آموزش سئو داخلی سایت

آموزش سئو داخلی سایت

مقدمه

آموزش سئو داخلی سایت : در طول سالها، تمرکز بیشتری روی تکنیک های Off-page مانند لینک سازی و سایر تکنیک های مرتبط دیده شده است! اما واقعیت این است که اگر شما به اصول سئو داخلی توجه نداشته باشید، سئو خارجی سایت زیاد موثر نخواهد بود. متخصصان و جستجو گرهای خبره اذعان دارند که بهینه سازی داخلی صفحات سایت باید دائما در اولویت باشد و از آنجایی که چشم انداز جستجو در حال تحول است، مهم است که مطمئن شوید دانش سئو داخلی شما به روز است.

از همین رو در این بخش ما به مواردی نظیر سئو داخلی سایت چیست؟ چرا اهمیت دارد؟ و ۱۰ مورد از مهمترین نکات در مورد سئو داخلی سایت را پوشش خواهیم داد.

  • سئو تکنیکال
  • سئو داخلی سایت
  • سئو خارجی سایت

سئو داخلی چیست؟

سئوی داخلی صفحه (که با نام سئو داخلی سایت نیز شناخته میشود)، عمل بهینه سازی صفحات وب برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو و به دست آوردن ترافیک ارگانیک (ورودی از نتایج موتور های جستجو) اشاره دارد. بعلاوه انتشار محتوای با کیفیت و مرتبط شامل بهینه سازی خطوط اولیه ( پاراگراف اول )، تگ های HTML ( عنوان ، متا و هدر) و تصاویر از دیگر موارد می باشد. همچنین به این معنی است که مطمئن شوید که وبسایت شما دارای سطح بالایی از تخصص، اعتبار و اعتماد است.

این کار جنبه های مختلفی از صفحه وب را در نظر می گیرد به طوری که با اضافه شدن این موارد با هم دیگر باعث بهتر دیده شدن وبسایت شما در نتایج جستجو می شود.

ابزار سئو داخلی

بعد از این که فهمیدیم سئو داخلی چیست باید بدانیم که در دنیای بهینه سازی موتور جستجو سه ابزار اصلی وجود دارد که می تواند به وب سایت شما کمک کند تا از صفحات نتایج موتور جستجو ترافیک و دید بیشتری کسب کند:

  1. سعی کنید وب سایت های دیگر را برای پیوند دادن به وب سایت خود جذب کنید (به عنوان مثال ، “ایجاد لینک”).
  2. ایجاد انواع محتوا (مانند پست های وبلاگ ، صفحات وب ، فیلم ها و اینفوگرافی ها).
  3. کد وب سایت، محتوا، ساختار سایت، برچسب های متا و سایر عناصر “سئو داخلی” خود را بهینه سازی کنید تا “برای موتور جستجو مناسب باشند”.

چرا سئو داخلی صفحه مهم است؟

سئو داخلی سایت مهم است! چرا که کمک می کند موتور های جستجو بتواند وبسایت و محتوای آن را درک کند و همچنین مشخص می کند که آیا به کوئری جستجو شده ارتباطی دارد یا خیر. موتورهای جستجو پیچیده تر شده اند و اکنون توجه بیشتری به ارتباط و معنا در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) دارند. گوگل با تعداد زیادی الگوریتم پیچیده در حال حاضر در موارد زیر بهتر عمل می کند:

  • فهمیدن اینکه کاربر زمانی که کوئری را تایپ می کند واقعا چه چیزی را می خواهد.
  • نشان دادن نتایجی که کاربر هدف کاربر را برآورده میکند (اطلاع رسانی، فروشگاهی، ناوبری)

تطابق با این توسعه الزامی است. شما می توانید این کار را با محتوای وبسایت اعم از مواردی که برای کاربر قابل مشاهده هستند ( به عنوان مثال: متن، عکس، ویدیو یا صوت) و مواردی که فقط موتورهای جستجو قدرت دیدنشان را دارد (مثلاً، تگ های HTML ، داده های ساخت یافته) تضمین کنید. بر اساس آخرین متد ها و روش ها بهینه سازی شده باشد.

استراتژی داخلی

علاوه بر این شما به راحتی نمی توانید از کنار سئو داخلی سایت رد شوید. زیرا شما کنترل بیشتری بر روی بهینه سازی عناصر داخلی دارید درحالی که این کنترل، در سیگنال های خارجی (مثل لینک خارجی) کمتر است. اگر شما تلاشتان را بر استراتژی داخلی معطوف کنید، نتایج و ترقی بیشتر در ترافیک سایت و بهبود نتایج جستجو را مشاهده خواهید کرد.

آموزش سئو داخلی سایت

در ادامه توجه دقیق به این ۱۳حوزه به بهبود محتوا و اقتدار شما کمک خواهد کرد و رتبه بندی، ترافیک و نرخ تبدیل شما را افزایش می دهد.

۱- E-A-T در سئو داخلی سایت

E-A-T که مخفف (Expertise ، Authoritativeness و Trustworthiness) تخصص، معتبر بودن و قابل اطمینان بودن عنوان شده و چارچوبی است که رتبه دهنده گوگل از آن برای ارزیابی سازندگان محتوا، صفحات وبلاگ ها و وب سایت‌ها به عنوان یک اصل کلی استفاده می کند. گوگل همیشه برای تولید کننده های با کیفیت محتوا جایزه ای درنظر می گیرد. این شرکت می خواهد مطمئن شود که سایت‌هایی که محتوای باکیفیت بیشتری تولید می کنند با رتبه‌های بهتر ، و سایت‌هایی که محتوای بی‌کیفیت تولید می کنند, با احتمال کم‌تری در نتایج دیده می شوند.

یک رابطه واضحی بین آنچه که گوگل آن را محتوایی با کیفیت بالا، در نظر می گیرد و آنچه در نتایج جستجو ظاهر می شود وجود دارد که آن را همبستگی یا علیت می نامند (ما به این موضوع ایمان داریم که، E-A-T به نوعی نقش مهمی در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل ایفا می کند)!

آموزش سئو داخلی سایت
EAT چیست

این به این معنی است که E-A-T حتما باید در استراتژی SEO در نظر گرفته شود.

۲- برچسب آدرس (URL)

برچسب آدرس، یک برچسب HTML است که در بخش بالای هر صفحه وب وجود دارد. برچسب عنوان در واقع یک نشانه یا متن اولیه فراهم می کند که بدانیم کدام موضوع، موضوعی مرتبط به صفحه مربوطه است. این مورد به طور برجسته در صفحات نتایج موتور جستجو (معمولا به عنوان لینک قابل کلیک) و همچنین تگ آدرس در پنجره مرورگر به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برچسب عنوان ، به خودی خود تاثیر کمی بر رتبه ‌بندی ارگانیک دارد، به همین دلیل گاهی اوقات نادیده گرفته می شود.

این گفته ها که برچسب های ادرس بدون فایده، تکراری و ضعیف است، همگی اشتباه است و عناوین نوشته شده به شکل گفته شده کاملا می توانند بر نتایج SEO شما تأثیر منفی بگذارند، بنابراین مطمئن شوید که این عنصر را بهینه کرده اید.

۳- توضیحات متا

از ورز های اولیه SEO ، توضیحات متا یک نقطه بهینه‌سازی مهم بوده‌است. توضیحات متا یا همان برچسب های متا که صفحه مورد نظر را توصیف می کنند، غالباً در SERP، زیر عنوان صفحه نمایش داده می شوند. با این وجود که گوگل ادعا می‌کند که متا به رتبه‌بندی کمک نمی‌کند، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد که این ویژگی به صورت غیرمستقیم به کسب رتبه بهتر کمک می‌کند.

بهینه سازی توضیحات متا به درستی می تواند به بهبود موارد زیر کمک کند:

  • افزایش نرخ کلیک
  • درک بهتر از کیفیت نتیجه
  • درک آنچه که وب سایت شما را متمایز می کند.

۴- عناوین

می‌خواهید وب سایت تان خوب عمل کند؟ پس شروع به نوشتن عناوین جذاب کنید. پیدا کردن عنوان برای یک پست وبلاگ ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما یک تیتر عالی می‌تواند به معنی تفاوت بین یک کلیک و یک impression باشد، به همین دلیل مهم است که آن‌ها را به طور استراتژیک ایجاد کنید. عناوین شما باید در نتایج جستجو برای کلیک کردن و خواندن ادامه مطالب ترغیب ایجاد کند.

۵- تگ عنوان یا برچسب عنوان

تگ های عنوان عناصر HTML هستند ( H1-H6 ) برای شناسایی عناوین و زیر عنوان ها در محتوای خود از دیگر انواع متن ( به عنوان مثال ، متن پاراگراف ) استفاده می‌شود. برچسب عنوان برای رتبه‌بندی سایت شما به اندازه بقیه موارد اهمیت ندارد، اما این برچسب‌ها هنوز یک تابع مهم برای کاربران و SEO هستند.

آن‌ها می‌توانند به طور غیر مستقیم رتبه‌بندی شما را تحت‌تاثیر قرار دهند به وسیله :

  • خواندن مطالب را برای خوانندگان شما آسانتر و لذت بخش تر می کند.
  • فراهم آوردن زمینه غنی از کلیدواژه در مورد محتوای شما برای موتورهای جستجو است.

۶- تغییر مسیر ۳۰۱

تغییر مسیر ۳۰۱ تکنیک مفیده که توی کار سئو و سئو داخلی سایت اختیار دارید. تغییر مسیر ۳۰۱ به شما این امکان رو میده که موتورهای جستجو رو به مکان های قدیمی و محتوای های قبلی خودتون منتقل کنید. دلیل این موضوع بسیار مهمه چون ممکنه در بعضی مواقع تعمیراتی در وب سایت انجام بدید و ساختار پیوند شما تغییر کنه. بنابراین تمام محتوای قدیمی شما در جای دیگه قرار خواهند گرفت.

آموزش سئو داخلی سایت
سئو داخلی اصلیترین مرحله سئو سایت

همچنین تغییر مسیر ۳۰۱ به شما این امکان رو میده که به راحتی به موتورهای جستجو مثل گوگل بگید که محتوای شما همچنان توی سایت موجوده. اگه اینکارو نکنید،گوگل به جای اون خطای ۴۰۴ (صفحه یافت نشد) برای صفحات شما اعمال میکنه. دلیل دومی هم برای استفاده از تغییر مسیر ۳۰۱ وجود داره اینکه با گذشت زمان، وب سایت های دیگه به تدریج به محتوای شما پیوند می زنند. اگه محتوای خودتون رو تغییر بدید و تغییر مسیر ۳۰۱ رو اعمال نکنید، وقتی افراد روی روی لینک ها کلیک می کنن ، به جای لود شدن صفحه خطای ۴۰۴ رو دریافت میکنن.

۷- ویژگی Nofollow

ویژگی nofollow عبارت ساده ای هست که میتونید توی پیوندهای لنگر خودتون قرار بدید که به گوگل میگه link juice (لینک آب) رو به صفحه مورد نظر شما منتقل نکنه. به یاد داشته باشید، هر زمان که به صفحه ی دیگه ای لینک میدید ، اون لینک مرجع باعث میشه که URL دریافت کننده کمی قوی تر بشه و جایگاه بهتری کسب کنه. این همون چیزیه که ما توی SEO بهش میگیم link juice یا آب پیوند. اما دادن بیش از حد link juice به url همیشه هم مفید نیست چون:

  • بعضی اوقات دادن زیاد link juice ، قدرت موثر صفحه ارجاعی را ضعیف کنه.
  • انتقال link juice به وب سایت های اسپم یا صفحات وب می تونه به اعتبار وب سایت شما آسیب برسونه.

۸- تجربه استفاده از nofollow

بنابراین می تونید از ویژگی nofollow به عنوان پلاگین ” link juice” استفاده کنید. چند سال پیش، سئو کارها با یادگیری قدرت و ویژگی تکنیک nofollow بسیار روی کارشون دچار وسواس شدند. به شخصه دیدم که افراد برای محاسبه توان link juice صفحات زیادی ایجاد میکنن. هدف اصلی این ویژگی جلوگیری از هرزنامه ها در اظهار نظر بود. اما رفته رفته سئو کارها متوجه شدن که می تونن از برچسب های nofollow برای بهبود لینک های داخلی سایت در جایی که link juice توی سایتشون جریان داشته باشه، و بتونن اینکارو رو صفحه هات وبشون انجام بدن، استفاده کنند.

الگوهای شاخص این کارو ببینید

۹- نحوه استفاده از nofollow

تمام کاری که شما باید انجام بدید اینکه به ویکی پدیا نگاه کنید. با اینکه هیچ کس مشغول فعالیت مستمر توی اون نیست اما به شکل سرگرم کننده ای سئو داخلی سایت رو بهبود میدن و همونطور که میدونید بیشتر از سایر سایت های روی زمین رتبه ۱ صفحات رو به خودش اختصاص داده. معمولاً این منطقیه که خط مش رازداری و صفحات قوانین خودتون در همه صفحات فراموش نکنید. اما غیر از این ، اگر نمیخواید گوگل صفحات شما را ببینه ، فقط اونا رو در پرونده robots.txt قرار بدید.

تنها جایی که من قطعاً استفاده از ویژگی nofollow رو پیشنهاد میکنم، در قسمت نظرات شماست. شما مطمئنا نمیخواید اسپمرها، لینک سایت شما را با پیوندهایی به RX یا کازینو های آنلاین و یا سایر قسمت های از کار افتاده وب رو حذف کنند.

۱۰ – سئوی نوشته در سئو داخلی سایت

سئوی نوشته در سال ۲۰۱۹ به معنی نوشتن یک مطلب هم برای موتور های جستجو و هم برای کاربران است. در پشت نوشتن محتوای seo شده مناسب، استراتژی محکمی وجود دارد و این استراتژی بیشتر از یک تحقیق کلیدواژه و پر کردن خلا های موجود استو قطعا تنها تولید محتوای به خاطر این موضوع انجام نخواهد شد. به یاد داشته باشید که در حال نوشتن محتوا برای افراد هستید. نه برای موتور جستجو به تنهایی.

بنابراین این محتوا باید از کیفیت بالا و قابل‌توجهی برخوردار بوده و کاملا به موضوع مرتبط باشه تا بتوانید سئوی داخلی سایت بهتری داشته باشید.

از رده خارج کردن کلیدواژه

به نظر شما درست یا غلط؟

هرچه تعداد صفحات بیشتری برای هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی داشته باشید ، بهتر می توانید برای آن کلمه کلیدی رتبه کنید.

صد درصد غلط!

هدف قرار دادن یک اصطلاح خاص در چندین صفحه باعث “از رده خارج شدن کلمه کلیدی” خواهد شد که عواقب فاجعه باری برای سئو شما دارد. زمانی که چندین صفحه برای یک کلمه کلیدی دارید , در واقع با خودتون رقابت می‌کنید. بنابراین خیلی مهمه که چک کنید آیا چنین کلمات کلیدی در وب سایت تان وجود دارد یا خیر و آن را فورا ً حل کنید.

۱۱- بازبینی محتوا

اغلب تولید کننده های محتوا بر ایجاد محتوای جدید متمرکز هستن و فراموش می‌کنن محتوای های موجود خودشون رو بررسی کنن که این یک اشتباه بزرگ است.

آموزش سئو داخلی سایت
آموزش سئو داخلی سایت

بررسی محتوای موجود حیاتیِ زیرا به شما کمک می‌کنه :

  • ارزیابی کنید که آیا محتوای موجود شما در حال دستیابی به اهداف خود و بدست آوردن ROI است .
  • مشخص کنید که آیا اطلاعات موجود در محتوای شما دقیقاً صحیح است یا قدیمی شده است (یا حتی منسوخ شده است).
  • مشخص کنید که چه نوع محتوایی برای شما کارآمد تر است.

حسابرسی‌های محتوا می‌تواند به شدت به استراتژی SEO کمک کند و باید به طور منظم انجام شوند .

۱۲ – بهینه سازی تصاویر

افزودن تصاویر روشی فوق العاده مناسب برای جذاب تر کردن صفحات وب سایت شماست. اما همه تصاویر به طور موثر ایجاد نشده اند. به گونه ای که برخی حتی برخی از تصاویر بهینه سازی نشده ، می توانند وب سایت شما را کند کنند. اگر به درستی تصاویر را بهینه نکرده اید ، یک دارایی ارزشمند SEO را در سئوی داخلی سایت هدر می دهید.

بهینه‌سازی تصویر مزایای زیادی دارد از قبیل :

بنابراین باید تصاویری که از محتوای شما پشتیبانی کرده و از عناوین توصیفی و متون alt داخلشون استفاده شده، بکار ببرین.

۱۳- تعامل کاربر

بهبود عناصر seo به تنهایی نیمی از موفقیتِ! نیمه دیگه حفظ کاربران هست. باید مطمئن بشین که کاربران نه تنها فرار نمی کنن، بلکه به مشاهده محتوای شما و تعامل با اون ادامه خواهن داد و شاید برای موارد بیشتری به صفحه شما برگردند. حفظ کاربران به خودی خود چالش بزرگی هست، اما قطعا ً انجام‌شدنی. برای افزایش تعامل کاربران، روی بخش هایی همچون سرعت سایت ، تجربه کاربر و بهینه‌سازی محتوا تمرکز کنید.

مزایای سئو داخلی

این راهنما شما را از مهمترین عناصر سئو داخلی سایت آگاه خواهد کرد.

 افزایش رتبه سئو

اگه تمام انرژی و بودجه خود را صرف ساخت لینک کنید اما سئو داخلی را نادیده بگیرید، در بخش SEO کم‌تر رشد خواهید کرد.

در حالی که لینک سازی می‌تواند به بالا رفتن رتبه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کمک کند، سئو داخلی مناسب می تواند به شما در بیشتر دیده شدن صفحات در نتایج (با استفاده از برچسب های عنوان درست و توضیحات متا درست) کمک کند. این مسیر موفقتری برای کسب رتبه بیشتر در نتایج است.

سئو داخلی باعث کاهش هزینه ها می شود.

شما می توانید یک بار این کار را انجام دهید و هرگز برای آن پول دیگری خرج نکنید.

از نظر تئوری ، اگر وب سایت خود را بسازید و عناصر SEO صحیح در صفحه (مانند H1 ، برچسب عنوان ها و معماری سایت) را پیاده سازی کنید ، لازم نیست که به طور مستمر برگردید و وب سایت خود را بهینه کنید. با افزایش بزرگی سایت ساختار شما هم حفظ می شود.

سئو داخلی باعث جذب ترافیک مرتبط تر می شود.

با استفاده از سئو داخلی این اطمینان را حاصل خواهد کرد که ترافیک شما دارای هدفمندی بیشتر و مرتبط تری خواهد بود.

این یک مزیت بسیار مهم است. اگر تصمیمی آگاهانه برای توجه به سئو درون صفحه خود اتخاذ کنید، از ترافیکی هدفمندتر و مرتبط تر بهره مند خواهید شد. بنابراین وقتی آن را نادیده می گیرید، ترافیکی با کیفیت پایین تر دریافت می کنید.

سئو داخلی کاملا سئو کلاه سفید (بی خطر) است.

با فرض اینکه سعی در ایجاد هرزنامه ندارید (بعداً در سئوی کلاه سیاه به این مورد خواهم رسید)، بهینه سازی داخلی، امن ترین شکل بهینه سازی موتور جستجو است. با انجام درست سئو داخلی سایت وب سایت شما از نظر موتورهای جستجو جریمه نمی شود. اگر می خواهید به یک استراتژی SEO 100٪ ایمن بپیوندید ، فقط به سئوی داخلی خود و تولید محتوای سایت توجه کنید.

سئو داخلی باعث می شود، سایت شما کاربردی تر شود.

هنگامی که در مورد SEO درون صفحه ای کوشا هستید، دست به اقداماتی در وب سایت می زنید که هم برای بازدید کنندگان انسانی و هم برای موتورهای جستجو منطقی باشد. برخی از مواردی که در ایجاد SEO مناسب در صفحه وجود دارد، عبارتند از:

  • حذف مطالب تکراری
  • ساده سازی صفحات وب
  • ساخت معماری بصری سایت

قابلیت استفاده خوب روشی عالی برای دوست داشتنی تر شدن وب سایت شماست که به نوبه خود می تواند به بک لینک ها و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی منجر شود.

کلام رنک برتر

ما در این مقاله سئو داخلی سایت رو مورد بررسی قرار دادیم. اینکه سئو داخلی مهمترین اصل در موفقیت یک کسب و کار اینترنی هست با تفاسیر بالا براتون محرض شد. حالا زمان اون رسیده که با دقت و تمرکز این موارد رو انجام بدید و ارتقا رتبه سایتتون رو محقق کنین. البته اگه به دلیل مشغله های کاری و یا هر موردی دیگه، نمی تونین این موارد رو بصورت دقیق و اصولی انجام بدید می تونید از رنک برتر برای رسیدن به خواسته هاتون درخواست همکاری کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *