بازاریابی صوتی

بازاریابی صوتی

مقدمه

بازاریابی صوتی یکی از داغترین روند های جدید بازاریابی هست. از زمان ظهور کلاب هاوس تا رونق پادکست ، مشاغل و افراد تاثیرگذار از محتوای صوتی برای ارتباط با انجمن های خودشون و جلب مخاطبای جدید استفاده می کنن. آیا شما هم دوست دارین از این مدل بازاریابی برای کار و مشغل خودتون استفاده کنین؟ یا دوست دارین اصول استفاده از این نوع بازاریابی رو یاد بگیرین؟ افراد زیادی هستن که اهمیت این نوع بازاریابی رو می دونن و از همین رو ما تو این پست وبلاگ، می خوایم شما رو با انواع مختلف بازاریابی صوتی و همچنین نحوه استفاده از اونها برای ساخت مارک آنلاین خودمون آشنا کنیم.

بازاریابی صوتی چیست؟

بازاریابی صوتی راهیه برای مشاغل، مارک ها و تأثیرگذاران برای رسیدن به مخاطبای هدفشون اون هم از طریق محتوای صوتی زنده یا ضبط شده. رادیو شکل اصلی بازاریابی صوتی هست، اما محتوای صوتی تو سال های اخیر سرو صدای زیادی رو به پا کرده.

بیش از ۵۵٪ از مردم کشورمون ایران به پادکست گوش دادن و ۲۴٪ هر هفته به چندین پادکست گوش میدن. دستیار های هوش مصنوعی با قابلیت صوتی هم در حال افزایشه و تخمین زده میشه که تا سال ۲۰۲۳ حدود ۸ میلیارد نفر از اونها استفاده کنن.

بازاریابی صوتی
ما در اینجا شما را با ویژگی های بازاریابی صوتی آشنا می کنیم.

برای مارک ها، بازاریابی صوتی می تونه جایگزین جذابی برای تولید یک فیلم پر هزینه باشه. برای فعالیت تو بازاریابی صوتی، نیازی به استخدام استودیوی صدا ندارین و این کار می تونه خیلی راحت باشه. فرض کنین که تو خونه نشستین و در کمال آرامش می خواین این صدا رو ضبط کنین.

نکاتی پیرامون بازاریابی صوتی

با بازاریابی صوتی امکان پیدا کردن مخاطبین خودتون رو آسون تر می کنین.

طبق مطالعه اخیر، جایگاه شنونده های پادکست کاملاً متفاوت هست. مثلاً ۶۴٪ افراد هنگام رانندگی به اونها گوش میدن، ۴۹٪ هنگام راه رفتن یا پیاده روی و ۴۳٪ افراد هنگام ورزش به پادکست های صوتی گوش میدن. این یک رابطه برد-برد هست. مارک ها می تونن به طور مستقیم و موثر خودشون رو به مشتری برسونن و مصرف کننده ها می تونن ضمن جذب محتوای جالب، چند کار رو انجام بدن.

نکته: بازاریابی صوتی می تونه برای افراد ناشنوا یا کم شنوا چالش های پر دسترسی رو ایجاد کنه. رونوشتی رو کنار محتوای صوتی خودتون تهیه کنین تا به صورت گسترده تر بتونین محتوا تون رو ارائه بدین.

روند بازاریابی صوتی

بازاریابی صوتی جدید نیست، اما اخیراً، ما شاهد سیستم عامل های فقط صوتی هستیم که که دنبال کننده های زیادی رو دارن. تو اینجا ۳ مورد از بزرگترین روند بازاریابی صوتی وجود داره که باید در حال حاضر اونها رو مورد توجه قرار بدین.

  1. پادکست ها
  2. فضاهای کلاب هاوس و توییتر
  3. دستیارهای صوتی

بازاریابی صوتی

روند بازاریابی صوتی شماره ۱: پادکست ها

از نکات مربوط به کسب و کار گرفته تا داستان کوتاه و رمان و حتی بررسی برنامه های تلویزیونی را در پادکست ها می شیه پیدا کرد. ژانر پادکست برای همه ی سلیقه ها محتوا داره. همچنین هر هفته ۱۵۵ میلیون نفر پادکست گوش میدن، شنونده ها به طور متوسط ​​۷ برنامه مختلف رو تو هفته گوش می کنن. انتظار می رود تعداد مخاطبای پادکست از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ دو برابر بشه، بنابراین حالا می تونه زمان خوبی برای شروع فعالیت شما باشه.

تو اینجا نحوه حضور شما تو این فضا آورده شده :

یک پادکست مارک دار تولید کنین

به بیان ساده، پادکست های مارک دار، پادکست هایی هستن که توسط یک برند یا تجارت میزبانی میشن.

اونها می تونن ارتباط نزدیکی رو با مارک یا خدمات شما داشته باشن یا از موضوعات گسترده تری استفاده کنن که با ارزش های تجاری شما همسو باشه. به عنوان مثال، Sephora میزبان پادکست مارکی به نام #LIPSTORIES هست، مجموعه ای از گپ های آروم، سرگرم کننده و صادقانه.

پادکست های مارک دار به دلیل ماهیتشون می تونن راهی مناسب برای دسترسی و ارتباط با مخاطبایی باشن که در حال سفر هستن. اونها اغلب می تونن مثل یک گپ صمیمی بین دو دوست باشن. برای مارک ها و سازنده های های پاکدست ها، پادکست های مارک دار می تونه برای ایجاد مضامین محتوای موجود یا ورود به موارد کاملاً جدید استفاده بشه.

نکته

 برای رشد مخاطباتون می تونین از کانال های خودتون هم استفاده کنین. پادکست خودتون رو به طور منظم تو اینستاگرام تبلیغ کنین و دنبال کننده های خودتون رو تشویق کنین تا هر کجا پادکست های مورد شما رو گوش بدن.

بازاریابی صوتی
بازاریابی صوتی یکی از موثرترین راه ها برای موفقیت در فروش محصول است

سرمایه گذاری در بخش تبلیغات

خرید یک مکان تبلیغاتی موقع پادکست یک فرصت عالی برای استفاده از جوامع پر رونق شنونده ها هست. در حقیقت، یک گزارش توسط دفتر تبلیغات تعاملی گفته که ۶۱٪ از شنونده ها بعد از شنیدن تبلیغات تو پادکست، محصول یا خدمتی رو خریداری کردن. در اینجا انواع مختلفی از تبلیغات وجود داره که باید در نظر بگیرین:

  • یک کد تبلیغاتی ویژه پادکست، مخصوص کسانی که گوش میدن.
  • تبلیغات بومی که میزبان یا مهمان در مورد محصول یا خدمات شما بحث می کنن.

تبلیغات یک پادکست که با مارک شما مطابقت داره به شما امکان میده تا مخاطبای فوق العاده خاصی داشته باشین که علاقه بالایی به اون چیزی که می فروشین دارن. به عنوان مثال، Beluga Baby تو اپیزود The Papaya Podcast درمورد زایمان وخدمات بعد اون تبلیغاتی رو ارائه میده. شنونده های این اپیزود خاص احتمالاً می تونن والدینی باشن که به دنبال محصولات مراقبت از کودکان هستن.

نکته

به این فکر کنین که مخاطبان شما چه کسایی هستن و علاقه دارن که چه نوع محتوایی رو بشنون تا با توجه سلیقه اونها محتویاتی رو ارائه بدن.

روند بازاریابی صوتی شماره ۲: فضاهای کلاب هاوس (Clubhouse) و توییتر

به دنبال افزایش پادکست ها، برنامه های رسانه های اجتماعی با بازاریابی صوتی در حال استفاده هستن. کلاب هاوس، یک شبکه اجتماعی صوتیه که کاربرا فقط با دعوت می تونن به اون ملحق بشن و به بحث و گفتگو ها گوش بدن، این اپلیکیشن تو ماه های اخیر با افزایش گسترده تبلیغات و رشد روبرو شده.

بازاریابی صوتی

با استفاده از مکالمات صوتی تو بسترهای مجازی، تجربه کاربری کلاب هاوس مثل گوش دادن به یک سخنران یک کنفرانس هست.

بازاریابی صوتی علی رغم انتقاد در مورد تعدیل و دسترسی، هر دو شرکت کوچک و بزرگ در حال آزمایش هایی روی کلاب هاوس هستن.

بازاریابی صوتی

نکاتی پیرامون فضاهای کلاب هاوس و Spaces

پادکست Waves Social توسط آژانس دیجیتال Hello Arcade اغلب به عنوان راهی برای ارتباط با جامعه بازاریابی میزبان اتاق هاست:

در کنار برنامه هایی مثل کلاب هاوس، توییتر یک ویژگی اتاق گفتگوی صوتی به نام Spaces رو ارائه میده که طبق گفته توییتر، هدف “احساسات، تفاوت ها و همدلی هایی هست که اغلب تو متن از دست میرن”. سیستم عامل هایی مانند کلاب هاوس و Spaces فرصتی برای تبلیغ محصولات، خدمات و رویدادهای شما رو به روشی جدید و مهیج فراهم می کنند.

روند بازاریابی صوتی شماره ۳: دستیارهای صوتی

دستیارهای هوش مصنوعی مثل دستیار گوگل، الکسا و اکو که از طریق صدا کار می کنن، تو سال های گذشته به یکی از کالاهای اصلی تو خونه ها تبدیل شدن.

دستیارهای صوتی میتونن خرید رو برای مشتری ها آسون کنن، به طوری که ۳۵٪ از کاربرای دستیار صوتی محصولی مثل مواد غذایی و لباس های این فناوری رو خریداری می کنن. روش های خلاقانه دیگه ای هم برای استفاده از ابزار فراتر از سفارش لوازم ضروری خونگی هم وجود داره.

نکاتی پیرامون دستیارهای صوتی

به عنوان یک مفهوم بازاریابی، این مورد تو بسیاری از سطوح کار می کنه. دستیار صوتی با افزایش آگاهی از برند و تشویق به فروش محصول، یک راه حل با ارزش و بی دردسر رو تو خونه ارائه داده. چیزی که معلومه اینه که بازاریابی صوتی قطعاً محبوبیت بیشتری پیدا می کنه و با ادامه پیشرفت فن آوری و پیدا کردن راه های جدید برای مصرف محتوای حین حرکت، احتمالاً شاهد فرصت های بیشتری رو هم می بینیم.

بدون توجه به اندازه شغلی شما، فرصتی برای رشد جامعه و هدایت فروش با این نوع بازاریابی وجود داره.

بازاریابی صوتی
ما در اینجا شمخا را با انواع بازاریابی صوتی و مزایای آن آشنا کردیم.

کلام رنک برتر

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی رو داشته و اطلاعات مورد نیاز خودتون رو در مورد آموزش بازاریابی صوتی ، به دست آورده باشین. ما تو این مقاله با ویژگی های این نوع بازاریابی و مزایای آن در خدمت شما بودیم و متوجه شدیم که اگه می خواین محصولات خودتون رو به اشتراک بزارین می تونین از نوع بازاریابی هم استفاده کنین. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت بازاریابی وارد سایت ما بشین و مقاله های دیگه ما رو هم ببینین. 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *