همه چیز در مورد IGTV

IGTV چیست؟

مقدمه

امروزه کم و بیش با IGTV اینستاگرام آشنا هستین و می بینین که چند سالی هست که اینستاگرام تو فرمت جدیدیش از این قابلیت استفاده کرده تا افراد بتونن فیلم های بالاتر از ۱ دقیقه رو تو این برنامه آپلود کنن؟ اگه نحوه بارگزاری فیلم تو این قسمت رو بلد نیستین، نگران نباشین.

IGTV چیست؟

IGTV در واقع خونه ای برای محتوا های ویدیویی اما با فرم طولانی تر تو اینستاگرام هست. این یک کانال خارق العاده برای نمایش محصولات، نکات مربوط به سبک دهی و آموزش های گام به گام است. این نوع محتوا واقعاً مورد توجه مخاطب ها قرار می گیره و می تونه به ایجاد روابط طولانی مدت کمک کنه. تو این راهنما ما هر چیزی رو که باید در مورد IGTV بدونید رو در اختیارتون گذاشتیم.

از راه اندازی کانال و ایجاد سریال های بسیار پرطرفدار گرفته تا تجزیه و تحلیل عملکرد شما داخل این مقاله بیان میشه. پس همراه باشید.

سوالات قابل بررسی این مقاله

ما تو این مقاله می خواهیم به سوالای زیر جواب بدیم.

  • IGTV چیست؟
  • چگونه می توان یک فیلم را در IGTV به اشتراک گذاشت؟
  • چگونه فیلم هایی برای IGTV ایجاد کنیم؟
  • چگونه می توان پیش نمایش فیلم IGTV خود را در فید اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت؟
  • نحوه برنامه ریزی یک فیلم IGTV چگونه است؟
  • چگونه یک سری ایجاد کنیم؟
  • درک تجزیه و تحلیل؟

چرا IGTV 

IGTV در واقع پاسخ اینستاگرام به یوتیوب بود. اینستاگرام یک بستر بهینه شده برای موبایل رو برای مشاهده محتوای ویدئویی با طول ۶۰ دقیقه آماده کرد.

در اصل، IGTV فقط از فیلم عمودی (۹:۱۶) پشتیبانی می کرد. اما این پلت فرم برای پشتیبانی از فرمت های ویدیویی افقی (۱۶: ۹) ارتقا یافت. و به این شکل این فرمت، فرصت های جدیدی رو برای تولید کنندگان محتواهای ویدئویی که قبلاً ویدیوهاشون رو تو یوتیوب به اشتراک میزاشتن، قرار داد.

نمایش ۱۵ ثانیه ای ویدئو در فید اینستاگرام 

حالا دیگه موقع انتشار ویدیوی جدید، کاربرا می تونن پیش نمایش ۱۵ ثانیه ای رو تو فید اینستاگرام خودشون به اشتراک بزارن. این یکی از موثر ترین روش ها برای قرار گرفتن در معرض ویدیوی IGTV و افزایش بازدید از ویدئو هاست. بعلاوه، وقتی ویدیویی رو به اشتراک گذاشتین، یک برگه جدید تو نمایه اینستاگرام شما در دسترس خواهد بود. جایی که بازدیدکننده ها می تونن همه سریال ها و فیلم های IGTV شما رو تو یک مکان معین ببینن.

IGTV چیست؟
ما در اینجا شما را با پاسخ سوال ” IGTV چیست؟ ” آشنا می کنیم.

کاربرد و مزایای IGTV چیست؟

IGTV یک برگه اختصاصی مخصوص داره که تو صفحه اکسپلور (Explore) نشون داده میشه. این می تونه یک فرصت بزرگ برای افزایش دسترسی شما و جذب مخاطبان بیشتر باشه. تو اینجا، ویدئوهای IGTV توسط الگوریتم اینستاگرام براساس تعاملات تاریخی کاربر تنظیم میشه. اساساً، این الگوریتم براساس اون تِمی که بیننده از اون بیشتر لذت می بره، فیلم ها رو ارائه میده.

IGTV چیست؟

IGTV همچنین اخیراً ویژگی های جدیدی رو برای کمک به مشاغل جهت کسب درآمد، از این پلتفرم منتشر کرده. خرید IGTV به مشاغل اجازه می دهد تا محصولات خودشون رو مستقیماً تو محتوای ویدئویی شون برچسب گذاری کنن، بنابراین بینندگان می تونن در حالی که محتوای ویدیویی رو می بینن، برای خرید هم ضربه بزنن.

برای تولیدکنندگان محتوا ، تبلیغات IGTV میتونه روش دیگه ای برای کسب درآمد تو اینستاگرام باشه.

چگونه می توان یک فیلم را در IGTV به اشتراک گذاشت؟

به نظر شما نحوه بارگذاری فیلم های IGTV چیست؟ اول از همه فیلم ها باید خارج از اینستاگرام تولید بشن و بعدش توی سیستم عامل بارگذاری بشن. برای به اشتراک گذاشتن اولین IGTV خودتون، این راهنمای گام به گام رو دنبال کنین.

#۱ IGTV چیست؟ : مرحله شماره ۱

 برنامه اینستاگرام رو باز کنین، به صفحه پروفایل خودتون برین و نماد “به علاوه” رو انتخاب کنین.

IGTV چیست؟

#۲ IGTV چیست؟ : مرحله شماره ۲

یک فیلم از رول دوربین خودتون انتخاب کنین. فقط می تونین فیلم هایی با طول بیش از ۶۰ ثانیه رو انتخاب کنین. برای بیشتر حساب ها، حداکثر طول ۱۵ دقیقه است، اما برخی از اونها می تونن ویدیو هایی رو با حداکثر ۶۰ دقیقه به اشتراک بزارن.

#۳ IGTV چیست؟ : مرحله شماره ۳

وقتی ویدیویی رو انتخاب کردین، با انتخاب یک قاب از ویدیو یا انتخاب یک تصویر از رول دوربین، یک عکس رو برای روی جلد تنظیم کنین.

#۴ IGTV چیست؟ : مرحله شماره ۴

عنوان و شرح ویدیوی خودتون رو هم اضافه کنین.

IGTV چیست؟

توجه: برای بیننده ها، توضیحات ویدیو با ضربه زدن روی یک پیکان کوچک در کنار عنوان ویدیو قابل مشاهده هست و می تونه حاوی پیوند های قابل کلیک باشه. برای مارک ها، این می تونه راهی عالی برای هدایت بازدید به سایت شما باشه. برای سازندگان محتوا، این میتونه فرصتی برای به اشتراک گذاشتن پیوند های قابل کلیک باشه.

IGTV چیست؟

#۵ IGTV چیست؟ : مرحله شماره ۵

فیلم IGTV خودتون رو به یک سریال اضافه کنین (اختیاری) و با روشن یا خاموش کردن دکمه ای، تصمیم بگیرین که آیا می خواین پیش نمایش ۱۵ ثانیه ای رو تو خبرمایه خودتون ارسال کنین یا نه؟

#۶ IGTV چیست؟ : مرحله شماره ۶

روی “ویرایش پیش نمایش” ضربه بزنین تا بخشی از فیلم ۹:۱۶ شما تو پیش نمایش فید ۴: ۵ نمایش داده بشه.

#۷ IGTV چیست؟ : مرحله شماره ۷

با انتخاب “ویرایش جلد نمایه” نحوه نمایش تصویر جلد IGTV تو شبکه اینستاگرام خودتون رو ویرایش کنین.

#۸ IGTV چیست؟ : مرحله شماره ۸

با انتخاب “تنظیمات پیشرفته” زیرنویس های خودکار رو به فیلم IGTV خودتون اضافه کنین و دکمه “زیرنویس های ایجاد شده خودکار” رو روشن کنین.

#۹ IGTV چیست؟ : مرحله شماره ۹

 “ارسال به IGTV” یا “ذخیره به عنوان پیش نویس” رو انتخاب کنین تا فیلمتون منتشر بشه. وقتی اولین ویدیوی خودتون رو ارسال می کنین، متوجه یک بخش جدید تو نمایه اینستاگرام خودتون می شین که اون یک برگه اختصاصی مربوط به فیلم های IGTV شما هست.

IGTV چیست؟
ما در اینجا شما را با ۹ مرحله اشترک گذاری فیلم در IGTV آشنا کردیم.

نحوه ایجاد فیلم برای IGTV

بر خلاف Reels اینستاگرام ، فیلم های IGTV خارج از برنامه اینستاگرام ایجاد و بارگذاری میشن. برای بهترین نتیجه، این مشخصات فنی رو دنبال کنین.

  • فرمت ویدئو: MP4
  • طول: فیلم ها باید حداقل یک دقیقه طول بکشن. حداکثر طول ویدیوی شما می تونه ۱۵ دقیقه هنگام بارگذاری از دستگاه تلفن همراه و ۶۰ دقیقه هنگام بارگذاری از وب باشه.
  • حجم: ۶۵۰ مگابایت برای فیلم های کمتر از ۱۰ دقیقه ۳.۶ گیگابایت برای فیلم های تا ۶۰ دقیقه
  • جهت گیری: عمودی یا افقی (منظره)
  • نسبت ابعاد: اینستاگرام توصیه می کنه که فیلم های عمودی IGTV باید دارای نسبت ابعاد ۹:۱۶ باشن، در حالی که فیلم های افقی باید ۱۶:۹ باشن.
IGTV چیست؟
اندازه های ویدئو های IGTV

هنگام ایجاد فیلم های IGTV خود، در نظر داشته باشید که پیش نمایش های فید همیشه ۱۵ ثانیه اول فیلم شما هستند. مطمعن بشین که مقدمه شما میتونه قلاب محکمی برای جلب توجه بیننده ها باشه.

چگونه می توان پیش نمایش فیلم IGTV خود را در فید Instagram خود به اشتراک گذاشت؟

اینستاگرام به کاربرا این امکان رو میده تا پیش نمایش ۱۵ ثانیه ای از فیلمشون تو فید اینستاگرام خودشون به اشتراک بزارن. اگه این کار رو انتخاب کنین، فیلم های IGTV شما تو شبکه نمایه اینستاگرام شما و با نماد IGTV تو گوشه سمت راست نشون داده میشه.

IGTV چیست؟

نیازی نیست فیلم های IGTV رو تو فید اینستاگرام به اشتراک بزارین، چون این کاملاً اختیاریه اما به شما کمک می کنه تا محتواتون بازدید بیشتری داشته باشه.

تمام کاری که شما باید انجام بدین اینه که دکمه “ارسال پیش نمایش” رو روشن کنین. وقتی که اون گزینه رو انتخاب کردین، پیش نمایش ویدیوی IGTV شما تو فید دنبال کننده هاتون ظاهر میشه و تصویری به عنوان جلد تو شبکه نمایه اینستاگرام شما ظاهر میشه.

Untitled design 2019 08 29T093919.365 480x913 1 e1619363479409 همه چیز در مورد IGTV

IGTV

وقتی پیش نمایش ویدیوی IGTV خودتون رو ارسال کنین، عنوان و توضیحات به عنوان پست کپی میشه. فقط بخاطر داشته باشین که هر پیوندی رو که تو توضیحات خودتون وارد کردین، هنگام مشاهده تو فید، “قابل کلیک” نیست. همچنین می تونین روی “ویرایش پیش نمایش” ضربه بزنین تا نحوه پیش نمایش ویدیوی IGTV شما تو خبرمایه تنظیم بشه (این گزینه فقط برای زمانی که ویدیوی شما ۹:۱۶ باشه امکان پذیره . اگه ۱۶: ۹ باشه، فیلم شما به طور کامل نشان داده میشه.)

ویرایش پیش نمایش IGTV

برای ویرایش نحوه نمایش تصویر جلد IGTV تو شبکه فید اینستاگرام (۱: ۱) “ویرایش جلد نمایه” رو انتخاب کنین و تصویر رو مجدداً تغییر بدین. اشتراک پیش نمایش تو فید اینستاگرام یکی از بهترین راه ها برای افزایش میزان دسترسی به فیلم های IGTV شماست و با وجود گزینه های ویرایش زیاد و تصاویر روی جلد سفارشی، هرگز لازم نیست زیبایی اینستاگرام خودتون رو بهم بزنین.

نحوه برنامه ریزی یک فیلم  IGTV

شما حالا می تونین فیلم های IGTV رو برای ارسال خودکار تو فید خودتون با Facebook Creator Studio برنامه ریزی کنین.

IGTV چیست؟

Creator Studio که روی دسک تاپ موجوده، به کاربرا این امکان رو میده تا پست هایی رو برای IGTV ایجاد و برنامه ریزی کنن.

توجه: فیلم های IGTV در API اینستاگرام گنجونده نشدن، بنابراین در حال حاضر هیچ سیستم عامل شخص ثالث قادر به برنامه ریزی یا انتشار فیلم های IGTV نیست. اگر این مورد تو دسترس باشه، بعداً به دنبال اجرای برنامه ریزی برای IGTV هست. در حال حاضر، ما پیشنهاد می کنیم محتوای IGTV خودتون رو از طریق Creator Studio برنامه ریزی کنین.

اگر حساب Creator Studio ندارین، می تونین این مراحل رو دنبال کنین تا حساب فیسبوک و صفحه Business Facebook خودتون رو به حساب اینستاگرام خودتون متصل کنین.

چگونه مجموعه ویدئویی (ویدئو های سریالی) ایجاد کنیم؟

ویژگی های مجموعه IGTV یک فرصت بزرگ برای مارک هاست. اگه به طور منظم مخاطباتون رو جذب کنین و محتوای با کیفیتی رو به اشتراک بزارین، به زودی می بینین که چطوری تعداد دنبال کننده هاتون زیاد میشه. اما محتوای با کیفیت لزوماً به معنای محتوای گرون نیست. در حقیقت، برخی از بهترین فیلم های موجود تو این قسمت با تنظیمات و بودجه نسبتاً کمی فیلم برداری میشن.

بنابراین اگه به فکر راه اندازی اولین محتوای مجموعه ای خودتون هستید، زمان اون رسیده که یه استراتژی جدید بچینین تا بتونین دنبال کننده های خودتون رو جذب کنین.

نحوه ایجاد یک مجموعه IGTV

برای شروع، با ضربه زدن روی “افزودن به مجموعه” یک ویدیو رو به مجموعه خودتون اضافه کنین. اگر اولین ویدیوی شما تو این مجموعه باشه، باید نام و توضیحات سریال رو تنظیم کنین.

IGTV چیست؟

همچنین افزودن محتوا به یک مجموعه آسونه و فقط کافیه IGTV tab رو از نمایه خودتون انتخاب کنین، روی ویدیویی که می خواین اضافه کنین ضربه بزنین و روی “ویرایش” کلیک کنین.

گزینه جدیدی رو به عنوان “افزودن به مجموعه” مشاهده می کنین. از اینجا می تونین یک مجموعه جدید ایجاد کنین یا یک مجموعه موجود رو انتخاب کنین. برای اتمام کار، فقط روی “ارسال” تو گوشه بالا سمت راست ضربه بزنین.

IGTV چیست؟

ایجاد مجموعه مختلف راهی عالی برای آگاهی دادن به بیننده ها هست که دقیقا مشخص می کنه که اونها دقیقاً چه انتظاری از شما دارن. اینطوری هر بار که شما پستی میزارین، بازدید کننده می دونه که از کانال شما چه انتظاری رو داره.

درک تجزیه و تحلیل

اگرچه بینش IGTV به اندازه تجزیه و تحلیل معمول اینستاگرام دقیق نیست، اما هنوز هم چیزهای زیادی برای عملکرد ویدیوی شما وجود داره. اول، برای دسترسی به تجزیه و تحلیل خودتون موقع پخش ویدیوی خودتون، روی ۳ نقطه پایین صفحه خودتون ضربه بزنین، بعد روی “View Insights” ضربه بزنین.

 
 

IGTV چیست؟

با این کار یک پنجره باز میشه که به شرح تعاملات ویدیویی شما از جمله بازدیدها، پسندیدن ها، نظرات و ذخیره ها می پردازه.

هر شخصی که حداقل سه ثانیه از فیلم شما را تماشا می کند، یک “بازدید” از IGTV برای شما شمرده می شود. بینش های IGTV (IGTV Insights) برای دیدن اینکه چه چیزی برای مخاطب شما مفیده، خیلی عالیه. 

نتیجه گیری 

با گزینه های انعطاف پذیر، زیرنویس های تولید شده به صورت خودکار و چندین روش جدید برای کسب درآمد برندها و سازندگان از این سیستم عامل، قطعاً IGTV یک بستر ارزشمند برای سرمایه گذاری به شمار میاد. ویدئو با فرم طولانی همیشه یکی از موثرترین روش ها برای داستان سرایی، به اشتراک گذاشتن محصولات و تشویق به فروش هست.

IGTV چیست؟

ما در اینجا شما را با کلیت IGTV آشنا کردیم.

کلام رنک برتر

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی رو داشته و اطلاعات مورد نیاز خودتون رو در مورد این ویژگی جدید اینستاگرام، به دست آورده باشین. ما تو این مقاله با پاسخ سوال ” IGTV اینستاگرام چیست؟ ” در خدمت شما بودیم و متوجه شدیم که اگه یک فروشنده اینستاگرامی هستین، از این طریق می تونین موفقیت زیادی رو به دست بیارین. ما همواره کنارتون هستیم تا به خواسته هاتون توی دنیای مجازی، در کمترین زمان دست پیدا کنین. کافیه خواسته هاتون رو مطرح کنین

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *