افزایش تعامل اینستاگرام

افزایش تعامل اینستاگرام

مقدمه

اگه نمی دونین که چطوری تو سال ۲۰۲۱ موجب افزایش تعامل اینستاگرام خودتون بشین، شما تنها نیستین و عده زیادی هستن که این مشکل رو دارن. چون که با آپدیت شدن و پیشرفته تر اینستاگرام ، ساختن پیج تفریحی یا تجارتی و پیدا کردن فالور کار سختی شده و دلیل این موضوع هم این می تونه باشه که سلیقه ها فرق کرده و افراد بیشتر به دنبال ایده های نو هستن. امروزه، مارک ها برای عملکرد بهترشون باید بیشتر به معیارهای عملکردی بپردازن و نظرات، ذخیره ها، اشتراک ها، بازدید های استوری اینستاگرام و حتی DM رو ردیابی کنند.

خلاصه اگه دوست دارین تعامل خودتون رو تو اینستاگرام بیشتر بکنین با ما همراه باشین چون که تو این مقاله می خوایم شما رو با راه های افزایش تعامل اینستاگرام آشنا کنیم.

موضوعات قابل بررسی این مقاله

اساسی ترین راه های افزایش تعامل در اینستاگرام موارد زیر هستن که هر کدوم رو جداگونه بررسی می کنیم.

  1. بهترین زمان ارسال خود را کشف کنید.
  2. گفتگوها را با برچسب های استوری اینستاگرام آغاز کنید
  3. انواع محتوای جدید را مرتباً آزمایش و تحلیل کنید
  4. محتوای “قابل ذخیره” برای خبرمایه خود ایجاد کنید
  5. داده هایی را که مخاطبان شما دوست دارند به اشتراک بگذارید
  6. زیرنویس طولانی تر بنویسید
  7. در مورد مارک و تجارت خود بیشتر توضیح بدهید
  8. یک عنصر سرگرم کننده اضافه کنید
  9. توجه بیشتری به هشتگ های خود داشته باشید
  10. محتوای قابل اشتراک ایجاد کنید
  11. محتوای ویدیویی بیشتری ایجاد کنید
افزایش تعامل اینستاگرام
ما در اینجا شما را با راه های افزایش تعامل در اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.

۶ روش برای افزایش تعامل اینستاگرام

ما تو اینجا می خوایم شما رو با ۶ تا از مهم ترین راه های افزایش سطح تعامل پیج اینستاگرام آشنا کنیم.

#۱ افزایش تعامل اینستاگرام : بهترین زمان ارسال خود را کشف کنید

آیا می دونید که شما می تونین با ارسال پست تو زمان اشتباه، یا فقط زمان های منظم، تعامل اینستاگرام خودتون رو محدود کنین؟ در حالی که تعدادی روش برای افزایش تعامل تو اینستاگرام وجود داره، اما ارسال پست تو زمان فعالیت بیشتر مخاطب ها یک برد سریع هست. الگوریتم اینستاگرام پست هایی رو دوست داره که تو مدت زمان کوتاهی تعامل زیادی رو ایجاد می کنن و اغلب اون پست رو به بالای مطالب دنبال کننده های شما منتقل می کنه.

برای درک این موضوع، مدتی رو صرف رصد و ردیابی تجزیه و تحلیل اینستاگرام خودتون بکنین تا بفهمین که چه زمانی بهترین زمان برای پست گذاشتن یا ارسال محتوا برای مخاطب هست.

راهکار برای پیدا کردن زمان مناسب

برای آزمون خطا شما می تونین تو ۷ زمان مختلف پستی رو بارگزاری کنین تا ببینین که کدوم یکی تعامل بیشتری رو تو زودترین زمان ممکن دریافت می کنه. از این طریق شما بهترین زمان ممکن برای ارسال پست تو اینستاگرام رو پیدا می کنین.

افزایش تعامل اینستاگرام
یکی از مهم ترین راه های برقراری تعامل با مخاطبان، پیدا کردن زمان مناسب برای اشتراک گذاری پست یا استوری است.

 

هر حساب اینستاگرام از دنبال کننده های منحصر به فرد تو مناطق زمانی مختلف تشکیل شده، بنابراین ایده خوبیه که بهترین زمان شخصی خودتون رو برای ارسال تو اینستاگرام پیدا کنین. با این روش شما می تونین به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنین، تعامل رو افزایش بدین و برند خودتون رو رشد بدین.

#۲ افزایش تعامل اینستاگرام : مکالمات را با برچسب های استوری (Stickers Stories) اینستاگرام شروع کنید

روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون حساب اینستاگرام از استوری اینستاگرام استفاده می کنند و داستان های روزانه خودشون رو به اشترک میزارن که این تعداد همیشه در حال رشده.

برچسب های استوری اینستاگرام یک روش عالی برای تشویق دنبال کننده های شما به گفتگو و به اشتراک گذاشتن نظرات و تجربیات خودشون با شماست که این شیوه به نوبه خودش دنبال کننده های وفاداری رو برای شما ایجاد می کنه که دائما با پیج شما تعامل دارن. تو اینجا چند روش استفاده از برچسب ها وجود داره که با استفاده از اونها می تونین تعامل خودتون رو تو اینستاگرام افزایش بدین.

#۱ برچسب های استوری : برچسب سوال

هیچ چیز بیشتر از یک AMA خوب (از من چیزی بپرسید) در استوری اینستاگرام مکالمه ایجاد نمی کند.

اگرچه افراد تأثیرگذار از برچسب سوال استوری اینستاگرام برای شناخت بیشتر دنبال کننده های خودشون استفاده می کنن تا با توجه به سلیقه اونها محتوا هایی رو تولید کنن، هیچ دلیلی وجود نداره که شما نتونین این کار رو برای تجارت خودتون انجام بدین. این فرصتی عالی برای دنبال کننده های شماست تا با نام تجاری شما بهتر آشنا بشن و یا اطلاعات بیشتری رو در مورد محصولات شما کسب کنن.

افزایش تعامل اینستاگرام

در طرف مقابل، موقعیتی عالی برای شماست تا از دنبال کننده های خودتون چند سوال بپرسین. این تعامل، مکالمه و بازخورد مشتری هست که همه تو یک پست عالی جمع شده. شما می تونین ایده های بیشتری در مورد نحوه استفاده از برچسب سوالات استوری های اینستاگرام رو از تو سایت ما دریافت کنین.

#۲ برچسب های استوری : برچسب مسابقه

برچسب مسابقه تعاملی استوری اینستاگرام به شما این امکان رو میده تا سوالات چند گزینه ای رو با دنبال کننده های خودتون به اشتراک بزارین و نتایج رو پیگیری کنین. وقتی یکی از دنبال کننده های شما تو مسابقه شما “رأی” میده، اونها می تونن ببینن که آیا این کار رو درست انجام دادن یا خیر و شما می تونین ببینین که هر گزینه چند رأی دریافت کرده و هر شخص چطوری رأی داده.

افزایش تعامل اینستاگرام

#۳ برچسب های استوری : برچسب شمارش معکوس

اگه می خواین علاقه فالور های خودتون رو نسبت به پیج خودتون بیشتر کنین و توجه بیشتری به رویدادها و فروش خودتون داشته باشین، برچسب شمارش معکوس تو استوری اینستاگرام می تونه برای شما خیلی مناسب باشه. وقتی مطلبی راجع به یک رویداد آینده (مثل فروش تو فروشگاه، راه اندازی محصول یا اعلامیه ویژه) به اشتراک میزارین، می تونین برچسب شمارش معکوس اضافه کنید تا تاریخ و زمان تعیین شده شمارش معکوس شما دنبال کننده هاتون رو به وجد بیاره و اونا رو نسبت به کاری که می خواین انجام بدین کنجکاو کنه.

افزایش تعامل اینستاگرام

دنبال کننده های شما حتی می تونن تو رویداد شمارش معکوس شما هم شریک بشن و شمارش معکوس رو برای خودشون تنظیم کنن تا با تموم شدن زمان شمارش معکوس یادآوری برای اونها هم ارسال بشه. این یک استراتژی عالی برای تعامل با پیروان اینستاگرام و جلب نظر مخاطبا برای شرکت تو رویدادهای خاص هست.

#۳ افزایش تعامل اینستاگرام : به طور منظم انواع جدید مطالب را آزمایش و تحلیل کنید

برخی از بهترین برنامه های محتوایی تو اینستاگرام بخاطر آزمایش هستن. آزمایش فرم های جدید محتوا می تونه تو اینستاگرام دلهره آور باشه، خصوصاً اگه احساس می کنین اتفاق خوبی دارین و درگیر استراتژی محتوای فعلی خودتون هستین. اما به ما اعتماد کنین: آزمایش، خطا و آزمایش محتوا برای پیشگیری از منحنی و داشتن استراتژی قوی یک عامل اصلی هست.

به عنوان مثال توی پروفایل اینستاگرام، ما قبلاً روزهای کاری رو به عنوان برنامه اصلی خودمون در نظر می گرفتیم. اما با کمی آزمایش، فهمیدیم که یکشنبه ها بهترین روزهای کاری ما هستن، چون تونستیم توجه مخاطبای خودمون رو برای مدت طولانی تری جلب کنیم.

افزایش تعامل اینستاگرام

بنابراین اکنون ما به جای روز های دیگه تصمیم می گیریم روزهای یکشنبه مطالب مهم رو به اشتراک بزاریم. نمیدونم از کجا شروع کنم؟ اما تو اینجا چند ایده وجود داره که می تونین تو این ماه اونوا رو امتحان کنین:

شماره ۱ : انواع قالب های مطالب را آزمایش کنید.

الگو های رفتاری، نقل قول، محتوای تولید شده توسط کاربر، مینی اینفوگرافیک یا حتی یک فیلم به سبک سلفی می تونه تو شبکه یا داستان های شما عالی باشه.

شماره ۲: ویدیوها مانند استوری اینستاگرام، Instagram Reels و IGTV آزمایش کنید.

برخی از مارک ها با محتوای بلند تو IGTV به خوبی جواب گرفتن، در حالی که برخی دیگه هنوز از کلیپ های کوتاه پشتیبانی می کنن. در کل باید بگم که  لازم چیزی خارج از هنجار خودتون امتحان کنین.

شماره ۳: سبک های مختلف استوری اینستاگرام را امتحان کنید

سبک های مختلف استوری اینستاگرام رو امتحان کنین و ببینین آیا اونها باعث بهبود تعامل شما میشن یا نه. به عنوان مثال، ببینین آیا محتوای گفتگوی پشت صحنه با مخاطب شما مطابقت داره یا اینکه او دورگردی هفتگی رو ترجیح میده. همونطور که انواع مختلف محتوا رو آزمایش کنین، فراموش نکنین که مرتباً تجزیه و تحلیل خودتون رو هم بررسی کنین.

با استفاده از Analytics اینستاگرام، می تونین عملکرد پست های خودتون رو تو طول زمان و تو چندین معیار مختلف مثل نظرات، پسندیدن ها و میزان تعامل مشاهده کنین. به علاوه، شما همچنین می تونین تجزیه و تحلیل استوری اینستاگرام رو دریافت کنین و محتوای ۳ ماهه رو ردیابی کنین.

افزایش تعامل اینستاگرام

#۴ افزایش تعامل اینستاگرام : محتوای “قابل ذخیره” برای خبرمایه خود ایجاد کنید.

نظرات، اشتراک ها و ذخیره های اینستاگرام بیش از هر زمان دیگه ای مهم هستن. یکی از بهترین راه ها برای بهبود تعامل شما تو این سال، ایجاد محتوای بیشتره تا مخاطبای شما ترغیب بشن و روی اون دکمه ذخیره کلیک کنن. “محتوای قابل ذخیره” هر چیزیه که می دونین مخاطب شما می خواد بعداً دوباره اون رو بازدید کنه.

نکات اضافی پیرامون محتوای قابل ذخیره

استفاده از پست های چرخ فلک برای به اشتراک گذاشتن نکات و اطلاعات ارزشمند می تونه موجب صرفه جویی بیشتری بشه، چون که مخاطبای شما وقتی می خوان طبق این نکات عمل کنن می تونن دوباره به پست مراجعه کنن. به همین ترتیب، سازنده های محتوا با ایجاد پست هایی به سبک مینی بلاگ و به اشتراک گذاری اطلاعات می تونن به موفقیت برسن.

هنگامی که برای محتوای خودتون ایده های “قابل صرفه جویی” ایجاد می کنین، به اون چیزی که برای مخاطب شما مهمه و ارزش اون رو پیدا می کنه، فکر کنین. این می تونه از اینفوگرافیک گرفته تا میم ها یا نقل قول های خنده دار باشه که قطعاً می دونین اونها طنین انداز میشن.

#۵ افزایش تعامل اینستاگرام : داده هایی را که مخاطبان شما دوست دارند به اشتراک بگذارید

ارسال محتوای شخصی و مبتنی بر داده یک پیش بینی بزرگ روند برای سال ۲۰۲۰ هست و ما فکر می کنیم که این امر باعث ایجاد تعامل برای پیج شما هم میشه. اگرچه تولید محتوای مبتنی بر داده به زمان و توجه ویژه نیاز داره، اما وقتی می بینین میزان تعامل شما بالا میره پس قطعاً ارزش تلاش رو داره.افزایش تعامل اینستاگرام

پیش بینی شبکه های اجتماعی برای سال ۲۰۲۱

با مشاهده داده های خودتون شروع کنین. به عنوان مثال، اگه یک خرده فروش آنلاین هستیدن، آیا می تونین ببینین چه زمانی مردم بیشتر دوست دارن خرید کنن؟ چه چیزی بیشترین فروش ماه رو داره؟ چند درصد از مخاطبان شما به یک محصول جدید رای دادن؟

با استفاده از این داده ها، آیا می تونین داستانی رو بسازین و اون رو با مخاطبای خودتون به اشتراک بزارین یا از کجا می دونین که مخاطبای شما اون رو دوست دارن یا نه؟ 

#۶ افزایش تعامل اینستاگرام : نوشتن زیرنویس های طولانی تر

آیا می دونین که زیرنویس اینستاگرام شما می تونه تا ۲۲۰۰ کاراکتر داشته باشه؟ این فضای زیادیه که می تونین اون رو با مخاطبای خودتون به اشتراک بزارین. یکی از عواملی که بر عملکرد پست اینستاگرام شما تو الگوریتم تأثیر می گذارد “زمان صرف شده برای پست” هست. بنابراین یکی از ساده ترین راه های بهبود تعامل اینستاگرام، نوشتن زیرنویس های طولانی تر هست.

حالا، ما نمی گیم که هر عنوان باید هزاران کلمه داشته باشه، اما حتی نوشتن یک جمله کامل به جای فقط چند شکلک، می تونه به شما تو افزایش تعامل اینستاگرام کمک کنه.

افزایش تعامل اینستاگرام
خوشحالیم که با معرفی مهم ترین راه ها برای افزایش تعامل دز اینستاگرام با شما همراه بودیم.

کلام رنک برتر

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی رو داشته و اطلاعات مورد نیاز خودتون رو در مورد تعاملات اینستاگرام، به دست آورده باشین. ما تو این مقاله با معرفی راه های افزایش تعامل اینستاگرام شما بودیم و متوجه شدیم که اگه بخواین دنبال کننده های خودتون رو بیشتر کنین باید سعی کنین ارتباط متقابلی با اونها داشته باشین. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت  اینستاگرام ، وارد سایت ما بشین و مقاله های دیگه ما رو هم ببینین. حتی می تونین برای همکاری هم با ما تماس بگیرین.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *