تجربه صفحه یا page experience ویژه ترین ابزار سرچ کنسول گوگل

ابزار سرچ کنسول گوگل

ابزار سرچ کنسول گوگل

تجربه صفحه یا page experience ابزار سرچ کنسول گوگل و برنامه ای که تو سرچ کنسول اضافه شده و گام جدیدی در ارائه اطلاعات پیرامون تعامل کاربران قلمداد میشه. در تعریفی تئوریک و تخصصی هم اینجوری عنوان شده که، تجربه صفحه مجموعه ای هست که میزان درک کاربران از تعامل با یک صفحه وب رو فراتر از ارزش اطلاعات ناب اون ارزیابی می کنه. همچنین این برنامه شامل Core Web Vital است که مجموعه ای از معیارها است و تجربه کاربری در دنیای واقعی رو برای بارگذاری عملکرد، تعامل و ثبات بصری صفحه اندازه گیری می کنه.

این ابزار سرچ کنسول گوگل شامل چهار بخش جستجو هست که در ادامه به اون پرداختیم :

  1. سازگاری با موبایل
  2. مرور ایمن
  3. HTTPS
  4. دستورالعملهای بینابینی سرزده.

چگونه تجربه صفحه بر رتبه بندی تأثیر می گذارد

ابزار سرچ کنسول گوگل جدید زمانی که تغییرات ذکر شده در نقشه راه ما به مرحله اجرا دربیاد، به صدها سیگنالی که Google هنگام تولید نتایج جستجو در نظر می گیرد، می پیونده. چون گوگل هنوز هم به دنبال رتبه بندی صفحات با بهترین اطلاعات به طور کلی هست، حتی اگر تجربه صفحه زیرپایه (به حد مطلوب نرسیده ) باشه. تجربه عالی صفحه، داشتن محتوای عالی صفحه را کنار نمی زاره. با این حال، در مواردی که صفحات زیادی وجود داره و ممکن که از لحاظ ارتباط با یکدیگر مشابه باشن، تجربه صفحه می تونه از اهمیت بیشتری برای قابلیت مشاهده در جستجو برخوردار باشه.

ابزار سرچ کنسول گوگل
ابزار جدید سرچ کنسول گوگل برای آنالیز بهتر

سرچ کنسول گوگل می گوید

page experience یا تجربه صفحه چه زمانی عملی می شود؟ اولین به روزرسانی تجربه صفحه در اواسط ژوئن ۲۰۲۱ شروع به کار می کنه و تا پایان آگوست ۲۰۲۱ کامل می شه. ما شما را تشویق می کنیم که ارزیابی سایت های خود رو با استفاده از ابزار و مستندات موجود در این صفحه آغاز کنین.

سیگنال های زیر برای ارائه یک تجربه صفحه خوب در جستجوی Google مهم هستند:

  • سیگنال های تجربه صفحه ( page experience )
  • هسته وب

ابزار سرچ کنسول گوگل برای تجربه کاربری خوب

این صفحه با تمرکز بر جنبه های بارگیری ، تعامل و ثبات بصری ، یک تجربه کاربری خوب را ارائه می دهد:

  • بزرگترین رنگ محتوا (LCP): عملکرد بارگیری را اندازه گیری می کند. برای ایجاد تجربه کاربری خوب، سایت ها باید تلاش کنند LCP در ۲.۵ ثانیه اول صفحه شروع بارگیری رخ دهد.
  • تأخیر ورودی اول (FID): تعامل را اندازه گیری می کند. برای ایجاد تجربه کاربری خوب، سایت ها باید تلاش کنند FID کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه داشته باشند.
  • تجمع چیدمان تجمعی (CLS): ثبات بینایی را اندازه گیری می کند. برای ایجاد تجربه کاربری خوب، سایت ها باید تلاش کنند که نمره CLS کمتر از ۰.۱ داشته باشند.

Core Web Vital در سرچ کنسول

اینجا چند ابزار آورده شده که می تونن به شما در اندازه گیری و نظارت بر Core Web Vital کمک کنند.

  • موبایل پسند : این صفحه برای موبایل مناسب است. با تست سازگار با موبایل بررسی کنید صفحه شما مناسب موبایل باشد.
  • مرور ایمن : این صفحه حاوی محتوای مخرب (به عنوان مثال، بدافزار) یا فریبنده (به عنوان مثال، مهندسی اجتماعی) نیست. بررسی کنید که آیا سایت شما با گزارش Security Issues دارای مشکل مرور ایمنی است.
  • HTTPS : این صفحه از طریق HTTPS ارائه می شود. بررسی کنید آیا اتصال سایت شما امن است. اگر این صفحه از طریق HTTPS ارائه نشده است، بیاموزید که چگونه سایت خود را با HTTPS ایمن کنید.
  • هیچ انتخاب رندمی وجود ندارد : محتوای موجود در صفحه به راحتی برای کاربر قابل دسترسی است. بیاموزید که چگونه مطالب میان دوره ای می توانند محتوایی را کمتر در دسترس کاربر قرار دهند.

ابزار سرچ کنسول گوگل برای بهینه سازی تجربه صفحه

در اینجا منابعی آورده شده که می تونه به شما در اندازه گیری، نظارت و بهینه سازی تجربه صفحه کمک کنه.

  • با ابزارهای مختلفی که می توانند به شما در اندازه گیری و گزارش Core Web Vital یا هسته حیاتی گوگل کمک کنند، آشنا شوید. این ابزارها LCP ، FID و CLS را اندازه گیری می کنند.
  • با تست سازگار با موبایل بررسی کنید صفحه شما مناسب موبایل باشد.
  • با استفاده از گزارش Security Issues بررسی کنید که آیا سایت شما دارای مشکلات مرور ایمن است.
  • بررسی کنید آیا اتصال سایت شما امن است. اگر این صفحه از طریق HTTPS ارائه نشده است، بیاموزید که چگونه سایت خود را با HTTPS ایمن کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که از مطالب میانبر استفاده نمی کنید به گونه ای که دسترسی به محتوا را کمتر می کند.
  • سوالات متداول Core Web Vital و صفحه ما را مرور کنید.
ابزار سرچ کنسول گوگل
با بروز رسانی های سرچ کنسول گوگل

به روز رسانی های اخیر

این یک گزارش از همه مواردی که متخصصان ابزار سرچ کنسول گوگل در مورد به روزرسانی تجربه صفحه در وبلاگ جستجوی مرکزی Google اعلام کردن :

به روز رسانی ها اول

۱۹ آوریل ۲۰۲۱ ما از اواسط ژوئن ۲۰۲۱ استفاده از تجربه صفحه را به عنوان بخشی از سیستم های رتبه بندی خود، شروع خواهیم کرد. ما همچنین جزئیات مربوط به آنچه رو که در به روز رسانی ارائه می شه، گزارش جدید تجربه صفحه در کنسول جستجو و پشتیبانی شده رو اعلام کردیم. مبادله برای تمام مطالب در جستجوی Google.

به روز رسانی ها دوم

۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ علائم مربوط به ابزار سرچ کنسول گوگل که نام تجربه صفحه در رتبه بندی هم بهش اطلاق میشه، در ماه مه ۲۰۲۱ منتشر می شه. تغییر در محتوای غیر AMP برای واجد شرایط بودن برای نمایش در ویژگی های Top Mobile در جستجو هم، در ماه مه ۲۰۲۱ منتشر می شه. ما همچنین از ابزارهای جدید برای ناشرانی که به دنبال بهبود تجربه صفحه هستن اطلاعاتی ارائه میدیم.

به روز رسانی ها سوم

۲۸ مه ۲۰۲۰ ما یک سیگنال جدید معرفی می کنیم که Core Web Vital ها یا همان هسته حیاتی گوگ رو با سیگنال های موجود ما برای تجربه صفحه ترکیب می کنه. تغییرات رتبه بندی قبل از سال آینده اتفاق نمی افته و ما حداقل شش ماه قبل از اجرای اونها اطلاع رسانی می کنیم. ما در حال حاضر هم ابزارهایی رو برای شروع کار ارائه می دیم و (از اونجا که صاحبان سایت بطور مداوم درخواست اطلاع از تغییرات رتبه بندی را در اسرع وقت دارن) ، اما نیازی به اقدام فوری نیست.

کلام رنک برتر

ابزار های سرچ کنسول گوگل در حال تکامل هستن. اینرو می توان از آخرین برنامه اضافه شده اش یعنی تجربه صفحه یا همان page experience متوجه شد. همین موضوع مارو به وادار کرد که آخرین افزونه که سرج کنسول داره رو به شما معرفی کنیم و نحوه بهره مندی از اون رو با شما به اشتراک بزاریم. پیشنهاد رنک برتر اینکه با دقت موارد بالارو مطالعه کنید و در صورت بروز هرگونه سوالی با متحصصان آنلاین ما که بصورت ۲۴ ساعته در خدمت شما هستن در میان بگذارید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *