سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری | رنک برتر

مقدمه

بهینه سازی موتور های جستجو (seo) شاید قبلا خیلی مورد توجه مدیران سایت ها و وبلاگ ها نبود، اما امروزه جزء جدا نشدنی تولید محتوا محسوب میشه. اما شما باید به عنوان یک سئو کار به تمام فوت و فن های بهینه سازی وارد باشید تا بتونید از عملکرد خودتون نتایج دلخواه رو بگیرید. از روش هایی مثل سئو کلاه سفید که قانونی و اخلاقی محسوب میشه تا روشی مثل سئو کلاه سیاه که غیرقانونی و خطرناک هست میتونه توی مراحل مختلف و با اهداف مختلف به کار بیزینس محتوای شما کمک کنه. اما روش دیگه تحت عنوان سئو کلاه خاکستری هم وجود داره که به نوعی ناشناخته است.

تو این مطلب قراره اطلاعات مفیدی درباره اینکه سئو کلاه خاکستری چیست و چرا دارای اهمیت است و نحوه انجام اون به چه شکل هست، به شما ارائه بدیم. پس با ما همراه باشید.

سئو کلاه خاکستری چیست ؟

سئو کلاه خاکستری مجموعه اقداماتی که با استفاده از روش های قانونی، رتبه سایت شما رو بالا میبره .

سئو کلاه خاکستری چیست | رنک برتر

اما این روش ها مشکوک هستند. یعنی احتمال اینکه روزی این روش ها غیر قانونی معرفی بشن، وجود داره. توضیح ساده ترش اینه که روش های سئو کلاه خاکستری در حال حاضر غیر قانونی نیستند و گوگل این روش ها رو به عنوان روش های سئو کلاه سیاه شناسی نمیکنه. اما ممکنه مثلا بعد از دوسال روش های سئو کلاه خاکستری توسط الگوریتم های گوگل به عنوان تخلف کلاه سیاه شناساسی بشه و مشمول مجازات های گوگل قرار بگیره.

سئو کلاه خاکستری

شاید در بعضی جاها عنوان بشه که سئو کلاه خاکستری حاصل ادغام سئو کلاه سفید و کلاه سیاه هست، اما اینجور نیست و این تصور کاملا صحیح نیست. حتی تصور بر اینکه مواردی مثل استفاده از لینک های پرداختی و استفاده مکرر از کلمات کلیدی یکی از روش های سئو کلاه خاکستری هست اما این باور هم نادرسته. دلیل این موضوع اینکه این روش ها بصورت مشخص شده توی دستورالعمل های گوگل غیر قانونی معرفی شده و از این جهت در رده کلاه سیاه ها قرار میگیرن.

چرا سئو کلاه خاکستری مهم است؟

معنی درست سئو کلاه خاکستری و اینکه واقعا سئو کلاه خاکستری چیست و چرا برای یک سئو کار باید مهم باشه، عاملی هست که نتیجه اون میتونه بهبود چشمگیر جایگاه سایت توی رده بندی موتور های جستجو (SERP) باشه. سئو کلاه خاکستری کاملا خطرناک نیست. شاید صد در صد قانونی هم نباشه اما با اعمال هوشمندانه روش های اون میشه از خطرات احتمالی اون هم در امان بود.

توانایی سئو کلاه خاکستری در جذب ترافیک های هزار نفری، نوآوری در سئو و صرفه جویی در هزینه های زمانی و مالی بسیار بالا هست. اما در نظر داشته باشید که اونچه که امسال کلاه خاکستری محسوب میشه ممکنه سال دیگه کلاه سیاه یا کلاه سفید باشه. این موضوع باعث میشه که بازاریابان حوزه محتوا آخرین طبقه بندی ها رو جستجو کنند، تا آگاهی کامل از روند تغییرات قوانین گوگل داشته باشند.

روش های سئو کلاه خاکستری چیست ؟

سئو کلاه سیاه راه پیشرفت راحت تری بنظر میرسه، اما رهایی از دست مجازات های موتور های جستجو در این نوع سئو سخت و دشواره.

روش های سئو کلاه خاکستری | رنک برتر

البته روش های سئو کلاه خاکستری دارای خلاقیت بیشتری نسبت به کلاه سیاه هست و ناشناخته بودن اون برای الگوریتم های موتور های جستجو تشخیص قانونی بودن یا نبودن اون رو سخت میکنه. حالا که مشخص شد ماهیت سئو کلاه خاکستری چیست ، وقت افشای روش های اون میرسه.

۱ . سئو چمباته

دامنه های منقضی شده که با کلمات کلیدی شما مرتبط هستند رو خریداری کنید. بعد از اون چند صفحه از محتوا رو با چند بک لینک خوب به سایت خودتون اضافه کنید. مطمئن بشید که محتوای جدید به همون کیفیت و سبک و سیاق دامنه قبلی هست. بعد از اون برخی Adwords ها رو روی محتوای جدید قرار بدید و در ادامه هم برای بالا نگه داشتن سطح اعتماد سئو خودتون، بعضی از اون ها رو حفظ کنید.

۲ . طراحی مجدد وبسایت در فواصل زمانی منظم

حتی اگر محتوای داخل سایت هم کم و زیاد بشه چون کد ها و متن ها تغییر می کنه، گوگل فکر میکنه که این محتوای جدید شماست. این موضوع برای رتبه سایت یک روند صعودی رو ایجاد میکنه. این عمل تازگی و بروز بودن سایت شما رو برای گوگل معنی میکنه. چیزی که برای همه سئو کارها مشخصه اینه که سایت های ترافیک بالایی رو دریافت می کنن. نتیجه دریافت ترافیک بالا چی میتونه باشه؟ درسته، بالا رفتن رتبه سایت.

۳ . لینک خودتون رو بالا ببرید

در هر زمان و توی هر وبلاگی که حضور پیدا کردید، دنبال بهانه ای باشید که به سایت خودتون لینک بدید.

روش های سئو کلاه خاکستری | رنک برتر

سعی کنید در اون وبلاگ در عین مفید بودن برای مخاطبان اون وبلاگ به خودتون هم با لینک دادن کمک کنید. به انجمن هایی بپیوندید که برای مشکلاتشون راه حل دارید و برای اون ها راه حل مشکلاتشون رو ارسال کنید.

۴ . یک قسمت نظرات به صفحات سایت خودتون اضافه کنید و هر کسی رو برای اظهار نظر دعوت کنید

مطمئنا میتونه تا ۹ میلیون اسپمر برای شما ایجاد کنه تا لینک های خودتون رو توی اون ها قرار بدید. اما اگر فقط اسپم های کمتری تایید کنید و بعد، لینک های اون ها رو با  برچسب rel = nofollow جایگزین کنید، این کار به معنی عدم دریافت بک لینک توسط شماست که رتبه شما رو تحت تاثیر منفی قرار میده. اما دریافتی شما، مقدار زیادی مطالب تازه ، متن عالی مرتبط با محتوا و همه این ها درحالیه که شما هیچ زحمتی برای بدست اوردن اون نکشیدید.

۵ . استفاده از کلیدواژه های دستکاری شده بهم پیوسته

این برای زمانی هست که شما بخواهید دو کلید واژه نامرتبط رو بهم مرتبط کنید.

استفاده از کلید واژه های دستکاری شده | رنک برتر

با انجام این روش سعی کنید که روبات ها جستجو گر رو فریب بدید و در نتیجه اون فکر کنه که این کلمات کلیدی بهم مرتبط یا مترادف هستند. این تکنیک کاملا پیشرفته است و برای دستیابی به جایگاه های بالا برای کلیدواژه های پر رقابت، بسیار کاربردی هست.

کلام رنک برتر

مفهوم سئوی کلاه خاکستری یک موضوع بسیار بحث برانگیزه. بعضی از افراد اعتقاد دارند که سئوی کلاه خاکستری درجه ای پایین تر از سئوی کلاه سیاه است و شکل قانونی تر شده اونه و برخی هم معتقد اند که چیزی به اسم سئو کلاه خاکستری وجود نداره. اما به شما اینو میگم که فقط افراد خوش شانس میتونند از اون برای مدتی دست بکشند. این خاصیت سئو کلاه خاکستری هست.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *