بازاریابی مجدد (Remarketing) چیست و چه تاثیری در فروش دارد؟!

بازاریابی مجدد چیسست

مقدمه

بازاریابی مجدد چیست :  پاتریک به دنبال یه لیوان چای خوری جدیده و توی گوگل دنباش می‌گرده. وقتی جستجوی اون تموم شد، درست بالای نتایج جستجو یه تبلیغ می بینه و اونو انتخاب می کنه و لیوان چای خوری رو میخره! دلیل این که تبلیغ اونجا ظاهر شده بود اینکه، مغازه ظروف غذاخوری از تکنیک بازاریابی مجدد استفاده کرده. پاتریک قبلا از وب سایت اونا بازدید کرده بود و دیگه وقتی او دنبال چیزی باشه که اون‌ها میفروشن تبلیغات این سایت اونو مورد هدف قرار میدن! اگه میخواین جریان این نوع از بازاریابی رو یعنی بازاریابی مجدد (Remarketing) رو که پاتریک رو مورد هدف قرار داده بدونین، با ما همراه باشید.

بازاریابی مجدد چیست

بازاریابی مجدد نوعی از بازاریابی که به طوری خاص برای افرادی انجام میشه که قبلاً علاقه خودشون رو به نام تجاری شما ابراز کردن و به طور معمول از وب سایت شما بازدید میکنن. وقتی کسی سایت شما رو مرور می‌کنه، به احتمال زیاد به اونچه که شما می‌فروشین علاقه داره. بنابراین بهترین مخاطبین شما میتونن کسایی باشن که قبلا به صورت غیر مستقیم به شما ابراز علاقه کردن. چه کسی بهتر از این دسته از افراد؟! این افراد به احتمال زیاد باز هم برمی گردن.

لیست‌های بازاریابی مجدد

لیست‌های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستوجو اصلی‌ترین ابزار بازاریابی مجدد برای تبلیغات گوگل است. روش این کار اینه که گوگل ترافیک صفحات خاصی رو توی وب سایت شما ردیابی میکنه و کسایی که توی وب سایت شما ترافیک خاصی رو مصرف کردن، مورد هدف تبلیغات شما قرار خواهد داد. وقتی که افراد تبلیغاتی رو که از مشاغلی که به اون‌ها علاقه مند هستن ببینن، احتمالا اون هارو خیلی زود کلیک کنن.

خیلی وقت‌ها افراد قصد خرید چیزی رو از شما داشتن ولی به هر دلیلی فراموش کردن و این تبلیغات مجدد هستش که این مسئله رو یاد اونا میاره.

بازاریابی مجدد چیست
بازاریابی مجدد یک استراتژی قوی برای فروش

چگونه می‌توانید از تبلیغات بازاریابی مجدد برای کسب و کار خود استفاده کنید

 ابتدای کار شما نیاز دارین که به Google Ads وارد بشین. بعد از این کار دو قسمت وجود داره که نیاز دارین اونا رو نصب کنین.

  • لیست بازاریابی مجدد: لیست‌های بازاریابی اساسا جایی هستن که شما به گوگل میگین کدوم دسته رو میخواین دوباره بازاریابی کنین.
  • برچسب‌های بازاریابی مجدد: برچسب‌های بازاریابی همون چیزایی هستن که گوگل به وب سایت‌های خودش اضافه میکنه تا بتونه ترافیک اونجا رو ردیابی کنه.

اقدامات لازم برای بازاریابی مجدد

با ایجاد چند لیست بازاریابی مجدد شروع کنین. شما میتونین بازاریابی مجدد رو یا برای یک کمپین کامل یا برای گروه‌های تبلیغاتی منفرد اعمال کنین. برای شروع اقدامات زیر رو انجام بدین.

  1. یک کمپین یا یک گروه تبلیغاتی انتخاب کنین و یا این که یک کمپین جدید ایجاد کنین.
  2. روی “مخاطبین” در فهرست سمت چپ کلیک کنین.
  3. با کلیک بر روی آیکون مداد، یک لیست مخاطب اضافه کنین.
  4. “کمپین” یا “Ad group” رو در بخش “Add to” انتخاب کنین.
  5. روی “Select a campaign” یا “Select an ad group” کلیک کنین. سپس کمپین یا گروه تبلیغاتی مورد نظر خودتون رو انتخاب کنین.
  6. در بخش «How they interacted with your business» روی «Website visitors» کلیک کنین. توی منوی کشویی حاصل، کادر تأیید کنار هر لیستی رو که می‌خواین اضافه کنین انتخاب کنین.
  7. روی “Save” کلیک کنین.

بعد از تنظیم لیست بازاریابی مجدد، باید برچسب‌های بازاریابی مجدد رو به وب سایت خودتون اضافه کنین. این فرایند به مراتب پیچیده‌تر از روش فوق هیت و اگرچه می‌تونید دستورالعمل‌های Google را به صورت آنلاین پیدا کنین، باید با کد وب سایتتون آشنا باشین.

بهینه‌سازی تبلیغات جست و جوی بازاریابی مجدد چیست

اگه می‌خواید تبلیغات جستجوی بازاریابی مجدد شما واقعاً موثر باشه، باید به دنبال راه‌های اضافی برای بهینه‌سازی اون باشین. سه روش ساده وجود داره که میتونین بیشترین بهره رو از اون‌ها ببرین:

۱#_ پیشنهاد کلمات کلیدی مارکدار

این ایده خوبیه که کلمات کلیدی رو پیشنهاد بدین. کلمات کلیدی اصطلاحات مربوط به نام تجاری شما رو در بر میگیرن. دلیل این امر اینه که اگه شخصی مستقیماً به جستجوی کسب و کار شما می‌پردازه، شما می‌خواین که بتونه شما رو خیلی زود پیدا کنه. در غیر این صورت، رقبای شما می‌تونن کلمات کلیدی مارکدار شما رو پیشنهاد بدن و بازدید‌های شما رو بدزدن.

اما این رو در نظر بگیرید:

کدوم کاربرها بیشتر به دنبال جستجوی مستقیم نام تجاری شما هستن؟ احتمالاً اونایی که قبلاً با شما ارتباط برقرار کردن، درسته؟! این به این معناست که کلمات کلیدی مارک دار اغلب به ویژه در هدفگذاری مجدد جستجو موثر هستن. به همین ترتیب، هدف قرار دادن اونها را در نظر بگیرید.

۲#_ کلمات کلیدی کوتاه‌تر و عمومی‌تر را مورد هدف قرار دهید

نوع دیگری از کلمات کلیدی که ممکنه بخواین توی کمپین‌های بازاریابی مجددتون اونا رو مورد هدف قرار بدین، کلمات کلیدی کوتاه هستن. کلمات کلیدی کوتاه اغلب زمینه‌های ممکن و رقابت بیش از حد زیادی دارند. اما توی بازاریابی مجدد، این مسئله چندان مشکل ساز نیست. برای مثال: بذارین بگیم که شما مبلمان تزئینی چوبی می‌فروشین. به طور معمول، شما نمی‌خواین “میز” رو هدف قرار بدین، زیرا این می‌تونه تعداد مختلفی از اهداف جستجو رو داشته باشه، از میزهای فلزی ارزان دفتر تا میزهای گران قیمت اتاق خواب خانه.

۳#_ نحوه مدیریت کاربران تغییر یافته را بررسی کنید

هدف بازاریابی مجدد جستجو بر روی دستیابی به افرادیه که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند. اما این هدف معمولاً کسانی است که بدون تغییر کاربری مراجعه کردن. بنابراین، وقتی صحبت از کسایی میشه که وقتی از سایت شما بازدید می‌کنن، مسیر خود را تغییر می‌دهن، شما چه کاری انجام می‌دید؟ هنوز هم اونها رو مورد هدف قرار می‌دین؟! پاسخ این سوال به اونچه که می‌فروشین و اینکه چگونه می‌خواهین بازاریابی خودتون رو انجام بدین بستگی داره.

برای برخی از کاربر‌ها، مشاغل اونقدر ارزش ندارند که بتونن به محض خرید اقدام به بازاریابی کنن. اگرچه توی موارد دیگه، میتونین بازاریابی رو برای مشتریان موجود ادامه بدین و سعی کنین محصولات دیگه رو افزایش بدید. این انتخاب با خود شماست، اما حتماً یکی از گزینه‌هایی رو انتخاب کنین که بیشتر به نفع استراتژی بازاریابی شما باشه.

بازاریابی مجدد چیست
برای داشتن فروش بیشتر بازاریابی مجدد را نیز موزد توجه قرار دهید

جمع بندی

بازاریابی مجدد یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال که در عین کم هزینه بودن مزایای بسیاری رو برای کسب و کار‌ها ایجاد می‌کنه. همچنین مشتریان بالقوه رو تشویق می‌کنه تا دوباره به وب سایت برگردند و خرید انجام بدن. خوبی این روش اینه که احتمال خرید توی این مشتریان چندین برابر مشتریان دیگه است؛ چرا که اونا قبلا هم به وب سایت شما سر زده اند و همین نشون می‌ده حداقل به موضوع کسب و کار شما علاقمند هستن. بازاریابی مجدد یکی از روش‌های نوین بازاریابی هست که برای اهداف افزایش نرخ تبدیل حیاتی به شمار میره و باید در کنار تبلیغات کلیکی مورد توجه قرار بگیره.

کلام رنک برتر

توی این نوشته از سایت رنک برتر به بررسی این موضوع بسیار مهم پرداختیم که بازاریابی مجدد چیست و چه فوایدی برای یک کسب و کار میتونه داشته باشه. همچنین گفتیم که ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد یکی از جدیدترین استراتژی‌های بازاریابی که حتما باید توی برنامه هاتون اونو لحاظ کنید. امیدواریم که از این نوشته از وب سایت رنک برتر خوشتون اومده باشه و مطالب اون مورد توجه شما قرار گرفته باشه. خوشحال میشیم نظراتون رو باهامون در میون بذارید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *