همه‌ی آنچه که برای نوشتن یک عنوان مناسب نیاز دارید!

ویژگی های مهم عنوان محتوا

مقدمه

هنگامی که کاربر، کلید واژه ای را در موتور جست و جو وارد می‌کند، با انبوهی از گزینه های پیشنهادی رو به رو می شود. وجود این همه گزینه‌ی در دسترس مخاطبان، کار را برای انتخاب آن ها کمی سخت می‌کند. شما یک راه‌حل بسیار مناسب برای جذب مخاطبین به وب سایت خود دارید! آن راه‌جل عنوان مناسب است. عنوان مناسب، کمک می کند تا بتوانید در این شرایط رقابتی حضوری قدرتمند داشته باشید. همچنین داشتن عنوان مناسب، می تواند تا ۹۵% موفقیت شما را در عبور از این مرحله تضمین کند.

عنوان محتوا

دانستن ویژگی های مهم عنوان محتوا (Content title)، کلید انتخاب یک عنوان کاربری است. فرقی نمی کند چقدر زمان و هزینه برای نوشتن مقاله صرف کرده باشید. بدون داشتن عنوان مناسب، جزو اولین انتخاب های مخاطب نخواهید بود. ما در این مقاله به شما آموخته ایم که ویژگی های مهم عنوان محتوا خوب چه فاکتورهایی دارد. همچنین با رعایت این موارد، می توانید عنوان مناسبی برای مطالبتان انتخاب کنید. برای دانستن این نکات، در ادامه ی این مقاله، با ما همراه باشید.

ویژگی های مهم عنوان محتوا

عنوان محتوا، نشان دهنده ی موضوع اصلی یک نوشته است. کاربران با دیدن عنوان یک محتوا، پی خواهند برد که در متن نوشته شده، در مورد چه چیزی می توانند اطلاعات کسب کنند. پس اگر شما هم سایت یا وبسایتی را دارید، سعی کنید هنگام تولید محتوا برای مخاطبین هدفتان عنوان مناسب و جذابی را طرح کنید که هم ماهیت محتوای شما در نگاه اول به طوری واضح مشخص نماید و هم چشم مخاطب را بگیرد. در ادامه ۶ ویژگی های مهم عنوان محتوا را برای شما قرار داده ایم.

۶ ویژگی های مهم عنوان

  1. عنوان محتوا، باید با متن مطابقت داشته باشد. بی ربط بودن عنوان و محتوا ، باعث می شود مخاطب احساس کند شما قصد فریب او را دارید، حتی اگر قصدتان این نباشد.
  2. در انتخاب عنوان محتوا ، نیاز مخاطب را در اولویت قرار دهید. عنوان باید طوری انتخاب شده باشد که کاربر را مستقیم به مطلب مورد نیازش وصل کند.
  3. از اعداد استفاده کنید. استفاده از اعداد بین حروف و کلمات، باعث توقف ثانیه ای مخاطب، بر روی عنوان می شود. همین توقف، می تواند زمینه ساز انتخاب آن متن شود.
  4. استفاده از صفات را دست کم نگیرید. استفاده از کلماتی که حس برتری ایجاد می کنند، می تواند توجه مخاطب را به خوبی برانگیزد. این مطلب، حتی در مورد استفاده از صفات منفی نیز، صادق است.
  5. کپی نکنید. حواستان را کاملا جمع کنید. کپی کردن عنوان، برابر است با بی ارزش جلوه دادن تمام زحمت هایتان. از نظر یک مخاطب، عنوان تکراری، مطلب جدیدی را به دنبال ندارد.
  6. ساده بنویسید. نوشتن عنوان ساده، حس راحتی در مخاطب ایجاد می کند. این حس، مخاطب را قانع می کند که مطلب شما را برای خواندن، انتخاب کند.

کلیدواژه ها در عنوان

تا اینجا باهم ویژگی های مهم عنوان محتوا یاد گرفتیم. حال به این نکته نیز توجه کنید، که استفاده از کلیدواژه ها (key words) تاثیر مستقیمی در مورد توجه قرار گرفتن عنوان دارد. استفاده از کلیدواژه ها در عنوان، به خوبی ارتباط بین محتوای متنی و عنوان را نشان می دهد. با این کار، همچنین فرصت بیشتری برای دیده شدن مقاله فراهم می شود.

ویژگی های مهم عنوان محتوا
اگر میخواهید مخاطبین بیشتری را به خود جذب کنید عنوان نویسی را خوب یاد بگیرید

عنوان کاربردی یا مخاطب پسند؟!

پاسخ ما به سوال این است: هر دو! انتخاب عنوان مناسب به خوبی می تواند بازدید مطلب شما را بالا ببرد. پس تا اینجا شما به هدف خود رسیده اید. عنوان مناسب، همچنین می تواند به مخاطب کمک کند تا راحت تر و سریع تر به مطلب مورد نظرش دسترسی پیدا کند. با در نظر گرفتن همین دو مورد، معلوم می شود که به کار بردن یک عنوان درست و حسابی، یک انتخاب برد برد است. انتخابی که در نهایت به نفع نویسنده و کاربر تمام می شود.

دیگر نکات و ویژگی های مهم عنوان محتوا

همانطور که در بالا برای شما چندی از مهمترین ویژگی های نوشتن یک عنوان مناسب را گفتیم در ادامه نیز میخواهیم به دیگر نکات مهم در این رابطه بپردازیم.

۱#_ عنوان محتوا را جذاب بنویسید

عنوان جذاب ، می تواند کاربران بی ربط را هم به خواندن یک متن ترغیب کند. برای جذاب بودن، می توانید از طنز هم استفاده کنید، ولی دقت کنید که بین طنز و بی مزگی، مرز بسیار باریکی وجود دارد! پس اگر مهارت طنزنویسی ندارید، این نکته را بی خیال شوید. با دانستن ویژگی های مهم عنوان محتوا ، راه های دیگری برای نوشتن یک عنوان خوب دارید. می توانید آن ها را امتحان کنید.

۲#_ مخاطبتان را بشناسید

بسیار مشاهده شده است که در یک بازه ی زمانی، اصطلاحاتی بین گروهی از افراد رواج می یابد. استفاده از این اصطلاحات در عنوان محتوا (جایی که مخاطب شما عضوی از این گروه ها باشند) می تواند مانند یک برگ برنده برای دیده شدن محتوای شما عمل کند. به کار بردن اصطلاحات، می تواند به جذاب شدن عنوان شما کمک بسیاری کند. البته در نظر داشته باشید که این تکنیک، در دراز مدت اثر چندانی ندارد. اگر می خواهید در دراز مدت، کاربران مختلفی همچنان مطلب شما را برای خواندن انتخاب کنند، این مورد، پیشنهاد نمی شود. پس استفاده کردن از این تکنیک، کاملا به هدف شما بستگی دارد.

۳#_ روی سایتتان، سیب نچینید

گاهی مشاهده شده است مطلبی که در ادامه ی عنوان آمده است، کاملا با عنوان مرتبط نیست. در عوض، لینکی در مطلب قرار دارد که مخاطب را به محتوای مورد نظرش وصل می کند. این روش، مشابه سیب هایی است که برای حسن کچل می چیدند. با این تفاوت که در اینجا، به جای سیب، از لینک استفاده می شود. باید بدانید که وظیفه ی شما، رفع نیاز مخاطب است. پس او را به تور اجباری گردشگری در سایتتان نبرید. مطلب مورد نظرش را به او نشان دهید. خودش برای ماندن در سایت شما، تصمیم خواهد گرفت.

ویژگی های مهم عنوان محتوا
با ما در رنک برتر عنوان نویسی را خوب یاد بگیرید

سخن رنک برتر

در این مقاله، به خوبی دانستیم که ویژگی های مهم عنوان محتوا چه می باشند. همچنین بایدها و نبایدهای تکنیک های مختلف عنوان نویسی را فرا گرفتیم. با استفاده از این نکات، به خوبی می توانیم عنوان مناسبی برای محتوای مان در نظر بگیریم. بهره گیری از مطالب این مقاله، به دیده شدن محتوای شما کمک بسیاری خواهد کرد. علاوه بر آن، نیاز کاربر را هم به خوبی رفع می‌کند. حال وقت آن است که با در نظر گرفتن عنوان مناسب، نمای جدیدی از محتوا نویسی را تجربه کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *