پروتکل SMB چیست و چگونه کار می کند ؟

پروتکل SMB

مقدمه

سوال اصلی و مهمی که پیش میاد اینکه : آیا فروش SMB‌ها در آمازون ارزش داره؟ و یکی دیگه از سوالات مهم اینه که پروتکل SMB چیست ؟ خب، جواب قطعی دادن به این سوال به مواردی بستگی داره که باهم مرورشون می کنیم. در اکثر موارد، SMB‌ها در اصل بازدهی شما در فروش محصوله که، این یک راهی جدید (در بزرگترین بازار تجارت الکترونیک جهان) برای درآمدزایی شما محسوب میشه. پس قطعا موفقیت شما در برند و یا محصول خودتون بستگی به نوع استراتژی بازاریابی شما در آمازون هستش.

در رنک برتر می خوانید

در ادامه خواهیم گفت که اصلا پروتکل smb چیست ؟ و چه کاربردی در فروش محصولات ما دارد. اگر می‌خواید در مورد مزایا و معایب فروش در آمازون بیشتر بدونید، این مقاله رو حتما تا آخر مطالعه کنید.

در این مقاله به این موارد می‌پردازیم:

  • پروتکل SMB چیست؟
  • آیا SMB‌ها ارزش فروش در آمازون رو دارن؟
  • جوانب مثبت و منفی فروش SMB‌ها در آمازون
  • بررسی مزیت فروش محصول در آمازون
  • بررسی معایب فروش محصول در آمازون
  • آیا فروش محصول در آمازون سخته؟

smb 1 logo black and white 2 e1618464284811 پروتکل SMB چیست و چگونه کار می کند ؟

پروتکل SMB چیست؟

پروتکل SMB در واقع یک پروتکل به اشتراک گذاری فایل‌ها در اینترنته که با تعامل بین کاربر و سرور صورت می‌گیره. به این صورت که در h,k کاربر درخواستی برای دریافت یک فایل به سرور ارسال میکنه و سرور پس از احراز هویت درخواست‌دهنده و تایید اون، فایل رو در اختیار کاربر قرار میده. آیا SMBها ارزش فروش در آمازون رو دارن؟ جواب دادن به این سوال به شما بستگی داره چون نیازه که موارد زیر رو رعایت کنید

#۱ پروتکل SMB چیست : محصول

محصول شما پایه و اساس موفقیت شماست، چه در آمازون و چه در خارج از اون. شما از قبل ارزش SMB خودتون رو تعیین کرده‌اید. با این وجود، موفقیت در آمازون مستلزم انتقال سریع سودمندی محصول شماست تا بتونید در این رقابت، رقیبان خودتون رو از جمله آمازون شکست بدید.

#۲ پروتکل SMB چیست : قیمت گذاری

کاری که آمازون در این مرحله انجام میده اینکه تعداد عظیمی از مصرف‌کنندگان – و مارک‌های رقیب رو به سمت خودش جلب میکنه. به همین دلیله که بسیاری از SMB ‌هایی که در آمازون به فروش میرسن باید به طور مداوم قیمت‌های خودشون رو تطبیق بدن و کنترل کنن. اگر شما این کار رو نکنید، مجبورید برای کسب فروش تلاش بیشتری کنید. چون با انجام ندادن این کار، لیست محصولات شما در نتایج جستجو پایین‌تر قرار میگیره.

#۳ پروتکل SMB چیست : مارک یا برند

هنگامی که یک مارک تجاری معتبر داشته باشین، میشه به عنوان یک مزیت در بازار آمازون روش حساب کرد. به عنوان مثال جستجوهای محصولات مارک دار میتونه فروش فوری رو برای شما به همراه داشته باشه. همچنین می تونید از رجیستری نام تجاری آمازون که در برابر محصولات شما محافظت می کنه، بهره‌مند بشید.

#۴ پروتکل SMB چیست : استراتژی بازاریابی

اگر می‌خواید آمازون رو عامل درآمدی خودتون کنید، داشتن یک استراتژی بازاریابی متنوع جز ضروریات بحساب میاد. به عنوان مثال، اکثر SMB‌ ها در تبلیغات بهینه‌سازی موتور جستجو و تبلیغات پرداخت، به ازای هر کلیک توسط کاربر برای یافتن و خرید محصولات مد نظرشون، سرمایه گذاری خواهند کرد.

در بیشتر موارد، برخی از این عوامل سرمایه گذاری نسبت به بقیه ممکنه قوی‌تر یا ضعیف‌تر باشه. زمانی که تشخیص دادید محصولات شما ارزش فروش در آمازون رو داره یا نه، می تونید به یادگیری مزایا و معایب فروش در آمازون هم بپردازید. این مزایا و معایب به شما کمک میکنه تا در مورد افتتاح فروشگاه در آمازون تصمیم نهایی خودتون رو بگیرید.

جوانب مثبت و منفی فروش SMBها درآمازون

برای خلاصه سریع مزایا و معایب فروش در آمازون به عنوان SMB، این جدول رو ببینید:

معایب فروش در آمازون مزایای فروش در آمازون
رقابت با هزاران فروشنده دسترسی به مخاطبان عظیم آمازون
خودتون رو با بازار در حال پیشرفت آمازون سازگار کنید راه‌های تولید درآمد رو گسترش بدید
مالکیت مشتری رو به آمازون بدید سرمایه گذاری کم خطر

برای تجزیه کامل این موارد مثبت و منفی مقاله رو تا آخر مطالعه کنید!

فروش محصولات در آمازون
در آمازون حدودا، ۳۵۳ میلیون محصول ثبت شده است.

بررسی مزیت فروش محصول در آمازون

اگر محصول، استراتژی بازاریابی و یا مارک تجاری خوبی دارید، اما هنوز شک دارید که آیا محصولتون رو بفروشید یا نه، حتما این ۳ مزیت فروش محصول در آمازون رو به عنوان یک چروتکل SMB چیست، دنبال کنید.

#۱ دسترسی به مخاطبان عظیم آمازون

یک شبه، تجارت شما میتونه به تعداد زیادی مخاطب دسترسی پیدا کنه. در حالی که این تعداد زیاد کاربر ممکنه همگی مشتری شما نباشن، اما میتونید حدس بزنید که مخاطبان هدف شما در میان این حجم از کاربران باشن. به همین دلیله که بسیاری از SMB‌ها، به ویژه کسانی که برای اولین بار به دنبال فروش آنلاین هستن، به آمازون مراجعه می کنن.

این یک روش سریع برای شروع دسترسی به مخاطبان و فروش محصول شما هستش. علاوه بر این، با گزینه‌های پیشرفته هدف‌گیری که از طریق تبلیغات آمازون در دسترس هستن، می تونید کمپین‌هایی رو هدف قرار بدید که درآمد اونها در طول سال افزایش پیدا می کنه.

#۲ راه‌های تولید درآمد را گسترش دهید

با استفاده از اینترنت، مشاغلی که کسب و کار اونا آنلاینه رو پیدا کنید، مثل:

  • جستجو کردن
  • پست الکترونیک
  • شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات پولی
  • بازارهای آنلاین
  • و غیره

هنگامی که به بازار آمازون می‌پیوندید، یک درآمد جدید برای SMB خودتون ایجاد میکنید.

این جریان‌های درآمدزایی میتونن از نام تجاری شما در برابر تغییرات بازار محافظت کنن. به عنوان مثال اگر هزینه‌های تبلیغات فیس بوک افزایش پیدا کنه، شرکت شما اون فشاری رو که مشاغل دیگه موقع پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی متحمل میشن رو احساس نمی کنه. البته، هنگام گسترش حضور آنلاین و منابع درآمد، داشتن زمان و منابع لازم برای مدیریت این کانال‌های جدید بسیار حیاتی هستش. به عنوان مثال اگر وقت لازم برای فعالیت، بازاریابی و تبلیغات فروشگاه آمازون رو ندارید، قطعا بازده کمتری هم از سمت مخاطب خواهید دید.

#۳ سرمایه گذاری کم خطر

از نگاه یک SMB، افتتاح فروشگاه در آمازون، یک سرمایه گذاری کم خطر محسوب میشه. SMB‌های تاسیس شده، علاوه بر داشتن یک محصول عالی و مارک اثبات شده، نیازهای اساسی برای موفقیت فروش در آمازون رو برآورده میکنن. در مقایسه، شرکت‌های نوپا با چالش‌های بیشتری روبرو هستن چون مارک و محصول ناشناخته‌ای دارن. شرکت‌ها همچنین میتونن با فروش در آمازون خودشون رو محک بزنن.

بررسی معایب فروش محصول در آمازون

زمان اون رسیده که به این سوال پاسخ بدیم: “آیا باید محصولات خودمون رو در آمازون بفروشیم؟ ” مهمه که ابتدا اشکالات فروش در آمازون رو بررسی کنیم. سه معایب قابل توجه فروش محصولات در آمازون به عنوان SMB عبارتند از:

#۱ رقابت با هزاران فروشنده

مشاغلی که در آمازون ثبت نام کردن می تونن برای فروش محصولات خودشون انتظار رقیب رو داشته باشن. بازار تجارت الکترونیکی بیش از یک میلیون SMB دیگه رو در خودش جای داده. اون‌ها بیش از ۵۸ درصد فروش در آمازون رو تشکیل میدن. اگرچه به تنهایی با این فروشندگان رقابت نمی‌کنید، اما به احتمال زیاد چند نام آشنا رو در سیستم عامل خواهید دید.

۲ # خودتون رو با بازار  آمازون سازگار کنید

آمازون یک بازار آنلاینه و SMB شما با ثبت نام در اون به یکی از فروشندگان آمازون تبدیل میشه. شما به عنوان یکی از فروشندگان این شرکت، باید قوانین آمازون رو برای بازار خودتون دنبال کنید و با تغییرات این شرکت سازگار بشید. به عنوان مثال، به روزرسانی الگوریتم رتبه‌بندی آمازون یا برنامه تبلیغاتی ممکنه نیاز به تجدید نظر در استراتژی Amazon SEO یا PPC شما داشته باشه.

#۳ مالکیت مشتری را به آمازون بدهید

یکی از بزرگترین دلایلی که مردم پاسخ “نه” به سوال آیا فروش در آمازون برای SMB ‌ها ارزش داره؟ میدن، به دلیل مالکیت مشتری است. به جای اینکه وقت خودتون رو صرف روابط، ارتباط، ثبت سفارش و خرید و فروش با مشتری کنید، خیلی راحت می تونید از آمازون مشتری اجاره کنید. این یکی از امتیازات داشتن مالکیت مشتری در آمازون هستش.

به همین دلیله که از دید آمازون، همه کسانی که در سایت خرید می کنن مشتری آمازون هستند. از منظر بازاریابی، فروش به عنوان SMB ، آمازون میاد گزینه‌های بازاریابی شما رو محدود می کنه.

پروتکل SMB چیست ؟

اگر از خودتون بپرسید که سرویس SMB چیست، میشه گفت که در واقع یک پروتکل درخواست–پاسخ است.

آیا فروش محصول در آمازون سخته؟

نه. زمانی که شما یک محصول عالی همراه با برنامه بازاریابی داشته باشید. البته وقتی نوبت به فروشنده شدن در آمازون میرسه، این سوالات برای شما پیش میاد:

  • آیا این محصول ارزش فروش در آمازون رو داره؟
  • آیا فروش محصولات در آمازون سخت است؟
  • مزایا و معایب فروش در آمازون چیست؟

پاسخ به این سوالات به SMB شما کمک میکنه تا در مورد افتتاح فروشگاه در آمازون، تصمیمی عاقلانه بگیرید. در بیشتر موارد، شرکت‌هایی با برند ثابت، محصول فوق العاده، قیمت رقابتی و یک برنامه بازاریابی ثابت نتایج دلخواه خودشون رو از آمازون می‌گیرند مانند فروش بیشتر و بازده بالاتر. برای شروع در این راه حتما باید ثابت قدم باشید.

کلام رنک برتر

در این مقاله ما شما رو با مهم‌ترین و کاربردی‌ترین موضوعات مربوط به پروتکل SMB چیست ؟ و چه کاربردی دارد، آشنا کردیم. هر برنامه‌ای معایب و مزایای خودش رو داره که شاخص‌ترین آن‌ها رو توضیح دادیم. کافیه مقاله رو کامل مطالعه کنید تا پاسخ تمام سوالات خودتون در مورد اینکه اصلا پروتکل SMB چیست ، دریافت کنید. از همراهی شما، بی‌نهایت سپاسگزاریم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *