آشنایی با ابزارهای فوق العاده سئو و کارایی آنها

ابزارهای آنالیز سئو

مقدمه

آیا به دنبال یک بازاریابی فوق العاده مجازی تو گوگل هستین اما مسیر سخت و طولانی رو روبروی خودتون می بینین؟ ناراحت نباشین. جالبه بدونید که به معنای واقعی کلمه صدها ابزار سئو رایگان وجود داره که کار ما رو خیلی راحت تر می کنه. برای مثال اگه ما می خواستیم علایق و میزان جستجو افراد رو به خودی خود پیدا کنیم، این مورد کاری خسته کننده و محال بود. اما به کمک ابزار های آنالیز سئو گوگل به راحتی می تونیم کمات کلیدی مورد نظر خودمون رو دسته بندی کنیم. بنابراین، ما اینجا می خوایم فقط به بهترین و مفید ترین ابزار های موجود برای سئو بپردازیم که بسیار مورد استفاده و توصیه جستجوگر ها هم هست. ما تو این مقاله با آشنایی با ابزارهای آنالیز سئو در خدمت شما هستیم، پس ادامه مطالب با ما همراه باشین.

چرا باید از ابزار های آنالیز سئو استفاده کرد؟

ابزار های آنالیز سئو ، شما رو از تحقیق و جستجوی خسته کننده کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده ها نجات میده. شما با استفاده از این ابزار ها، می تونین ببینین که چه روشی جوابگو هست و کدوم قسمت از استراتژی شما می تونه سودمند باشه. بهترین ابزار های سئو همچنین گزارش هایی رو در مورد نحوه سنجش رقابت شما با رقیباتون و بزرگترین فرصت ها برای پیشرفت رو خدمتتون ارائه میده. علاوه بر این، اونها به شما امکان اندازه گیری عملکرد جستجوتو کشور ها، مناطق یا زبان ها رو هم میدن.

ابزارهای آنالیز سئو

گوگل برای آنالیز سئو، ابزار های فوق العاده ای را در نظر گرفته است

 

مزایای دیگر استفاده از ابزار های آنالیز سئو

اگه شما بیش از یک وب سایت رو مدیریت می کنین، ابزار های آنالیز سئو به شما کمک می کنن تا عملکرد هر سایت رو به خوبی ارزیابی کنین. بسیاری از کارآفرینان با چندین وب سایت، داده های زیادی رو تو صفحه گسترده قرار میدن و به صورت دستی اونها رو تجزیه و تحلیل میکنن. اما این کار بسیار طاقت فرسا به حساب میاد و خطر اشتباه بودن گزارش ها هم وجود داره. خوشبختانه، شما می تونین از نرم افزار سئو برای صرفه جویی در زمان، اون هم با یک کلیک برای تولید گزارش های دقیق بهره بگرین.

بهترین ابزارهای آنالیز سئو

همونطور که تو بالا گفتیم ابزار های زیادی تو گوگل وجود داره که می تونه به ما کمک کنه اما ما اینجا شما رو با ۶ تا از بهترین این موارد آشنا می کنیم.


#۱ بهترین ابزارهای آنالیز سئو : Ahref( ابزاری برای یافتن کلمات کلیدی )

Ahrefs یکی از مورد های توصیه شده در ابزار های سئو هست که به صورت آنلاین کار می کنه. وقتی صحبت از بزرگترین ردیاب های وب سایت میشه، این ابزار تو رتبه دوم گوگل قرار داره. کارشناسای سئو نمی تونن از ویژگی حسابرسی سایت Ahrefs به اندازه کافی استفاده کنن، چون که این بهترین ابزار تجزیه و تحلیل سئو هست. این ابزار مشخص می کنه که چه بخش هایی از وب سایت شما برای رسیدن به رتبه بندی بهتر نیاز به پیشرفت داره.
همچنین می تونین از این ابزار برای لینک کردن پیوند های زیادی به محتوا های موجود تو سایت خودتون استفاده کنین و لینک های خراب تو وب سایت خودتون رو بررسی کنین.

ابزارهای آنالیز سئو

#۲ بهترین ابزارهای آنالیز سئو : Google Analytics

آنالیز گوگل (Google Analytics) برای بازاریاب آنلاین مورد استفاده قرار می گیره که بدون اون کار برای بازاریاب ها خیلی سخت میشه.
اگر تا به حال از Google Analytics استفاده نکردین، توصیه می کنم هر چه زودتر از این ابزار استفاده کنین. هیچ منبع داده دیگری وجود نداره که مثل Google Analytics اطلاعات دقیق و با کیفیت بالایی رو ارائه بده. بنابراین شما هرگز نباید این ابزار رو نادیده بگیرین. چون که تقریباً تموم داده های مهم و قابل اجرا در مورد بازدید کننده های سایت ، ترافیک و غیره رو از این منبع مهم می تونین بدست بیارین.

#۳ بهترین ابزار های آنالیز سئو : Google Autosuggest

شما هنگام جستجو، باید بررسی کنین که برای کلمه کلیدی خودتون چه پیشنهاد های خودکاری از طرف گوگل (Google Autosuggest) به نمایش در میاد. همچنین، برای ایده های بیشتر به جستجو های مرتبط تو پایین SERP نگاه کنین. SERP که خلاصه عبارت ” مردم همچنین می پرسند ” هست و موقع جستجو شما نمایان میشه رو هم بررسی کنین تا سوالای احتمالی ای که می تونین به اونها پاسخ بدین و اصطلاحاتی که مخاطبای شما جستجو می کنن رو ببینین.

#۴ ابزارهای سئو : Keywordtool.io

به کمک این ابزار می تونین یک کلمه کلیدی رو وارد کنین و تعداد زیادی از LSI (پرسش های مشابه) رو بدست بیارین و به سوالات مشابه ای که تو اون حوزه پرسیده میشه، پاسخ بدین.

ابزارهای آنالیز سئو
ابزار های آنالیز سئو به پیشرفت ما در رتبه بندی کمک ویژه ای می کنند

#۵ بهترین ابزار های آنالیز سئو : کنسول جستجو (Google Search Console)

احتمالاً این ابزار ، مفید ترین ابزار رایگان سئو تو کل این لیست می تونه باشه، تصور اینکه شما سئو مدرن رو بدون دسترسی به داده های داخل Google Search Console انجام بدین، خیلی سخته. سرچ کنسول تنها ابزاریه که می تونین از اون داده های قابل اعتمادی رو دریافت کنین و به رتبه های بالا تری برسین. ای کاش سئوکار های بیشتری ارزش این ابزار رو می دیدن و بیشتر از اون استفاده می کردن.

#۶ بهترین ابزارهای سئو : Screaming Frog

این ابزار علاوه بر داشتن یکی از بهترین حساب های توییتر تو بین سایر سازنده های ابزار سئو ، Screaming Frog محبوب ترین خزنده مبتنی بر دسکتاپ هست که امروزه تو دسترسه. بسیاری از مردم نمی دونن که نسخه رایگان اون هم وجود داره. حالا درسته که به اندازه نسخه پولی اون کاربردی نیست، اما برای پروژه های کوچک سایت های کوچکتر خیلی مناسبه.

ابزارهای آنالیز سئو
ابزارهای سئو ، معیار هایی برای موفقیت

کلام رنک برتر

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی رو داشته باشین و اطلاعات مورد نیاز خودتون رو در مورد آنالیز های سئو ، به دست آورده باشین. ما تو این مقاله با آشنایی با بهترین ابزار های آنالیز سئو در خدمت شما بودیم و همون طور که متوجه شدیم، ابزار های آنالیز گوگل کار ما رو برای بدست آوردن اطلاعات لازم آسون تر میکنن. در ادامه راهکار های لازم برای رونق کار بازاریابی خود رو با هم بررسی کردیم. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد ابزار های سئو وارد سایت ما بشید و مقالات دیگه ما رو هم ببینید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *