هر آنچه که باید در مورد ابزار فوق العاده گوگل آنالیتیکس بدانید

گوگل آنالیتیکس چیست

مقدمه

موفقیت توی دنیای کسب و کار‌های مجازی خصوصا وب سایت‌ها نیاز به ارزیابی و بررسی‌های مداوم و هدفمند داره. در مورد سایت‌ها، ابزار‌های بسیار زیادی وجود دارن که با استفاده از اونا میشه به بررسی و تحلیل سایت خود و یا رقیبان یک سایت پرداخت. از جمله معروف‌ترین و بهترین ابزار‌هایی که در زمینه بررسی و ارزیابی معیار‌های شاخص سئو قرار میگیره میشه به وورنک، ahrefs، moz و گوگل آنالیتیکس اشاره کرد. ما توی این مقاله قصد داریم که از بین موارد گفته به توضیح و بررسی این موضوع که گوگل آنالیتیکس چیست و چه کاربردی داره بپردازیم. پس با ما همراه باشین.

گوگل آنالیتیکس چیست

به صورت کلی باید گفت که گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای بسیار کاربردیه که به صورت کاملا رایگان در اختیار وبمستر‌ها قرار میگیره. گوگل آنالیز، گوگل آنالیتیک و گوگل آنالیتیکز از اسم‌های دیگه ایه که توی ایران برای گوگل آنالیتیکس به کار میره. از این ابزار به عنوان یه دستیار فوق العاده کار آمد برای مدیران وب سایت‌ها یاد میشه. گوگل آنالیتیکس به مدیران سایت‌ها کمک میکنه که درباره‌ی موارد بسیار مهمی مثل ترافیک‌های ورودی به سایت، اطلاعات مفیدی رو بدست بیارن. اگه یه وبمستر خیلی زرنگ باشه میتونه با استفاده از اطلاعات مهم حاصل از داده‌های گوگل آنالیتیکس یه تحول عظیم در کسب و کاری که تحت نظر اونه به وجود بیاره.

گوگل آنالیتیکس رایگان

گوگل آنالیتیکس دارای ویژگی‌های خاصیه که با استفاده از اونا میشه به یه کسب و کار رونق داد، ایرانی‌ها هم از این ابزار استقبال خوبی کردن. البته یکی از دلایلی خیلی مهمی که باعث شده ایرانی‌ها از این ابزار برای ارزیابی و بررسی وب سایت هاشون استفاده کنن اینکه خدمات این ابزار کاملا رایگان و بی دردسر ارائه میشه. همچنین گوگل آنالیتیکس ابزار خیلی پیچیده‌ای نیست و کار کردن با اون برای کسایی که با دنیای وب آشنا هستن کار سختی نیست. این موضوع یکی دیگه از ویژگی‌های مثبت گوگل آنالیتیکس که کاربرا رو به استفاده از اون تشویق می‌کنه.

گوگل آنالیتیکس چیست
برای رشد و پیشرفت و همچنین مدیریت موفق یه وب سایت باید ابزار های فوق العاده گوگل رو بهتر بشناسین

چرا گوگل آنالیتیکس رو انتخاب کنیم؟!

همونجور که بالا هم گفتیم هر سایتی برای موفق شدن نیاز به یه تحلیل گر قوی داره. نرخ و میزان ترافیک ورودی به یه وب سایت از مهمترین معیار هایی که تحلیل و ارزیابی اون خیلی مهم و حیاتیه. البته همین موضوع هم بستگی به نوع سایتی که یک وبمستر مدیریت می‌کنه داره. مثلا شاید کارایی گوگل آنالیتیکس برا یه سایت دانلود فیلم و سریال به اندازه یه سایت فروشگاه اینترنتی نباشه. کسایی که از این ابزار بسیار کاربردی و مهم استفاده می‌کنن معمولا به هدف چک کردن بازدید‌های ماهانه و روزانه این کار رو انجام میدن. حقیقت این ابزار کاربردی اینه که موارد استفاده از آن خیلی خیلی بیشتر از این حرف هاست.

فواید گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس موارد بسیار مهمی مثل؛ شمار افرادی رو که از وب سایت شما بازدید کردن، این که از کجا وارد سایت شما شدن، و این موضوع که اکثرا توی چه بازه‌های زمانی‌ای بازیدید سایت شما بیشتر میشه رو براتون مشخص می‌کنه. به اضافه موارد گفته شده، شما می‌تونین با استفاده از گوگل آنالیتیکس بفهمین که مخاطباتون بیشتر دنبال چه موضوع‌هایی هستن، بیشتر خانم هستن یا آقا، با موبایل وارد سایت شما می‌شن یا با دسکتاپ، از کدوم صفحات وارد می‌شن و به کدوم صفحه میرن و… موارد گفته شده تنها و تنها‌بخش کمی از توانایی‌های این ابزار گوگل هستن.

دو نکته خیلی مهم برای کار کردن با گوگل آنالیتیکس

تا اینجای این مقاله باید خوب فهمیده باشین که گوگل آنالیتیکس چیست و اساس کار اون چیه. اما قبل از این که شما بخواین از گوگل آنالیتیکس استفاده کنین بهتره چندتا نکته‌ی خیلی مهم رو درباره‌ی اون به شما یادآوری کنیم تا بتونین با استفاده از این ابزار بالاترین بازدهی دلخواهتون رو داشته باشین. البته که قصد ما توی این مقاله به این صورته که شما رو از بیس با این مفهوم آشنا کنیم. وگرنه کسایی که تقریبا توی این زمینه حرفه‌ای هستن معمولا به صورت تجربی با این نکات و موضوعات آشنایی دارن.

۱#_ با آی پی ایران وارد نشین

متاسفانه بخاطر این که کشور ما ایران توی تحریمه، این ابزار برای ما ایرانی‌ها و چندتا کشور دیگه توی دنیا غیر فعاله. اما ناراحت نباشین! برای استفاده از این ابزار فقط کافیه که شما یه فیلتر شکن رو نصب کنین و یا این که از نرم افزار‌های تغییر آی پی استفاده کنین. در غیر این صورت شما با ارور‌هایی مثل Your client does not have permission to get URL مواجه خواهین شد.

۲#_ باید تا حدودی انگلیسی بلد باشین

یکی دیگه از نکاتی که میشه برای کاربران ایرانی گوگل آنالیتیکس اونو منفی دونست اینکه تمام قسمت‌های این ابزار کاربردی گوگل به زبان انگلیسیه. اگه که زبان انگلیسیتون خوب نیست، مجبور خواهین شد که با اصطلاحات و واژه‌های این سایت آشنا بشین. البته بهتره که این کلمات رو از کسایی که توی این کار با تجربه هستن بپرسین، چرا که اکثرشون کلماتی تخصصی در حوزه سایت و وب هستن.

گوگل آنالیتیکس چیست
ارزش یه ابزار فوق العاده مثل گوگل آنالیتیکس رو فقط یه سئو کار حرفه ای میدونه

نتیجه گیری

تو این مقاله مفهوم این که گوگل آنالیتیکس چیست و کاربردش دقیقا چیه، باید به خوبی براتون جا افتاده باشه. اگه بخواهیم حالا یه جمع‌بندی کلی در رابطه با این موضوع داشته باشیم باید بگیم که؛ گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکنه که هدف گذاری درستی در مورد وب سایتتون داشته باشین. این که دقیقا باید به کدوم قسمت از وب سایتتون توجه بیشتری داشته باشین، چه زمانی برای فعالیت مناسب تره، بازار هدف شما از چه گروه افرادی تشکیل شده و … از مواردیه که به راحتی میتونین با این ابزار به اون برسین.

تحلیل گر گوگل

توی بازار کسب و کار امروز، داشتن تحلیل گر گوگل شما رو میتونه از رقباتون جلو بندازه. به دلیلهای متفاوتی که توی مقاله گفته شد باید حتما تا الان قانع شده باشین که چرا باید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنین. اگه شما خودتون تو نصبش مشکل دارین یا به هر دلیلی وقت این کار رو ندارین می‌تونین روی کمک ما حساب کنین.

کلام رنک برتر

در مقاله فوق ما شما رو با یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی که چند سال اخیر در خدمت وبمستر‌ها بوده آشنا کردیم. آشنایی با این ابزار میتونه در مدیریت و بهبود عملکرد یک وب سایت در زمینه‌های مختلفی موثر باشه. اگر شما هم یه وب سایت دارین که میخواین اونو به درستی مدیریتش کنین، ابزار حرفه‌ای گوگل آنالیتیکس رو فراموش نکنین!

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *