بروزرسانی محتوا : 6 دلیل فوق العاده مهم برای آپدیت محتوای قدیمی (+آموزش)

بالا بردن سئو سایت | رنک برتر

بروزرسانی محتوا های قدیمی چگونه می تواند در رتبه سایت شما تاثیر بگذارد؟

آیا می خواهید رتبه های بهتری در گوگل و سایر موتور های جستجو داشته باشید؟ در اینجا یک استراتژی به نام بروزرسانی محتوا را معرفی می کنیم که به شما کمک می کنه تا بدون انجام دادن کار زیاد، رتبه هاتون مثل موشک بالا بره. آره . شما میتونید به نوشتن ادامه بدید و مطالب جدیدی رو تولید کنید. اما این مسئله خسته کننده و بغرنج به نظر میاد و وقت زیادی رو از شما می گیره. در عوض شما میتونید مطالب قبلی رو بروز کنید و با کار کمتر و زمان کمتر، توی کسب نتایج بهتر موفق تر عمل کنید. مقاله سایت Moz نشون میده که چطوری محتوای اصلی به تدریج جای خودشون رو به مطالب جدیدتر و تازه میدن. این سایت بیان میکنه که یکی از معیار هایی که گوگل برای کیفیت سایت شما در نظر میگیره تازگی (Fresh) سایته.

پس محتوای بروز شده میتونه جایگاه تثبیت شده ای رو به شما هدیه بده.

برای افزایش تاثیرات تلاش های سئو و تقویت ترافیک موتور جستجو، شما میتونید مطالب قبلی رو به روز کنید و امتیاز تازگی خودتون رو از نظر گوگل بهبود بدید. زمانی که گوگل می گه محتوای شما جدیده، عملا شما میخ ترافیک خودتون رو کوبیدید که باعث میشه تا بخش زیادی از کارهای ضروری انجام بشه. بروزرسانی محتوا مزایای زیادی رو به همراه داره. اما در اینجا ما ۳ دلیلی رو میگیم که شما باید مطالب قبلیتون رو بروز کنید و اینکه چگونه موتور جستجو ترافیک شما را افزایش میدن.

پیش نیاز بروزرسانی محتوا

عملکرد فعلی سایت رو مورد  تجزیه و تحلیل و بررسی قرار بدید. بفهمید افراد در سایت شما چه کاری انجام میدن. چه کلمات کلیدی ترافیک جستجوی ارگانیک ، ترافیک اجتماعی و سایر منابع ترافیکی را به همراه داره. بازدید کنندگان در چه مدت به صفحاتی معلق هستند و از چه صفحاتی بیشتر بازدید می کنند. برای اطلاع از اولویت ها در مراحل بعدی از این داده ها استفاده کنید.

حالا بیاین شروع کنیم!

۱. بهبود نرخ کلیک به کمک بروزرسانی محتوا

محتوای به روز شده | آپدیت محتوا

اگر برای جستجوی خود از گوگل استفاده میکنید متوجه میشید که نتایج برتر گوگل به مطالب یک سال اخیر یا نزدیک به اون اختصاص داده شده. به عنوان مثال مطلبی رو جستجو کنید و نتایجش رو بررسی کنید. می بینید که اکثر مطالب در یک سال اخیر نوشته و یا ویرایش شدن. حقیقت اینه که برای بسیاری از موضوعات از جمله سئو، زمان سریعا تغییر میکند و اطلاعات جدید باعث میشه گوگل هم حساس تر بشه و به زمان به روز رسانی اهمیت بیشتری بده. چیزی که باید بدونید اینه که مطالب چند ماه پیش میتونه با اطلاعاتی که الان به دست اومده کاملا متفاوت باشه.

۲. تازگی مطالب سایت

این تازگی مطالب فقط محدود به موضوعاتی مثل سئو نیست؛ بلکه شما سایر موارد مثل “روش های کشاورزی” و “کفش های ورزشی” هم که جستجو کنید به نتایج مشابهی دست پیدا می کنید. آیا خودتون ترجیح نمیدید چیزی را که توی سال گذشته منتشر شده بخواید، و نه مقاله ای از سال ۸۷؟ البته که شما میخواید. در حقیقت ما بیشتر دوست داریم روی مطالبی که اخیرا منتشر شده کلیک کنیم و معنی اون اینه که، زمانی نرخ کلیکتون افزایش پیدا می کنه که مطلب بروزی داشته باشید. این خیلی مهمه چرا که الگوریتم گوگل دوست داره رتبه سایت هایی رو که کلیک بیشتری از توی صفحه نتایج به دست میارن، بالاتر قرار بده.

بروزرسانی محتوا | آپدیت محتوا

بنابراین بروزرسانی محتوا به سایت شما جذابیت بیشتری میده! این جذابیت بیشتر به گوگل میگه که سایت بهتری برای افزایش رتبه به نظر میرسید. به همین دلیل رتبه بهتری رو بهش اختصاص می ده. اما این فقط تاریخ نیست که نرخ کلیک شما را افزایش می ده. شما میتونید تیتر متقاعد کننده و توضیحاتی (description) بنویسید که توجه خوانندگان رو به خودتون جلب کنید، گوی رقابت رو بقاپین و به سمت خودتون بکشیدشون. این موضوع کمک میکنه رتبه قرص و قوی تری توی نتایج Google داشته باشید. با بروزرسانی محتوای خود ، شما افراد بیشتری را به سخنان خود جذب خواهید کرد و در نتیجه رتبه‌های بالای موتور جستجو را دریافت خواهید کرد.

۳. رفع خطای گرامری و املایی در بروزرسانی محتوا

همه این احساس رو میشناسن!

ما در حال خوندن یک پست قدیمی هستیم که ماه‌ها یا حتی سال‌ها پیش نوشته شده، به یک غلط املایی برخورد میکنیم. به جای این که این غلط رو نادیده بگیریم و امیدوار باشیم کسی ندیده باشه، زمانمون رو برای برطرف کردن خطاها می گذاریم. مت کاتس سرپرست سابق تیم ضد اسپم گوگل به این موضوع اشاره کرده که گرامر از جمله ی ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی گوگل نیست، اما هنوز باید چیزی رو در نظر داشت. گرامر ضعیف و غلط های املایی به تجربه کاربری ضربه میزنه که میتونه چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم خودش رو توی نتایج رتبه بندی نشون بده.

زمانی که Tim Soulo در Ahrefs تصمیم گرفت که تغییرات جزئی ( که اکثرا شامل نگارش کلمات و غلط های گرامری بود) روی مطالب قدیمی تر انجام بده، اون دید که ترافیک اون صفحه به طرز معجزه آسایی ۴۸۶ درصد رشد داشت. خوب حالا برای تست، فقط اشتباهات گرامری و املایی را ویرایش نکرد بلکه علاوه بر آن سعی در به بهبود پست برای یک کلیدواژه دیگه کرد. سپس تاریخ نمایش را برای محتوای تازه به روز شده تغییر داد و به عنوان یک مقاله جدید در صفحه اصلی و وبلاگ منتشر کرد، همانند یک مقاله جدید.

( بالطبع خود ما نیز بعدا این استراتژی را در مورد همین مقاله خواهیم داشت.)

محتوای به روز شده | آپدیت محتوا

در نتیجه تغییراتی که قرار بود خطاهای کوچکی را برطرف سازد باعث افزایش حجم ترافیک ورودی شما نیز شد. همچنین به روز رسانی می تواند شما را از این چالش جدا کنه و شما رو از جایگاه ۸ به ۳ ارتقا بده. اگر خطاهای کوچکی دارید، الان زمان آن رسیده که تغییراتی کوچک را اعمال کنید و گرامر و املای نوشته ها را صحیح کنید.

۴. به گوگل نشان دهید که نوشته های شما تازه است

این که گوگل به محتواهای تازه و به روز علاقه بیشتری دارد بر هیچکس پوشیده نیست.

محتواهایی که اخیرا منتشر شده رتبه بهتری کسب میکنند، مخصوصا در موضوعاتی که به صورت متناوب تغییر می کنند. بنابراین اگر شما فقط در حال انتشار محتوای جدید هستید، موقعیت بزرگی را از دست خواهید داد. مقالات قبلی شما در رتبه بندی موتور های جستجو جان خود را از دست داده و مرگی تدریجی خواهند داشت. بعلاوه شما میتوانید محتوای خود را احیا کنید. این یک حقیقت است که بروزرسانی محتوا یک راه آسان برای دو برابر کردن ترافیکتان است.

زمانی Ahrefs محتوای همیشه سبز را به جای محتوا قرار داد که منسوخ شده بود.

آنها دیدگاه ها و بازدید های زیادی را شاهد بودند. شما میتونید همین کار را با محتوای خودتون انجام بدید. سخت کار کنید تا مطمئن بشید که محتوای شما تازه است و شما باید سهمتان را مثل شیر از نتایج گوگل که سزاوار آن هستید، بدست آورید. نشان دادن اینکه محتوای شما تازه است یک راه ساده برای بهبود رتبه ها است.

۵. دقت محتویات خود را بهبود دهید

در پایان روز، هر به‌هنگام‌سازی، گوگل حول یک چیز متمرکز شده‌است : بهبود تجربه کاربر .

اگر سایت شما برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی طراحی شده‌باشد ، با تغییرات الگوریتم چندگانه گوگل و پالایش مداوم عوامل رتبه‌بندی آن‌ها، شما موفق تر خواهید شد. شما همچنین می توانید با بروزرسانی مطالب خود به ارائه اطلاعات جدید بپردازید یا به کمک بروزرسانی، مطالب خود را برای بازدید کنندگان، با ارزش تر و مفیدتر کنید. این امر زمینه مهمی برای کاربر فراهم می‌کند ، این است که می گوییم بروزرسانی محتوا مقاله را دقیق‌تر می‌سازد ، و ارزش کل مقاله را بهبود می‌بخشد .

اگر یک سایت خبری منتشر نمی‌کنید، یا مخاطبان زیادی نداشته باشید که شاهد یک واکنش مهم از گوگل باشید، هنوز هم می‌توانید همین استراتژی‌ را دنبال کنید. برای انجام این کار ، باید به دنبال اطلاعات جدید و به روز شده در مورد مقاله‌ای که می‌نویسید باشید و آن را در مقاله خود بگنجانید. ذکر اینکه شما این محتوای جدید را بروزرسانی کرده اید ، یک روش عالی برای نشان دادن این موضوع است که مقاله را برای بهبود مطالب مرور کرده اید و هنگامی که شما یک منبع بسیار با ارزش تر ایجاد می‌کنید ، به نظر می‌رسد که رتبه شما به طرز شگفت آوری بالا می‌رود .

۶. تازه بودن کل سایت خود را بهبود بخشید

این یک واقعیت است: سایتهای تازه و به روز شده رتبه بهتری دارند! همه چیز نزد گوگل مساوی است. گوگل اولویت بالاتر را به سایت‌هایی می دهد که محتوای آن‌ها را به دفعات به روز می‌کنند. این یکی از دلایلی است که نشان می دهد چرا سایت‌های رها شده پس از چند سال به خوبی رتبه‌بندی نمی‌شوند ، حتی برای موادی که سایت هی بسیار مفیدی بوده و اطلاعات مفیدی داشته باشند .

fresh content1 بروزرسانی محتوا : 6 دلیل فوق العاده مهم برای آپدیت محتوای قدیمی (+آموزش)

اگر گوگل به این مساله آگاه شود که سایت شما به تازگی بروز نشده است ، به رتبه‌بندی همه صفحات سایت شما آسیب خواهد رساند. برای تغییر این وضعیت , باید با بازگرداندن این محتوای قدیمی از مرگ به زندگی، ترافیک خود را افزایش دهید. چند روزی یک بار بروزرسانی در مقالات کلیدی می‌تواند به گوگل نشان دهد که تمام سایت شما معتبر است. این به این معنی است که بروزرسانی هر بخش در سایت شما را ارتقا رتبه می‌دهد. چرا که به گوگل نشان داده اید که شما محتوای جدیدی در سایت خود دارید.چه درست باشد چه نباشد ، گوگل این موضوع را به این شکل تعبیر خواهد کرد که تمام مقالات سایت شما را به ارزش بالاتری می‌دهد ، و رتبه‌بندی هر چیزی که تا به حال منتشر کرده‌اید را بهبود خواهد بخشید .

چند نکته اضافی:

اختصاص اولویت: لیستی از صفحات سایت و منابع محتوای خودتون رو تهیه کنید و به اونها یک رتبه به ترتیب اهمیت در اهداف تجاری سایتتون رو اختصاص بدید. ابتدا میتونید به صفحات کلیدی و یا بخش های سایت خودتون مراجعه کنید. شما میتونید توی صفحه گسترده در طول پروژه تازه کردن (fresh) و بروزرسانی محتوا از الویت بنده های خودتون استفاده کنید. همچنین بروزرسانی های کلمات کلیدی ، محتوای اصلی ، داده های متا رو مدیریت کنید. ستونی را برای هر یک از عناصر اساسی در صفحه گسترده ایجاد کنید.

مهلت تعیین کنید: مدیریت زمان ۱۰۱. اگر می خواهید زمانی که می خواهید صفحات یا بخشهای خاصی از سایت مورد بررسی ، ویرایش ، بهینه سازی و انتشار قرار گرفته بشه، باید زمان مشخصی رو برای اونها تعیین کنید. با این کار پروژه شما رو به جلو حرکت میکنه.

تست تغییرات

همه نتیجه هایی که از بروزرسانی سایتتون و گزارش آزمایش کنندگانتون بدست آوردید رو برای بهبود کیفیت کارتون بایگانی کنید. چون ممکنه در ادامه بخواید برای بقیه محتوای سایت اونهارو توی سایت خودتون استفاده کنید. تست و آنالیز تغییرات جدید و قدیم به شما امکان میده تا نسخه های مختلف یک صفحه رو با بازخوردهای مختلف بازدید کنندگان خودتون مقایسه کنید و  اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد خودتون در تولید و بروزرسانی محتوا بدست بیارید. از ابزار آزمایش محتوا در Google Analytics استفاده کنید و ببینید کدوم نسخه های صفحه جدید شما (یا صفحات قدیمی با تغییرات جدید) بیشتر از مربوط به اقدامات مورد نظر شما هستند. این مرور کلی شما رو در زمینه آزمایشات محتوا، نحوه عملکرد و کارهایی که میتونید روی بهبود رتبه سایتتون با اعمال بروزرسانی انجام بدید، سریعتر میکنه.

خلاصه اینکه…

محتوای قدیمی رو بروز کنید و محتوای جدید اضافه کنید. ردیف هایی رو برای صفحات جدیدی که باید در طراحی سایت شما نوشته اعمال بشند رو اضافه کنید. برای تمام صفحات جدید، کلمات کلیدی رو اختصاص بدید که مرتبط و همسو با اون صفحه باشند و اطمینان حاصل کنید که موضوع اون صفحه رو پشتیبانی میکنه. تمام این موارد در کنار هم بروزرسانی محتوا رو در موثرترین و سودمندترین حالت خودش قرار میده و خروجی اون هم افزایش بازدید سایت شماست.

امتیاز:
۴.۶/۵

پست های مرتبط

4 نظر

  • سعید آذر ۲۹, ۱۳۹۸

    آیا اگر مرتب توی سایت مطلب اراسل کنیم مثلا سایت موزیک مرتب موزیک بذاریم سایت اسپم شناخته نمیشه ؟

    • مدیر سایت آذر ۲۹, ۱۳۹۸

      سلام ضمن تشکر از شما بابت اعتماد به تیم رنک برتر، در مورد سوالتون در مورد نوشتن محتوای جدید:
      نوشتن محتوای جدید برای بروزرسانی سایت شما لازم است. اما باید چندین شرط را رعایت فرمایید.
      ۱- نوشتن محتوای یکتا (محتوای کپی ممنوع)
      ۲- نوشتن محتوای سئو شده
      ۳- کاربردی بودن
      ۴- …
      و سایر مواردی که در مطلب محتوای سئو شده نوشته شده است.
      اما در مورد همین مطالب باید عرض کنم که شما باید برای جلوگیری از مردن محتوا، به بروزرسانی محتوای خود اهمیت ویژه ای بدهید.

  • پویا خرداد ۲۹, ۱۳۹۹

    با سلام
    بعد از هر چند هفته محتوا رو به روز رسانی کنیم ؟

    مثلا محتوای سه ماه قبل رو الان شروع کنیم به اضافه کردن و بهبود خوبه ؟

    • مدیر سایت تیر ۲۵, ۱۳۹۹

      سلام دوست عزیز
      بروزرسانی محتوا کاملا به سختی کلیدواژه و میزان رقابت در اون کلیدواژه وابسته است. بعضی از کلیدواژه ها هستند که سرعت تغییر علم درشون بالاست و باید سریع تر آپدیت محتوا روشون انجام بشه و بعضی موارد هست که کمتر این مورد صورت می گیره و قائدتا نیاز به روز رسانی محتوا هم کمتر میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *