام بدید.
  • How: شما باید یاد بگیرید که چطور ویدیوی خودتون رو بهینه و سئو کنید و فیلم های خودتون رو به طور موثر برای به حداکثر رساندن تعامل کاربران با ویدیوی شما در بازاریابی ویدیویی آماده کنید.
  • How: شما باید یاد بگیرید چطوری میشه از ابزارهای قدرتمند اینستاگرام برای ایجاد فیلم های پویا و جذاب استفاده کرد.

۵- اشتراک گذاری در روبیکا

روبیکا یکی از بزرگترین اپلیکیشن های ایرانیِ که داره تلاش می کنه جایگاه خودش رو توی شبکه های اجتماعی پیدا کنه. به نظر شخصی من استفاده از روبیو که چیزی شبیه به اینستاگرام هست، میتونه بازدید های فوق العاده ای رو برای شما رقم بزنه که غافل شدن از اون باعث میشه رهبری هر حوزه ای که دارید کار می کنید رو از دست بدید. این بخش از روبیکا با بازدید های زیاد نشون میده که جایگاه بهتری برای کسب و کار هایی که تلاش دارن در ایران خودشون رو معرفی کنند، داره.

کلام رنک برتر

از میان انواع محتوا، تولید محتوا از نوع ویدیویی به شدت مهم بوده و از اهمیت بالایی برخورداره. ما توی این مقاله تلاش کردیم نکاتی رو در مورد انواع ویدیو مارکتینگ یادآور بشیم که هر تولید کننده محتوای ویدیویی، باید بدونه. لازم به ذکر هست، هیچ کس نمیتونه بازاریابی ویدیویی و تولید محتوای ویدیویی رو توی یک دوره یک ساعته به شما یاد بده که شامل بازاریابی ویدئویی، سئو ویدئو، بازاریابی YouTube ، تبلیغات ویدئویی فیسبوک و ایجاد محتوای ویدیویی باشه. اما ما امیدواریم بتونیم نحوه ساخت ویدیو رو هر چه زود تر در آپدیت های بعدی به شما یاد دهیم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *