آشنایی کامل با واژه ایمپرشن و اهمیت آن در دنیای سئو

ایمپرشن چیست؟

مقدمه

ایمپرشن یکی از مهم ترین معیار های رتبه بندی گوگل به حساب میاد که تو معتبر بودن وبسایت شما تاثیر خیلی زیادی داره. خیلی ها به دنبال این موضوع هستن که ایمپرشن بالایی رو به دست بیارن اما راه حل اون رو نمیدونن. بنابراین، ما تو اینجا با پاسخ سوال ” ایمپرشن چیست ” در خدمت شما هستیم و چند تا از اصلی ترین اصول لازم برای افزایش اون رو با همدیگه مورد بررسی قرار میدیم، پس باهامون همراه باشین.

ایمپرشن چیست ؟

خود کلمه Impressions تو زبان فارسی به معنای برداشت یا بازخورد تلقی میشه. اما اگه معنای دقیق تری از اون رو بخوایم تو سئو عنوان کنیم، می تونیم اون رو به معنی دیده شدن بشناسیم. به طور کلی، یک ایمپریشن برابره با هر رخداد یک صفحه وب، تبلیغ یا محتوای یافت شده و بارگیری شده. از اونجایی که میزان ایمپرشن هم قابل اندازه گیری و هم قابل درکه، به راحت ترین و اقتصادی ترین راه برای تعیین اینکه آیا تبلیغاتمون دیده میشن یا نه، تبدیل شده.

ایمپرشن یعنی دیده شدن وبسایت ؟        

اما نحوه تفسیر دقیق این رقم هم کمی جای بحث داره. برخی از کارشناسان تبلیغات آنلاین معتقدند که هیچ روش دقیقی برای شمردن اطلاعات وجود نداره اما بازم هم بهترین روش در دسترس، حساب کردن میزان ایمپرشن هر سایت هست. بنابراین، نتیجه می گیریم که ایمپرشن به معنی دیده شدن وبسایت شما توسط موتور های جستجوه هست.

تفاوت ایمپریشن با کلیک چیست؟

وقتی یک کاربر گوگل لینک صفحه شما رو تو نتایج جستجو گوگل می بینه، در واقع یک ایمپرشن برای شما ثبت میشه. کلیک با ایمپرشن دو معیار مشابه برای اندازه گیری میزان موفقیت سایت هستن اما تفاوت های زیادی با همدیگه دارن. همونطور که تو بالا گفتیم، وقتی که صفحه تون برای کاربری قابل مشاهده شد شما یک ایمپرشن می گیرید اما وقتی که همون کاربر روی لینک شما کلیک کرد و وارد سایتتون شد، اون موقع شما یک کلیک دریافت می کنین.

وقتی کاربری واقعاً لینک شما رو دنبال کنه و رو اون کلیک کنه، تعامل بیشتری با سایت شما برقرار میشه و در واقع این نوع تعاملات هم از ارزش بیشتری برخوردار هستن.

ایمپرشن چیست؟
کلیک و ایمپرشن دو معیار مهم سرچ کنسول برای ارزیابی میزان اهمیت وب سایت هستند.

ایمپرشن در سرچ کنسول گوگل

ایمپریشن یکی از معیار های اصلی سرچ کنسول گوگل هم هست که به شما میگه که وب سایتتون به طور کلی هر چند وقت یه بار، چند بار تو نتایج جستجو نشون داده شده. برای مثال، تو حساب GSC وب سایت خودمون، ابزار های سئو یکی از کلمات کلیدی هست که وب سایت ما رو تو بالاترین رتبه بندی ها قرار داده. این مورد فقط نشون میده که وب سایت ما به خاطر فلان کلیدواژه تو رتبه بالایی قرار گرفته اما شما هنوز نمی دونین که این کلیدواژه مربوط به کدوم محتوای شما بوده.

اگه می خواین بدونین کلیدواژه ای که باعث شده وب سایت شما تو بالاترین رتبه قرار بگیره، مربوط به کدوم محتواتون بوده، می تونین روی خط کلمه کلیدی کلیک کنین. شما با این کار می تونین به جواب سوال خودتون دست پیدا کنین.

 

میزان کلیک بر روی ایمپریشن (میانگین CTR) چیست؟

میانگین CTR به شما میگه که چند درصد از افرادی که وب سایت شما رو تو نتایج جستجو  گوگل دیدن، روی وب سایت شما کلیک کردن. احتمالاً این رو هم می دونین که اگه شما عمدتاً رتبه های بالاتری رو داشته باشین می تونین نرخ کلیک (CTR) بیشتری رو دریافت کنین.

باز هم موارد دیگه ای هم وجود داره که می تونین خودتون انجام بدین تا CTR خودتون رو بیشتر کنین. برای مثال، می تونین توضیحات متا و عنوان صفحه خود رو دوباره بازنویسی کنین تا از نظر مخاطب جذاب به نظر برسن. وقتی عنوان و توضیحات سایت شما از سایر نتایجتون متمایز شد، احتمالاً افراد بیشتری روی لینک شما کلیک می کنن و باعث افزایش CTR شما میشه. اما اگه هنوز تو صفحه اول رتبه بندی نشدید، این مورد تأثیر زیادی نداره. برای بهبود رتبه بندی تون ممکنه لازم باشه که اول موارد دیگه ای رو امتحان کنین.

راهکار هایی برای افزایش ایمپریشن در گوگل

ما برای اینکه بتونیم ایمپرشن بالایی رو تو گوگل به دست بیاریم باید به خوبی از یک سری اصول پیروی کنیم.

ایمپرشن چیست؟
راه هایی برای افزایش ایمپرشن

#۱ ایمپرشن چیست : استفاده سازماندهی شده از کلیدواژه ها

اولین قدم اینکه کلید واژه هایی رو که می خوایم در مورد اونها بنویسیم رو جدا کنیم و برای اونا برنامه ریزی خاصی داشته باشیم. تو این مسیر بد نیست از کلید واژه های طولانی (long tail) استفاده کنیم. چون که استفاده از این کلمات، رقابت رو برای دریافت ایمپریشن بیشتر، آسون تر می کنه.

#۲ ایمپرشن چیست : آپدیت ساز ی محتوا

بعد از اینکه محتوا های خودتون رو تو سایت بارگذاری کردین، می تونین به کمک سرچ کنسول متوجه بشین که کدوم یک از کلید واژه هاتون امتیاز بالایی رو به دست آوردن. بعد شما باید اون کلیدواژه مربوط رو تو محتوای خودتون بگنجونین، شما از این طریق می تونین به بالاترین نتایج جستجو گوگل برسین و ایمپریشن بالایی رو به دست بیارین.

نتیجه گیری

ما تو مقاله با ” ایمپرشن چیست ” آشنا شدیم و اهمیت فوق العاده اون رو به خوبی درک کردیم. اگه می خواید که ایمپرشن وبسایت خودتون رو بالا ببرین، می تونین با ما تماس بگیرین تا شما رو به هدفتون نزدیک تر کنیم. علاوه بر اینکه ما می تونیم اطلاعات لازم برای رسیدن به بالاترین رتبه بندی های گوگل و دریافت میزان ایمپرشن بالا رو در اختیارتون قرار بدیم، می تونیم وبسایت شما رو به عهده بگیریم و رسیدن شما به بالاترین رتبه های گوگل رو تضمین کنیم.

ایمپرشن چیست؟
می توانید روش های افزایش ایمپرشن را از ما دریافت کنید

کلام رنک برتر

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی رو داشته باشین و اطلاعات مورد نیاز خودتون را در مورد ایمپرشن، یکی از مهمترین معیار های رتبه بندی گوگل، به دست آورده باشین. ما در این مقاله با ” ایمپرشن چیست؟ “در خدمت شما بودیم و اهمیت فوق العاده اون رو با همدیگه بررسی کردیم و همینطور متوجه شدیم که برای بالا بردن میزان ایمپرشن باید یک سری اصول مهم رو رعایت کنیم. در صورت بروز هر سوالی درمورد این معیار مهم سرچ کنسول یا دیگر معیار های اون، می تونین با ما تماس بگیرین تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار بدیم یا می تونید وارد سایت ما بشین و مقاله های دیگه ما رو هم ببینین.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *