نحوه مناسب سازی سایت برای موبایل

مقدمه

آیا دارای یک سایت هستین و بازدید کننده های پایینی دارین؟ آیا تا به حال به اینکه سایت شما از طریق گوشی های موبایل قابل دسترسی هست یا نه، فکر کردین؟ آیا با نحوه مناسب سازی سایت برای موبایل آشنا هستین؟ شاید یکی از اصلی ترین دلایل پایین بودن میزان بازدید های سایت شما اینه که سایتتون رو برای موبایل سئو نکردین؟ مناسب سازی سایت برای موبایل یکی از مهم ترین اعمالی است که شما باید برای سایت خودتون انجام بدین.

امروزه افراد خیلی زیادی از طریق موبایل وارد سایت ها میشن و حتی خرید های خودشون رو هم با گوشی انجام میدن. به دلیل اهمیت ویژه این موضوع در این مقاله می خواهیم شما را با مناسب سازی سایت برای موبایل و نحوه آن آشنا کنیم. پس باهامون همراه باشین.

سئو موبایل چیست؟

سئو موبایل فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای اطمینان پیدا کردن از عالی بودن ساییتون و به درستی کار کردن دستگاه های تلفن همراه مطابق با اون سایت هست. وقتی سئو موبایل رو انجام میدین، تجربه مثبتی رو در استفاده از سایت برای کاربراتون رقم می زنین، چون که تو هر دستگاهی فارغ از اندازه صفحه، بسیار عالی به نظر می رسه.

در چند سال گذشته میزان استفاده از دستگاه های موبایل سر به فلک کشیده و حتی جوری شده که ۷۶% از مصرف کننده ها از طریق دستگاه های تلفن همراه خرید می کنن و انتظار میره همین تعداد هم فقط با دسترسی بیشتر به دستگاه های هوشمند افزایش هم پیدا کنه.

مناسب سازی سایت برای موبایل
ما در اینجا می خواهیم شما را با مناسب سازی سایت برای موبایل آشنا کنیم.

نکاتی پیرامون سئو موبایل

بسیاری از شرکت ها به اهمیت مناسب سازی سایت برای موبایل پی نمی برن، اما وقتی وب سایت مناسب برای موبایل ندارین، هم به سئو و هم به درک مخاطب از تجارت خودتون آسیب می زنین. در واقع، اینجوری ۵۲٪ از کاربران به دلیل تجربه بد موبایلی که پیدا می کنن، کمتر درگیر تعامل با شرکت شما هستن.

اگه می خواین از تجربه بد موبایل جلوگیری کنین، باید سایت خودتون رو بهینه کنین تا از طریق موبایل هم قابل دسترسی باشه. ما در ادامه نکات بیشتری رو درباره چگونگی انجام این کار به شما ارائه میدیم.

چرا سئو موبایل مهم است؟

ما قبلاً اشاره کردیم که چرا سئو موبایل برای کسب و کار شما ارزشمند هست، اما بیایید نگاهی به چند آماری بیندازیم که نشون می دهد چرا سئو موبایل اهمیت زیادی داره:

#۱ اهمیت سئو موبایل : ۷۰٪ مردم با موبایل وارد اینترنت می شوند.

اگه کاربرا در ۷۰٪ از وقت آنلاین خود، از دستگاه های قابل حمل استفاده می کنن. و اگه کاربرا بیشتر وقت خودشون رو با استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای مرور وب می گذرنن، باید کاری بکنید که در صورت مواجهه با شما تجربه مثبتی تو سایت شما داشته باشن. اگه خودتون رو سازگار نکنین، به دلیل تجربه ضعیف تلفن همراه، با خطر از دست دادن تعداد زیادی از آگهی های تجاری برای کسب و کار خودتون مواجه میشین.

#۲ اهمیت سئو موبایل : ۷۴٪ از کاربرا بیشتر احتمال داره که به یک دنبال وب سایت مناسب برای موبایل برگردن.

اگه کاربرا از طریق موبایل تجربه مثبتی رو تو سایت شما داشته باشن، احتمال اینکه دوباره به صفحه های شما برگردن وجود داره. برگشت به سایت شما می تونه تأثیر بسزایی رو تو تبدیل بازدید کننده ها به مشتری های دائم داشته باشه.

مناسب سازی سایت برای موبایل
عده زیادی از کاربرا با موبایل وارد سایت میشن

#۳ اهمیت سئو موبایل : وب سایت های سازگار با تلفن همراه نظر بیش از ۶۰٪ از کاربران را جلب می کنند

بخش عمده ای از سئوی موبایل سازگاری وب سایت شما برای ارائه بهترین تجربه برای مخاطباتون هست. اگه یک وب سایت مناسب برای موبایل ندارین، دیدگاه افراد نسبت به تجارت شما منفی هست و اونها از صفحات شما خارج میشن که این مورد به رتبه شما آسیب می رسونه. با داشتن یک وب سایت مناسب برای موبایل، نظر بیش از ۶۰٪ از کاربرایی که تجارت شما رو پیدا می کنن، تغییر پیدا می کنه.

#۴ اهمیت سئو موبایل : ۶۷٪ از کاربران بیشتر از یک شرکت سازگار با موبایل خرید می کنند

مناسب سازی سایت برای موبایل روی نرخ تبدیل شما تأثیر زیادی میزاره. اگه سایت شما روی تلفن های هوشمند به درستی کار کنه، مخاطبای شما هم به احتمال زیاد محصولاتی رو از شرکت شما خریداری می کنن. یک وب سایت مناسب برای موبایل به شما کمک می کنه تا برای کسب و کار خودتون تبدیل بیشتری داشته باشین.

#۵ اهمیت سئو موبایل : گوگل هنگام کراول کردن و نمایه سازی وب سایت، تلفن همراه را در اولویت قرار می دهد.

از اونجایی که تعداد بیشتری از افراد از تلفن های خودشون برای جستجوی وب استفاده می کنن، گوگل به “فهرست اول موبایل” تبدیل شده. این بدان معنی که خزنده های گوگل ابتدا سایت تلفن همراه شما رو می خونن. داشتن سایتی که برای موبایل مناسب نباشه به موقعیت شما در نتایج جستجو آسیب می رسونه و منجر به بازدید کمتر، هدایت کمتر و کاهش درآمد برای تجارت شما میشه.

مناسب سازی سایت برای موبایل

چگونه می توان مناسب سازی سایت برای موبایل را بررسی کرد؟

قبل از اینکه برای بهبود سئوی موبایل خود تغییرات اساسی ایجاد کنید، بررسی کنید که آیا سایت شما واقعاً برای موبایل مناسب هست یا نه. بهترین قسمت اینه که لازم نیست هر صفحه رو تو دستگاه تلفن همراه خودتون بارگیری کنین تا بتونین از قابلیت موبایل خودتون مطلع بشین. یک روش آسون برای تست مناسب سازی سایت برای موبایل با استفاده از ابزار تست صفحه تلفن همراه گوگل هست. یا می تونین تست موبایل رو تو گوگل جستجو کنین و یا مستقیماً به وب سایت برین.

مراحل انجام این قسمت

تنها کاری که باید انجام بدین اینه که URL صفحه ای که می خواین بررسی کنین رو وارد کنین و روی “Test URL” کلیک کنین.

  • اگه از کنسول جستجوی گوگل استفاده می کنین، آزمایش کل سایت با گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه حتی ساده تر هم هست.
  • این قابلیت مناسب بودن سایت برای موبایل شما رو آزمایش می کنه و URL ها رو با توجه به مشکلات اونها، در دسته های جدا قرارشون میده.

هنگامی که تجزیه و تحلیل دوستانه تلفن همراه شما کامل شد، ایده بهتری از کارهایی که باید برای استراتژی سئو موبایل خودتون انجام بدین رو دارین.

مناسب سازی سایت برای موبایل
در اینجا شما را با روش های مناسب سازی سایت برای موبایل آشنا می کنیم.

 ۴ روش مناسب سازی سایت برای موبایل

حالا که می دونین چرا سئو موبایل خیلی مهمه، وقت اون رسیده که برنامه خودتون رو برای کاربرای تلفن همراه خودتون هم تغییر بدین. بیایین با هم دیگه ۴ تا از بهترین و اصلی ترین راه های مناسب سازی سایت برای موبایل رو با هم بررسی کنیم.

#۱ مناسب سازی سایت برای موبایل : زمان بارگذاری سایت خود را بهبود ببخشید

زمان بارگذاری سایت شما بخشی جدایی ناپذیر از تجربه تلفن همراه هست. هنگامی که کاربران اطلاعات رو هنگام حرکت جستجو می کنن، می خوان به سرعت به آنها دسترسی پیدا کنن. اگه وب سایت شما به اندازه کافی سریع برای مخاطبان شما بارگیری نشه، اونها از صفحه شما بیرون میرن.

نمونه ای از سرعت صفحه برای سئو موبایل

از طریق این ابزار می تونین ببینین که سایت شما عملکرد خوبی داره و کجا نیاز به پیشرفت دارد. گوگل روش هایی رو برای بهبود زمان بارگذاری سایت شما برای کاربرای تلفن همراهتون در اختیار شما قرار میده.

اگه تجربه کدگذاری ندارین یا وقت ندارین در سایت تغییرات ایجاد کنین، می تونین تو خدمات سرعت صفحه روی یک ما سرمایه گذاری کنین. ما برای بهبود زمان بارگذاری صفحه شما، روش های ویژه و اصولی داریم که خیال شما رو آسوده می کنه و شما می تونین روی محصولاتتون تمرکز کنین.

#۲ مناسب سازی سایت برای موبایل : یکپارچه سازی طراحی پاسخگو

طراحی پاسخگو یک مولفه اساسی تو ایجاد یک وب سایت مناسب برای موبایل هست. وقتی از طراحی پاسخگو استفاده می کنین، اطمینان حاصل می کنین که وب سایت شما با هر دستگاهی که کاربر استفاده می کنه سازگار باشه. خواه یک تلفن هوشمند یا رایانه لوحی باشه، مخاطبای شما بهترین تجربه تلفن همراه رو با دستگاه خودشون خواهند داشت.

یکپارچه سازی طراحی پاسخگو، مرور سایت شما رو برای مخاطباتون آسون می کنه. اونها می تونن به راحتی تو صفحه شما پیمایش کنن و سایت شما رو به درستی مشاهده کنن. به عنوان مثال، سعی کنید به نسخه دسک تاپ سایت خودتون، از طریق دستگاه تلفن همراه دسترسی پیدا کنین.

لازم به ذکر که وقتی همه چیز شلوغ و غیرقابل خوندن هست، باعث میشه تا مخاطبای شما به طور مداوم برای خوندن اطلاعات وب سایت شما متن ها رو بزرگ و کوچک کنن.

نکته:

بدون طراحی پاسخگو، هدایت های بیشتری رو از کسب و کار خودتون دور می کنین. اگه اونها نتونن به راحتی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنن و بخونن، احتمالاً تو سایت شما باقی نمی مونن.

مناسب سازی سایت برای موبایل

#۳ مناسب سازی سایت برای موبایل : بر روی تجربه کاربر تمرکز کنید

این نکته با طراحی پاسخگو همراه هست. اگه می خواین تو سئوی موبایل و مناسب سازی سایت برای موبایل موفق باشین، باید روی تجربه کاربری تمرکز کنین. طراحی پاسخگو بخشی از یک تجربه کاربری مثبت هست. وقتی که لیدها می تونن به راحتی از طریق دستگاه های تلفن همراه به سایت شما دسترسی پیدا کرده و از اون مرور کنن، تجربه مثبتی رو برای اونها فراهم می کنه.

تو وب سایت شما مواردی بیش از یکپارچه سازی طراحی واکنش گرا وجود داره. در حالی که طراحی پاسخگو یک قدم عالی برای ایجاد یک تجربه بهتر تلفن همراه هست، شما باید عناصر دیگه ای رو هم به برنامه خودتون اضافه کنین تا مطمعن بشین که کاربراتون تجربه بسیار خوبی رو دارن.

#۱ طراحی “انگشت شست”

هنگامی که در حال طراحی سایت تلفن همراه خودتون هستین، باید مرور مخاطبای خودتون رو آسون کنین و روی عناصر صفحه خودتون کلیک کنین. برای این کار، شما می خواین یک طرح “انگشت شست” ایجاد کنین، چون کاربرا تو درجه اول انگشت شست خودشون رو تو دستگاه های تلفن همراه مرور می کنن.

#۲ فراخوانی آسان برای اقدام (CTA)

دکمه های دعوت به عمل (CTA) به مخاطبای شما کمک می کنن تا گام بعدی رو به سمت تبدیل بردارن. هنگام ایجاد یک وب سایت مناسب برای موبایل، اطمینان حاصل کنین که CTA تو صفحه برجسته بوده و پیدا کردن اون هم آسونه. مخاطبای شما باید بلافاصله CTA رو تو صفحه شما ببینن، حالا چه اون یک شماره تلفن باشه یا عبارتی که کاربرا رو به صفحه بعدی راهنمایی می کنه. CTA شما باید به اندازه کافی بزرگ باشه تا کاربرا بتونن به راحتی روی اون کلیک کنن.

#۳ اطمینان حاصل کنید که نوشته در دستگاه های کوچکتر خوانا باشد

از اونجایی که کاربرا سایت شما رو تو دستگاه های با صفحه نمایش کوچکتر مرور می کنن، باید نوشته ها رو تو این دستگاه ها قابل خواندن کنین. چه فونت پررنگ تری رو انتخاب کنین و چه اندازه قلم رو برجسته تر کنین، باید نوشته خودتون رو طوری تنظیم کنین که تو دستگاه موبایل به راحتی قابل خوندن باشه.

#۴ مناسب سازی سایت برای موبایل : مراقب پنجره های بازشو باشید

پنجره های بازشو روشی موثر برای جلب توجه مخاطبان به یک اقدام خاص هست. خواه ثبت نام برای دریافت ایمیل یا بارگیری محتوای رایگان باشه، بسیاری از شرکت ها از پنجره های بازشو استفاده می کنن تا توجه کاربر رو نسبت به عملی که می خوان انجام بدن جلب کنن.

اقدامات خاص می تونن یک پنجره بازشو رو روی صفحه نشون بدن. این ممکنه زمانی باشه که شخصی برای اولین بار وارد یک صفحه میشه، هنگامی که به قسمت خاصی از صفحه مراجعه می کنه، یا حتی زمانی که موس خودش رو برای بازگشت به نتایج جستجو حرکت می ده. پنجره های بازشو به طور موثری توجه مخاطب شما رو جلب می کنن و شما می تونین اطلاعات خودتون رو به اونها نمایش بدین.

نکته:

اگه می خواین از پنجره های بازشو تو سایت خود استفاده کنین، مراقب نحوه استفاده از اونها باشین. شما نباید از تعداد زیادی پنجره بازشو تو دستگاه های تلفن همراهتون استفاده کنین چون که این کار می تونه مردم رو از این طریق دور کنه. با کمترین میزان و تو قسمت هایی از صفحه خودتون که پنجره بازشو اهمیت بیشتری داره استفاده کنید.

کلام رنک برتر

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی رو داشته باشین و اطلاعات مورد نیاز خودتون رو در مورد سئو موبایل ، به دست آورده باشین. ما تو این مقاله با منایب سازی سایت برای موبایل و نحوه اون در خدمت شما بودیم. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد دیگر مسائل سایت خود وارد سایت ما شده و مقاله های دیگه ما رو هم ببینین. حتی می تونین برای بازاریابی و فروش هم با ما همکاری کنین.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *