7 ایده فوق العاده برای استارت یک بازاریابی عالی

ایده های بازاریابی

مقدمه

آیا جدیدترین ایده های فوق العاده بازاریابی که در ۱۵ ژانویه منتشر شدن رو می دونید؟ یا دوست دارین امسال بازاریابی خوبی رو برای خودتون دست و پا کنید. پس خبرای خوبی براتون داریم. ما به تازگی وارد سال ۲۰۲۱ شدیم و با سال ۲۰۲۰ خداحافظی کردیم. تو سالی که گذشت تجربه های زیادی رو کسب کردیم و به کمک اونها تونستیم به منابع فوق العاده ای برای بازاریابی دست پیدا کنیم. به همین دلیل تو این مقاله می خوایم شما رو با جدید ترین ایده های بازاریابی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشین.

ایده های بازاریابی

برای کمک به شما در شروع بازاریابی خودتون، ما ایده های خلاقانه ای رو در ماه ژانویه به اشتراک گذاشتیم که اینجا باهم چند تا از اونها رو مرور می کنیم. قبل از اینکه به گفتگو در مورد ایده ها بپردازیم بد نیست دو دلیل اصلی مطرح کردن اونها رو هم بدونید.

  1. این ایده های بازاریابی فوق العاده می تونن به شما کمک کنن تا سالی پر از موفقیت رو پشت سر بزارین.
  2. این ایده ها به شما تو سازماندهی و ساده سازی برنامه ریزی هاتون کمک می کنن و شما رو تو مسیر موفقیت قرار میدن.

ایده های بازاریابی برای شروع سالی پردرآمد

ما اینجا می خوایم شما رو با چند مورد از بهترین ایده ها برای داشتن یک بازاریابی عالی آشنا کنیم.

#۱ ایده های بازاریابی : پروفایل کاری خودتون رو توی گوگل (google business profile) آپدیت کنید.

وجود یک پروفایل کاری جذاب توی گوگل، از هر مورد دیگه ای مهمتره. این کار شما باعث میشه تا وقتی که جستجو کننده ها می خوان شغلی مثل شغل شما رو پیدا کنن، نمایه شما برای اونها ظاهر بشه. پس اولین و بهترین کار بروی شروع بازار یابی، بهینه سازی پروفایل کاری گوگل شماست. شما با این کار دسترسی خودتون به مخاطباتون رو آسون تر می کنید. اینجا برای تنظیم پروفایلتون چند پیشنهاد برای شما داریم.

ایده های بازاریابی 

  • دقایقی رو وقت بزارین و بهترین پروفایل رو برای موضوع مورد نظرتون رو انتخاب کنید.
  • تو قسمت پرسش و پاسخ نمایه خودتون، سوالات زیادی قرار بدین.
  • چند عکس یا فیلم رو برای توضیح کار خودتون به نمایش بزارین.
  • حتما به همه سوالات مخاطباتون پاسخ بدید.

#۲ ایده های بازاریابی : تبلیغاتی با توجه رویدادها آینده در نظر بگیرید

با انتخاب کردن سوپرایزی برای رویدادهای آینده، تجارت خودتون رو به صورت آنلاین و آفلاین ادامه بدید. مثلا برای برخی از تعطیلات آینده مثل روز ولنتاین، جشن های پیش رو یا شب یلدا برنامه ویژه ای رو در نظر بگیرین و از طریق اون برای خودتون تبلیغ کنین.
مثلا اگه صاحب یه رستوران هستید، برنامه ای رو در نظر بگیرین و به مشتریاتون اطلاع بدین. شما می تونین تو اون روز تخفیف ویژه ای رو ارائه بدین یا برنامه خاصی مثل اجرای موسیقی زنده رو تدارک ببینید. اصطلاحاً به این روش، “تقویم تبلیغات” میگن و یه روش عالی برای آگاهی دادن به مشتریان در مورد تبلیغات یا رویدادهای آینده است که باعث رشد تجارت شما هم میشه.

ایده های بازاریابی

 

#۳ ایده های بازاریابی : مشتریان وفاداری برای خود ایجاد کنید

هر یک از افراد شاغل ارزش مشتریای دائم خودشون رو میدونن. منظور از مشتریای دائم افرادیه که خرید های خودشون رو مرتب پیش شما انجام میدن و احتمال داره مشتری های بیشتری رو هم برای شما بیارن.

چطوری می تونیم مشتری های دائمی برای خودمون ایجاد کنیم؟

یک کارت مخصوص برای مشتریان همیشگی خودتون چاپ کنید. بعد از هر خرید از طرف اون ها، یک مهر روی اون کارت بزنید. بعد از ۱۰ مهر، تجربه یک بار خرید رایگان یا خریدی همراه با تخفیف رو به مشتریاتون هدیه بدین.
به ازای هر مشتری جدیدی که توسط مشتریای دائم شما، به فروشگاه شما ارجاع داده میشن، تخفیفی رو برای اون مشتری دائم خودتون در نظر بگیرین. یک رتبه بندی وفاداری ایجاد کنین تا مشتریاتون بر اساس سابقه خرید خودشون بتونن تو ردیف های بالاتری قرار بگیرن و هرچه سطح فرد بالاتر باشه، تخفیف بیشتری بهش تعلق بگیره.

ایده های بازاریابی

#۴ایده های بازاریابی : یک کمپین تبلیغاتی تو فیسبوک راه بندازید

اگر تا حالا تبلیغات فیسبوک رو امتحان نکردین، الان بهترین زمان ممکن برای انجام این ایده هست. شما با کمک این روش می تونین یه بازاریابی موفقی رو داشته باشین. سعی کنید در مورد هدف بازاریابی که می خواید انجام بدین، خوب فکر کنین و اونوقت یک تبلیغ خاص از اون هدفی که انتخاب کردین رو تو فیسبوک منتشر کنین.

#۵ ایده های بازاریابی : اهداف بلند مدت و سالانه بازاریابی خود را یادداشت کنید

چه یک بازاریاب آژانس باشید، چه صاحب یک فروشگاه یا یک فریلنسر، داشتن اهداف سالانه شخصی و شغلی بسیار مهم است. اول سعی کنین کمی وقت بزارید تا مطمئن بشین که اهداف و برنامه بازاریابی شما چی هست. بعد اون رو بنویسید و جلوی خودتون قرار بدین.
همونطور که می دونیم، همه چیز می تونه به سرعت تغییر کنه، اما داشتن یه برنامه یا یه استراتژی رشد می تونه تفاوت های زیادی رو بین رسیدن به موفقیت و عدم رسیدن به موفقیت رو برامون رقم بزنه.

#۶ایده های بازاریابی : یک صندوق دریافت ایمیل بسازید

شما با ایجاد این صندوق می تونید پیام ها و ایمیل های افراد رو دریافت کنید و تمام ایده های فرستاده شده از سوی اونها رو تحلیل کنید و هر کدوم رو که خواستید ستاره دار کنید. شما با کمک این صندوق، می تونین پیام های ناخواسته خودتون رو هم مسدود کنید.

#۷ایده های بازاریابی : سر و صدا ایجاد کنید

سعی کنید با مشتری ها یا کارمندای خودتون رو تو یه همایش دسته جمعی یا عمل خیر خواهانه شرکت بدین، تو رسانه های اجتماعی سر و صدا ایجاد کنین و سایر مشاغل کوچیک رو به مشارکت دعوت کنین.

همکاری کردن با بقیه برای بهتر کردن جامعه محلی خودتون راهی عالی برای ایجاد شهرت تو کسب و کار به حساب میاد.

کلام رنک برتر

امیدواریم که از مقاله بالا راضی باشین و نهایت استفاده رو برده باشین. ما تو این مقاله، با معرفی ایده های بازاریابی در خدمت شما بودیم و چند تا از مهم ترین راهکار های لازم برای موفقیت تو شغل و رشتتون رو با هم مرور کردیم. در صورت انتقاد یا پیشنهادی، خوشحال میشیم زیر این مقاله برای ما کامنت بزارید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *